Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Har du en Sensation Harmony?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 12:50

Min underviser konstaterede i tirsdags at min sadel lå i bagvægt, og den er lige blevet justeret her i starten af august.

Og jeg kunne godt selv se problemet, da hun viste mig det.

Nå, men jeg sk*der efterhånden snart et føl på tværs over bomsadler og min egen konstante bekymring om hvor vidt sadlen nu ligger.

Derfor undersøger jeg nu det bomløse marked og er i kontakt med Katrine fra Optimalsadel, der ud fra billeder vurderer, at jeg kun kan bruge Harmony i Sensation-serien, da han er meget markeret og meget muskelfattig i sadellejet.

En sadel fra Barefoot-serien er også en mulighed. De er også billigere, men knap så lækre.

Jeg hælder så selv mest til den Harmony under alle omstændigheder, ud fra hvad jeg sådan lige har læst om de forskellige bomløse.

Så hvad er DIN erfaring med en Harmony?

Og det skal være i lusksu-udgaven :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Har kun siddet i den.
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 12:59

Jeg har ikke redet i den, men den føles superlækker!

www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...bc205e7151

0
0
Svar på denne tråd

Sensation Harmony
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 14:27

Jeg har for 2 uger siden købt en Sensation Harmony af Katrine.

Besluttede mig at gå til de bomløse sadler, da min ellers perfekte bomsadel, blev ved med at ligge i bagvægt. Kunne ikke tilbyde min hest (som er meget følsom og har nogle gamle sadel traumer) og mig selv, at skulle gå og bekymre mig hele tiden.

Havde sat næsen op efter en Sensation G4, da min veninde har sådan én, og den er en drøm at ride i. Men den kunne desværre ikke ligge på dyret.

Katrine kom ud og valget stod mellen Sensation Harmony og Sensation Hybrid. Det var et meget svært valg, men valgte Harmony, luksusudgaven selvfølgelig. Den ligner ikke meget, når man bare ser den, men hold da fast, hvor blev jeg positivt overrasket, man sidder bare skønt i den.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

wow........
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 14:39

jeg er forelsket. den se bare skøn ud den sadel... hvordan er det at kravle fra en engelsk sadel og over i den her? er der stor forskel og hvori består den. er den bredere at sidde i end en engelsk?...

Hilsen Nicole

gud har fået en ny lille engel

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

...................................

Skønne marsvin unger sælges, dalmatiner og himalaya, tjek HP

0
0
Svar på denne tråd

Det er klart
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 14:51

at man lige skal vænne sig til en bomløs sadel. Som rytter følger man meget mere hestens bevægelser.

En sadel som Harmony er uden nogen form for fasthed. Dvs. at sadlen er så bred som hesten. Så når man er vant til en bomsadel, hvor man sidder mere løftet over hestens ryg i bommen, så vil en bomløs sadel føles mere bred at sidde i, ligesom når man rider uden sadel.

Personligt synes jeg hurtigt og vænnede mig til de bomløse, og det nu det som virker mest normalt for mig.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

Sensation Dressage G4
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 22:50

jeg har haft en Sensation g4. den var god at sidde i men det er så det. efter et 1/2 år var der slidt hul i den , den blev brugt til distance og dressur. En sadel til den pris skulle gerne holder mere end et 1/2 år. sælger købt den retur, bare ikke til fuld pris.

Jeg fik en sadelmager ud og har fået lavet en sadel efter mål.

marianne

En rigtig hest, er en frederiksborg !!

0
0
Svar på denne tråd

TrineB
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 10:34

Det lyder jo godt :-)

Det bliver så spændende at høre hvordan det går med den på længere sigt :-)

Rider du letridning i den, eller står i let sæde?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Letridning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 18:39

Man rider i sadlen fuldstændig som en almindelig sadel. Stigremophænget fordeler vægten sammen med et godt trykfordelene underlag. Min hest går med et underlag på 2,5 cm, da han som skrevet, har haft lidt problemer.

hulby: Da da vildt, at der er hul på sadlen efter kun ½ år. Men læderet er selvfølgelig blødt. Men stadig forventer man en væsentlig længere levetid på sådan en dyr sadel.

Er også lidt spændt på hvordan min bliver, den er nemlig i nubuck/ruskind.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

TrineB..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 19:46

Det lyder jo fantastisk.

Er din også meget markeret?

Hun mente også at jeg skulle bruge et trykfordelende underlag på 2,5 cm, da hun syntes han så ud til at være meget muskelfattig på de billeder jeg havde sendt hende.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Nej min hest
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 20:17

er ikke meget markeret.

Har kun haft sadlen i knap 3 uger, så min erfaring med den, er ikke så stor endnu. Men synes det er en super lækker sadel.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

garanti
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 22:55

er der ikke garanti på sadlen? synte da det er lidt øv at du skulle miste penge på den. læderet skal jo holde til det...

Hilsen Nicole

gud har fået en ny lille engel

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

...................................

Skønne marsvin unger sælges, dalmatiner og himalaya, tjek HP

0
0
Svar på denne tråd

ja, men det var der ikke
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 17:37

Ja, fik af vide at det var alm.slid. jeg gad til sidst ikke mere. efter at have sendt billeder af sted flere gange, som de forskellige skulle kigge på. Så jeg vil holde mig væk fra de sadler. Hvis de ikke kan holde til at blive brugt til dressur og distance. På det tidspunkt red min part 30 km i distance, så det er ikke 60 km distancer den har været brugt til.

marianne

En rigtig hest, er en frederiksborg !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider