Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Skal bruge extremt blød springsadel!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 17:51

Kære Ænder.

Jeg må jo nok indrømme at jeg er blevet omvendt en smule efter at jeg er kommet til Norge - jeg står hvertfald i det problem at jeg skal have mig en ny springsadel.

Det er i og for sig ikke noget problem, hvis ikke det var fordi at jeg har nogle totalt kropumulige sædeben, som forsøger at tage livet af mig hver gang jeg sætter mig i springsadlen!

Dette er smertefuldt i sædeleshed og jeg må bare finde noget som fungerer NU! Min Passier GG dressursadel har jeg ingen problemer med overhovedet.

Pt. rider jeg i en ældre Prestige sadel af typen Venezia. En sadel med dybt sæde og store klodser som har været rigtig god at blive komfortabel med springningen i. Det dybe sæde eller minimum halvdybe sæde skal jeg nok forsøge at beholde, da jeg i flatseat sadlerne skubber numsen bagud når jeg rider.

Der må også gerne være lidt støtte foran - medium klodser eller sådan noget.

Har I kære mennesker herinde budet på verdens blødeste springsadel?

Jeg går pt. og venter på at Stübben's konsulent heroppe skal komme hjem fra ferie og på besøg. Så skal jeg prøve en af deres sadler med det nye Biomex sæde i håb om at dette kan fungere.

Men kort sagt HJÆLP! Mine sædeben vil ikke mere!

Dansker bosat i Norge!

Beklager div. stavefejl - en nydelig blanding af dansk og norsk!

0
0
Svar på denne tråd

Gelepad
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 18:50

Som midlertidig løsning kan du prøve at købe et gele sæde til sadlen. Har jeg gjort og det er skønt at ride med. Tika har dem med specielt "anti-slip" på oversiden og man sidder altså bare godt!!!

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 22:20

en Trainers? Dressur modellen er ret blød, men har dog ikke prøvet springmodellen....

Jackpot´s lever er tilsyneladende blevet dårlig igen :-( Men han bliver ikke opgivet så let hos mig!!! Ny dyrlæge er positiv, så vi prøver hendes forslag til diverse produkter.

0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 16:45

Prøvede engang en Bates, husker ikke modellen. Den var deeeejlig blød...

Har også haft en Trainers dressursadel, den var virkelig enormt blød.

Og som du selv er inde på: Stübben med det nye sæde?

... sagde Ditte, som nyder livet under palmerne på Solkysten!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 18:41

Trainars er forsøgt... Lånte en af en veninde i vinter - den kan jeg SLET ikke sidde i! Syntes den var så underlig bred i sædet.

Sædeovertræk er overvejet, men kan mindes noget om at de er frygtelig glatte at sidde på!!! Har overvejet lidt at købe et lammeskinds overtræk - omend ikke bare til tur. Bruger altid springsadlen til turridning, da hesten kan være en smule spooky!

Dansker bosat i Norge!

0
0
Svar på denne tråd

springsadel
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 19:42

jeg rider i passier optimum, super dejlig sadel at sidde i.

Men jeg synes tilgengæld ikke om stubben, dem jeg har prøvet har været hårde og stive i det..

Med venlig hilsen Anne

Springhest købes. 6-12 år. Nem, rutineret og rar. Max 55000 kr skriv pb

Jeep 2,7 CRD aut sælges fra 02 pris 69800 kr

0
0
Svar på denne tråd

BR sadel
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 22:55

Den blødeste sadel, jeg nogensinde har redet i har været en BR sadel.

Min var godt nok en dressursadel, men springsadlerne er ligeså bløde:-)

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Caprilli Bates
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 12:33

Du bør prøve en Bates close contact, jeg har flere springsadler HDR fletcher, stubben romanus, trainer competition , wintec pro, og endelig caprilli Bates close contact som vi er virkelig glade for den er super blød og med en god benstøtte, jeg syntes man får utrolig meget sadle for en mere en rimelig pris ved køb af en Bates ca 8000kr. Stubben er nok den hårdeste sadle man kan finde efter min smag.

kan se du bor lidt væk ellers havde du været velkommen tl at prøve min..

vh Karin

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 21:15

Stübben sadlerne kender jeg også selv for at være særdeles hårde. Håbet var bare at de med den nye type sæde, biomex, havde noget der kunne fungere.

Synes det er lidt vanskeligt...

Dansker bosat i Norge!

0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 22:10

Hej

Hvad med en Prestige i en anden model? de findes i mange forskellige modeller og syntes Prestige normalt er en meget blød sadel, har selv en dressursadel p.t. men har også haft den i springsadel og de har begge været dejlige bløde.

Pariani er også en kanon sadel, ved bare ikke lige hvor du kan finde sådan en, men jeg har en gammel Pariani springsadel og den er også dejlig blød og ikke ret bred i sædet, de findes her i landet.

0
0
Svar på denne tråd

albion..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 08:40

Har en veninde der har en albion mener det er en model kontrol og den har godt nok blødt sæde......

selv rider jeg i stubben siegfried MF speceial og nej de er ikke bløde, men det har jeg heldivis ikek problemer med.

Men man kan jo købe en seatsaver med samme gele i som action pad det underlag man kan lægge under salden. måske dette var en mulighed for dig? så kan du vælge en sadel der ligger optimalt på dyret, som du finder store nok støtte etc i, og din popo får blød landing

Karina

Wrap minibig 350 dk afhentet på Midtsjælland

Fragt kan arrangeres.

0
0
Svar på denne tråd

Pariani
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 15:40

Der findes også italienske Pariani.

De laver blandt andet en model der hedder Advanced Comfort, hvor der er gel i selve sædet. Sadlerne laves på måle efter hest og rytter og er i super kvalitet.

www.pariani.it/ homeEng.asp?Szn=Ctl&Id...Rcd=391956

Innrider er agent for Parini i Danmark og Sverige. Prøv evt. at kontakte dem. www.innrider.com

0
0
Svar på denne tråd

Pariani
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 14:52

Vedr. agentur på Pariani er det House of Horses fra Middelfart der har dette i DK. Til ovenstående kan nævnes at sædet polstres efter rytterens vægt. House of Horses har demo modeller der lånes ud i en uge, så man kan få en bedre fornæmmelse af hvad man investere sine penge i. De kan kontaktes på tlf: 27512970

0
0
Svar på denne tråd

Det er også
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 16:04

Hej

Det er også den ægte Italienske Pariani jeg har og den er super god, dejlig balance tillige med i sædet, min har jeg selv fået hjem fra Italien direkte fra fabrikken i sin tid, det var inden der blev et dansk agentur på dem, har også fået lavet et specialt syet et rundsyet trense, lige som jeg ville have den, og den er ca. 15 år idag og stadigvæk rigtig lækker selv om den blev brugt som hverdags trense.

Jeg ved bare at der ikke er ret mange herhjemme der har deres ting liggende, vi er jo lidt konservativ her i lille Danmark, så mange tror ikke de kan ride uden det hedder Kieffer eller Stübben

0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 23:17

Albion Kontrol har rigtgt nok et rigtig blødt sæde og med udskiftelige knæstøtter. det er godt nok en flat seat men med halv dybt sæde. Er selv indehaver af en for meget.

Stübben er vel kendt for at være temmelige hårde men kender ikke til den nye model. Har selv en ældre model som er dejlig hård...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 12:21

klart albion eller kentaur, dejlig bløde at sidde i synes jeg..

0
0
Svar på denne tråd

Gel sæde
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 17:49

Tika har et nyt gele sæde med "anti-skrid" belægning. Har selv lige købt det og det er super!! Er bestemt ikke glat at sidde på.

0
0
Svar på denne tråd

Kentaur eller Bates
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 20:38

Kentauer er klart en af de sadler jeg har siddet mest behageligt i. Og eller synes jeg også Bates kunne være et godt bud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider