Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

lucernewrap, småballer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 21:15

Findes lucernewrap i småballer? Har kun kunnet finde det i minibig, også den type med ½ lucerne, ½ græs. Er det mon fordi der ikke er så mange der bruger det som græs-wrap?

Lone

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

Sidste år...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 15:46

...tilsåede vi et areal med græs/lucerne og det kom da også fint op og vi glædede os til at skulle lave lucernewrap i 2009. Stor var vor undren i foråret at der intet lucerne kom op. (Damn).

Ved en nærmere undersøgelse fandt vi ud af at lucernen havde været rådyrenes yndlingsspise gennem vinteren. Lucerne kan ikke tåle afgræsning og går derfor ud.

Vi klagede til den lokale jæger over at han fodrede sine rådyr med vor lucerne. Han kom så senere og afleverede en dyrekølle og for nyligt to juleænder som "erstatning".

Nå, men vi havde kun modtaget bestilling på 30 mini-rundballer med lucernehø, så interessen var alligevel ikke så stor. Måske derfor at det er svært at finde til salg. Det kan ikk' være alle marker der plages af rådyr.

Ole Braad-Sørensen

www.soholm.com

(Danmarks kedeligste hjemmeside)

0
0
Svar på denne tråd

hehe....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 18:54

sikke en "sød" historie. Det viser da bare, jeres lucerne smagte godt. :)

Jeg så lige 3 bambi'er, der spiste af marken ved siden af, da jeg var ude at ride i dag.

Jeg kender godt nok heller ingen, der bruger lucerne i wrap/hø, men jeg bruger en del lucerne, så det kunne være smart at bruge det ligesom græs-wrap.

Lone

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

nu kan jeg
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:13

ikke helt huske hvor du bor eller om vi har snakket sammen, men vi har lucernewrap, rendyrket, dog i minibigballer med ca 500 kg i. Det har fin holdbarhed. Jeg har selv en stående som jeg tager en smule af hver dag og den har stået i over en måned nu uden problemer.

Jeg bor ved 8882

Lucernen er 3. slæt fra i år.

MVH Mette

• Salg af lucerne, andet grovfoder, halm, havre og roepiller
  • St Hippolyt Naturmüsli sælges

0
0
Svar på denne tråd

Lucernewrap
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 10:45

Vi har lucerne wrap - 2. slet, med temmelig grove stængler - hestene er vilde med det, men desværre (for dig) er det på Sjælland..

Hilsner Helle

Helle & Mulerne;)

Urtewrap (100 kg) og lucernewrap (50 kg.) med fodreanalyse!

Skriv eller ring 31 20 03 23 (4200/4270)

0
0
Svar på denne tråd

Tillad mig
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:11

...at surmule lidt over jer der har fået wrappet noget lucerne. Ja hestene elsker det. Måske er det derfor at min hest, Ramses (Alias Brutalis), prøver at rende rådyrene op når vi ser dem ude i mosen. Han har et regnskab at gøre op med dem. Han ve ha lucernen tilbage :-)

Ole Braad-Sørensen

www.soholm.com

(Danmarks kedeligste hjemmeside)

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 16:12

Tak for svar. :)

Det var ellers ærgerligt, I bor på sjælland, Helle. :)

Jeg havde lige tjekket din profil, Mette, ledte efter om du havde småballer. Minibig - hmm til 2 heste ved jeg ikke, om det når at blive dårligt.

Nå ja - og så har vi et "mindre" plads problem i stalden :)

Lone

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider