Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Fys.el kiro til rytteren?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 10:05

Hej :)

Jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en fysioterapeut eller kiropraktor(jeg ved ikke lige hvad man bruger?) som har erfaring med at hjælpe ryttere af med deres skævheder?

Gerne i storkbh områdedet:)

Hilsen Mig :)

Jeg behøver ingen signatur

PASSIER OPTIMUM 17", str. 27,5 SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Ikke i Kbh
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 13:57

Men jeg har nu prøvet begge dele - og hos mig er det kiropraktoren der har hjulpet!

Kristina

Wraphø 2009

Vil du sikre din hest´s grovfoder vinteren over, så reserver nu, vi laver 2. slæt i 40-50 kg baller!

0
0
Svar på denne tråd

okay, mange tak :)
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 20:11

Jeg kunne virkelig godt, tænke mig at finde en der har erfaringmed ryttere, da man næsten ikke kan se min skævhed når jeg står op, men det påvirker virkelig meget når man sidder på hesten :)

0
0
Svar på denne tråd

Har haft
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 22:49

Hej

Jeg fik nogle problemer med at jeg fik så skrækkelig ondt når jeg red, men værst var det bagefter, ned i lysken og i hoften gjorde det ondt, jeg kom så til en kiropraktor som så konstaterede at jeg havde et skævt korsben, så jeg var kortere i den ene side, og mine muskler var blevet helt ulige fordelt pga. jeg også havde gået med det rigtig længe, men det var først da det rigtig begyndte at gjorde ondt jeg fik gjort noget ved det.

Han satte det på plads, og må lige skynde mig at sige at det gjorde overhovedet ikke ondt, jeg skulle så efterfølgende holde pause fra ridning i 3 uger, imens jeg skulle have trænet mine skæve muskler op igen ved fys og massør, fordi jeg havde gået alt for længe med det, da jeg kom op hesten igen havde jeg bare en helt anden fornemmelse, og noget jeg har haft så store problemer med, som at sidde stille med mine underschenkler, var bare løst, nu kunne jeg sidde stille og roligt og for første gang kunne jeg mærke de 2 sædeben i sadlen, så kontakten med hesten var bare blevet forbedret 100% og hele min holdning, min træner og andre kunne tydeligt se forskel.

Alle ryttere burde få kontrolleret engang imellem om de er skæve i kroppen, for det har så meget at sige, så jeg kan kun anbefale at få det tjekket ved en kiropraktor først, så fortæller han dig lynhurtigt om du har nogle knoglemæssige skavanker der skal rettes.

0
0
Svar på denne tråd

okay..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 09:28

Mange tak for svar! :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 10:29

hverken fys eller kiro, men Mensendieck-gymnastik. www.dansk-mensendieck.dk

Har medfødt skæv ryg, men en halv times gymnastik om ugen hjælper mig til at holde min krop optisk symmetrisk. (På røntgenbilleder er mine knogler selvfølgelig stadig skæve, men muskulaturen holder knoglerne på plads.)

Fysisk får jeg i gymnastikken forkortet de muskler, der er for lange, og strakt de muskler, der er for korte.

Den rent fysiske træning kan man finde mange steder. Det geniale ved mensendieck er, at man samtidig bevidst træner at bruge sin krop anatomisk korrekt:

I gymnastikken arbejder jeg med kropsbevidsthed og oparbejder en sikker følelse af hvornår min krop er "lige i midten".

Jeg arbejder både i stående og i siddende stilling. De øvelser, jeg laver i gymnastiklokalet, kan jeg senere overføre til hesteryggen: Hvad sker der fx med mit tyngdepunkt, når jeg laver foroverbøjninger (let sæde/ letridning) eller sidebøjninger (rider figurer / sidebevægelser)?

Jeg er afhængig på 20. år

Mvh,

Tanja

Der Vorteil der Klugheit besteht darin, daß man sich dumm stellen kann - umgekehrt ist es schwieriger!

www.ridakademisk.nu

0
0
Svar på denne tråd

aktiv form
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 10:33

i odense har en afdeling i tåstrup.

De har bla. junior og ungdomslandsholdet som de holder ved lige, samt flere top ryttere.

Jeg har tit overvejet at tage til dem.

Mvh. Tine

Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider