|
|
| Dressurstøvler med lynlås |
|
|
Go´aften HN´er Da jeg skal ud og have mig nogle nye dressur støvler med lynlås vil jeg gerne høre nogle erfaringer både gode og dårlige om de forskellige støvler, og evt links (billeder og pris) vil være en kæmpe hjælp. Håber at få nogle gode svar/rådgivning  Hilsen Camilla
Sagde Camilla <3 Nu som part på Guld ponyen Theis <3
Fjordhesten kan og vil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dressurstøvler |
|
|
Jeg har et par derby comfort, som jeg er meget glad for. De er nemme at få af og på, sidder godt på mine ben og var nemme at ride til. Lynlåsen sidder foran og det skulle iflg mette fra horse house gøre at den holder bedre. Mener jeg gav 2000-2500 for dem, kan ikke huske det præcist. Hov og en fordel mere er at de fåes i mange forskellige længder og skaftvidder. Jeg havde også kig på et par De Niro, men der var slet ikke så mange muligheder uden det kostede ekstra. VH Karin
"Der er ingen situation, der ikke kan ændres" Desmond Tutu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kakaka |
|
|
Jeg har de dyre König dressurstøvler, med lynlås på indersiden af benet, præcis så den ikke generer på nogle måder.. Jeg synes de er skønne, og sidder bedre til.. Skal aldrig have støvler uden lynlås, det er for besværligt! Lynlåsen gør også at støvlen falder bedre til benet. Men de lå også til 7000kr, meen de er pengene værd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også königs |
|
|
Men jeg valgte at få dem uden lynlås - for så senere at få denne sat i støvlen det kostede mig 400 kr hos en skomager. Støvlen har kostet 3600 kr så der er penge at spare.
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
Fuldblods hoppe 9 år kåret i DV sælges/udlånes til avl/ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemer med lynlås? |
|
|
Alle jeg kender, som har lynlås i deres støvler, har ALLE haft problemer med lynlåsen går i stykker... Jeg ville gerne have med lynlås, da jeg så kan få mine støvler endnu smallere - men jeg orker ikke bøvle med en lynlås der går kaput.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cavallo Piaffe Plus |
|
|
Jeg har Cavallo Piaffe Plus, som jeg er enormt glad for. Den er meget stiv udvendig, så den giver en rigtig god støtte, den har en høj elegant bue, og så sidder lynlåsen indvendig, så den ikke generer eller går i stykker. Mine erfaring og forhandlernes udsagn er, at lynlåsen går i stykker, når den sidder bag på støvlen, hvor man jo faktisk træder ned i den, hver gang man tager støvlen på. Når den sidder indvendig, lider den ikke overlast, og går derfor heller ikke i stykker. og ydermere behøver man ikke hjælpemidler såsom påtrækkere og støvleknægt til at få den af og på, hvilket jo er dejligt. Støvlen koster ca 5400 herhjemme, men du kan finde den betydeligt billigere i Tyskland, hvis det er. Mvh Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indvendig lynlås |
|
|
Hvor præcis på støvlen sidder den? Laver den ikke ridser i sadlen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lynlås |
|
|
Lynlåsen sidder som vist på billedet.  Når du sidder i sadlen, kan man ikke se den, og den er slet ikke i nærheden af at kunne lave skader på sadlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det gør den nu ikke... |
|
|
medmindre du har så korte ben, at du sidder med benet op over sadelklappen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ????????? |
|
|
Det øverste af støvlen rører da sadelklappen - det gør den på begge mine sadler og den ene sadel har ekstra lange sadelklapper p.g.a. mine lange ben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lynlås |
|
|
Mine støvler fik påsyet en lynlås bag på - og den er da holdbare, jeg undre mig over hvordan den kan gå mere i stykker end en som har lynlås i siden. Må da være fordi man så er for doven til at låne lynlåsen ned når man tager støvler af/på efter min mening.
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
Fuldblods hoppe 9 år kåret i DV sælges/udlånes til avl/ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dem jeg kender |
|
|
med lynlås bagpå - de sidder også i den del af skaftet der falder lidt sammen, og det er der det giver problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lynlås |
|
|
Lynlåsen i siden (forrest) på støvlen kommer ikke i kontakt med sadelklappen. Så skal du i hvert fald dreje dit ben unaturligt meget udaf når du rider. Jeg har selv lynlås i mine Cavallo støvler og har aldrig nogensinde fortrudt købet.
Hilsen Bitten Larsen
Og nu med føllet Rafali Søholm, efter Skovens Rafael / Come Back II.
Med dressur-mulerne Chanell Sakstrup (DV) og South West Daylight (DV) samt "frederikken"- Walicha Brentedal (FHF)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
et par 5-6 år gamle Sarm-støvler med lyslås bagpå. Der har ikke været problemer med dem. Nu er det en blød model, så måske har det også en betydning. MVH Dixonfan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sams med lynlåse |
|
|
Jeg har et par Sams støvler, købt i Tattersall, gav 4000,- for dem med lynlås bagpå, der gik over 2 år før lynlåsene måtte give op, så blev der sat nye i, og de virker stadig fint, det var sidste sommer jeg fik sat nye lynlåse i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tucci... |
|
|
Jeg kan kun anbefale disse støvler! Hvis du skal have en dressur støvle med lynløs ligger de fra knap 7000, men så får du en støvle der er lavet HELT på mål med et hav af tilvalg, men swarokski sten mm. Jeg har et par polostøvler der fra, se på min præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tak for jeres svar |
|
|
Hold da op med mange svar, dejligt at læse jeres erfaringer med de forskellige støvler når nu man er kommet hjem fra ferie den sidste støvle De Nero er jeg altså blevet lidt bidt af, men endnu engang tak for jeres svar. God sommer til alle.
Sagde Camilla <3 Nu som part på Guld ponyen Theis <3
Fjordhesten kan og vil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|