Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dressur ved Andreas Künnemann?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 19:50

Hej

Vil høre om nogle af jer har erfaring eller kendskab til om man kan få noget ud af at ride dressur undervisning ved Andreas Künnemann?? Han er nemlig blevet ansat på en nærtliggende rideskole, og er i tvivl om han kan levere dressurundervisning da han jo er MEGET springrytter.

Nogen der kender noget til ham???

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tyndt grundlag
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 21:46

Men jeg kender en hest han har splittet fuldstændig ad og sidst jeg så ham ride var det a la Mr. Grum, på den baggrund ville jeg holde mig langt fra ham!

0
0
Svar på denne tråd

Ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 01:29

Jeg kender ikke noget til Andreas Künnemans dressurevner, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Derimod er eksamineret berider Lars Lykke på Lykkeshøj, også i Randers. Han er en super god underviser. God til at forklare, og af den helt gamle skole, hvor hjælpetøjler og alt andet end alm. bid, er bandlyst. Han er virkelig god til god gammeldags grundridning. Ingen heste bag lod, energisk bagpart og super rolig hånd. Kan kun anbefales!

Han kan kontaktes på 40306482

Lykkeshøj Rideklub, Randers

DSP, AA og DV sælges

Se præsentation, eller skriv besked

0
0
Svar på denne tråd

Kender ham kun begrænset
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 13:19

Han har haft sine heste stående på sommerfold i vores område, og mage til ligeglad person skal man vist lede længe efter.

Han var ligeglad med om hestene var syge, og de hopper der gik her var altså i fol...

Hvorvidt han er faglig dygtig kan jeg ikke snakke med om, men jeg ville undgå ham.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Andreas
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 17:07

Hans evner som dressurunderviser kender jeg ikke til, men jeg kender til hans "evner" som modbydelig overfor heste.

Udfra de ting ville jeg ikke kunne drømme om så meget som overveje at bruge 1 krone på ham, så kan han være nok så dygtig.

Skriv en PB hvis du ønsker mere info.

Maria

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.

Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd

Til Britt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 17:36

Andreas er ikke længere i Randers området, men derimod Holstebro området hvor Trådstarter bor.

Så tror ikke det har nogen interesse med Lars Lykke :-)

Til Trådstarter

Andreas evner som dressurunderviser kender jeg ikke, men der sker jo aldrig noget ved at prøve at ride en time hos ham.

For det der er godt for en rytter er ikke nødvendigvis for en anden.

God fornøjelse

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Søger part til min hest 2 gange ugentlig i Randers. Opstaldet på ridcenter

0
0
Svar på denne tråd

Heidi Sørensen
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 19:44

Hvad med hvad der er godt for hesten???

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 20:27

så kører møllen igen...

Trådstarter, hvis du selv føler dig kompetent nok til at kunne sige til og fra overfor en underviser kan du jo som Heidi siger ride en time ved ham og se ham an, derudfra kan du jo selv vurdere om det er en undervisning der er noget for dig, derudover har folk jo lov til at forandre sig og ændre på deres tilgang til heste og ridning, og fordi de engang har været hård ved en hest er det jo ikke sikkert de stadig er det, for nogle beridere sker det faktisk også de reviderer deres måde at undervise og uddanne heste på...

Derfor synes jeg at man som voksen rytter bør ride en undervisning og selv tage stilling til om det er noget for en, hvis det bliver for groft er der jo ikke noget forgjort i at sige det ikke er sådan man ønsker at træne sin hest og forlade hallen.

0
0
Svar på denne tråd

Tomo 82
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:26

Det er jo op til den enkelte at vurdere ???

Så længe det er en selv der er chauffør, så er det jo en selv der bestemmer vejen og hvor hårdt man vil køre på.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Søger part til min hest 2 gange ugentlig i Randers. Opstaldet på ridcenter

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:34

Jeg har ikke redet drussur hos Künnemann, men derimod springundervisning. Jeg har ikke en finger at sætte på hans undervisning.

Kommentaren om, at han ikke er god for hestene kan jeg på ingen måde nikke genkendende til. Magen til indsigt i , hvad der er svært for den enkelte hest, og hvad den er klar til, skal man lede længe efter.

Desuden var han dengang utrolig dedikeret under undervisningen, og han gik iøvrigt meget op i en fair behandling af hesten.

Som Heidi skriver, så kan man jo altid give det en chance.

Mvh Louise

Salg af fiberpiller fra NAG i Århus

www.springhesteavl.dk

www.floridagolfhuse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Andreas Künnemann
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 00:11

Hej Mette.

Har sendt dig en PB

mvh

Lotte / Zigeunerungen

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider