Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Rambo IKKE vandtæt!!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 22:01

Jeg var mildest talt noget forundret da jeg tog Kanoa's Rambo dækken af idag. (Rambo original turnout)

For han var våd 3 steder på kroppen! To steder på ryggen ved rygsøjlen og en stor våd "plamage" der dækkede hele overdelen af bagparten.

Dækkenet er 2 år gammelt, er vasket 1 gang hvor det blev imprægneret hos proff.

Det er repareret, men ikke dér hvor han var våd!

Det er godt nok noget øv, når det er sådan et dyrt dækken!

Hvordan og hvorledes med gantien, Horseware lover jo garanti på 3 år på vandtæthed og åndbarhed. Gælder det når dækkenet er repareret?

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Samt venter Fassbinder føl maj 2010.

Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og de andre. ...

0
0
Svar på denne tråd

Butik...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 22:10

Mit bedste råd vil være at du kontakter den forretning du har købt dækkenet af - de kan helt sikkert hjælpe dig!

Dressurpony sælges

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 22:26

Er hermed gjort. Det er jo ikke sælgers skyld, men det kan være at hun kan give et godt råd.

Hilsen Christina

med

0
0
Svar på denne tråd

ikke noget problem
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 07:41

det problem har jeg aldrig haft med mine rambo dækner og flere af dem har da nu 6-7år på bagen

Eneste jeg ved er at man ikke må vaske dem med skyllemiddel det ødelægger stoffet.

(gælder alle vandtætte stoffer)

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 08:28

Nogle af mine Ramboer er ligeledes af ældre dato, nogle af dem 8-9 år, de holder stadigvæk og er vandtætte.

Jeg har så aldrig afleveret mine til vask, det har jeg selv klaret med en hård børste og en vandslange, da jeg nemlig er nervøs for, at vaskeriet ikke vasker dem korrekt - det har jeg oplevet flere gange.

Dessuden skal man vist benytte Ramboes egen indprenering (staves?) til dækkenerne og ikke det de andre firmaer laver.

Så prøv med noget indprenering fra Rambo, måske det hjælper... ellers smider du det bare ned til mig :-)

Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd

Mit gamle Rhino
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 12:51

regndækken blev også utæt i sæson 7 hvilket vel er en ok levetid for et dækken! Det er aldrig blevet imprægneret, så det gjorde jeg.. og det fungere fint igen (det var enda blot en KIWI imprægnering... tror faktisk ikke at jeg har set en imprægnering fra Horseware, kun sæbe og reperations-kit...)

Kristina

5 baller tørv sælges, afhentet i Hadsten, samlet pris kr 300,-

0
0
Svar på denne tråd

Vasker dem helst
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 14:48

heller ikke her, det ældste er + 10 år og still going strong - det har været vasket een gang for 4-5 år siden og ikke gen-imprægneret, men det holder altså stadig.

Ialt har jeg 10-12 rambo/ rhino dækkener og ingen er blevet utætte - de fleste er 4-5-7 år gamle og har været brugt hver eneste vinter i al slags hårdt vejr.

Jeg skrubber det værste skidt af med en børste, skyller med vandslangen og tørrer dem i solen, inden de pakkes væk for sommeren.....

Jeg vil nu helst have dem man kan sætte underdyne i - dvs Duo, Original eller California - så kan man jo vaske underdynen separat efter behov.

Overdækkenet (lite eller 100 g) er så heller ikke tykkere end at det kan gå i en alm. vaskemaskine, så man selv kan styre hvad der sker med det. Jeg har en 2 stks med 400 g i, men de har aldrig været vasket.

Jeg vil gætte på forkert vaskeprocedure som årsag til balladen.

Eva

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

Rambo...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 22:11

Jeg har et par rambo-dækkener, bl.a. duo og wug hvoraf det ældste (duo´en) vel er 3 år gammelt. Eftersom duo´en også fungere som alm. regndækken bliver det jo nærmest brugt året rundt, og jeg hader mudrede ulækre dækkener, så alle mine dækkener bliver jævnligt vasket - ihvertfald hver 2. måned tror jeg. Og jeg indlevere dem bare hos "dækken-vaske-manden", som både vasker og imprægnere, og mine holder stadig helt tæt... Så herfra. Så ned til forhandlere med dækkenet og fortæl det ikke længere er vandtæt!!

-Mvh Maria :-)

2,5-værelses andelslejlighed på ca. 70 kvm på Amager sælges.

0
0
Svar på denne tråd

HM.....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 13:03

Tak for jeres svar. Jeg undrer mig også meget over det, for jeg har også selv haft flere Rambo, Rhino og selv Amigo som har holdt 110% tæt! Jeg sendte en mail til AT horsecare, men der var fejl så sender en mere. Det er selvfølgelig på ingen måde deres skyld. Men det er meget rart at vide hvordan man skal forholde sig, det er trods alt et dækken til 2000 kr.

tak for svar.

Hilsen Christina

med

0
0
Svar på denne tråd

Pas på med....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 11:59

...at få vasket Rambo dækkenerne hos dækken vaskerierne med mindre du selv kan få lov til at bruge specielt skåne/dækken vaskemiddel, for mange af de vaskemidler dækkenvaskerierne bruger er simpelthen for kraftige og ødelægger først og fremmest den membran der gør dækkenet vandtæt og dernæst når de så imprægnerer dækkenerne så lukker imprægneringen for det der gør dækkenet åndbart og ja så er dækkenet ødelagt.

Det er meget vigtigt at du er opmærksom på dette, for Horsewares vandtætheds og åndbarheds garanti dækker ikke når dækkenet er vasket i for kraftige vaskemidler, er behandlet med imprægnering eller er vasket og tørret for varmt!

Mine Rambo dækkener har efterhånden 5 år på bagen, de bliver vasket 1-2 gange årligt på et vaskeri hvor de for det første vasker dækkenerne ved den anførte temperatur i vaskeanvisningerne og hvor jeg ligeledes selv kan få lov til at medbringe mit eget vaskemiddel. Min dækkener er stadig fuldt ud både vandtætte og åndbare og de er IKKE imprægneret på noget tidspunkt!

Pia

...................

Dækken sælges eller byttes.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Gen impregnering ??
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 00:49

Er der så nogen der ved om et forkert og for ofte vasket rambo dækken der deraf er blevet utæt kan genskabe sin 100 %regntæthed?? Eller om det så er passe!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider