Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ove Hansen - Viborg ??
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 16:13

Hej

Hest og rytter bladet har i oktober udgaven nr. 10 en artikel omhandlende en Ove Hansen fra Viborg - der skulle undervise efter de spanske principper.

Jeg har søgt på internettet for at finde en hjemmeside eller lign. for at læse mere om ham, men finder intet.

Hvis du har links til hvor jeg kan læse mere, må du gerne give lyd fra dig.

vh Birgit V.

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 18:24

Det eneste jeg har set er et opslag hos Land og fritid i Randers, hvor han tilbyder undervisning. Men har ikke skrevet nummeret ned, men hvis du ikke får flere svar herinde kan jeg da tage det til dig næste gang jeg skal derind.

Iben Wendelboe

Trakehner - hesten for livet!

0
0
Svar på denne tråd

Nummer
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 19:41

Hvis du gerne vil i kontakt med ham kan du få hans nummer af mig, da jeg er privat ven af ham.. Bare send en privat besked..

0
0
Svar på denne tråd

Mener at
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 20:26

Jeg mener han underviser hos Tina Rytter i Romlund ved Viborg.

www.ryttersrideudstyr.dk/ page.asp?pageid=35

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 02:05

Jeg får undervisning af ham.

Det virker det han gør.

Så hvis du har spørgsmål til undervisningen, ka du bare spørge.

Trommeslagerfotomodelsexsymbol

Du må stå inne for det du får ut av livet,
for det er ingen som går ut av livet i live

www.jessie-fotos.dk

0
0
Svar på denne tråd

ove....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 09:28

Han underviser også ude hos os, nord for Århus :-) Så han kommer vidt omkring.

Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto

Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn

Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor har I valgt netop Ove ??
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 10:47

som jeres underviser.

Jeg vil gerne høre nærmere om hvorfor I netop har valgt ham som underviser, fx hvordan han starter med at undervise en ny elev.

vh Birgit

0
0
Svar på denne tråd

ove undervisning
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 23:20

Jeg fatter så ikke i kan være glade for den undervisning, synes den er under al kritik, vi har set ham banke mange heste, har også set han pludselig hældte kaffe ud mod en hests bagdel da han stod oppe bag barrieren og hyppen kom ridende forbi, han knalder hestene ind i barrieren hvis han bliver sur på den, et bestemt sted har barrieren mærke efter den stakkels hest, humør syg som bare pokker, hans unghest blev i mine øjne nærmest uridelig i en periode fordi den blev banket for meget - stakkels unghest, han er også blevet smidt ud af en rideklub pga. hans ridning

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 11:52

Jeg har både set ham ride og undervise og det er ikke noget jeg vil anbefale til andre.

For yderligere oplysninger send pb.

Mvh

Rikke

http://www.stutteri-bruun.dk

Til salg

hoppeplag Heartbreaker/Induc/Traumdeuter

0
0
Svar på denne tråd

hej BV
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 19:44

kan se der er lidt delte meninger om Ove Hansen, men mine erfaringer er kun positive. jeg har redet ved Ove i snart 1/2 år og er ved at få en smidig og velgående hest. Ved Ove starter man helt fra begyndelsen, så selve grundprincipperne kommer helt på plads. det er en proces, der tager tid men det virker ! jeg kan slet ikke genkende det, Læder Mor skriver. synes Ove er venlig og engageret, og ridningen er sympatisk.

jeg ved ikke hvor i Østjylland, du bor, men du skal være velkommen til at se ham undervise ude ved os i Århus nord. her underviser han om tirsdagen en araber, en frieser og en lidt ilter dsp - så der er lidt af hvert.

VH line

0
0
Svar på denne tråd

set og sket
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 09:49

Starter helt fra bunden - man skulle tro vi snakkede om 2 forskellige personer , en 4 års der ikke fik nok points til championat pga den ikke var samlet nok op fortil, men gik i den holdning en 4 års skal gå med, næste ridetime banket med pisk og hevet i munden for at få den højere op i holdning af ove, ejerne stod på barrieren og vendte sig om fordi de ikke kunne holde ud og se på det.

de havde jo selv klaget deres nød til ove, men det er ham der er den proff. og burde vide bedre.

ove var altid rar at snakke med, men det er ligesom han koger helt over og går agurk hvis han ikke er tilfreds med hestene.

det er godt at høre i synes han er god til at undervise, kan jo håbe han har lagt stilen om.

Momse - håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd

Ove Hansen
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 13:40

jamen det lyder da til, at han har lagt stilen en del om så vi oplever heldigvis ikke sådanne ting ude ved os. jeg har kun kendt Ove siden maj måned og kan ikke udtale mig om hans tidligere metoder - kan kun sige at vi hvertfald er rigtig glage for hans undervisning

VH line

0
0
Svar på denne tråd

Enig med lilliam
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:28

Jeg er en af de to andre som hver tirdag nyder godt af Ove Hansen gode undervisning!

Det hjælper rigtig godt på min dreng, og ja kan godt være det for nogen, til tider ser lidt voldsomt ud, men hesten skal sættes på plads, når min store dreng fx ikke vil fatte man skal gå fremad - men se hvilket resultat det giver - den flyver frem efter 10 min

Husk ikke og bedøm undervisningen, før du selv har prøvet det, hvordan ved du ellers hvordan hesten var før og efter?

Vil hellere ikke udtage mig om tidligere, men kan kun sige nu, jeg kan ikke undvære hans hjælp og er rigtig glad for hans undervisning!

Vil du til det bedste sted i Danmark??
Kig ind på: www.sindbjergridelejr.dk/

Smil - så smiler verden tilbage til dig :)

0
0
Svar på denne tråd

Flyver afsted
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 00:01

Hvorfor er det mon din hest pludselig flyver afsted efter kun 10 min. med ove? - af ivrighed? - af arbejdsglæde - af angst eller hvad ?

Hvad er det han kan gøre ved din hest som du skriver du ikke kan, du rider sikkert hesten hver dag, hvordan er det så ove kan sætte sig op og få hesten til at gå ´´ordenlig´´på 10 min.

- måske er det en slags teleparti.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 03:15

Nu er jeg ikke helt sikker på det er den samme Ove, kender ikke efternavnet, men han kommer ihvertfald fra Viborg.

jeg for undervisning af Ove hveranden onsdag og fredag efter behov lidt uden for Randers.

jeg er personligt rigtig glad for hans undervisning, det virker og syntes godt om hans metoder. jeg var lidt nervøs op til føste undervisningsgang da jeg ikke altid er helt ening i ridemetoder, jeg rider med en let hånd og bryder mig ikke om at få besked på at presse hesten sammen osv. nå men jeg blev positivt overasket, ove starter som nævnt af andre, helt fra bunden, hvor vi forsøger at opbygge de rigtige muskler og få hesten til at søge frem og suge på biddet. den føste undervisningsgang forløb som følgende: ove startede med at sætte sig op, både for lige at vide hvad han hade med at gøre, og dermed gøre det nemmere at undervise mig, og for at få indkodet nogle signaler. dette skete ved brug af pisk, bestemt ikke noget voldsomt, en lille konstant dappen på bagdelen og et let tryk i tøjlen, i det øjeblik hun sinkede hovedet blev der givet efter på tøjlen og "dapningen" ophørte med det samme, dette belv gentaget i en fem minutters tid og så forstod hun det, det var helt utroligt at se, det virkede bare og efter en uges tid var pisken næsten ikke nødvendig. nå men efter en måneds tid med denne fremgangs metode, gik hun pludseligt i baglås, hun ville ingenting, ville ikke flytte/runde sig for schenklen, vi var tilbage til at ride firkantede volter og næsen var helt i sky, intet virkede mere, pisken og benene var hun fuldstændig ligeglad med, dette er en typisk Athene ting, hun er hurtig til at lære, men også næsten lige så hurtig til at sige at det gider hun ihvertfald ikke, 2 skridt frem og 5 tilbage. nå men Ove kom op efter, at jeg mere eller mindre, havde givet op og var klar til at degredere hende til skovturs hest, hun ville stadigt intet. ove starter som første gang han var oppe på hende med, at for hende til at søge ned, hun nægter pure, dette bliver gjort i en perade, og da ove ikke vil lade hende gå frem, ja så begynder hun at bakke rundt, bukke og te sig som en ondsvag, hun sparker op i barrieren og jeg ved ikke hvad, det kunne godt se lidt voldsomt ud, men for pokker, det eneste hun skulle var at give sig, er sikker på der er lidt æsel gemt i hende, hun er en hoppe med stort H og har sine egne meninger. nå men efter en tyveminutter gav hun sig endelig og der har ikke været noget siden. vi er nu gået videre til at øve halve perrader og det går indtil videre godt.

nå men det blev lidt langt, var blot for at give et indblik i hvordan vi stratede ud. jeg tænker at hvis man ikke kendte hesten og hvad der foregik optil ville det måske se forkert ud, set fra side linien og tror det er der det tit går galt og at nogen for noget galt i halsen. ove´s temperement løb på ingen måde af med ham, han sad stille og roligt og tog diverse stradbaser med ophøjet ro, der var ingen straf, hun fik lov til at te sig og vade baglens rundt selvom hun tiltider bakkede lige ind i barrieren.

håber at dette gav mening.

Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd

Læder Mor
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 12:28

Kan kun sige du er mere end velkommen til og komme og se ham ride min hest!

For jeg får rigtig meget ud af det, det han gør, er at finde den metode vi skal bruge

Min dreng går frem fordi vi ber ham om det, lige som han stopper fordi jeg ber ham om det.

det jeg srkev var et f.eks. fra sidste udenrvisningstime, har redet ved Ove i en længere periode nu, og vi har fået ham til og slappe godt af, nu skal han lære og gå bedre frem for mine signaler, det jeg mener med ahn flyver fremad efter 10 min - en tale måde ;-) at forstå!

Kald det hvad du vil min hest arbejder for mig og vi arbejder sammen om og nå derhen hvor vi gerne vil

0
0
Svar på denne tråd

pocoo..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 12:34

hvorfor starte med at give en hest en masse små dap bagi med en pisk første gang man er på den... ja undskyld mig en allerede der står jeg af....

jeg kender ikke ove,og man skulle tro at i taler om 2 forskellige personer....

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

venter en prinsesse, termin ca. 30/1. 2010

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

pocoo :)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 12:37

Hvor er det godt skrevet og helt rigtigt.

mange kan nemt komme til og misforstå Oves metoder, fordi man ikek ser det hele.

Det giver et helt andet indblik i det

Dejligt og høre fra andre der nyder godt af hans undervisning

Jeg får selv undervisning af ove hver tirsdag og hin hest er bare rykket fremad, kan gå helt afslappet og godt sugende på bidet, nu er vi igang med og øve parader - mange - og han skal gå frem når jeg ber ham om det og vente når jeg ber om det..
det kan godt se voldsomt du, men det eneste vi gør er og ride frem og tilbage

0
0
Svar på denne tråd

stellajakobsen
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 12:39

Pisken virker meget forkert for mange, men det er at lære hesten og søge ned og frem for din fremadsøgende hjælp....

Husk det er små dask, dsv vi slår dem ikke ;-)

Vi hiver dem ikke i munden, men bruger vores fremadsøgende hjælper

giver du mig ret pocoo? :-)

0
0
Svar på denne tråd

er stadig helt
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 12:44

lost i den metode. fatter det ikke min hest ville blive generet afdet, og ikke tøve 1sek med at luppe dig af.... det er ligsom medspore, sidder du og prikker konstant, tja så forsvinder virkningen af spore og du skal til sidst hakke for en reaktion..

jeg rider også nogen gange med spore og pisk, en kunne aldrig finde på at sidde og dappe kontant, det virker helt forkert på mig, brug da jeres ben og sæde til at ride hesten frem og ned med...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

stellajakobsen
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 12:53

Du misforstår.. Vi sidder jo ikke og slår hele tiden, og det er kun i starten til hesten lære og ligge og slappe af ;-)

men ja, vi nyder det og det er jo fint

Vil ikke side og diskutere det her på nettet, kan kun sige vi intet har og skjule kom gerne og kig :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 13:27

Vi sidder jo ikke og slår hele tiden, og det er kun i starten til hesten lære og ligge og slappe af

kan ikke se hvordan man får en hest til at slappe af ved atsidde og dappe til den... ked af, men kan man ikke i mine øjne...

alle har deres måde at ride på, og i mine øjne er det der forkert...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 15:15

Skriv gerne PB hvis du vil vide min mening..

Hilsen
Annecathrine

Indehaver af jordens dejligste fjordhest
Store Mads Kirk

0
0
Svar på denne tråd

Pocoo .......
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 16:49

Jamen tillykke med, at det lykkedes ham at knække din hoppe!!!

Din beskrivelse af det forløb er klassisk for, hvordan man tvinger sin vilje frem. Det er gammeldags, uetisk og på ingen måde dyrevenligt. Og det på trods af meget ny viden i dag.

Ridning er et samarbejde - og "protesterer" hesten, så er det rytters/undervisers opgave at analysere hvorfor og prøve andre løsninger. Heste protesterer kun, hvis de har smerter, bliver tvunget i holdning før de har styrke o.s.v.

Vor herre bevares !!!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

puha....
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 18:25

Kan da godt forstå hesten går amok, hvis han tapper den bagi og hver gang den forsøger at gå fremad bliver den stoppet op. Jeg siger ikke at manden er hård, da jeg ikke kender ham, men det er sgu da modstridende signaler så det vil noget Kan da godt forstå hesten... Det er altså misforstået at sige man rider hesten "til biddet" for en fremaddrivende hjælp hvis man samtidig holder i bremsen.

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Tappe..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 18:31

jeg har så aldrig set ham tappe en hest kun slå den for alvor, og ja han knækker nemlig hesten, nu har jeg set det mange gange hver uge i et halvt år, fremgangs måden var den samme mega ryk i munden lange sporer der virkelig bliver brugt og så en kæp i røven, til hesten går som den skal......

jeg undres lidt over hvorfor jeg med ´´send pb´´ ikke tør at stå frem og fortælle om jeres oplevelser?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 22:13

Jeg har selv fået undervisning af Ove en periode, da vores normale underviser havde barsel.

Det var meget anderledes end hvad vi var vant til, og nogle kunne ikke forliges med Ove's metode.

Nogle få ting fungerede ikke for mig og "min ridning", mens andre virkede super godt på min hyp.

Bl.a. lærte hun at slappe mere af i galop, og blev generelt bedre til at vente.

Generelt synes jeg ikke han var hård. Det hele gik ud på at få afslappede heste samtidig med at de stadig havde sving og bæring.

Jeg har aldrig i den periode hvor Ove underviste på AAHR oplevet, at han var slem ved en hest. Han har irrettesat et par heste, men ikke på en måde som jeg vil sige er hverken brutal, overfaldende eller slem.

En ting der bare falder mig ind er, at de som har set ham - og andre, være slemme ved hestene - hvorfor siger man ikke noget til dem???

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Amadeus, Hetja & Kevin - mine hypper!

Una Evigglad - sidste skud på stammen...

Amadeus udlånes - den skønneste 1'er pony!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 23:05

Stella: tror egentligt at du har misforstået mit indlæg, der er bestemt ikke tale om en konstant dappen. lad mig give et eksempel: du skriver selv at du tiltider bruger sporer. jeg går udfra at du engang imellem bruger sporen til at fytte hesten for dig. dvs. du giver et let pres, når hesten flytter sig for schenklen/sporen ophører presset med det samme. er vi eninge? nå men princippet er det samme med pisken. i det øjeblik hesten lystrer signalet ophører det. da jeg brugte ordet konstant, mente jeg konstant som i et "konstant"/vedvarende tryk for sporen indtil hesten flytter sig. i princippet er der jo ikke forskel på de to ting. måske kan ordet dappen også opfattes som hårdt, det er nærmere en lille killen eller hvad man skal sige.

men nu er hele pointen jo også at opbygge de rette muskler på hesten, det dur jo ikke at hesten går med næsen i sky og spænder alle de forkerte steder. det hun skal er at søge frem og ned med halsen ud af skulderen, så hun får brugt sig henover ryggen, hun er bestemt ikke pakket sammen på nogen måde, når hun har muskler og styrke til det vil hun gradvis komme mere op.

grunden til at pisken stadigt er med os er, at jeg er nødt til at være konsekvent med mine signaler. slår hun fra er hun nødt til at få besked på at det ikke dur. dvs udaf en ridetime er pisken måske i brug to gange.

Sys1: Jeg har længe tænkt som dig - protesterer hesten, er der noget galt. det har resulteret i en masse besøg fra dyrelæge/kiro og fys alle med besked om at hesten intet fejler. samtidigt har jeg fået en utroligt forkælet hest, der hvergang hun prøver af / siger fra, stopper rytteren = mig øjeblikligt det hun har gang i. dvs at vi ikke når nogen vejne. Athene har lært, at når der er noget hun ikke vil, jamen så slipper hun = en ond cirkel.

Athene er ung og pga overstående ikke særlig langt i sin uddannelse. men på et eller andet tidspunkt er man nødt til at sige fra. vi er som du siger nettop nødt til at samarbejde, det nytter ikke at hun får sin vilje hvergang.

nu ved jeg ikke om du har børn, men lad os sige at du har. når børnene skal vækkes om morgenen og de ikke gider stå op, så du det jo ikke at ringe til lægen og lade dem blive liggende, for de må jo fejle noget. lidt hårt sat op, ved det godt, det var mere for at vise min pointe.

jeg tror man kan overanalysere for meget, det har jeg selv været ude i. og så vil jeg sige at hun bestemt ikke er knægget, tilgengæld vil jeg faktisk påstå at der er kommet mere ro på hende. nu skal hun ikke længere spekulere overhvad hun nu skal finde på for at slippe for at lave noget, for det hjælper ikke. og inden dette bliver misforstået ( det er jo hestenettet det her ) - Nej hun er ikke blevet passiv og har givet op. hun er glad og tilfreds, har ørene fremme og viser mere arbejds glæde. jeg kender min hest, har haft hende fra føl, så ved hvornår hun er godt tilpas og hvornår hun ikke er, men lærer at tyde signalerne med tiden.

Janne: det er ikke en fremaf hjælp som såden. pisken = stræk dig frem og ned, udaf skulderen. Ben = frem. tøjle = stop, sænk farten alt efter hvordan presset ligges.

og jeg giver dig helt ret, det er misvisende at ride frem og samtidigt holde i bremsen.

pisken forbinder hun udelukkende med frem og ned ikke fremaf med mindre det er et enklet klap/dap og ikke en dappen7kilden. åhh det er da svært at formidle ordet dappen, klappen, prikken og kilden så det forstås rigtigt, tror det skal ses live, for det kan så nemt misforståes.

Lædermor: Tror ikke det er den samme vi snakker om, for kan slet ikke genkende din beskrivning af Ove, har ihvertfald aldrig set ham gøre som du beskriver. men jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan han er andre steder og med andre heste, ryttere. måske er det fordi han ved at jeg har stærke grænser og meninger om hvordan jeg mener min hest skal rides, stiller spørgsmålstegn og siger fra, hvis der er noget jeg ikke er ening i. har dog ikke haft brug for at sige fra indtil videre.

det blev en lang smørre, men håber jeg fik svaret på nogle spørgsmål og muligvis udredt nogle misforståelse, man har vel lov at håbe

Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd

pocoo..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 23:13

Du er da meget bedre til og formulee dig end jeg er

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 00:40

tusind tak Tina, ved ikke lige hvad der kom over mig, er normalt ikke så god til at formulere mig på skrift, foretrækker at snakke ansigt til ansigt, der går så meget tabt i det skrevne ord.

men sagt mellem os to, kan jeg godt afsløre, at det også tog noget tid at få det hele skriblet ned og vendt oppe i hovedet, så det blev forstået bedst muligt

Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 08:04

Jeg har aldrig modtaget undervisning af ham - men ofte set det, da han var i Ålestrup.

Efter hvad jeg har kunnet se, har han altid respekteret, hvis en ejer ikke ville have han havde sporer på, når han skulle op på hendes hest også pisken for den sagsskyld.

Har set ham til springstævner, hvor han ligeledes har behandlet hesten godt.

Så kan man altid diskutere om man kan lide hans måde at være på og hans undervisningsmetode - men ond ved hestene har jeg aldrig oplevet ham være!!!!!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Bornholm sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ he ...

DJ fan og stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 09:09

Lædermor: Jeg tør skam godt stå ved hva jeg mener, men mener bare ikke alle behøver vide det.

Hilsen
Annecathrine

Indehaver af jordens dejligste fjordhest
Store Mads Kirk

0
0
Svar på denne tråd

Ove...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 13:51

Hans metoder passede bestemt heller ikke til min hoppe, han pressede hende så meget og selvom hun sagde fra ved at begynde at hoppe og trippe og til tider små stejle blev han ved med at gøre det han gjorde, måske skal hesten ind i mellem presses lidt for at komme videre og forstå hvad jeg mener, men det var ganske bestemt ALT for meget for Safir. Han fik hende til at gå rigtig godt i meget korte perioder, men der var for meget uro i mellem og når hun siger så kraftigt fra som hun gjorde så var det forkert.

Derudover synes jeg ikke han var god nok til at acceptere da jeg sagde at vi ikke skulle fortsætte som vi gjorde fordi jeg kunne se at Safir sagde fra, han mente bare det var mig der var fjollet og at han vidste bedst. Så heller ikke mere undervisning til mig på den front tak

Nath, Sisse, Fønix og Safir

Der findes lige så mange holdninger som mennesker

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 15:39

Får undervisning af ham samt min rytter til min hest får af ham og kan bestemt ikke klage over hans måde at gøre tingene på..

Har ikke oplevet ham hård ved hestene eller at han skulle have et voldsomt temperament overhovedet overfor hestene...

0
0
Svar på denne tråd

Ove......
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 21:32

Tilslutter mig desværre de andre negative indlæg og undres ikke over at manden har været ansat mange steder uden at kunne falde til. Også underligt at han behøver at reklamere for sig selv over hele jylland for at få arbejde??? som regel er der mangel på god og kvalificeret undervisning, specielt i østjylland.

Jeg tror det er tempramentet det kniber med, jeg vil ikke i dette indlæg udpensle måden han underviser på da det jo er en smagssag.

0
0
Svar på denne tråd

nå, men jeg vil da også lige være med...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 16:31

Jeg har næsten læst hele debatten og vil da lige være med.

Jeg red ved Ove, som ponyrytter i Løgstrup for 100 år siden.Senere kom han så et par år og underviste på Stald Tougaard i Viborg, hvor jeg også kom og red med min hest ( fik ikke undervisning af ham, da jeg har en anden underviser )

Jeg vil hverken fraråde eller tilråde Ove, da jeg har set begge sider af hans ridning.

Som ponyrytter har jeg også set de banket heste, dog har jeg ikke set den side af ham siden jeg er blevet hesterytter.

Men han kommer ikke på Tougaard mere og grunden dertil har jeg kun " hørt" og vil derfor ikke forholde mig til det her...

Jeg synes, som ved alt andet, at du selv gøre dig dine erfaringer med hans undervisningen, hvis du har lyst....

Hvis du efter en ridetime har et smil på læben og føler du har fået den undervisning, der fungerer, så er han jo den korrekte underviser for dig..

Nu kender jeg også Ove lidt personlig og han er sku meget festlig at gå i byen med, så der vil jeg anbefale ham:-)

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

Lækker 1 springpony sælges - se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hmm ja et lille raseri..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 20:32

Men tilgengæld synes jeg ikke han kan være bekendt at få min rytter til min egen hest til at ride den jeg havde på prøve for at se om den var noget for mig.

Det er mig der betaler for at have den stående og synes godt man lige kunne have spurgt mig først.. Er så rasende.. Beklager jeg lige skriver det her men havde lige brug for at komme af med det..

0
0
Svar på denne tråd

obihorses?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 18:07

Hej:)

Ved godt, det er en lidt gammel tråd, men ville da lige mase mig på og spørge om det er ham, der står for det fantastiske snoretræk på obihorses.com? Ser SPÆNDENDE ud

0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 00:10

ja ja det er det da - hold op hvor kan han meget ifl. undervisningslisten

0
0
Svar på denne tråd

adfasa
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 21:50

findes der ikke et link eller noget så man kan se jeres undervisning - evt om i kunne lægge noget på youtupe kunne da være ret "opklarende"

xx - hoppe 9 år drægtig ved kåret trakehnerhingst

sælges kun

10.000,-

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 02:02

Vi får undervisning af Ove Hansen nu... Jeg er 150% tilfreds med undervisningen og kan SLET ikke genkende det negative, har set ham ride en hest som står hos os og der var INTET at sige...

Jeg har 1 link til hans undervisning som er fortaget forrige mandag.

Hesten er lige gjort rytter vant og rytteren er KUN 12 år og har redet on/off i 2 år.

Her underviser han min rytter og pony...

www.youtube.com/watch?v=Cwb7tXWR118

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Trige ved Århus efter aftale.

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd

fatter ikke meningen
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 12:27

Jeg er så en af dem der ikke kender manden, men fulgte tråden.

Nu er der så kommet video, og jeg fatter slet ikke mandens form for undervisning, og det virker det heller ikke til hverken heste eller ryttere på de 2 videoer gør.

Hvorfor skal de klemme hælen i hesten når den skal stoppe?

Der er da modstridende signal så det batter, og rytterne ser ikke ud til at forstå det heller, og gør det ikke, men spørger heller ikke hvorfor han vil have det?

Han retter heller ikke rigtigt på deres opstilling, selv om det nok var der man skulle starte, sætter bare bøjlerne op, til hende på den røde pony, og det hjælper bestemt ikke på opstillingen, hun sidder slet ikke nede i sadlen.

Og næsebåndet på skimlen skal lige strammes?

Skulle det ike være sat højere op om noget?

Nej fatter ikke hans metoder...

Mvh Ditte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 16:46

Nej men for tøjle rytter giver dette ikke mening..

Men nu skal jeg fortælle dig hvorfor hesten stoppes med hælen..

Når man skal til at ride for sæde og schenkel og ikke TØJLER som almindelige ryttere gør.

Der ved skal hesten stoppes i det nederste af hælen med et klem.. Og startes op med en enkelt prik med hælen, dvs her i første lektion øves der start og stop.. Det er MEGET svært at ride på denne måde men du skal bare se hvordan hesten idag godt 14 dage efter reagere.. Nu stoppes den KUN når der klemmes med hælen.. dvs INGEN stop på tøjlen. Se det var smart ;) - Skal nok lige tage en video af det hurtigst muligt, så i kan se forskellen..

Hvis du LÆSTE hvad det var jeg skrev omkring rytter og hest altså skimlen som ejes af mig.

Rytteren har "redet" on and off i et par år og 1½ år på shetlændere... og har ikke fået ret meget undervisning før dette og ja det kan ses, men nu er vi jo i gang. Korrekt at hun ikke forstår hvad det er hun skal gøre da hun er tøjle rytter og som lige skal vende sig til at stoppe hesten for hælen og IKKE i tøjlen. MEN det er så her JEG kommer ind i billedet ;)

I den daglige træning tager jeg over og øver / fortæller hvad det er han mener præcist, ligger benene til hesten (Her træner vi også uden sadel for at rytteren bedre lærer hvordan og hvor meget man skal ligge benene til)... Og allerede nu har rytteren nemmere ved at give hesten den hjælp den skal.

Ponyen er nyligt blevet gjort ryttervant så den kan skridte/trave/galopere men heller ikke andet. Og dette er deres første undervisnings time, derfor er der selvfølgelig forvirring fra starten, alt andet vil da i min verden være total underligt hvis både uøvet hest og rytter kan det hele på en gang.. Men lækkert hvis de kunne..

Hvad bruger du dine ben til?

Vil det ikke være dejligt at have en hest der kun styres på schenkel og sæde?

Tænk på hvor mange der sidder og hiver/flår i de stakkels hestes munde. Uff jeg er ikke glad for det - De skal bare have noget gummi støvle og en saksende hånd i munden..

Tennafan: Kan du ikke lige smide mig en video af hvordan du rider din hest, den vil jeg gerne se :)

Næsebåndet kan ikke strammes mere, da det er i sidste hul, men det bliver sat højre op.. Der er lidt til forskel

Hende på den røde pony får sat bøjlerne op da de er for lange. Hun har en hidsig pony som skal lærer at slappe af og det skal rytteren også.. Men nu var det ikke rytter og hest der skulle bedømmes men underviseren som skulle være ond ved hestene..

0
0
Svar på denne tråd

At stoppe uden
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 20:28

Tøjlen har da ikke noget at gøre med at man behøver bruge hælen til stop!

Jeg bruger mine ben til frem og sidebevægelser!

Stop gøres for åndedrættet og ikke tøjlen.

jeg er ikke det du kalder tøjlerytter og fatter stadig ikke at hæl skal betyde både frem og stop, da det må være svært for både hest og rytter at forstå?!

Men da godt for jer at det virker...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 00:10

Jeg prøver at tage en video en af dagene nu hvor hesten er mere trænet i øvelsen..

Et fast klem = Stop

Et tryk = Frem ad..

Det kan da ikke været super svært..

Kan du ikke lige ligge en video ind af dine åndedræts stop for det vil jeg gerne se...

0
0
Svar på denne tråd

staldarthur
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 09:57

det er da underligste undervisning jeg nogensinde har set!

det er da modstridene signaler så det batter, og hvorfor er man nu en led tøjlerytter hvis man ikke rider på denne facon?

min 4 års bliver både reddet med anholdninger i tøjlen, og vi øver halveparader, så det gør mig til en tøjlerytter eller nærmere min part som jeg underviser? vi støtter på invenidige tøjle i anspring, og sørme om vi ikke også støtter hesten til at runde sig via halveparader osv.

en hest der stoppes med et tryk fra hælen, det har jeg aldrig set eller hørt om før, det ville min hest ikke fatte eller nogen som helst andre heste jeg kender forstå..

så det gør os til en savende rytter? for så kan jeg fortælle dig der er dælme stor forskel på at støtte og på at save..

ret respektløst du begynder at svine andre (almindelig undervisning) til..

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 16:33

Nej jeg sviner ingen men fint du føler dig truffet, så kan det være du bliver mere bevist i din tøjle føring

Men her er en ny video af min som er taget i dag. Her er de mere øvet i start og stop...

www.youtube.com/ watch?v=tIV3Lx3Dzvg&am...e=youtu.be

Men jeg takker for komplimentet at mine heste er kloge da de fint fatter denne metode at blive redet på.. Og jeg er ikke bange for at smide et par videoer op at vores ride metode..

Men hvem siger at det er modstridet ridning at ride med sæde og schenkel? Hesten kender jo kun til det vi lærer dem...

men jeg fortrækker en nem hest som jeg kan styre i sædet og ikke på tøjlen, det er nødbremsen og korrigering der sidder der oppe..

0
0
Svar på denne tråd

stald arthur
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 17:21

jeg føler mig skam ikke truffet, og nej gu f.... vil jeg da ej tænke over min ridning som jeg finder korrekt, jeg fatter bare ikke denne undervisnings form, og nu starter du jo med at kaste med sten..

og siden du har brug for at være flabet i hver besked må du jo have svært ved at agumnetere for din sag

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 19:21

Nej flabet det er jeg heller ikke... Men fordi DU ikke fatter pointen så behøver vi andre jo ikke at være flabet..

Og hvis DU ikke føler dig truffet så forstår jeg ikke din fremtoning og bande ord..

Tag en stesso og slap af..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 19:41

Ha ha, Stald Arthur - jo, vel er du da flabet, og det lyder, som om du intet har at have noget som helst i udover den flabethed.

Floskler og fordomme kommer man ikke langt med i ridningen. Måske nok i kritikken af andres ridning, i hvert fald på overfladen, men ikke i kvaliteten af ens egen.

Hælen har ingen rolle at spille i min ridning. Schenklen har. Dog ikke til at stoppe med som eneste signal, det forekommer også mig lidt bizart. Jeg har hørt om og praktiserer vel til dels at stoppe for ben og sæde, men ikke for hæl..

Tøjlerytter? He he.. Nej, jeg må skuffe dig. Jeg rider ikke på tøjlen. Den er en af hjælperne, men han har end ikke et bid i munden, så det er svært for mig at komme til at save ham i munden. :-D

Faktisk gør jeg rigtigt meget ud af at lære ham at gå korrekt med så lidt tøjlekontakt som muligt.

Men ingen hæl, sorry. Ove Hansen må have opfundet en helt ny ridestil hvis han overhovedet kan genkende din beskrivelse, Stald Arthur. :-D

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 19:42

nu er du bare underlig? du ved da ikke om jeg er hidsig eller ej, og hvorfor skulle jeg dog begynde at spise stesolid? du må gerne kalde resten af os tøjlerytter og peje finger, men jeg må ikke undrer mig over din flabede fremtoning og en undervisningsform jeg ikke fatter en meter af? og om jeg bander eller ej kan da kun være noget jeg skal koncentrer mig om..

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 19:45

haffen

staldarthur

nu er du også fra jylland og jeg ved ikke om man opfatter "bandeord" som hidsighed over ved dig, men det gør man så ikke her hvor jeg kommer fra :)

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 20:32

Så burde man lærer at formulere sig uden bande ord nu hvor man kommer fra sjælland

Kan slet ikke komme ned på dit niveau - Beklager - men jeg er jo også fra jylland

0
0
Svar på denne tråd

stald arthur
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 22:08

kan skam godt formulere mig uden bandeord men det havde jeg ikke lige lyst til i denne sammenhæng, kan du formulere dig uden sarkasme og flabethed?

lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider