Jeg vil fortælle en oplevelse jeg nu har været ude for,omkring for 14 dage siden...og kan nu ikke gå rundt med det i mig mere. Jeg har sååå ondt af den stakkels pony... Til jer som kun vil læse ponyens historie og ikke alt det jeg har oplevet mht. denne pony så gå længere ned i afsnit...
Jeg var for ca. 2 år siden ude efter en pony som kunne gå for vogn og fandt så denne Slut som den hed den gang til salg i blå avis tror jeg. Jeg ringet ang. den og vi aftalte en dag jeg kunne komme og se ham,men inden den dag kom ringet ejer af ham og sagde de havde ombestemt sig da de syntes det ikk var rigtigt at sælge ham når han ikke engang kunne løfte ben,så det ville de bruge lidt tid på. Så nu var han ikke til salg mere. Ok fair nok,jeg takket pænt fordi de valgte at ringe til mig med deres beslutning inden jeg begav mig afsted til dem.Men jeg ærger mig stadig over ikke at jeg fik lov at hilse på den og evt. købe den.....
Nu 2år efter fik jeg set herinde på MP en Unikum-Hercules til salg...lige sådanne en pony jeg godt kunne bruge( er stadigvæk til salg dags dato!) Så jeg kontakter en pige/dame som fortæller at han er en sød pony som har gået ponytrav og nu ikke passer sammen med den pige mere(pga. af deres kemi hest og pige) og derfor ønsker de at sælge ham. Jeg fortæller jeg vil køre med ham for vogn og senere vil min datter på 2 1/2 få ham som ridehest (da han også kan rides på siger hun) så vi aftaler jeg kommer og ser ham. Da jeg er dernede viser det sig at sele har hun ikke så jeg ikke kan prøve at se ham for vogn så vi tager han ud på ridebanen hvor hun fortæller at hun "mener/tror" at han er bange for pisk da hun tror han er blevet tæsket med den til ponyløb....okay siger jeg. Bare jeg ved det så vil jeg jo ikke drømme om at bruge en pisk på den stakkels pony. Men hun tager da en longepisk med ud for at longer ham i en trense. Og der tænker jeg lidt det var da noget underligt at gøre,men jeg siger ikke noget. Jeg ser den i trav og galop og derefter får jeg selv lov at prøve at longer den,jeg vælger ikke at tage longepisk med nu hun lige har fortalt om hans angst... det går fint han er nem at longer uden pisk lytter meget til stemme og kropsprog..
Derefter aftaler vi jeg kan få ham på prøve i 14 dage som hun selv forslå da jeg gerne vil have set ham for en vogn da jeg skal starte med at bruge ham til det,Det syntes jeg er vældig sødt af hende og siger det vil jeg meget gerne og at jeg kan hente ham imorgen.Jeg fortæller hende også at den eneste grund til at han vil kommer tilbage efter 14dage er hvis han ikke kan gå for en vogn og signal stop,venster,højre,skrit,trav. Så jeg er helt ærlig over mine krav for hvad han skal kunne.
Så jeg køre glad hjem for syntes virkelig det er en dejlig pony jeg har fundet og da min lille familie kommer hjem fortæller jeg vi skal have en pony i 14dage til min mand siger jeg det rigtige at han kommer på prøve men til min datter siger jeg heldigvis vi skal passe en pony for en dame som skal på ferie.
Dagen efter pakker jeg bilen med mand og barn samt en trailer for at køre ca. 1time og 20min. kørsel derned hvor han står og på vej derned har jeg lovet at ringe og sige når vi er på vej..(dog dagen inde sms jeg til hende og siger ca.tid for hvornår jeg regner med at hente ham,og ser på min tlf. at hun har modtaget min sms,så undre mig ikke mere over hun ikke skriver ok tilbage da jeg har haft lidt problemer med at komme i kontakt med hende i begyndelsen da vi taler sammen og hun siger hun har meget travlt bla bla.... så da jeg så køre derudaf tager hun sin tlf. og siger godt du ringer for jeg tænkte hvor du bliver af. Jeg siger jeg er på vej,så siger hun nej nej du skal ikke komme for jeg har lige solgt ponyen til naboen!! HVAD siger jeg temmelig overrasket. jeg jo i den tro at når man har en aftale så holder man den... samt har man en pony/hest til salg er det fordi man ønsker at sælge denne og har taget beslutning om det. Men nej det gælder ikke her,da jeg siger det til hende og det ender også med hun smider røret på da jeg prøver at forklar hende at hun måske også ville reagere sådanne hvis hun nu havede brugt ca. 4timer på kørsel samt se på ponyen samt benzin på noget helt nytteløst...hun gav mig da ret men endte med at smide på. Og jeg kørte så hjem med mand,barn og trailer....
Er nu meget glad for at jeg ikke fortalte min datter at det måske var en ny pony til hende...
Puha en lang tråd... men den slutter ikke her for derefter kan jeg ikke få den pony ud af hovede og begynder at se om den stadigvæk er til salg og JA det er den samt undre det mig at jeg tror jeg har set denne pony før og begynder et søge her og hestegalleriet og rigtig nok finder jeg den på hestegalleriet med de ejer den nu har haft..... og bliver Meget overrasket over hvad den pony har af historie, så til jer som vil høre det læs vidre..... Først er han hos sin tror og kan jeg se 1. ejer som køre ponygame/trav og som 5års bliver han syg da han bliver forfanget og gå syg i ca. 1/2år og kan forstå da de igen prøver at sætte vogn på han vil han ingenting så de opgiver det. Han bliver solgt og på et tidspunkt til en dame på omkring de 30 år som har en datter på 2 1/2 år. Der er han sur over for datteren og spaker ud efter hende 3 gange har jeg fået fortalt af hende selv på chat på gallriet så det nu hende der har valgt at sælge ham da hun ikke ønsker sit barn skal komme noget til med denne pony, men hun fortælle også er hun var meget glad for denne pony og at den var sød over for større piger samt voksne og hun nu har fået sin veninde til at sælge den for hende... og det er så der den er nu til salg igen igen.
Det jeg vil frem til er nu bare at hvor er det syndt for denne pony at hele hans historie ikke kommer frem så han ikke skal udsættes for alt muligt underligt og man ikke kan følge hans måde at reger på når han igen igen igen skal ud på ny hos en ny ejer...jeg har meget ondt af ham og kunne jeg købe ham for 5kroner ville jeg gøre det bare for han får et godt liv,men jeg kan jo ikke rede alle heste jeg syntes har dårligt historie med i rygsækken. Men jeg vil nu gøre det nemmer for ham kære Hercules med at fortælle det jeg ved som jeg selv har fundet ud af som folk der har haft ham har skrevet om ham,samt er der rigtig mange som kender denne pony og alle taler søde og kærligt om ham så tror på det bedste i denne pony dog med de vilkår han nu har og med hans historie i rygsækken.
tak til alle jer som gad læse denne lidt lange tråd