|
|
| Alm. Brand Hesteforsikring... |
|
|
...fortjener efterhånden en anbefaling.
Min mandags-fjordhest har været syge- og livsforsikret hos selskabet i omkring 2½ år. Min sygeforsikring er blevet brugt flittigt, og hver eneste gang har selskabet dækket 60% af mine udgifter.
Det er væsentlig mere end min søsters forsikring hos KDH, som reelt set kun dækker omkring 25% af hendes dyrlægeomkostninger. KDH har derfor heller ikke været den store hjælp ifm. en seneskade sidste år.
Min pony er forsikret til 15.000 kr - i kroner og ører repræsenterer hun en relativ lav værdi, og da jeg oprindeligt tegnede forsikringen, var målet også at finde en god sygeforsikring.
Min søsters forsikringsbehov er noget anderledes, eftersom hendes heste er mere kostbare. De er begge uanvendelighedsforsikret.
...men har man en relativ billig hest og brug for en god sygedækning, så kan jeg ubetinget anbefale Alm. Brand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt for dig! |
| Forfatter:  |
Lene Andersen |
| Dato:  |
10-11-2004 10:02 |
|
Alletiders at du har gode erfaringer med Alm. Brand.
Jeg havde, for nogle år siden, alle vores heste forsikret hos dem (livsforsikring), da en af hestene blev syge, og blev aflivet af dyrlægen i henhold til dyreværnloven, fik vi ikke en krone udbetalt for hesten. Jeg havde selvfølgelig ringet til Alm. Brand, og deres medarbejder gav grønt lys for aflivningen, da hesten var død, ville de ikke betale med den begrundelse, at den pågældende medarbejder ikke havde kompetence til at give grønt lys til aflivning.
De var dog villige til at indgå et kompromis. Nemlig at jeg skulle beskylde min dyrlæge for at have begået en fejl ved at aflivet hesten, så hans forsikring kunne dække i stedet for. Det ville de meget gerne bakke mig op på.
Nu har jeg aldrig været sådan en der meler sin egen kage, på bekostning af andre, så det kunne der naturligvis ikke blive tale om!
Jeg anullerede selvfølgelig alle vores forsikringer hos dem - promte!
Måske har Alm. Brand i mellemtiden fået højnet deres niveau, - dejligt, hvis det skulle være tilfældet *s*
Mvh. Lene Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene... |
|
|
Nu har jeg gudskelov aldrig haft brug for livsdækningen, så hvordan selskabet gebærder sig der, - det aner jeg ikke.
Generelt er forsikringsselskaberne dog kendt for at være mere end svære at danse med, når de skal dække ved uanvendelighed eller de tilfælde, hvor hesten lider, men ikke er dødelig syg.
Desværre, for det er jo netop i sådan en situation, at ens overskud til at kæmpe med dem er på nulpunktet. Det må være ganske ulideligt at skulle gå og kikke på en hest, som har svære smerter, alene fordi forsikringen trækker deres godkendelse i langdrag.
Forsikringslovgivningen giver - desværre igen - selskaberne mulighed for at slippe udenom fejl, som assurandører har lavet. I mange tilfælde repræsenterer de nemligt ikke selskaberne juridisk. (Kryptisk, men man kan altså brænde fingrene voldsomt i den forbindelse...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
|
|
jeg har heldigvis kun en tilbage i Alm brand og der kommer heller ikke flere derind.
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv et lille selskab |
|
|
Jeg har heller ikke hørt særlig godt om "de store selskaber"
Desværre
Knus Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud af ALM BRAND... |
|
|
Det er det største svindel firma i hele DK, min pony blev slagtet den 18/8-2004 og jeg har ikke set skyggen af penge endnu, men de har sørme selv opsagt forsikringen, men vi giver ikke op, så gør dig selv en tjeneste og flyt hesten...
Vi har indtil nu været super glade for at være i Alm Brand, men når man ikke får sine penge når hesten dør, er det jo ikke noget værd...
Bare en grusom historie, om du vil lytte er op til dig selv...
Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...
Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette... |
|
|
Den kan næppe flyttes og jeg er glad for min sygeforsikring.
Gry har haft adskillige skader, bl.a. et spark på knæskallen (halt), kolik og en brækket kæbe. Alm. Brand har hver eneste gang betalt. De har faktisk aldrig sat spørgsmålstegn til de regninger, jeg har sendt.
...så jeg er stadig glad for selskabet. Jeg har fået flere penge fra dem end jeg selv har givet ud. Kæben krævede indlæggelse og operation i fuld narkose. Det var ganske kostbart, men igen - fuld dækning.
Mht. dødsdækning, så har jeg sjældent oplevet, at folk har haft nemt ved at få penge ud af noget selskab.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah.... |
|
|
Vi har netop endnu en gang valgt at forsikre en af vores heste i Alm. Brand. Jeg har endnu ikke fundet en forsikring der er bedre.
Jeg synes generelt at man hører dårligt om dem alle. Store som små.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alm brand |
|
|
Vi er også glade for vores alm. brand forsikring. En af vores heste har også været ret uheldig, og når jeg så oveni er ret "hurtig" til at få ringet til dyrlægen, så er det GULD værd med deres sygeforsikring.
Selvom jeg tit har tænkt om den nu også går denne gang, så har der aldrig været brok, og vi har fået vores check 
Selvom jeg har hørt meget brok ang. alm brand, så er vi ovenud tilfredse med dem, og det er vel det vigtigste
Min gamle trakehner hoppe fik en rygskade, og hun var forsikret hos TRYG. De var ikke til at hive en eneste krone ud af.
Så  til alm brand!!
Venlæigst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alm brand |
|
|
Jeg har også altid været udmærket tilfreds med alm. brand. Da den gamle hest blev erklæret "uegnet" til ridebrug udbetalte de uanvendelighedsforsikringen uden problemer (hun fik uens muskulatur i bagparten af ukendt årsag, og gik derfor uens på bagbenene men havde tilsyneladende ikke ondt)
På den anden hest har der heller ingen problemer været selvom sygeforsikringen har tjent sig selv hjem en del gange. Her har jeg så heldigvis ikke haft brug for min livs/uanvendelighedsforsikring.
Jeg har også hørt masser af skræk historier om alm. brand, men har indtil nu kun haft gode oplevelser, både når det gælder heste- ulykkes- og husforsikring.
Mvh. MajkenM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| KDH.... |
|
|
Jeg har altid haft KDH,og har aldrig haft problemer med dem.
Da min pony fik spat,og ikke kunne bruges til konkurrencer,sendt Poul Hjort papirene ind,og få dage sener fik vi grønt lys til at få hende slagtede.
2 dage efter slagtningen,fik vi en check fra KDH.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand |
|
|
Har også endnu engang valgt Alm. Brand pga deres gode sygeforsikring. De er måske ikke de billigste i præmie, men med mit held ved dyrlægebesøg, så er det utroligt at de stadig vil have mig som kunde  , eftersom jeg næsten har brugt kvoten op i alle de år jeg har haft dem.
Og ja, de er dårlige/lang tid om at godkende aflivning og derefter udbetale pengene... Det er deres største minus.
Hilsen
Lillemyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god erfaring |
Bluebell |
16-11-2004 17:18 |
|
Har selv kun ros tilovers. Har aldrig ventet urimelig lang tid på pengene, og da hesten måtte aflives pga. en kronisk skade, var sagsbehandlingen hurtig og effektiv.
/Bluebell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun ros |
|
|
fra min side til Alm. Brand. Har altid haft mine heste forsikret der, og har ingen problemer haft. Og kender flere andre som også har gode erfaring med dem...
Bettina(Amarillo)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TRYG..... |
|
|
TRYG udbetalte uden problemer min forsikringssum da min hest var blevet erklæret uanvendelig. Det var ingen problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil bare sige |
Margit Pedersen |
05-12-2004 22:49 |
|
At jeg holder mig så langt væk som muligt fra alm. brand. de har taget fuset så inderligt på mig da jeg måtte aflive min hest. En hest til 45.000,-
De har selv været med til at tegne den forsikring, en mand fra selvskabet kom endda også ud og kiggede og sagde ok, men da det så gjaldte, ja så så jeg ikke nogen penge, men de sendte gerne en regning for det næste år med hvor hesten var død i udløsdatoen på den 1 regning og så er det man undrer sig. Sagen har været oppe og køre i ankenævnet, men ligesom med forsikringsselskaber og som med det offentlige, man bliver behandlet som skidt.
Hilsen
Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun godt |
|
|
om ALm. Brand!!!
Jeg har hesten forsikret der, det er den store pakke med det hele, og vi har aldrig haft problemer med at få penge fra dem. Da min gamle hest døde, fik vi også pengene med det samme...
Så jeg har kun ros tilovers for ALm. Brand
DSP: Dansk Super PonyForbyd dyresex!!! Skriv under her!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|