Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hønet eller høpose i traileren?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 21:12

Hvad ville I vælge og hvorfor?

Hønet eller høpose i traileren.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

hønet.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 21:32

Jeg ville vælge hønet. Har prøvet med høpose Den snurrede rundt så hullet vendte ind mod trailervæggen, og hesten kunne dermed ikke få noget hø.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 23:38

Jeg bruger hø POSE og jeg sætter den fast med et stramt træktov til for bommen så bliver den på plads.. Altså hængt ned fra loftet

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLGES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altid
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 00:19

haft hø net, for jeg ejer ikke en høpose :)

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 08:58

Jeg bruger en høpose, da jeg synes det er let at man bare kan sætte den fast med en karabinhage i vinduet. I min trailer, kan man også sætte bagsiden fast med en karabinhage, så den sidder helt stabilt og drejer ikke rundt.

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 09:08

bruger Høpose - som også er bundet fast 2 steder.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 10:11

Vi bruger altid hønet i hestetransporten, har prøvet høpose, men erfarede det samme som Nina.

Kunsten at være klog er kunsten

at vide, hvad man skal ignorere.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Ingenting.....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 10:49

Mine heste får ikke noget at æde, når de kører - for så skulle der nok blive bøvl i biksen, da min den gamle vallak pr definition ejer ALT mad i omegnen, så det ville bare blive til ballade i traileren.

Skal de have noget at æde, så får de det når de når frem - de fleste stævnepladser når man i løbet af maks 3-4 timer.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hø Pose
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 11:29

Jeg Bruger Høpose, fordi at et hønet er for stort til at hænge foran hestene, så kan de ikke nå det når det er ved at være tomt, og hvis man hænger det på forbommen ser jeg skræksenarier med forben i nettet..

Derfor hænger der en høpose på gitteret til vinduet, foran hestene, hvor der er en lille klemme bagpå, der sørger for at den ikke drejer rundt.

Holly Dolly

Elsker mine dyr:

Melando

og

Emma

Søger en skimmel låne-hoppe efter Coronado, til avl, til næste år

0
0
Svar på denne tråd

Sidst vi...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 12:27

.. var ude og køre var det i en trailer hvor der var monteret et høsejl. Set var smart - og når jeg engang selv får en trailer bliver det nok det jeg vælger.

Så hverken pose eller net her.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Høbold
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 13:05

Er det som jeg bruger og har brugt i mange år, og i mine øjne det eneste der dur. Jeg mener jo hønet er for farlige. Sådan nogen nylon ting, eller hvad det nu hedder, det de er lavet af og heste, hører ikke sammen. De kan både få hove op i dem, og sågar skære sig i munden, hvis de er rigtig uheldige.

Begge heste kan komme til, den er nem at fylde, de kan ikke komme tilskade på den på nogen måder.

Jeg har en lykke over i det ene vindue giter, hvor jeg kører snoren op igennem, og så op til "beslaget" der er beregnet til at hænge det i. På den måde hænger den midt i, uden at dingle frem og tilbage. Kan nåes af begge og er ikke i vejen for kameraet.

De koster ca tre hundred, men holder i mange år. Jeg har to, bruger dem også i boksene, og den ældste jeg har, er vel en 8 år eller sådan

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 15:25

Tak for jeres mange erfaringer :-)

Jeg spørger netop fordi, jeg ikke er så glad for tanken om en hestehov/grime/træktov eller andet, der kan forvilde sig ind i et hønet.

Men på den anden side skal det jo kun bruges, når hesten står bundet i en trailer, så chancen for, at der kan ske noget, er selvfølgelig ikke så stor.

morgan: Nu er vi jo altså nogen, der til tider kører med én hest ;-) Derudover kan vores godt finde ud af at dele, hvis de endelig står to sammen.

£isbeth (Baloo): Lyder smart :-) Men da det ikke lige var en ny trailer, der skulle indkøbes, tror jeg ikke, der bliver aktuelt ;-)

Jeg må ud og tjekke traileren. Hvis det er muligt at fastgøre en høpose to steder, bliver det nok sådan en, jeg køber. Ellers prøver vi med et hønet. Det er måske 5 gange på et år, der køres med hest, så jeg har ikke lyst til at spendere en formue.

annettet: Hvordan i alveden finder jeg sådan en? Har aldrig hørt om det før :-)

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

hønet.....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 17:43

jeg vælger altid hønet med små masker - så jeg kan ik se hvordan de sku ku hænge fast der?

jeg forudsætter selvfølgelig, at skoene sidder ordentligt fast, og at der ikke er nogle søm-dutter der stritter ud... man har jo tilset hestens hove og sko inden man kører af sted ;-)

synes en høpose også er potentielt farlig, da jeg har set heste sætte hele hoven ind i hullet - og de hang seriøst fast.

kan man ik få en høkasse, i stil med de store man kan få til boksen - der ofte sættes op i et hjørne? der må da findes muligheder i den stil til traileren også? :-)

0
0
Svar på denne tråd

Høbold
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 20:25

Den fåes hos Brogaarden, Horsehouse og jeg mener også foderlageret, google på den. Horsehouse er vist dem der har den billigst. Jeg købte en ekstra her i sommers, da vi skulle ud og kører med to trailerer på en gang, og så kan jeg have den ene hængende fast i traileren, og den anden til en af hopperne der roder en del i sit hø optil folingen.

Den ser sådan ud, og jeg mener klart den er det bedste løsning på marked.

Det er plastikrør der sider fast for oven og for neden, og kan rives løs meget nemt, ergo kan hestene ikke på nogen måde komme til skade med den.

Der er ikke mange der kender til dem, og jeg forstår det ikke, men næsten alle der ser dem, synes den er rigtig smart.

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Anette:
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 21:18

De er osse rigtig smarte, de bolde!

Desværre er der ikke plads til sådan en i min trailer, ellers står gulddyret helt mast med hovedet.. Og det er nok ikke så behageligt, at han ikke har frihed til at kigge der hvor han gerne vil..

Holly Dolly

Elsker mine dyr:

Melando

og

Emma

Søger en skimmel låne-hoppe efter Coronado, til avl, til næste år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider