Jeg er træt af smede.
Grunden er at jeg bor på landet og har kun 2 heste. så der er det allerede svært af overtage en smed til at komme (de vil heller have mange heste et sted, forståligt nok)
Nå, men jeg fandt en dygtgtig smed til vores pony med 2 sko og til min hest med 4 sko, og som tit skal have nye sko, eller sat en fast (dårlig hovkvaitet), så han kom reglmessigt, og jeg betalte.
Så sidste gang han var her, bad jeg ham om at tage alle 4 sko af min hest, for jeg rider ikke meget om vinteren. jeg var træt af aldrig at kunne ride for der manglde altid en sko. og han kan sagtens gå med boots, og jeg syntes at hoven trængte til lidt fri/fred.
Han tog skoen af, og gjorde ikke andet. fint. jeg fik ikke en regning ? 14 dage efter ringede jeg igen og spurgte om han ville komme og tage skoene af vores pony.
Svaret lød, jo jeg kommer den 1. okt, om formiddagen.
men han kom ikke, heller ikke dagen efter, jeg har ringet, skrevet. men uden svar.
så fik jeg af vide at han skam om Søndagen var ude og ordne heste i området (heste med sko) det Pissede mig af.
så nu har jeg tjekket listen over registrede smede og fundet en der har papirne i orden.
han ringed jeg til Tirsdag og Onsdag blev begge mine heste serviceret. ps han lavede et flot stykke arbejde 
Så han er blevet mine hestes nye smed.
Øv, hvor jeg hader dårlig service. og at vide at smede har Os, hesteejer i deres hule hånd.
Jeg ved ikke hvad jeg egentlig ville med denne historie, jeg måtte bare ud med min vrede. og tænker at det er sikkert ikke kun mig, der er blevet brændt af. fordi smeden havde set at hos mig ville de store beløb ikke komme rullende her i vinter !!
(jeg har skam været oppe og betale 16.500.- i smed regninger på 1 år)