Produkter og leverandører
|
|
| Str. på Kieffer bomvidde |
|
|
Hej
Er der nogle herinde der ved noget om hvad, 0, 1, 2 osv. bedtyder? er 0= smal? nogle mærker kører med 28 29 30 osv. i bomvidde og det er vist også forskelligt fra mærke til mærke.
MVH
Liana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse |
| Forfatter:  |
KaraMello |
| Dato:  |
03-10-2004 10:28 |
|
Kieffers mærkning med 0 1 og 2 er sadelstørrelsen. Det har intet med bomvidden at gøre.
Alle Kieffer sadler kan ændres i bomvidden af en sadelmager, så du kan ikke vide hvad bredde den har udfra noget der er skrevet i den fra fabrikken.
/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke rigtigt.. |
|
|
I følge kieffer..
Da jeg i tidernes morgen købte en kieffer,var de tal nemlig størrelsen på bommen..
Så det må det stadig være..
Sadels størrelse (sædet) måles i tommer..
0 er den smalleste bom osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelstørrelser |
|
|
Som KaraMello vil jeg også sige at 0, I og II er sædestørreslen og ikke bomvidden. Det nedenstående er sakser fra Kieffer's egen hjemmeside:
KIEFFER sadler fremstilles i nedenstående størrelser. Det danske mål i cm for sædestørrelsen måles i lige linie fra midt fortil til midt bagkant på sadelbommen, mens det engelske mål i inch måles fra forreste sadelsøm til midten af bagsvitslen.
Sadelstørrelse
0
I
II
IIL
Mål
36 cm
39 cm
42 cm
Størrelse II med ekstra lange sadelklapper
Der står intet om bomvidder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bomvidde på Kieffer |
|
|
Kan du få oplyst ved at ringe til Top Sport som er importøren i DK. De chekker den så udfra sadlens nummer.
Da bommen KAN modificeres, kan de derfor kun oplyse dig om hvilken bomvidde sadlen er solgt som.
Det er noget med kombinationen af tallene i slutningen af reg. nummeret.
Men altid god idé at chekke hos dem inden man køber en brugt Kieffer. Jeg fandt bla. ud af at min gamle Kieffer sadel var 3 år ældre end de havde sagt i forretningen.
Fredriksborger - hva ellers?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alder.. |
| Forfatter:  |
KaraMello |
| Dato:  |
04-10-2004 13:52 |
|
At en sadel er ældre en oplyst er sikkert fordi sælger kun ved hvornår hun har købt den. Men sadlen kan jo have hængt i årevis i butikken.
Men det interessante er vel også hvor længe sadlen har været brugt.
Numrene i Kieffer sadler er ikke bomvidden. Det er en udbredt misforståelse.
Topsport kan jo ikke vide hvad der er gjort ved sadlen siden den blev solgt, så den eneste sikre metode er at få den målt.
/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet