Jeg har fornyligt købt den dejligste 4 års travhoppe, som har været vant til at blive læsset i trailer flere gange om ugen.
Men.... da jeg første gang skulle køre med hende var der et eller andet der gik galt.
Jeg trak hende hen til traileren som jeg plejer når jeg skal læsse hest, men hun ville bare ik op. Dvs jeg fik hende op 3 gange, men hver gang gik hun bagover til grime sprang og så var hun løs, og efter det ku jeg bare ik få hende op.
Nogen dage efter ville jeg prøve igen, men nej...det gik bare ik. Hun bare stod og ville ik rokke sig op i den trailer.
Jeg opgav og ville prøve et par dage senere, men det fik samme resultat. (jeg var tålmodig, prøvede ca. 1 time hver gang)
Jeg hørte igennem vores nabo om Bettina Holm der kan et eller andet med de heste.
Jeg fik kontaktede hende, og hun var ude hos mig i morges.
Efter 10 min. stod hesten i traileren, og efter en halv time begyndte hun at gå alene ind.
Jeg er bare så imponeret over hvor små signaler og bevægelser der er afgørende for resultatet af vores problemer med vores heste, og ikke mindst hvor vigtigt vores kropsprog er.
Jeg har haft heste hele mit liv og arbejdet en del med dem også, men hold da op hvor er det fantastisk at man stadig kan lære så meget og blive så imponeret.
Jeg ved i hverfald at man aldrig kan lære for meget, og nu har jeg da opdaget en helt ny metode at komunikere med heste på.
(havde da hørt og læst om det men aldrig haft med det at gøre)
Hendes hjemme side hedder www.hesteleg.dk prøv at tjekke det, og har i problemer med en hest ville jeg ik tøve med at kontakte hende.
Venlig hilsen Pia