|
|
| Vanvittig høj pris |
|
|
Hej HNér, Er jeg blevet skør eller lyder dette ikke vanvittigt dyrt? Min hest får et uskadeligt spark over h f, jeg ringer til dr dyr da der løber pus ud og såret er fyldt med jord. Det er i alm. åbningstid. Dyr kommer ud vasker sår giver pencilin og smertestillende og jeg får pencilin (pasta på tuber) til 10 dage samt metacam (oralt)(smertelindrende) til 3-4 dage. Da jeg fik regningen i går faldt jeg næsten ned af stolen - holder du fast? KR 3.040,31 Er det ikke bare en helt sindsyg pris? Kan nogen af jer byde ind med sammenlignelige priser? de har taget 55 + moms pr tube pencilin.......... mvh MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg fik en dyrlægeregning på godt 4000 kr for nogle år siden pga en hovbyld (også i alm. åbningstid). Hesten blev kun tilset efter smeden havde skåret bylden. Dr. dyr konstaterede altså "bare" at hun skulle i penicillin-beh. Jeg fik penicillin i pasta 2 x dagligt til 14 dage, det var den der var synderen... Næste gang vil jeg gerne ha' i pulver... Jeg var nemlig også nær gået i gulvet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er vist |
|
|
noget med, at hvis de kommer ud "med det samme", kommer der et ekstra gebyr på. Men derudover syntes jeg også det lyder lidt pebret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pencillinm |
|
|
Jeg vidste slet ikke at man kunne få det i pulver? Puha den er dyr - nå betale den må man jo - vil dog spørge dem om pulver til en anden god gang. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyr læge |
|
|
Det er derfor det hedder dyr-læge  Har du fået Norodine på tuber? Det er nemlig frygteligt dyrt, jeg slap med over 1200 på apoteket for 18 tuber... Men kræet ville jo ikke æde andet. Umiddelbart syntes jeg også din regning lyder lidt pebret, jeg gav faktisk mindre for en røntgenoptagelse hjemme i stalden... Har du fået udspecificeret regningen? Ellers sprøg dyrlægen om han kan forklare den, det syntes jeg generelt de er flinke til. Mange dyrlæger tager også ekstra 25 % efter telefontiden om morgenen... God bedring med din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg fik i hvertfald afvide at pastaen var væsentlig dyrere end pulver. Det vidste jeg ikke da dyrlægen spurgte mig om jeg ville ha' det som pasta eller pulver-form. Tænkte bare at så var jeg helt sikker på hun fik det, om hun ville eller ej Men havde dengang ønsket at jeg var blevet oplyst om det. Ved egentlig ikke om de lægger ekstra oveni når man ikke ringer i tlf-tiden om morgenen, det kan da godt tænkes. Ja det er altså tit ski.. sure penge at skulle af med. Tænker meget på at få min dyrlæge-forsikret, men jeg synes det er en jungle at finde rundt i forsikringsselvskabernes tilbud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder ikke dyrt |
|
|
alt efter hvor lang tid de var der  ellers så skriv lige hvordan de har takseret de forskellige ting: kørsel honnorar osv. formoder den pris du nævner er incl moms dvs du har fået en faktura på ca 2400 + moms? her vil mit gæt så være en fordeling der heddder: kørsel: 300 honorar: 800 rens af sår: 300 metacam: 250 pasta: 550 så giver det ca 400 dkk til diverse miljøafgifter + det smertestillede de gav osv. karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karinae |
|
|
det er nogenlunde fordelt som du skriver bare med det dobbelte til medicin i alt. Det irreterer mig bare at man får at vide at hesten skal have en medicin men ikke bliver oplyst om at det er ekstremt dyrt og/eller at der er et alternativt. De tog 980 før moms for kons. var der vel i 20 min og jeg bor 5 km fra klinikken så slap med en flad 50 er i kørsel. Jeg har en forsikring men så vidt jeg husker dækker KDH ikke medicin og med en selvrisiko på 875 kr (eller i den dur) er det intet at komme efter. MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu.... |
|
|
arbejder jeg som "vikar" på en hesteklinik i nordsjælland, hvor jeg blandt andet hjælpet til med fakturering. Og medicin er altså dyr. Synes absolut ikke din regning lyder urimelig. Hos os tager de 675 kr plus moms for en konsultation i praksis. Hvis det så er et "akut" besøg kommer der ekstra oveni, men kan ikke lige huske hvor meget derudover koster det 17 kr plus moms pr km.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KDH... |
|
|
Hej Mette,
Jeg har også KDH, og bruger flittigt min hests sygeforsikring 
De dækker ikke kørsel, men i aller højeste grad medicin. Selvrisikoen på min forsikring er nu på 1000 kr, så hvis det var min regning ville jeg få cirka:
2900 x 75% = 2175 minus selvrisiko = 1175 kr.
Det er da værd at tage med 
Mange hilsner, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KDH.... |
|
|
Hej Har lige været igennem lignende forløb med min hest.. Der fik jeg en regning på omkring 2400,- for vagtbesøg onsdag aften, rensning af sår + diverse sprøjter med penicilin og smertestillende. Dagen efter var dyrlægen og tilse og rense såret + ordinere norodine + metacam - det kostede også lige omkring 2500,- Ugen efter var dyrlægen der og indlægge ham på KVL - det tog de kun 500,- for (altså det at kigge på benet og ringe til KVL), så det var nok nådigt sluppet. Turen på KVL kostede lige omkring 11.000,- for 9 dages indlæggelse og behandling. (Min mand så lidt krøllet ud i hovedet da han så regningen ) Så jeg har en del penge tilgode hos KDH  Hilsen Anne
Sød part fundet, så skal den lille hest bare blive rask
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123460 |
|
|
Jeg er så glad for at kdh dækker medicin - men rystet over at selvrisikoen er steget til 1000. Nå så får jeg da lidt retur  Ville dog stadig gerne vide hvad pris forskellen er på tuber og pulver. kh MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pencilin |
|
|
pencilin i tube er ret dyrt, jeg gav 1200kr for pencilin til 10dage i pasta form..men hvis man selv kan stikke hestene kan man spare den del, mener min opstalder sparede 900kr ved at sprøjte den selv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123457o |
|
|
Altså da min hest have hovbyld i sommers kom dyrlægen også ud, og den sad helt oppe ved kronranden, så de gav mig bare en lille bøtte Metacam og beordrede sæbevand. Alligevel fik jeg også en regning på 1200 - ikke fordi det er meget ift. din regning - men der blev jo så heller ikke gjort noget her. Så tror i hvert fald heller ikke Metacam er helt billigt, det skal nok også have trukket prisen lidt op
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalal |
|
|
Synes lyder rimeligt Min hest fik 3 cm dubt sår og måtte få dyrlæge ud og give pencilin og rense det 2600kr samt give smertestillende. Det blev ikke syet eller noget andet.
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er dyrt |
|
|
Min hest stod pludseligt med høj feber.. doktor dyr kom ud, konstaterede det nok var en virus.. gav 2 sprøjter og 2 slags pulver (pencillin og febernedsættende) hun skulle have i 4 dage.. 2300 kr (men der var så også aften tillæg på)
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser.. |
|
|
Jeg måtte også have fat i Dr. MegaDyr da min hyp på mystisk vis havde fået et hul under kæben. Jeg ringede til dem om formiddagen og de kom om eftermiddagen, rensede og skyllede såret og hun fik antibiotika og forbinding på, og jeg fik så jeg selv kunne skifte forbindingen og give hende antibiotika de næste dage. Pris Kr 3046,08 Hyppen har så også lige været til halthedsudredning i flere omgange, med blokader, røntgen, medicin m.m., så alt i alt har de flænset mig for kr. 15.200,- inden for de sidste 3 måneder og så havde jeg også lige en kat der skulle til doktor og have taget blodprøver og endte med at blive aflivet ( RIP Nemo) det blev også lige over 3000,- Derudover kommer selvfølgelig også specialbeslag hver 4. uge, smeden skulle jo nødig føle sig snydt, så han skal da også have en del af kagen! Jeg har fået ca 8000,- tilbage fra forsikringen og får vist omkring 1200,- mere, men det er sku stadigvæk mange sure penge at bruge, især når man så samtidig ikke har en hest at ride eller kan se lyset for enden af tunellen  Mvh Alette
Kurser med Nikolaj Hein Ruus på Vestegnens Rideklub arrangeres løbende. Skriv for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyr læger |
|
|
Syntes også det er dyrt...men fik selv chock tidligere på ugen...en hund og en kat til tandrens og eftersyn..... kr 9200
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alette.... |
|
|
hear hear.... Jeg sidder også i en meget mørk tunnel, uden et lys i enden. Og tænker bare, det er penge ud af vinduet pt. Men håber sgu bøtten vender, og han ikke skal aflives alligevel. Min forsikring har en selvrisiko på 1200 pr. påbegyndt skade, også dækker de vist 80% af resten. Dog ikke kørsel og opstaldning. Det har virkelig lettet en del alligevel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sig mig engang er der totalt monopol på det medicin marked? er der slet ingen konkurrence? Tænk på hvad pencillin til mennesker er nede i? Ja det er jo næsten Murphys lov at hvis der først går noget galt når man har hest kommer der oftest flere ting på en gang sygt! MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
|
|
tror jeg. SÅ meget tjener man jo heller ikke groft set, på dyremedicin. Det er jo mest pga kopimedicin, at menneske medicin kommer ned i pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene.... |
|
|
Lene>> Det var da en helt sindsyg pris du fik. Jeg har lige fået efterset, vaccineret, klippet klør, bedøvet og tand opereret begge mine hunde. Dvs. det var kun den ene der blev opereret. Operationen med vaccination og eftersyn på 1 hund. 3500,- inkl moms. På den anden hun blev det totalt inkl. moms. 1500,- Dette var på Faxe dyreklinik. Mange penge, men intet i forhold til dine, og begge mine var i bedøvelse, og den er dyr. Kh mette
Team Lodberg Riders Coaching undervisning og uddannelse af hest og rytter tlf. 20924205
Nu har Team Lodbergs ryttere vundet 245 placeringer på 10 Måneder! Samt 6 mesterskaber!
50 ryttere kan ikke tage fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder meget fair |
|
|
Jeg syntes (desværre) det lyder meget fair, det er bare mega dyrt at have hest. Har inden for de sidste 3 måneder fået regninger på ca 8.000 kr ialt for kontrol og medicin af halt hest. Dog betaler vi glædeligt, så længe det hjælper mine dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder dyrt |
|
|
Min hest har TIT lavet noget af det samme på folden og jeg ringer også altid til dyrlægen med det samme, og den får ca samme behandling, som din fik (dog pencilin i pulver). Og jeg plejer komme af med ca. 1000,-....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette Lodberg |
|
|
Ja det var helt alm tandrens i narkose......men begge fik lidt tænder ud pga at de var dårlige..... Dyrt... ja det var da lige før jeg sku have kunstig åndedræt men vi æææælsker altså de dyr og de skal have det godt ,og ikke gå med dårlige tænder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv også |
|
|
med alle de penge I allesammen skriver om at det koster med dr. dyr  Selvom jeg savner min gamle hestedreng, kan jeg godt se at mit valg med at ride på rideskolens heste nok er ret fornuftigt også økonomisk set når vi også blir forældre lige om lidt... Jeg har været i lære som farmakonom (sådan en der arbejder på et apotek) og kan derfor fortælle alle interesserede at: - medicin til dyr er relativt MEGET dyrere end til mennesker WHAT SO EVER!!! - og at det nemlig er sandt at det især skyldes mangel på konkurrence fra kopiprodukter, hvilket i jo i mange tilfælde holder menneskemedicinens pris nede (i hvert fald hvis man ikke INSISTERER på at få det originale produkt) - og så skal man jo også lige huske, at en hest jo altså skal have nogle NOGET større doser end et menneske for at slå en betændelse ned med penicillin, dosis er nemlig baseret på patientens vægt - og der er jo trods alt ikke ret mange af os som vejer over 400 kg! Dyrlægepriser har jeg derimod ikke den helt store viden om, så det kan sagtens være at du er blevet taget i et vist sted der...men medicinen er altså generelt meget dyr til heste. Pulveret er muligvis LIDT billigere, men jeg tror ikke det er ret meget og så er der jo også den risiko at hesten ikke vil spise det...og den kan nemlig ikke stille supermeget op med oral pasta om den så nok så lidt kan li det, hvorimod pulveret er forholdsvis let for den at frasortere - og så kan du risikere at du alligevel er nødt til at købe pasta også for at få den behandlet! Men helt klart øv for en masse penge!! Håber du klarer det og at din hest blir okay igen... Mvh Sandy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| medicinen er dyr |
|
|
og synes egentlig ofte det er den som hiver en dyrlæge regning op, vi havde en dyrlæge ude og sy benet på en vores ungheste for nogle år siden, musklen var næsten revet over og syarbejdet tog ham næsten en time, men stadigvæk var konsultation og kørsel kun ca 1/3 af pisen resten var medicin, mener vi kom af med godt 3000. og vi gav selv smertestillende og pencillin via sprøjte, som er det billigste iflg. vores dyrlæge. der er en meget væsentlig årsag til at dyremedicin er så meget dyrere end menneskemedicin, og det er tilskudende, der gives store tilskud til apotekeren til menneskemedicin, mens der næsten ingen gives til dyremedicin (har siddet med apoteksregnskaber så fik et overblik der) og så naturligvis kopivarene som andre nævner... men hvad gør vi ikke for vores elskede dyr mvh Mie
med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!
Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrt.... |
|
|
Jeg synes også at det lyder dyrt. Min hest sad fast i et hegn for nogle år tilbage, dyrlægen kom, kiggede på det, gav smertestillende og noget antibiotika. Pris 1300; Det var til at leve med.
Hilsen Christina med Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)
Samt venter Fassbinder føl maj 2010.
Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og de andre. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina (kanoa) |
|
|
som du selv skriver er den pris du nævner nogle år gl... alting stiger Men det er vel netop pga disse priser mange af os vælger at have en sygeforsikring på vores heste? (at de så også stiger stødt er en anden snak) Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er svineri! |
| Forfatter:  |
rampa |
| Dato:  |
24-10-2009 14:46 |
|
Jeg kan blive lidt harm over de priser dyrlægerne tillader sig, at tage så snart det hedder hest. Nu har vi tilfældigvis også et landbrug, og når der står, ko , på regningen er det vand ved siden af de regninger, der står, hest på! Jeg kan ikke få ind i mit hoved, at der kan være op til 100% prisforskel på behandling af de 2 dyrearter. Det er ikke rimeligt. Medicamenterne er altså ikke så forskellige og de bliver helt sikkert indkøbt samme sted. Det er ved at være sådan, at for hver gang man skal have lavet noget eller dyrlægen bevæger sig i ens stald, skal man huske at sprøge "hvad koster det?" Det er også for dårligt, at man skal finde ud af, at hos én dyrlæge kan man sparre 400 kr. på at få dem vacc. og ikke bare kan bruge den samme - som altid - til at tilse sine dyr. Det bliver mere og mere en sapper-samfund. Hvor trist...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Doktor Dyr |
|
|
Jeg synes ikke din regning lyder overdrevet dyr. I forhold til de regninger, jeg har fået, lyder prisen til at holde niveauet. Ja det er mange penge at skulle af med. Det kan vi sagtens blive enige om, specielt fordi det er trælse penge at komme af med, men det koster at have hest. Det er noget man er nødt til at tage med i sine overvejelser, inden man køber hest. Jeg har netop fået en hoppe opereret for bihulebetændelse, 1½ uge på dyrehospital + efterfølgende skyldning daglig i yderligere 14 dage: 17.000 kr. En hoppe syet pga. at hun rev sig på leddet: 6000,- kr. En føl sparket på halsen (nok det, der minder mest om din skade): 3000,- kr. Alt sammen hændelser, jeg ikke har kunnet forhindre, men som pludselig opstår. Drøn ærgerlige penge, men der er jo ikke noget at gøre ved det. Man kan jo ikke "spare" på dyrlægen, og hesten kan ikke pakkes ind i vat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt vildt. |
| Forfatter:  |
Tams |
| Dato:  |
24-10-2009 19:36 |
|
For at sammenligne: Min hest fik et spark på hb pibe. Det stod ud med blod og der var frit udsyn til knoglen. kl er 18 så jeg må hive fat i vagt dyrlægen som kommer fra fåborg (50km i kørsel). Han kommer self. akut. Hyppen bliver bedøvet af flere omgange både lokalt i området og generelt. Derefter bliver såret renset, undersøgt nøje, syet med 8 sting og pakket ind. Dyrlægen administrere noget der minder om en liter pencillin og jeg får pincillin, smertestillende og antibiotika til 14 dage som jeg skal administrere både som sprøjter og pasta. Jeg får også forbindninger og andet så jeg kan holde såret rent. I alt var dyrlægen der i ca. 2 timer. Min regning i alt. Lige over 3000,- På det tidspunkt sys jeg det var dyrt men i forhold til din regning kontra hvad jeg fik lavet for min regning sys jeg din er meget dyr! Jeg har Tryg som tog 75% af den uden selvrisiko. Så jeg kom af med ca. 1000,-:-) Hilsen Sanne
Distance, jagt, spring, dressur... NEJ det ene udelukker ikke det andet! Hvis jeg vil piaffe'sere i et skovbryn så gør jeg det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pencilinpriser |
|
|
sidst jeg fik oplyst pencilin (det der hvide der skal rystes i næsten ½ time - kan ikke lige huske navnet) prisen var den på 33 + moms for en flaske (100 ml) (det skal jo så sprøjtes ind), men det var indkøbt til grisene. Da jeg fik en hest behandlet med nøjagtigt det samme (fik udleveret til at behandle selv) var prisen ca 5-6 gange højere. Så dyrlægerne ved godt hvad hobby koster :-/ Min normale billige dyrlæge til vacc ol er desværre ikk etil længere da de er lagt sammen med de andre jeg brugte hvis det krævede mere speciale, og nu er deres fælles priser steget helt vildt - desværre...
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145
Sælges:
WM hoppe ´07 - se Pretty Lady på præs DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regning |
|
|
Jeg har en hoppe fra sidste år som jeg har haft dr. dyr ude til 3 gange, for at give pencilin og smertestillende. Alle gange fik jeg til 4 dage. Har dog kun fået den ene regning som var på 1500 og noget - Fik dog en blå spray med (også med noget pencilin i) og dette var en lørdag, så synes jeg har sluppet billigt i forhold til jer andre! ;o)
Ravnholts Samir Stenhedegårds Mona Lisa
R.I.P. MORMOR. 11/12 1919 - 27/7 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|