Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 10:52

Nogen der ved hvor Myoplast forhandles?

Meget gerne på nettet :)

- Jeg ved at HH Care sælger det, på nettet - men de sender kun til firmaer? Det kan jeg ihvertfald få ud af deres hjemmeside, når man prøver at lave bestilling..

Ved også Anette herinde, forhandler det - men hun har endnu ikke svaret mig på min pb..

Nogen der kan hjælpe? :)

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 12:42
Prøv at google myoplast, så kommer der flere hjemmesider, der forhandler det.
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 22:17

Jeg har fået ved dyrlægen

Julie

5 øvekaniner (mennesker) søges til 2 gratis Kranio Sakral behandlinger i Dianalund.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 22:19

... Jeg fik min lokale foderstofforretning til at bestille det hjem til mig, så jeg kan hente det på mandag ;)

Ellers tak for hjælpen :)

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har spurgt
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 22:41

i andre tråde, men nu prøver jeg igen :) Hvordan kan det være i vælger at købe Myoplast fremfor havalger? Sidstenævnte er det som Myoplast er lavet af, men det er i en helt anden prisklasse, fordi det er pulver og ikke presset i piller. Det er bare en undren :)

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jannej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 09:01

Jeg vidste ikke at man kunne få det. Jeg fik bare anbefalet Myoplast til dyret, og så fulgte jeg det råd - naivt sikkert, virksomt EKSTREMT!

Julie

5 øvekaniner (mennesker) søges til 2 gratis Kranio Sakral behandlinger i Dianalund.

Kentaur Elektra 17" fit 4 søges hurtigst muligt

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 10:51

Jeg vidste ikke man "bare" kunne købe havalger...

- Jeg har bare fået rådet fra min dyrlæge om at give min hest det, da den pt. er skadet og snart skal igang igen... Sååeh, og jeg har kun hørt godt om dette produkt! (y)

Ved det virker, da jeg selv har set et par heste få det... :)

Også derfor jeg gerne vil bruge pengene på det til min hest ;)

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Hvor køber man
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 20:22

havalgerne, hvilke er det, og hvordan vurderer man kvaliteten?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 08:40

Eva, jeg har ikke set din besked før idag, da jeg kom hjem fra hingstekåring i Holsten i nat, og når jeg er der, "gider" jeg ikke andet end Holstener :-) og kommer derfor ikke på nettet.

Vedr. havalger, så kan jeg ikke sige om det virker lige så godt som Myoplast og med mindre Janne på flere heste har prøvet både Myoplast og havalger, kan hun jo faktisk heller ikke sige om det virker lige så godt.

En Skoda og Audi, er jo også begge biler der bringer en fra A til B, men der er knagme stadig meget forskel på dem alligevel, og jeg er til Audi :-)

Nu er det jo sådan med foder generelt, at I ikke må tro at dem der laver de "billige" produkter, at de tjener fære penge end dem der laver de "dyre" produkter. Der er jo forskel på behandlingsmetoderne under fremstillingen, og der er stor forskel på råvarerne.

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Anette
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 21:14

jeg sælger ikke havalger og er hverken fortale for det ene eller det andet. Men jeg undrer mig over at det virksomme stof i Myoplast er 18 amminosyrer, udvundet af havalger.

I "rene" havalger får man ca 20 amminosyrer og et højt indhold af vitaminer og mineraler.

Årsagen til at det virker, er jo at muskler opbygges af amminosyrer, det er musklernes "byggesten". Men effekten vil jo være præcis den samme, eftersom de er de samme amminosyrer man tilfører hesten. Derfor undrer det mig at folk vælger myoplast fremfor havalger. Fx sælger askhim havalger i spand, til en helt anden pris end myoplast.

Hvis man så skulle tage udgangspunkt i din bil sammenligning, så vil det være som at sige: Du kan købe en Audi til 20.000 og du kan købe en Audi til 400.000. Sidstnævnte står der XXX på siden af, derfor er den bedre På trods af at bilen er præcis den samme. Det undrer mig ret meget, er det marketing der gør forskellen? Er det uvidenhed?

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

hava lger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 21:55

Tusind tak for tippet om havalger.jannej.

MVH Ulla

Søballegård Ridecenter tilbyder opstaldning

hingsteføl efter Uno don Diego og hoppeføl efter Stuntmann af Hvarre sælges

se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 22:18

Jeg har valgt at bruge Myoplast, da jeg ved det virker! (y) :)

Eva og Chapman <3

0
0
Svar på denne tråd

Men det er jo nok noget i stil med
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 00:04

man kan vælge at købe en dyr musli eller man kan blande foderet selv. Måske er det lettere med pillerne i Myoplast fremfor pulveriseret havalger?

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er nok lidt dum, men ....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 18:42

Hvis jeg synes min hest mangler 25 kg muskler, og ikke sætter flere med det eksisterende foder, men heller ikke taber sig, og jeg så tilføjer 25g aminosyrer per dag, og den optager det hele. Så skal jeg vente (i det bedst tænkelige tilfælde) 25000g/25g=1000 dage før hesten har øget sin vægt med 6-7%? Selv med forbehold for at aminosyrerne optager 3-4 gange sin vægt i vand inden de bliver til rigtige levende muskler, er der tale om noget der ligner 8 måneder??

Er det rigtigt?

Hvis det er, kan jeg så gætte på to besynderlige forklaringer:

1. Der er een (eller måske 2-3) af aminosyrerne i samlingen som i et normalt, landbaseret foderindtag, er stærkt fraværende, og er begrænsende for muskelopbygningen - med en stærkt begrænsende faktor?
  2. Der er noget andet i algerne/myoplasten, som øger omsætningen/tilgængeligheden af proteinerne?

Nogen der har tid og viden til at forklare hvad der er op og ned? Evt. reference til en bog med ikke alt for meget latin?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Buhl (Salaam)
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 18:56

Jeg fatter hat af hvad du mener. Min hest voksede to bomstr på 4 uger ved hjælp af Myoplast. Hvis det giver dig nogen ide om noget som helst.

Julie

Kranio Sakral tilbydes ved Dianalund.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår dig heller ikke
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 21:14

men vil da gerne kigge i min, ikke så latinske, men meget kemiske foder bog for nørder ang. protien optagelse. Men jeg forstår slet ikke din udregning.

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Hm ... hvad skal jeg så gøre?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 22:11

Jeg er jo hverken lærer, pædagog eller pædagogisk :P

Vi antager jeg har en hest der altid vejer det samme, altid har vejet det samme, og alt andet lige ved blive ved med at veje det samme, med det jeg fodrer den i dag; med den samme mængde træning, og det vejr og de småforkølelser den bliver udsat for, etc. Det ændrer sig ikke.

Nu vil jeg have den til at veje 25kg mere. Jeg træner på samme måde, fodrer på samme måde, vejret er det samme, etc.: Men jeg giver den 25 latterlige gram protein hver dag (myoplast er ca halvt protein, men lad os bare antage jeg giver den 25 g ren protein hver dag selv om det er i overkanten).

Hvor mange dage skal jeg gøre det før den bliver 25 kg (altså 25 000 g) tungere??

Hvis muskler bestod af det samme tørre perle-fnidder som myoplast består af, er udregningen simpel: 25000g / 25 g per dag = 1000 dage, eller 2-3 år.

Hvis muskler består af 2/3 vand, skal jeg kun bruge en trediedel så meget, altså 25000g / (25 g per dag / 1/3) = 333 dage.

Eller ca 10 gange så lang tid som prøveperioden man skal bruge det i, er?

Det passer jo ikke med hvad folk melder tilbage (selv om jeg ikke har den ringeste anelse om hvordan 25kg muskler, knap 25 liter, fordelt over hele hesten omregnes til bomstørrelser, omend jeg vil tro 25 kg er meget synlige) - så Myoplast må altså gøre noget andet end bare blive optaget, som nævnt i mine 2 grunde ovenfor (forresten kombineret med en 3, nemlig at man begynder at optage langt mere væske)?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Du kan altså
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 15:06

ikke udregne den på den måde. Årsagen til at et sådan produkt ofte virker, at at musklerne udsættes for en belastning. Hvis de ikke vokser ved den mængde træning du giver nu, kan enten være fordi der ikke er protein nok tilstede i kosten eller at du ikke træner hårdt/korrekt nok. Muskler vokser ikke bare fordi du giver hesten mere protein.

Hvis det er førstnævnte og du så tilsætter myoplast, så får musklerne pludselig den mængde protein de har brug for og kan derfor vokse uden at du øger træningsmængden. Men du kunne få samme resultat med en anden kilde af protein, det er jo netop derfor jeg spørger ind til hvad der får folk til at vælge myoplast fremfor alm. havalger.

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jamen for søren ....
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 22:21

Jannej, siger vi ikke det samme?

"Hvis det er førstnævnte og du så tilsætter myoplast, så får musklerne pludselig den mængde protein de har brug for og kan derfor vokse uden at du øger træningsmængden."

Så ved at give den 25g protein om dagen kan jeg øge hestens muskelmasse med 25g om dagen, eller hvad?

4*7*25g=0.7kg ekstra på de fire uger man anbefales minimum at bruge?

Hvor kommer resten fra? Jeg skulle have gode briller for at se kunne se 3/4kg ekstra muskler.

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Buhl (Salaam)
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 07:28

Du kan ikke helt regne det ud på den måde...

Hvis man siger at muskler er opbygget af 1 hvid, 1 rød og 1 grøn legoklods, så kan du tilføre nok så mange grønne legoklodser (fx det almindelige foder) eller ekstra røde legoklodser (ex korrekt træning), men hvis du mangler de hvide, så kan du ikke opbygge musklerne, så ved at tilføre de hvide (ex myoplast), så kan du lige pludselig opbygge en masse muskler med alle de røde og grønne legoklodser du har liggende i overskud.

Du opbygger ikke kun muskler af de hvide legoklodser, men de bidrager til den samlede muskelmasse.

Håber at min ikke særligt fysiologiske forklaring kan hjælpe :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Så kan jeg jo netop regne det ud
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 16:42

på den måde? Så er det jo det jeg skriver i punkt 1) i indlægget fra 1/11?

Og dermed antager vi altså at hovedparten af alle heste der ikke lige er i deres bedste alder og ikke i hård træning, er fejlernærede, hvis man skal tro Equitops reklame?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Nej Alette
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 19:36

har ret og du kan ikke regne det ud som du har gjort. Hvis hesten er på en foderplan, som er præcis som den skal være, så vil Myoplast (eller andet) ikke have en effekt. Men det man gør, når man giver et tilskud er at man (måske) giver et lidt højere niveau end hesten har brug for, så man er sikker på at hesten har nok hvide bygge klodser.

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg opgiver ...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 19:41

Det er da for syv små ... også det jeg skriver?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Buhl (Salaam)
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 21:50

Mht virkningen af Myoplast eller fejlernærede heste vil jeg helst ikke blande mig, for jeg kender ikke produktet, jeg ville bare forklare hvorfor man ikke kan sige at 25 g tilskud nødvendigvis giver 25 g muskler :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Alette, jeg mener også
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 22:36

(argh .. nu havde jeg lige skrevet jeg havde opgivet, lærer jeg aldrig at give op???)

Jeg mener også det er det jeg skriver, uanset specifikt produkt Dit, eller specifikt produkt Dat: Netop fordi jeg har problemer med at holde musklerne om efteråret/vinteren, uanset hvor meget/lidt jeg laver, og hvordan jeg fodrer interesserer et produkt som Myoplast mig, men vil gerne høre fra nogle kloge HVORFOR 25g om dagen, til 6-700 kroner dåsen, skulle virke.

Jeg mener jeg skriver - for at tage det baglæns, måske Jannej så forstår mit kævleri - at

1) ENTEN mangler hesten bestemte aminosyrer der begrænser muskeltilvæksten,

2) ELLER også mangler den vitaminer/mineraler/andre stoffer med samme begrænsende effekt,

3) ELLER også optager den mere væske (fremfor reel proteinstof).

Er mindst een af ovenstående ukorrekte, farver og Lego eller ej, så er min beregning korrekt.

Placerer jeg alt foder+hest på en vægt, og lægger derefter 25g oveni, viser vægten ikke 50, 75, eller 100g mere. Den viser 25g mere.

Hvis ingen af punkt 1+2+3 ovenfor er korrekte, så er beregningen også korrekt. Eller med andre ord:

Enten er beregningen forkert, eller et af punkterne 1-3 ovenfor korrekte. Vægten viser beregningen er noget vås, ergo må enten 1, 2 eller 3 være rigtige, måske flere af dem i kombination.

(Hvis du forstår mig, vil du så ikke nok forklare det så andre kan forstå det :P)

Men med alle de foderkompagnier der regner som gale - heriblandt Brogården - på at få den rigtige kombination af indholdsstoffer, undrer det mig at de kan regne rigtigt når det kommer til "Equitop Myoplast", men forkert når det drejer sig om "Build Up" (samme leverandør omend ikke samme fabrikant)? Nu bliver vi igen specifikke, og jeg vil ikke anklage nogen for noget, jeg har ingen erfaring med førnævnte, gode erfaringer med sidstnævnte (ikke gode nok når det bliver koldt, men gode nok til at jeg stadig bruger det), men undrer mig over forskellen, samt den implicitte konsekvens af at eksisterende fuldfodere fra samtlige fabrikanter rammer mere ved siden af en trængende hest i træning, end lige netop eet specifikt tilskudsprodukt.

Derudover er jeg lidt nervøs ved at der findes flere bodybuilderprodukter til mennesker som bare øger graden af væske i musklerne, med det resultat at menneskerne ikke yder mere, men til gengæld taber sig adskillige kg hvis de får en kande stærk kaffe eller hybente, stopper med tilskuddet eller træningen: Det samme skulle nødigt være tilfældet for hesten som jo ikke kan sige fra, endsige fortælle det er tilfældet selv om den er tilfreds med det.

Julie, kan du mærke forskel på hestens ydelse/lethed ved øvelserne? Det kunne jo afkræfte ovenstående med øget væske-indhold/uændret protein-indhold.

Nå, jeg vil tilbage til shoppen, kigge på vitaminer og mineraler, og se om jeg kan prøve det uden at skrue på resten af fodringen.

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Kompliceret
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 07:01

Puha, nu roder jeg mig lige ud i noget...

Der kører hele tiden en cyclus, hvor musklerne bliver opbygget og nedbrudt, når musklerne nedbrydes danner de nogle aminosyrer der giver positiv feedback om at muskelopbygningen skal starte.

Ved at tilføre disse aminosyrer sætter man gang i muskelopbygningen, og mindsker den naturlige nedbrydning.

Dvs ved at tilsætte amonisyrer kan man booste muskelopbygningen, også selv om balancen er ok udfra foderplanen.

De essentielle aminosyrer kan kroppen ikke selv danne, så de skal tilføres og ved mangel på aminosyrer, sker en større nedbrydning, da der ikke kommer noget signal om at opbygningen skal starte.

Så alt i alt, hvis du mangler dette i din foderplan kan du ikke opbygge muskler optimalt, hvis din foderplan er ok kan opbygge muskler men det tager tid, hvis du har overskud i din foderplan (evt ved tilsætning af Myoplast) kan du booste muskelopbygningen.

Så jo, dine punkter er rigtige, men man kan stadigvæk booste, dog selvfølgelig kun i begrænset mængde, da kroppen også selv siger naturligt stop, altså man kan ikke bare tilsætte dobbel dosis i 100 år, og så løber musklerne rundt med hesten...

Håber at det er forståeligt :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig med Alette
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 18:58

og jeg forstår stadig ikke Buhl salam?? Jeg har været undervist i enæring over en årrække og aldrig har jeg fået det forklaret som du forsøger at gøre? Du mener sikker det rigtige, jeg forstår det bare ikke.

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

jannej...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 19:31

Buhl (Salaam) mener (så vidt jeg forstår) at hvis så lille en mængde skal gøre noget, så skal det være fordi at der enten

1: mangler noget i foderplanen (vit/min/aminosyrer eller andet)

2: optages mere væske og det så ikke er en reel muskelvækst

3: er en logisk forklaring

Jeg håber jo så på at det jeg skrev tidligere kan gå under kategorien logisk forklaring :-)

Igen, jeg kender ikke produktet, så jeg ved ikke om det virker og om det er meningen at det skal virke som i min forklaring, men det kunne man jo forestille sig.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Buhl (Salaam)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 00:36

Kan du ikke lige be- eller afkræfte om det er rigtigt forstået og om du forstår min muskelforklaring?

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Orkjo (og nogle ekstra bogstaver)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 12:38

Alette: Er glad nu (selv om jeg mener overskriften er forkert, der findes ikke komplicerede emner, kun emner man ikke orker at poste tilstrækkeligt med energi og tid i ). Implicit i jeres forklaring ligger så også man ikke kan bruge tilskuddet for tid og evighed, men højst periodevis?

Jannej: Det jeg skriver er baseret på at det (groft formuleret) rager mig en papand: Jeg er kun interesseret i resultatet/virkningen (i bund og grund bare en sund, glad (ride)hest), og jeg laver derfor en beregning som angiver hvad jeg kan observere udefra, uden at kende til hvad der foregår i en hests metabolisme. Det er første trin.

Første trin er en korrekt beregning, men passer så alligevel ikke med det andre påstår, derfor må beregningen mangle noget eller bygge på forkerte antagelser. Næste trin er derfor at finde ud af hvad der mangler (eller er absurde præmisser), og det er så det jeg spørger om i mine punkt 1)-3) - OG som jeg delvis har fået svar på næsten med det samme, men med en kommentar om at man ikke kan regne sig frem til det på den måde, hvorfor jeg opponerer som en hysterisk mindretalspolitiker :-)

I dette tilfælde er den grundlæggende fejl ved min beregning at jeg ikke vejer hvor meget der kommer ud af hesten igen , men i stedet antager "alt andet lige", i form af samme træning/stofskifte/vejr, etc. Havde jeg gjort det ville det være meget mere synligt, at manglen i beregningen var noget der foregik inde i hesten på en anden måde end før. Dét vil imidlertid gøre det for nemt for uvidende at gætte et svar og fremstille det som eksakt viden, som jeg så ikke ville kunne stole på - derfor al denne småtrælse bagvendte logik

- og tak for tålmodigheden

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 15:03

Jeg vil egentlig ikke sige andet, igen Janne :-), end jeg kender ikke de der havalger, men jeg synes prodcenten skal til at bruge en masse penge på reklame, for de må da komme hurtig igen, hvis de er lige så gode som Myoplast.

Jeg ved Myoplast virker, har brugt det på flere heste, og mange af de ryttere jeg kender der rider på topplan og som er med helt fremme ved kåringer også, ja de bruger det, og det er både i Danmark og Tyskland

Annette

www.escapology-t.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Virkning
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 22:35

jeg købte en meget ranglet 4 års i juli måned. Han var så pillet, at sadlen hvilede rent på knoglerne.

Efter at have rådført mig med dyrlæge begyndte jeg at give Myoplast for ligesom at booste ham.

Jeg fik tilpasset en sadel og efter 3 uger klemte den ham voldsomt.

Jeg stoppede med at ride sidst i aug. og har ikke redet siden, da han er blevet så voldsom bred, at ingen sadel passer ham. Har nu endelig fundet frem til, at en Kentaur Elektra fit4 (meget bred) kan passe ham nu og så er der en smule vokseplads, men han er bare slet ikke færdig endnu.

Jeg har valgt at stoppe med at give Myoplast, da jeg ellers frygter at han vokser ud af sadlen igen inden jeg når at ride nogle muskler i ham.

Om han har fået godt nok foder, inden jeg købte ham, kan jeg kun gisne om, men jeg tvivler sådan som han så ud.

Tidligere ejer, sadelmager og dyrlæge troede ikke deres egne øjne da de så ham igen efter et par måneder. Alle troede næsten at det var en anden hest

Da jeg ikke har redet ham længe, kan jeg ikke svare på om han er blevet anderledes i øvelserne, men han har fået meget mere energi og er blevet en smule varm. Om det har en sammenhæng kan jeg ikke gennemskue, men det er hvad jeg har observeret.

Julie

www.julieschwartz.dk
Kranio Sakral Terapi tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Anette
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 22:53

havalger er det Myoplast er lavet af :) Det er havalger presset i piller - groft sagt :)

Buhl: Hvis nu 1 hvid legoklods (myoplast) går sammen med 20 røde træningsklodser, fx så får man jo en hurtig tilvækst. Det kommer altså an på hvor meget en muskel kan vokse ved at tilføre 1 gram amminosyre.

Sagde Janne

Sælges:

tilredet, højde 1 meter.

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jajajajannej (-:
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 23:43

HAR skam fodret Frede med legoklodser i dag. Det er det værd, selv om det er dyrt, hvis jeg kan bygge musklerne op igen. Med lidt held bliver jeg fast kunde ved sadelmageren (Hmmmm ..... som bor klods op og ned af dem der har solgt mig Myoplasten, gad vide om det er en særlig snedig sammensværgelse???)

Kan melde tilbage med et par ugers mellemrum, hvis det har nogens interesse?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Ikke kompliceret
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 09:13

Hehe ja, du må meget gerne melde tilbage!

Og held og lykke med legoklodserne :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

legoklodser
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 09:57

Sikke en spændende debat-lign. ting der er kommet ud af min tråd :)

Jeg har nu læst alle indlæg igennem, og finder det faktisk meget spændene ;) (y)

Jeg er selv startet på Myoplast Mandag d.2 November, og jeg regner med at give min hest en kur på 2 måneder, og så tage den i samråd med min dyrlæge om, hvor længe jeg skal fortsætte.

Det er også i samråd, og samarbejde med min dyrlæge at jeg er startet :) (y)

Hvis det har nogen's interesse, så giver jeg gerne tilbage melding om et par ugers tid, for at fortælle om virkningen, evt. med før og efter billeder :)

¤ Eva og Rødhøj's Chapman

Udstyr til salg:

¤ Nye Isabell Werth ridebukser m. fuldskind

¤ Nyt fortøj med aftagelig martingale, utrolig lækker kvalitet.

¤ + andet tjek annoncer

0
0
Svar på denne tråd

Havalger/Myoplast
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 10:02

Ja, Janne jeg ved godt hvad det er udvundet af, men der er jo stor forskel på hvordan man behandler/producerer råvare, ligesom med alt andet, og det tror jeg ikke Equitop fortæller dig eller os andre :-)

Hele majs og varmebehandlet majs, er jo heller ikke det samme at give en hest, selv om det begge er udvundet af majskolber :-)

Annette

www.escapology-t.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 11:06

Jeg kan også sige at jeghar prøvet myoplast på min gamle hest.

Efter at have tabt sig gevaldigt overflere gange pga sygdom og derefter genoptræning var det ved at være svært at bygge nok muskler på sådsn en gammel hest.

Efter et foredrag ang foder protien og muskelopbygning gav jeg min hest en kur med myoplast.

Her kan i se lidt før og efter billeder.

Før den føste kur:

efter en kur på 2 mdr:

Efter to mdr stoppede vi selv om han iflg dyrlæge skulle have hfat 3.

men han var simpelthen ved at vokse sig ud af sit skind.

Vi brugte kuren en gang, og efter en skade hvor han stod stilel i m´nogen mdr, var det denne gang nemt at genoptræne ham, og så sådan ud i slutning af genoptræning:

og sådan så han ud næsten 2 år efter, kort før aflivning

Min hest og jeg havde stor glæde af det, det var ikke elene nemmere at få han genoptrænet, men pgså nemmere at "holde" det også længe efter endt kur, selv om hesten ikke længere var i træning.

Heidi &Dinero III... avlsgodkendt PRE hingst

RIP KÆMPE... Jeg vil aldrig møde din lige.

Himlen blev i dag en stjerne rigere.

0
0
Svar på denne tråd

Intet nyt er godt nyt.
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 00:53

Billedet forværres af han taber sig markant hvert efterår, og jeg er (for en god måneds tid siden) skiftet langsomt fra een måde at ride på til en anden, men her er hvad jeg tror jeg har observeret:

Den mest tydelige effekt kom dagen efter første tilskud: Føj for p kker hvor den hest lugter! Næste dag er lugten heldigvis væk (eller min lugtesans ødelagt).

Generelt: Fra voksende splenius inden tilskudsstart går det nu den anden vej, eller ser sådan ud. Fra en ikke videre veludviklet c. trapezius til endnu mindre - tror jeg.

Biceps er derimod blevet tydeligere, og det bedste af det hele er at ribbenene er forsvundet (de har en grum tradition for at træde frem samme sekund vestenvinden viser sig voldsomt i vefteråret, og plejer først at forsvinde i april-maj, ca. samtidig med min mavepine og smilene hos de lokale foderstofpushere).

Til gengæld er de langsliggende rygmuskler blevet til sytråde, bagfjerdingen svundet ind og hofterne blevet skarpere. Det kan være både kulde, sadelproblemer og for hastigt stigende ambitionsniveau hos mig og har næppe noget med kosttilskuddet at gøre.

Hesten står inde ca samme antal timer nu som for 14 dage siden, men der er blevet mere at muge ud - så tror det øger stofskiftet?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

opdatering :)
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 20:24

Min hest har været på kuren i 2½ uge nu, og jeg kan allerede både mærke og se forskel på muskulaturen, samt smedigheden, på trods af han er sat i genoptræning. Jeg fortsætter med at give min hest Myoplast, og han får en kur mere efter denne er slut, sådan han har fået 2 måneder.

Derefter ser jeg så, om han muligvis kan have brug for en måneds kur mere.. :)

Det virker ihvertfald efter hensigten på min hest! (y) :)

Udstyr til salg:

¤ + andet tjek annoncer

0
0
Svar på denne tråd

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 21:25

Hvor er jeg glad for at hører, at du og din hest er endnu en glad og tilfreds bruger af Myoplast, Eva :-)

Annette

www.escapology-t.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

anette jeg er helt enig
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 21:49

som jeg jo også skriver :)

Jeg er begyndt at give askhims bevægelses blanding, det er lidt en anden snak, men min hest er væsentlig mere smidig efter jeg har givet hende denne. Og en øget smidighed = at hesten kan bruge sig bedre og kan den bruge sig bedre vil den lettere bygge muskler. Måske til inspiration for nogle :)

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 21:51

Anettet - Jeg er rigtig glad for produktet! (y) Det at jeg allerede kan se, og mærke forskel er jo helt fantastisk.. I og med min hest er i genoptræning, og pt. kun skridter, så er det allerede et meget flot resultat jeg ser på min hest (y) :)

Jeg regner med at lave en tråd med billeder, af både før og efter, når vi er kommet en lille måneds tid længere hen :)

Udstyr til salg:

¤ + andet tjek annoncer

0
0
Svar på denne tråd

Forklaringen kunne være
Forfatter: 
Dato:  06-12-2009 20:09

orm. Det er han så behandlet for nu, og så må vi se hvad de resterende 3/4 kg MP kan bidrage til.

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 10:36

Lang tråd - som stadig ikke rigtig har svaret på trådstarters spørgsmål: Nemlig hvor myoplast kan købes?

Det ku jeg også godt tænke mig at vide, da jeg overvejer om min skal have en kur inden han fremstilles tilkåring næste sommer.

Så hvor kan produktet købes?????

DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

her kan det købes
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 10:58

på denne side liger også en forhandler liste hvis man ikke vil bestille on-line

www.hhcare.dk/pl/ Fodertilskud_hest_65.aspx

Karina

Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:

OBS nu kun få pladser ledige!!!!!!!

www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/

0
0
Svar på denne tråd

iben ♥Falco♥
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 11:34

Der bliver da skrevet i nogle af de første indlæg at det kan købes hos dyrlægen og den lokale foderforhandler..

Julie

Mangler du julegaven til den du holder af?

Se mere på www.julieschwartz.dk

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Nu også til dyr

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 11:22

Trådstarter efterlyser jo forhandlere på nettet, da HHcare

åbenbart kun sender til firmaer?

Min lokale forhandler forhandler eksempelvis ikke produktet og jeg ved ikke med dyrlægen - jeg har heldigvis ikke haft brug for at få ham ud til sygdom endnu og der er længe til hesten skal vaccineres. Der må da være andre steder det kan bestilles????

DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

ej altså
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 11:49

tjek dog den liste jeg har linket til med forhandlere. flere af dem har da HPére. Ellers så grip telefonen ring og hør om de vil sende det

Karina

Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:

OBS nu kun få pladser ledige!!!!!!!

www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/

0
0
Svar på denne tråd

Man kan
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 20:09

også købe det hos Horse House:)

Hilsen Mig :)

Jeg behøver ingen signatur

Passier Optimum sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:17

Tjahhh jeg ved at Myoplast forhandles hos Stengården, Ganges Bro ved Næstved.

Jeg har dog valgt at bruge Aminoral fra Eggersman, meget billigere og samme virkning. Efter 1 1/2 måneds indtagelse og selvfølgelig korrekt ridning har jeg fået en hest med perfekt muskelsætning, bevægelighed, god huld og super glansfuld pels, ihvertfald ifølge udtalelse fra en dyrlæge fra Fakse samt min underviser.

Dyrlægen så helst at jeg havde anvendt Myoplast; men måtte give mig ret i at den Aminoral havde gjort det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Brogården
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:20

Brogården forhandler det også og ligeså de Møller/ foderstoffer de samarbejder med.

Brogården sender også...

Med venlig hilsen

Malou & Sava Sh

TEAM SHAGYA - ENDURANCE

www.teamshagya.dk og galleri.teamshagya.dk

Man har et standpunkt til man tager et nyt

0
0
Svar på denne tråd

Myoplast
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 17:25

Hej

Kig på www.dyrenesnetto.dk

lisa

0
0
Svar på denne tråd

Bestilt hos HHCARE
Forfatter: 
Dato:  03-03-2010 13:10

Hej

Jeg har lige bestilt i deres ( HHCARE ) netbutik, bla. spåner og foder. Går da stærkt ud fra at de sælger til private da der intet andet står. De skulle kun have firmanavn, og der skriver man sit eget, ikke noget med se.nr. osv. Der kom en mail, at det ville blive sendt inden for 5 hverdage.

Venlig hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Tyskland
Forfatter: 
Dato:  03-03-2010 22:56

Er stor fan af Myoplast og køber det med stor besparelse og hurtig levering i Tyskland hos: www.shop-tierartikel.de

2 bøtter Myoplast (1,5 kg hver) for kun 126 Euro. Og fragten er ikke ret stor - husker ikke det præcise beløb men vistnok omkring 10?. Der er er helt bestemt en del penge at spare!

0
0
Svar på denne tråd

Sidste opdatering
Forfatter: 
Dato:  03-03-2010 23:31

.. min myoplast slap op i midten af december, og de manglende synlige og mærkbare resultater gjorde jeg ikke købte mere men gik tilbage til vanlig fodring. De to forrige vintre - som var ret milde - har han tabt sig forfærdelig samme sekund det blev koldt, foder og dækkener til trods. Denne vinter, som hverken har været kort eller varm, ligner han stadig sig selv omend i dårlig form grundet manglende ridning. Så en eller anden effekt tror jeg alligevel det har haft?

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider