Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

back on track gigt/spat
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 16:53

Er der nogle derude der har erfaringer med bot ved slidgigt og spat?

Jeg er ret desperat, da hesten ellers bliver aflivet.

0
0
Svar på denne tråd

Hasvarmer
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 18:10

Jeg har god erfaring med BOT's hasvarmer. Hesten fik den på allerede 1/2 times tid før ridning. Husk iøvrigt at en spathest skal varmes ekstra godt op. Ca. 20 min. i skridt.

BOT's hasvarmer må bruges i flere timer, men man skal vænne hesten til det. Tal evt. med hende, der har firmaet. Der er tlf.nr. på hjemmesiden.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Dejlig passerhest søges i Haderslev-området

:-)

Fremad i livet med healing og samtale

*Nu også healing af heste*

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 18:28

god opvarmning er sagen...

min gamle snart skovtursbums, har indtil sin seneskade gået MB dressur med spat i bagbenene, hans model var trække ham i 5 min. med masser af bak øvelser hvor han bakkede 20-30 meter, derefter ca 5 minutter piaff for hånd, for at varme haserne godt op, så op og sidde skridte 10 min. halve parader, volter i alle størrelser, versader, schenkelvigninger og tilbagetrædning for lang tøjle, derefter 10 min. hvor tøjlen blev samlet op og traverser, bagpartsvendinger og piaff også blev lagt i programmet. Og så trav og galop i remonte holdning og masser af temposkift og halveparader i ca. 20 minutter, så var han varm og vi kunne begynde at lave samlende arbejde. altså 30 min. skridt inden vi overhovedet kom frem i trav. ps. BOT er godt

0
0
Svar på denne tråd

altså..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 07:16

Hesten har fået konstateret slidgigt i begge forben og spat i en has, så har slet ikke de store ambitioner.

Dyrlægen har sagt skovture, men lige på nuværende tidspunkt, er han faktisk godkendt af forsikringen til aflivning, men jeg vil lige prøve det sidste før jeg skiller mig af med en god ven. Grunden til at han har været rigtigt dårligt gående, kan nemlig godt skyldes en overbelastning, kombineret med dårlig fodring bl.a.

Mit eneste krav er, at hesten kan gå uden smerter, og er glad. Er det så en skridttur, og han kan nøjes med det, så er det fint med mig.

Han har 14 dage, til at vise klar bedring, kan jeg forvente at se en effekt af bot der? sammenholdt med cortavet og hyben.

0
0
Svar på denne tråd

Forbedringer
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 09:15

Ja, du kan godt forvente at se en klar forbedring på 14 dage med Cortavet, hyben og evt. BOT...

Min gamle dreng har gigt i alle fire ben, det fik han konstateret i foråret, og fik det konstateret i et ben sidste forår. Han har gået i fuld træning hele vinteren, og har været helt fantastisk gående.... Jeg kunne se en forskel sidste forår allerede i løbet ca 5-10 dage på cortaflex...

Det tager jo så længere tid at genoptræne, men han var rentgående i løbet af ca 7 dage... KUN på Cortaflex og hyben...

Jeg har nu her i foråret skiftet til Cortavet... da hesten fik det konstateret yderligere... Men er nu i tvivl om det ikke var en seneskade på et bagben, der viste sig, og ikke gigten der brød ud igen...

Men ligemeget hvad er han nu blevet rentgåede på det ben der sendte ham i røngten i foråret, oga. cortavetten, og er nu kun halt på det bagben med seneskaden...

Så hop ud i det, for der er helt sikkert håb!

Som jeg skrev i din anden tråd har de Cortavet ved Rynkeby hesteklinik, ring og hør dem.

Hvis de ikke vil sende det til dig, så sig til så vil jeg gerne hente det for dig, og sende det

Ellers burde de, hvis du kender et sted hvor de forhandler cortaflex, også kunne bestille cortavet hjem til dig... det er jo den samme producent

Mvh. Lotte

Og held og lykke med det

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

&

* Stendhedegårds Dorién *

Bare kald mig blåøjet!

Men jeg tror på det bedste i folk og hvis de ikke lever op til dine forventninger, er det kun dig der er blåøjet!

0
0
Svar på denne tråd

Mobility
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 12:37

Kender flere der har heste med spat gående til alm . daglig ridning på Mobility (Brogården)

Så det ville jeg klart kaste mig over.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Søger part til min hest 2 gange ugentlig i Randers. Opstaldet på ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Samme situation
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 13:12

Jeg står i samme situation som dig. Min hets fik i juli konstateret slem slidgigt i venstre bagknæ og spat i venstre baghas.

Hun er ikke blevet redet siden, da dyrlægen mente at skulle hun blive ridehest igen skulle jeg vente til spatten er groet sammen.

Har dog ikke de store forhåbninger om ridning vil som dig bare have at hun kan være smertefri, og nyde sin alderdom.

Jeg giver Cortaflex HA bestilt i england (noget billigere end dk og inkl fragt)

Jeg vil gerne bruge BOT men de har desværre ikke et produkt der kan sidde på et bagknæ. Men jeg ville helt klart give det et forsøg.

Mener dog ikke at du kan se den reelle forbedring medmindre du giver spatten ro til at gro sammen.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

mobility
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 14:00

fra brogaarden indeholder en urt der er smertestillende, det skal man lige være opmærksom på hvis man giver det til sin hest og ikke ønsker at holde smerten nede hvis den er der.

Vupti ok det havde jeg ikke lige opfattet, men kan klart anbefale BOT

0
0
Svar på denne tråd

respons
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 06:23

Lotte, vi fik i tirsdags ok for aflivning på livsforsikring, og derefter 14 dage til at få "det overstået" i, derfor skal det hele iværksættes så hurtigt som muligt. Hver dag tæller, eller hvad man nu skal sige

Jeg har i går startet ham op på roepiller, vitaminer og mineral tilskud, hyben, cortavet pulver og er begyndt at trappe ham ud af det smertestillende.

I dag kommer der så BOT til alle fire ben samt hasen, og ligeledes mobility oil fra sønderskov mølle, dette i samråd med Kirsten fra Hestens Helse.

Jeg havde i øvrigt kontakt til rynkeby i går, som er de dyrlæger jeg har haft inde over hele forløbet, men de har ikke flydende cortavet. Og som sagt, så ved jeg det fås billigere i england, men med den tidsfrist jeg har, skal det som sagt gå rimelig stærkt. (Og så vil rynkeby i øvrigt gerne sende, det har de allerede gjort med smertestillende, og i tidsnød har de også arrangeret at jeg kunne hente finadyne på det lokale dyrehospital, så klart thumbs up til Rynkeby!)

Iben, jeg går netop og venter på at få en hasbandage hjem, er det ikke sådan en du skal bruge også?

butik.back-on-track.dk/ product.asp?product=342

Tusind tak for jeres udmeldinger, jeg håber på det bedste.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 09:43

Hej med jer,

Hvordan kan man konstatere om hesten har gigt og ved man hvorfor de får det? Hvad er symptomerne?

Hvad er BOT?

mvh

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

Svarer.........
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 10:24

Wupti: Jo den hasebandage kan bruges til hendes has, men da hun har slidgigt i knæet er der ikke så meget at gøre der.

MetteH. Symptomerne på slidgigt ved min hest var at hun snublede meget, blev lidt klodset og stiv i det ene bagben.

Da det blev slemt blev hun halt/stiv i hele bagparten hvor dyrlægene mente det var en muskelskade i lænden. Nogle dage gik hun som en drøm og pludselig var hun halt igen. Fik hun så en uges ro var hun haltfri igen.

Tilsidst insisterede jeg dog på at få hende røntgen fortograferet i begge bagben, som viste slidgigt i brusken omkring bagknæet samt spat i baghasen.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider