Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Midler mod katte
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 19:15
Vi har efterhånden en del katte i stalden, og det evige problem her om vinteren er at de ikke gider at gå udenfor og besørge!!

Det lugter rigtig grimt, og jeg har prøvet at sprøjte jævnligt med et produkt jeg har købt på apoteket som skulle virke mod hunde og katte det hedder "Gå væk hund". Det hjælper desværre ikke så meget og jeg søger nu andre ideer

Det er ikke mine katte, jeg har blot mine heste opstaldet på gården, jeg er derfor ikke i stand til at gøre noget ved antallet af katte.

Kender du et godt produkt eller lign. så skriv endelig!!!!!

Mayflower af Krogsgaard søges...
0
0
Svar på denne tråd

Kasteration
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 23:34
men siden det ikke er dine katte, er det vel heller ikke en mulighed - den er ellers effektiv :-)
Life is the essence of you.
0
0
Svar på denne tråd

Det går nok ikke...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 14:04
Da jeg jo desværre ikke kan gøre noget ved antallet, ville jeg bare høre om noget kender et eller andet at få dem til at holde op med at "skide" over det hele.

0
0
Svar på denne tråd

KAFFEGRUMS
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 14:40
...fra når man har lavet kaffe.
Det virkede i hvert tilfælde i min stald sidste vinter, hvor jeg havde 20 (!!!) katte rendende (og skidende!!!) rundt.

Drys det dér, hvor de plejer at skide og du bliver forbløffet over resultatet.

Sørg i øvrigt for, at de kan komme ud, så det ikke er derfor de skider inde....

venlig hilsen
RikkeAnd
Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer
0
0
Svar på denne tråd

Super..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 18:42
Mange tak, det vil jeg prøve med det samme!! For det er virkelig irreterende at gå og lugte til!!

De har mulighed for at komme ud alle døgnets 24 timer, jeg tror bare de er dovne, og vil heller blive indendøre!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har forsøgt mig
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 18:42
Som du har jeg også et problem med katte. Disse er dog hankatte der over "strinter" alt i vores åbne garage.
Vi har selv 1 kastreret hankat og 3 steriliserede hunkatte som er både ude og inde. Vi bor på landet og problemet er faktisk en 2-3 fremmede, ikke kastrerede, hankatte som kommer fra naboerne. De har åbenbart udset vores garage som et territorie de skal slås om for de markerer med urin dagligt derinde. Det er bare SÅ trælst, at alt hvad man rører ved stinker af kattepis. Vi er nødt til at have vores brænde dækket til med pressenning for det lugter fælt når det kommer ind i varmen. Nu er det da kun pressenningen der stinker - og den kan da smides ud når den bliver for slem.
Jeg har forsøgt mig med mange midler og for ca. 14 dage siden prøvede jeg mig frem med eddike blandet med ufortyndet Ajax, som jeg har sprayet ud over de steder der var værst og på indgangen til garagen, og det ser sørme ud til at det har hjulpet, for vi har ikke set de fremmede katte der siden.
Nu er jeg spændt på om det er et tilfælde eller om det er fordi det virkelig virker - jeg ser tiden an, og forsøger at sprøjte igen denne weekend. Så hvis de heller ikke kommer næste uge - så har jeg fundet en kur mod de fremmede katte.

Lange
0
0
Svar på denne tråd

Alletiders
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 18:54
Nu må jeg i gang med at eksperimentere, håber det hjælper..

0
0
Svar på denne tråd

Kunne man ikke.....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 00:42

.....stille en god flad kasse/bakke med grus eller sand i stalden, så kattene ville benytte den i stedet for at "gøre" alle andre steder?

Det er bare et "dumt" spørgsmål, - hankatte har det vist med at strinte allevegne, har de ik'?

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider