Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

1½ hestetrailer til stor hest
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 10:21

Da jeg har købt mig en grandvoksen hest på 176 cm som senere hen skal ud og starte stævner søger jeg nu en 1½ hestetrailer med plads til så stor en hest. Han er af den smalle model så det er mere højden jeg er bekymret for.

Vi skal købe ny bil om ikke længere og ryger ned på en med træk, men den må kun have 1200 kg på krogen.

Kan dette gå op i den sidste ende? Evt. en trailer med lav egenvægt?

Evt dette:

lav egenvægt 575 last 475 totalvægt 1050

Problem = Last: 475, det er ikke nogen stor hest kan jeg regne mig frem til. ;) - Men går ud fra at ham her er omkring de 650-700 kg

VH Pernille og Zafira.

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

Særdeles spring/dressur hest sælges:www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/208522/

0
0
Svar på denne tråd

På MPL er der...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 10:32

... en fra Cheval Liberté, der har en egenvægt på 500kg. Så kan du laste 700kg. og det bør gøre det :-)

Jeg har dog en veninde, der også har en hest i størrelse XL i længde og højde og jeg mindes at det var en Cheval 1½ hestes hun havde før. Den var vistnok lige det kortede og hun endte med at skifte den ud med en ældre Variant.

5-års, talentfuld Carano/Schwedengruss-vallak sælges!

***NU MED TRAV, GALOP og LØSSPRINGNINGSVIDEO***

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

0
0
Svar på denne tråd

Variant
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 21:10

Cheval'en er for kort mellem for- og bagbom til så stor en hest (se Camillas indlæg ovenfor).

Jeg har købt en Variant 2 hestes (egenvægt 575 kg årgang 2002) og taget skillerummet ud. Den er ligeså høj som Chevalen indvendig (ca. 215 cm) men der er noget længere mellem bommene og min store frederiksborger på 168 har masser af plads og er igen blevet glad for at køre i trailer

KH Dorthe S

0
0
Svar på denne tråd

Cheval...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 17:45

Det er sikkert min Cheval Liberte, I nævner :)

Og jo, der er god plads. Min egen hoppe var stor i både højde og bredde. Hun kunne sagtens være i traileren. Der var god plads til hende overalt. Også i længden og højden.

Pernille, du skal være velkommen til at komme forbi og se traileren, hvis du er interesseret.

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Problemet
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 12:35

for mig og Cheval Liberte var måske også, at "giraffen" har en meget lang hals og han havde for det første ikke plads til kroppen mellem for- og bagbom, men han kunne heller ikke få plads nok til hals og hoved foran forbommen.

Men jeg vil da også sige, at jeg har haft kørt både en anden frede og min tidligere trakehner hoppe i den uden problemer. Så som Eva (Flicka 85(Interview)) skriver kan nogle store heste godt være i dem. Det kommer an på hestens kropsbygning.

Jeg var i øvrigt glad for min Cheval Liberte og har da også solgt den til en god veninde, det ville man jo ikke gøre, hvis man var utilfreds!!

KH Dorthe S

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 22:40

Min er en 1½ hestes og er 1.35 høj - desværre så vejer den 700 kg - hvis man køber lux udgaven kan man vist få den ned på 600 men det er stadig ikke nok til din hest hvis den vejer over 600 kg.

Jeg har haft en hest i den højde i min trailer og jeg synes nu stadig at traileren pludselig ligner et dukkehus... Min egen hest er lidt mere robust men kun 1.58 så synet snyder nok...

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

har en...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 17:57

Jeg har en trailer (brenderup) med præcis de vægtangivelser du nævner og en total på 1050kg. Den kan vejes op til 1300kg eller mindre uden problemer.

Er du interesseret så sig til....jeg har lige købt to hestes istedet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider