Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefal: 1-1½ heste trailer
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 08:41

Jeg står i den situation at jeg gerne vil have egen trailer. Jeg har desværre ikke meget erfaring med trailere til 1 eller 1½ hest. derfor vil jeg meget gerne høre om andres erfaringer.

Kom gerne med evt. producenter/ internet sider og sådan:)

...-Nu også som military-rytter -...

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 09:03

trailer i denne str? er det pga den vægt du må køre med på krogen?

jeg synes de ligge for ustabilt på vejen pga den korte afstand mellem akslerne.

Selvom man kun kører med 1 hest ville jeg vælge en 2-heste trailer, og evt veje den ned mht totalvægten (egenvægten er jo nu engang som den er)

Karina

Wrap fra høsten 2009 sælges.

Frit valg mellem 1 og 2.slet

OBS!! nu kun 20 baller tilbage

pris 350 DKK pr balle

0
0
Svar på denne tråd

Ifor williams
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 10:22

Hej,

Jeg har en 1½ hestes Ifor Williams. Den ligger godt på vejen, den er robust, den har alubund og frontudgang (rigtig dejligt når man kører selv med hesten). Jeg er rigtig glad for den.

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 11:44

Hvis det er fordi du vil have en trailer med lav egenvægt, så kan du evt. kigge efter en variant trailer.

Jeg har lige købt en ældre variant trailer. Den er egentligt beregnet til 2 heste, men de skal dæleme være slanke for at være der, så jeg vil nok kalde den en 1,5 hestes trailer. Den har en egenvægt på 575 kg, hvilket jo er ret lavt, til gengæld har den en totalvægt på 2000 kg. Så hvis man ikke har trailerkort, så kunne man jo evt. få vejet traileren ned så man kan køre den uden, for med én hest har man jo næppe brug for at kunne køre med 1425 kg.

Er i øvrigt meget glad for traileren, synes at den ligger godt på vejen, og der er rigeligt plads til min tykke krikke.

Mvh. Louise O.P.

0
0
Svar på denne tråd

trailer valg.
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 14:49

Jeg ønsker en 1-1½ hestes trailer pga. at min bil ikke må køre med mere end 1350 på krogen. Jeg vil have støddæmpere på traileren og aller-helst en glasfibertrailer grundet mindre vedligeholdelse.

LeneBS: Har selv haft kik på en trailer med frontudgang, men hvordan med forbommen når hesten skal denvej ud??

0
0
Svar på denne tråd

Ifor Williams
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 22:16

Hej,

På grund af frontudgangen er min trailer ret tung - jeg tror den vejer 700 kg, så det er ikke sikkert det er en god løsning for dig - men det kommer jo også an på hvor meget din hest vejer....

Når hesten skal ud tager jeg bare forbommen helt af - det samme med bagbommen når den skal ind.

Jeg har den gamle model, der hedder HB401 - ved ikke hvordan bommene er gjort fast i den nye, men jeg kunne forestille mig, at det var det samme.

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Humbauer
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 07:11

kig evt på en Humbaur . de er gode til prisen. Hold dig fra Cheval Liberté... de er i min verden ikke solide nok.

Ifor W ER tunge mht egenvægt uanset om det er 1 el.2 hestes modeller.. de er jo i metal.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:21

en Henra 1½ hestes trailer og er mega glad for den :-) Kan varmt anbefale dig at kigge efter sådan en :-)

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

1 hestes trailer
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 15:55

kræver at hesten står fuldstændig stabilt. Kender en der er væltet med en af de smalle modeller, de ER altså ikke lige så stabile som 2 hestes udgaven.

0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 17:56

Roman - Jeg håber da ikke de er så ustabile!. Har fået dem anbefalet til hopper med deres føl.

Kigger selv efter 1½ trailer.

Camilla Gravers Johansen ©

Ejer af de smukke ponyer Jasmin og hendes føl Bel Filou e. Saxo Højgård

©

Bel Filou - Vinder af dagens bedste pinto ponyføl 2009 sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Cheval Liberte
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 11:59

Giver dig forholdsvis meget trailer for pengene i den prisklasse og har vist nok god støddæmpning. De har en lille egenvægt og kan derfor køres af mange biler, især hvis man vejer dem lidt ned.

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

takker.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 13:26

Jeg takker for jeres forslag og ris/ros til forskellige modeller.

Nu har jeg da lidt mere og kikke efter når traileren skal anskaffes:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider