Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

münchen eller Isar???
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 11:51
Hej

Hvilken kombineret sadel foretrækker I. Kieffer München eller Kieffer Isar????

Jeg hverken kender eller har prøvet nogen af dem.

mvh
Anita

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en Garmis
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 14:35
Det er en kombineret spring, den er solidt lavet, og giver et godt afset, i springet, dog siger min ridelære at den er til en mere erfaren springer end jeg er, så det må jeg bare blive. jeg syntes den er god.

En hest er en Oldenborger Jan ;-D
Alle andre er bare billige efterligninger :-D
0
0
Svar på denne tråd

München..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 19:42
Jeg er helt sikkert til München. Den sadel er simpelthen lavet for at passe til mig.
Og så er den oven i købet pæn.

/Mia.
Gør i dit liv intet der vil få dig til at græde, hvis en du elsker får det at vide.

0
0
Svar på denne tråd

ISAR...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 12:08
HELT 100% isar. Det er en SÅ lækker sadel og den holder!

min er pt. 16 år gammel og lige så flot som dem der sælges i dag. Dog ved jeg ikke om kvaliteten er den samme.

Men jeg ville til enhver tid vælge isar'en. Også fordi jeg er glad for krympelæder, som Isar'en er lavet i

0
0
Svar på denne tråd

ISAR.......
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 12:23
Hvad mener du med krympelæder (spørger jeg nok dumt...)???

0
0
Svar på denne tråd

Krympelæder
Forfatter: 
Dato:  02-11-2004 14:07
Er en art af læder der er behandlet på en speciel måde. Du har sikkert set det. Det er ikke som på de fleste sadler glat læder. Dette giver et bedre sæde, og tidens tand ses ikke så nemt på en sadel af krympelæder, da ridser osv. ikke ses på den.

Jeg har her fundet et billede af netop en Kieffer Isar AT VS. (står for hhv. Krympelæder og Kombisadel)

0
0
Svar på denne tråd

aachen
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 19:37
Jeg hælder mest til min gamle kieffer aachen, der også er kombineret. Den er lavet for 16-17 år siden, jeg har haft den i mere end 10 år og den har været brugt på forskellige hest, til spring, dressur, military m.v., så der ligger mange oplevelser gemt i den sadel.

Mvh. MajkenM
0
0
Svar på denne tråd

er kieffer münchen
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 08:16
også lavet i krympelæder eller er det kun kieffer isar??

mvh
Anita
0
0
Svar på denne tråd

så vidt jeg ved
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 11:03
laves münchen kun i glatlæder

0
0
Svar på denne tråd

ok..........
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 11:13
så hvis du skulle vælge mellem münchen og Isar, ville du klart vælge Isar'en? Også selvom den evt er ældre end München (hvis man køber dem brugt)??

mvh
Anita
0
0
Svar på denne tråd

Njae....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 18:23
Ikke nødvendigvis. Det kommer HELT an på standen og på hvordan de er for dig at sidde i.

Men nu var jeg helt ekseptionelt heldig at få en Isar til utroligt billige penge der fremstod som næsten ny, da min tante var holdt op med at ride.

Jeg føler mig bare supergodt tilrette i den sadel. Den har et forholdsvis dybt sæde (min er ældre end den jeg har vist på billedet som ikk har så dybt sæde) og så har den aftagelige lægstøtter til spring. (de monteres efter behov).

Men hvis jeg ikke kendte nogen af sadlerne er jeg ikke sikker på hvad jeg ville vælge. Du skal vælge den der passer hesten og som du føler dig godt tilrette i.

Det er jo heller ikke sikkert du føler dig godt til rette i en sadel af krympelæder ;)

Så mit råd ville være at prøve begge sadler.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider