|
|
| KVL- ved ikke helt |
|
|
Hej Jeg har været så uheldig at min dejlige hest for 17 dage siden var i hegnet og fik skåret benet op, dog uden beskadigelse af led, sener mv. men et dybt snit. Den blev søndag nat indlagt, da de frygtede at der var slimsække eller sener der var beskadigt, hvilket efter trykprøve og scanning viste sig ikke at være tilfældet. Så dyrlægen ringede og sagde 5 dage så kunne han komme hjem. Da de 5 dage så var gået ringede jeg så for at høre om hvordan og hvorledes, men nej, hesten måtte ikke komme hjem, efter weekenden så får du ham hjem, men nej der skulle så gå ialt 15 dage før han allernådigst måtte komme hjem. Der er i perioden ikke fortaget andet end hesten har fået skiftet bandage og det er faktisk det!!! Grunden til jeg skriver er at jeg faktisk står tilbage med en fornemmelse af at hesten kun skulle blive derinde for at de kunne tjene nogle ekstra penge på mig (hvilket nok lyder lidt hårdt, og er jo selvfølgelig glad for at de passer godt på mit dyr) Ellers er der ihvert fald nogle dyrlæger der ikke har fortalt mig hvor alvorligt det egentlig var. Jeg er lidt fustreret over at jeg står tilbage med den føelse da det er første gang jeg har benyttet dem i en akut situation og aldrig tidligere med andre hospitaler har følt mig udnyttet!!! Andre med gode/dårlige erfaringer med dem???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det handler vel om |
| Forfatter:  |
Muttemor |
| Dato:  |
16-07-2009 06:23 |
|
at de skal være sikre på, at såret heler som det skal, og at betændelsen bliver holdt væk. De holdt også min hest en uges tid efter hans voldsomme feber var faldet efter kværke, men det synes jeg bare var rart. Det koster jo ikke alverden at have dem til at stå derinde. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KVL... |
|
|
Jeg må indrømme, at jeg havde samme følelse som TS, da min hund blev opereret derinde.
Følte at det var én stor pengemaskine og at de tog sig lige vel betalt i forhold til hvad jeg fik ud af det. Oplevede ofte at måtte sidde flere timer og vente på overhovedet at komme ind til at tjek. Efter tjek af de studerende skulle jeg så yderligere vente på at dyrlægen havde tid. Herefter skulle jeg så ofte vente en halv til en hel time på at fakturaen blev skrevet. Resultatet var en frustreret, stresset hund og en irriteret mig, der igen havde brugt nærmest en hel arbejdsdag på at sidde på KVL.
Under genoptræningsforløbet havde de ikke en waterwalker, så jeg blev henvist til Københavns Dyrehospital - hvilket vi var rigtig glade for. Da vi efter endt forløb og et OK fra Københavns Dyrehospital om at Oskar var fin, skulle vi til tjek og de mente bestemt at han skulle fortsætte med waterwalker - og så på deres naturligvis (som kostede meget mere og med meget begrænsede træningstider).
Jeg har forståelse for at det er et uddannelsessted, men det kører simpelthen så dårligt, at jeg aldrig nogensinde vil lægge en krone mere i deres kasse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlagt på KVL |
|
|
Vores lille hest har lige været indlagt i cirka 3 uger, vi fik hende hjem for cirka tre uger siden, hun stod også med et slemt sår og kæmpe bandage, de valgte så også at operer hende da der var slået en lille fli af knoglen, hun kom hjem to dage efter operationen for som de sagde, de havde ikke interesse i at beholde dem mere end højst nødvendigt, vi fik en super god behandling derinde, med en sød dyrlæge som næsten dagligt kontaktede os og fortalte hvordan hun havde det, og tit stod dyrlægen og ventede på os når vi kom i besøgstiden. Hvis du er usikker på noget så ring ind og få dem til at ringe til dig. Din hest kommer hjem når de er sikre på din egen dyrlæge kan hjælpe dig med det videre forløb. Husk fortæl dem hvem din egen dyrlæge er så de kan snakke med dem om sagen, hvis din egen dyrlæge så kan overtage så får du den hjem Det er ikke sjovt at skulle tage derind hver dag, men de bliver passet godt derinde, og vi havde ikke problemmer med at få svar når henvendte os til vagten eller de andre derinde. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke mit indtryk |
|
|
Det har aldrig været mit indtryk at de forsøger at tjene ekstra penge. Vi har da haft nogle stykker forbi efterhånden. Den første var en hegnsskade der stod derinde i 10 uger. Den var selv årsag til den lange indlæggelsestid, da den formåede at bide hul på såret, da det begyndte at hele og dermed kløede. Men lige så snart den var oer det stadie, kom den hjem og stod yderligere 8 uger inden såret var så lægt at den kunne komme på fold. Den næste var også en hegnsskade, den aflivede de efter nogle uger, da de fandt en skade på selve knoglen. Vi har kørt derind med et føl til deres smed, men da de opdagede hvilken smed vi brugte, kontaktede de bare ham med oplysninger om hvad der skulle tages hensyn til. Så har vi haft et føl derinde med en tand-/kæbeskade. Igen en super oplevelse og en overraskelse over den lave pris. Den sidste vi havde derinde blev også aflivet, og der ringede de flere gange for at fortælle os hvordan saldoen løb op, og spurgte om vi var interesserede i at de forsatte.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betaling |
|
|
Vi blev også hele tiden oplyst om hvor mange penge vi havde brugt, forbindingsmatriale er desværre ret dyrt,men det er der jo ikke noget at gøre ved. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i øvrigt |
|
|
....er det da væsentligt billigere at have en hest stående derinde i 14 dage end det er at få sin egen dyrlæge ud og fx skifte forbinding hver dag i 14 dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De vil formentlig sikre sig at der ikke går betændelse i, og hvis der gør, at det ikke arbejder sig ind istedet for ud som det skete med min. Også hegnsskade, lille sår, men dybt. 24 dage efter det var afsluttet og jeg havde redet i ti dage blev han indlagt meget akut sent om aftenen med akut ledbetændelse og var millimeter fra at dø. Fordi betændelsen havde arbejdet sig ind og sat sig i ledkapslen og hele vejen op af benet. Han var derinde i 14 dage (På det gamle KVL på Frederiksberg) og jeg kan kun sige  Dengang (1½ år siden) tog de 100 kr. pr. dag inkl. ALT forplejning, så det kan unægteligt bedre betale sig at den står der end at de skal ud hver dag. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mindedal |
|
|
Min hest er for tre uger siden kommet hjem fra Højgård Hestehospital også pga hegnsskade (tæt på seneskeden og med en mindre lædering af den overfladiske bøjesene).
Min var også indlagt i to uger, og jeg tror at det er en meget almindelig indlæggelsestid for den slags skader. Ofte er de jo på antibiotika og evt. smertestillende de første 5 dage, og derefter er det vigtigt at der bliver holdt øje med betændelsestilstande i såret. Desuden bliver såret normalt syet ved hegnsskader, og det er ofte med risiko for at springe hvis man flyter hesten hjem (bare transportturen er nok til at springe et syet sår som sidder på et 'udsat' sted).
Jeg tror derfor ikke at man kan fortænke LIFE i, at have beholdt din hest i to uger. Hvad jeg derimod kan læse ud af dit indlæg (og som jeg selv har oplevet ved min egen hests indlæggelse) er, at store hestehospitaler ikke er særlig gode til at informere hesteejerne grundigt om sygeforløb, behandling under indlæggelse osv.
Når man ringer ind i telefontiden eller besøger sin hest får man altid fat i forskellige dyrlæger, som kun kan referere hvad der står (af sparsomme oplysninger) i hestens sygejournal. Det kan godt være, at det er et luksusproblem, men jeg ville sætte pris på, at have haft kontakt til den samme dyrlæge under hele forløbet - nemlig den dyrlæge som opererede min hest til at starte med.
Jeg er generelt tilfreds med behandlingen af min hest på Højgårds Hestehospital (som jeg i øvrigt blev anbefalet frem for LIFE af den vagtdyrlæge der tilså min hest efter ulykken, hvorfor jeg kørte hesten fra sjælland til fyn), men et lidt mere kohærent forløb ville klart have været at fortrække ud fra ejerens synsvinkel.
Mvh Lise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme dyrlæe |
|
|
I de 3 uger vores var indlagt, havde vi kontakt næsten hver dag med den samme dyrlæge, hun ringede næsten hver dag, og var der de fleste af dagene, vi kom i besøgstiden, den dyrlæge som oprerede vores hest ringede også efter operationen, og han tog kontakt til min dyrlæge hjemme som skulle fortsætte forløbet, men ellers var det kun den samme vi talte med, vi snakkede også kort med aftenvagten hver dag. Jeg tror tit det er en selv som måske ikke for stillet de sprøgsmål man har, og så er man usikker bagefter. Vi fik et brev med hjem, hvor hele behandlingsforløbet var beskrevet, det fik min hjemme dyrlæge også, så det snakkede vi så igennem, så det var i tvivl om fik vi diskuteret. Mens vores hest var indlagt ringede jeg også tit til min hjemme dyrlæge så han hele tiden var orienteret, og jeg kunne snakke behandlingsforløbet igennem med ham også. Hvis du er usikker så tag kontakt til egen dyrlæge, måske kan han eller hun bedre forklarre dig hvad der sker. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger Klv |
|
|
Efter jeg er flyttet til amager igen benytter jeg kvl, da det altid er muligt at få dem ud her og nu, og har da også været ovenud tilfreds med kørepraksis, og for så vidt også under indlæggelsen, men tænker bare at jeg for det første selv måtte ringe hver anden dag når bandagen var blevet skiftet dagen før for at høre om hvordan det gik og i det øjeblik jeg gik dem på klingen til grunden for at den stadig var indlagt blev den udskrevet??? Hvilket fik mig til at tænke lidt! Forstå mig ret regningen er allerede op på mellem 15-20.000 kr. så nogle ekstra dage havde jo ikke gjort den store forskel, men syntes bare godt jeg selv kunne varetage udskiftning af bandage og tempraturtagning. Og mener jo ikke at det kan være pga. hæfterne at den ikke måtte komme hjem idet at den kiro der lappede ham sammen sagde et par dage højest 5 og der har ingen komplikationer været overhovedet under forløbet, hvilket også står i det brev hesten er hjemsendt med. Nu kommer køreprasis imorgen og så må vi tage den derfra, men kan måske godt være at det er den manglende info, der gør at jeg føler mig lidt kørt over ende, eller alle de forskellige dyrlæger jeg har snakket med... Har slet ikke i besøgstiden haft mulighed for at tale med nogen der viste noget (Skulle man nok have bestilt tid til) Men det er jo ikke pengene der gør noget hvis det var nødvendigt, men er bare i tvivl om det hele reelt har været det, muligvis fordi jeg har forholdsvis stor erfaring med skader og behandling heraf, grundet tidliger jobs!!! Men tusinde tak for de mange svar!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvl.... |
|
|
Man må ikke glemme at Kvl - Life er et Universitetes hospital altså et undervisningssted. Det er blandt andet derfor at altid kan tage længere tid og koster mindre. Jeg føler ikke at jeg kan tillade mig at brokke mig over at skulle vente når jeg på forhånd ved hvad jeg er gået ind til. Og får hele ydelsen billigere end andre steder. Det er staten man er kunde hos og det er et sat i system med faste beslutning- og beføjelsesretninger. Tilgengæld er det også et sted med forskning og maskiner som ikke findes i private praksis. Hilsen Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staten??? |
|
|
Og fordi det er staten må man ikke sætte spg. ved om de snyder en eller??? Jeg er helt med på at det er undervisning, men nu er det jo sådan at det faktisk ikke længere er så meget billigere end privathospitalerne og jeg syntes nu godt når det er min pengepung der skal betale regningen, at jeg kan tillade mig at stille spg. Jeg klager ikke over behandling, for de har taget fint imod os osv. men mener bare at hesten nu er kommet hjem og det er samme behandling den får nu så kan ikke se hvorfor den skulle stå så længe (Man ligger jo heller ikke længere på hospi end nødvendigt når staten betaler)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prisen? |
|
|
Nej, KVL er IKKE billigere end private dyrehospitaler, det må de nemlig ikke være aht konkurrencen. Men jeg mener de er billigere end hvis man skal have egen dyrlæge ud for at skifte forbindinger mm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111 |
|
|
Jeg må indrømme at jeg ikke har haft speciel gode erfaringer med dem derinde og det gælder både mine egne og andres heste. Med det mener jeg at hestene, bortset fra en, heldigvis er blevet raske. Men jeg synes deres informationsniveau er UNDER al kritik. For 3-4 år siden havde jeg min vallak indlagt på Frederiksberg. Jeg fortalte præcis hvad han fik at æde og hvor meget. Men alligevel fik han det dobbelte i foder, så han tog en del på derinde. Min hoppeplag havde jeg indlagt fra midten fra d.12. til d. 22. december. Hun havde fået et spark på højre forben ved albuen to uger inden. Da dyrlægen var ude fik jeg det sædvanlige smertestillende og penicilin. Men 1½ uge efter stod hun med en kæmpe bule. Hun trak forbenet efter sig når hun gik og hun stod meget stille i løsdriften. Jeg ringede til dyrlæge, KVL, og fortalte om det, men fik den besked, at jeg bare skulle vaske det og gå med hende og lige se weekenden over. Jeg ringede til en anden dyrlæge om mandagen som indlagde hende på KVL med det samme. Han var bange for der var gået betændelse i leddet. "Heldigvis" var det ikke det, men til gengæld skulle hun opereres i fuld narkose, da der var sparket nogle knoglefli af som havde dannet den kæmpe byld hun fik. Hun blev opreret og jeg fik en opringning om hvordan det var gået. Dette var om onsdagen og de sagde de ville ringe om fredag for at fortælle hvordan det gik. Jeg hørte INTET fra dem. Jeg var der inde hver dag og i weekenden kunne jeg ikke komme til at tale med nogen af dem, der havde med hende at gøre fordi de havde fri. Jeg måtte ringe 2 gange før jeg blevet ringet op. Men de havde ikke ringet fordi der ikke var noget nyt i sagen. Det gik som det skulle. Da jeg i løbet af ugen var der ude talte jeg med en af dyrlægerne og hun sagde, hun havde prøvet at ringe til mig og sendt sms'er. Jeg havde intet modtaget. Jeg måtte selv gå ind til deres reception og finde ud af at de havde skrevet et forkert nummer ned. Så er det jo logisk jeg ikke tager telefonen. Men når de nu har kunne få fat på min undrer det mig meget, at de ikke har gjort noget forsøg på at tjekke op på om nummret i journalen var rigtig. Jeg er registret på de gule sider. Heldigvis er hun rask idag, selvom hun blev indlagt igen i januar med en ny byld. Det tog 3 uger at få slået den ned med antibiotika. Så det har gjort et rigtig godt stykke arbejde, undtagen med at informere mig. Min veninde har lige haft hendes hoppe derinde pga. skade på hasen og traume på slimsækken. Her var de ikke meget for, at min veninde fik hende med hjem fordi hun skulle have skiftet bandage et par gange om ugen. Hun har ingen problemer haft med at skifte den på hende. Men de var mildest talt bange for hesten derinde og der gør at jo ikke mere tillidsvækkende for hesten når den er følsom og er et nyt sted. Men de ringede heller til min veninde når de havde sagt de ville gøre det. Set fra deres synspunkt er intet, nyt godt nyt. Min søsters hoppe har fået diagnosen sukkersyge. Men vi har siden fået at vide, at hendes symptomer godt kunne være brændbagerforgiftning. De blev oplyst om at hun havde gået på en fold med brændbager og andre heste også havde haft ligende sympomer. Men det testede de hende ikke for og nu er det for sent. Og så kan jeg slet ikke forstå det med foderet. Jeg ved godt de bruger Brogården derinde og det er også helt fint. Men min veninde fik at vide for 2 mdr. siden, at de havde alle slags müsli derinde så det med foderet ville ikke været et problem. Men de får jo ikke det som de får derhjemme. Og når hesten skal hjem får man et brev hvori der står man langsomt skal vende hesten til dens normale foder. Men hvorfor er det så lige de ikke skriver hvad der er for noget foder de har givet hesten? Og derud over ville det være meget lettere og bedre for hesten hvis de kunne få det samme som derhjemme så man undgik foderskift når de i forvejen er syge. Skal lige siges, at KVL kun er direkte valgt af mig selv 1 gang. De andre gange er det vores egne dyrlæger, der har fået hestene indlagt der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvlkvl |
|
|
Jeg har haft 2 heste indlagt på kvl. Den ene dengang de stadig boede på Frb. Og den anden her denne sommer i Taastrup. Jeg har alle dage været tilfreds med indlæggelserne, det er klart at man skal være indforstået med at det er et undervisningssted men så længe min hest ikke lider overlast og beholder sit gode rolige humør så er jeg sikker på hun er i de bedste hænder. Denne gang står hun med en seneskade og jeg har derfor valgt at forsøge at sætte hende i fol mens vi venter. Da hun skulle indlægges til første kontroltjek for 14 dage siden var hun lige scannet ikke drægtig og det var derfor vigtigt jeg fik hende tilbage dagen efter indlæggelse så hun kunne insemineres igen. Der var ingen problemer med det og den dyrlæge der tilser hende på kvl når hun er indlagt er meget flink til at ringe og orientere mig om hvad der sker, hvad udsigterne er hvor langt regningen har sneget sig op osv. Jeg har ikke udlukkende super ros til deres kørepraksis, men så længe der ikke er andre der kan gøre det endnu bedre beholder jeg kvl. Både som min daglige dyrlæge og som hospital.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. regning |
|
|
Da min hoppeplag skulle opereres blev jeg ringet op da de havde fundet ud af hvad der var i vejen med hende og fik at vide at operationen ville komme til at koste kr. 10.000. Fik ikke at vide om det var inkl. moms eller ikke og jeg glemte at spørge. Da hun blev indlagt igen og fik antibiotika fik jeg intet at vide om hvad regningen ville snige sig op på. Det endte så med at jeg fik en regning fra dem på kr. 35.000. Og der er det 1. besøg i slutningen af november ikke regnet med. De kunne selvfølgelig ikke have behandlet hende anderledes men der er langt fra kr. 10.000 til kr. 35.000 uden nogen form for informationer om behandlingen og lign. Jag kan se på regningen, at de har givet hende en ormekur. Total unødvendig da hun havde fået en måneden inden. Heller ingen informationer vedr. dette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Adresse |
| Forfatter:  |
canada ♣mule♣ |
| Dato:  |
20-07-2009 22:08 |
|
Hvad er adressen egentlig til dem i Taastrup? Og har de en hjemmeside?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| kkkkkkkkkkk |
|
|
Jeg havde min hest derinde for et par måneder siden, da han havde lidt overlast ved tilridningen hos berider. Jeg havde meget nøje beskrevet, hvad jeg selv havde observeret og hesten havde været igennem, ( skrevet en seddel og givet dem derinde også). Hesten havde tydelige buler på de overfladiske bøjesener, og gik jappende i traven. Bad derfor om, at de ville undersøge og scanne de sener. Tog derind med ham og regnede med at have nogle svar inden dagen var omme, når jeg skulle hente ham hjem. Men ak, de havde altså ikke syntes han gik jappende ( kunne det ikke være fordi adrenalinet gjorde ham bedre gående!?) Selvfølgelig var det det! Men altså de havde jo så ikke set nogen grund til at scanne ham, men de ville meget gerne beholde ham til næste dag, for de synes det var grund til at undersøge ham neurologisk! øh NÅ!!? Jeg følte mig aldeles overbevist om, at de ikke ville finde noget overhovedet der, og havde da også aftalt med dem, at de jo så måtte scanne ham, hvis de ikke fandt noget.. men nej nej, selvom de som ventet fandt ham helt iorden, havde de heller ikke scannet ham!! Jamen for hulen da, hvor svært kan det da være!!? De ville stadig gerne beholde ham til yderligere undersøgelse en dag mere, og fandt de intet, lovede de mig 100 %, at han var blevet scannet før jeg helt sikkert kunne tage ham hjem. Fint, ENDELIG! Halv time før jeg skulle hente ham, blev jeg endelig ringet op... jamen NU kunne de da godt se, hvad jeg havde talt om, de havde nu scannet ham og fundet væske på de overfladiske bøjesener, som var kommet pga overbelastning!! det tog dem altså tre dage at finde ud af det, som på det nærmeste blev serveret for dem fra start på et sølvfad, og den regning jeg fik, blev da klart større, end hvis de på den ene dag bare havde scannet ham og sendt ham hjem. Det synes jeg sgu er meget for dårligt, undervisningssted eller ej, de kunne jo blot have nøjes med at undervise i det hesten kom med? Havde der ikke været en bedre undervisning i at finde fejlen hurtigst muligt? Jeg har klart ikke planer om at bruge dem igen, så hellere Hørsholm hestepraksis som jeg igår besøgte. Her fik jeg undersøgt, taget røntgen, lagt blokader og ledbehandlet, på få timer, og tror hesten var rigtig glad for denne gang at få lov at komme med hjem med det samme, aldrig har jeg oplevet ham suse så målbevidst op i traileren, selvom han lige havde stået i den 1½ time derop. 
Kærlig hilsen Charlotte Bursche clairvoyance på mennesker og dyr læs mere: www.mindnsoul.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
KVL er ikke billigere end andre praksiser. Og jeg kan love jer for, at ingen af deres studerende fik lov at røre ved min hest under nogen af de tre operationer han gennemgik, fordi det var så alvorligt. Der blev tilkaldt kirurg og det var meget professionelt. Til gengæld kan de godt være slemme til at lade 4-5 studerende stikke armen ind i dyret hvis den har kolik, men det må man være inforstået med når man bruger dem, dyrlægerne skal jo uddannes i praksis. ALLE klinikker har haft kunder der har haft dårlige oplevelser, og jeg tror ikke nødvendigvis at der statistisk sker flere fejl hos KVL end hos andre - Man er nødt til at huske på, at KVL modtager en del flere heste og tit de mest kritiske heste fordi de har midlerne og kapaciteten til det, steder der ikke kan have heste opstaldet henviser jo som oftest til KVL. Ormekuren er jo en helt normal forholdsregel de tager, og på mine regninger har de altså kun givet hvis hesten er testet og det har vist sig der er over eks. antal orm. At de er rigtig skod til at informere ejerne omkring hestene er så noget jeg kan nikke genkendende til - Jeg stod med en dødsyg hest derinde som kunne dø hvert sekund i 14 dage. Men for pokker hvor var det dog besværligt at få noget info omkring det og man skulle virkelig være på mærkerne og forlange svar hvis man havde spørgsmål. De glemte flere gange at tage vat ud af ørene på ham, så de måtte vente til han blev lagt i fuld narkose igen før de kunne fjerne det. Mht. til regninger blev jeg også noget overrasket over min. Jeg blev oplyst en operationspris på 15-20.000 alt efter hvor stor skade der var sket. De oplyste selvfølgelig også at der kom medicin osv oveni, men regningen endte på 38.000 kr. - Altså 20.000 i medicin og forbindinger. AV! Men faktum er, at de gjorde alt hvad de kunne for at redde livet på min hest, og det lykkedes dem endda uden han fik men. Så jeg tøver ikke med at bruge dem igen  Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig igen. |
|
|
Jeg sender aldrig en hest derind igen.. Så tager jeg gerne turen til Højgaard eller et andet sted.. Jeg fik indlagt min gamle hest Laredo derinde, pga han havde head-shaker syndrom.. En uge før var han blevet tjekket af en kiropraktor hos Faxe dyreklinik. Han fik derud over taget røngentbilleder af hovedet, mulen, nakken, halsen osv, hvor han fandt noget væske i spiserøret, som han så aldrig havde set før, så han fik lavet en kikkertundersøgelse af spiserøret og mavesækken.. Der var intet at se, men Laredo kastede rundt med hovedet, bare du trak med ham. Så Sune valgte at sende ham derind, da han var på bar bund.. Laredo blev så indlagt en uge efter, og følte det gik alt for stærkt derinde.. Jeg sætte ham ind i boksen, og så virkede det som om de ikke kunne få mig ud af vagten hurtigst muligt. Jeg skyndte mig at give ham et kys, og sagde vi ses min muhko. Havde dog ikke regnet med at det var sidste gang jeg skulle se ham.. De lavede de samme prøver som Sune havde, uden held.. Jeg ringede derind flere gange om dagen, og først 3 dage efter, ringer en dyrlæge til mig. For det første snakkede han kun engelsk.. Heldigvis forstår og snakker jeg stort set flyende engelsk, men hvad hvis jeg ikke havde gjort det.. Han fortæller mig så at de ikke kan gøre noget, og at han meget gerne ville beholde ham, så de kan lave en obduktion.. Det går jeg så med til, da jeg syntes det er synd for ham, at han skal ud og køre igen, bare for at komme hjem og blive aflivet, og syntes det ville være synd for både ham og mig, at vi skulle sige farvel endnu en gang.. Han siger så at han ville tage kontakt til min forsikring dagen efter, og så ville han ringe tilbage dagen efter.. Dagen efter ringer en helt anden dyrlæge, som så siger at hun ville lave nogle nerveblokader inde i hjernen på ham, og snakker virkelig ubehøvlet til mig. Blev sur over at jeg den ene dag får af vide, at de ikke kan gøre noget, og dagen efter ville de lave nogle flere forsøg på ham. Jeg stod bare tilbage som et stort spøgsmål tegn.. Dagen efter ringer en tredje dyrlæge, og siger at nerveblokaderne ikke virkede alligevel, så nu ville de tage kontakt til forsikringen.. Han ringer så et par timer efter, og siger at de har fået grønt lys, så han ville blive aflivet søndag eftermiddag, så de kan lave en obduktion mandag morgen, og så ville de vende tilbage med svar. Det er så snart to år siden, og har stadigvæk ikke fået svar. Fik dog en pæn regning på fem A4 sider med posten. Min egen dyrlæge ringede så ind og klagede over at de ikke havde givet mig nogle informationen, og han fik så af vide at, at de havde fundet en blødende ondartet kræftknude i næseryggen på ham.. Men hvad med at give mig svar?? Jeg har aldrig følt mig, så meget uinformeret af dyrlæger. I mine øjne, har de kun set ham som et forsøgsdyr på min regning. Så det er slut fra min side af, med at sende mine dyr derind..
Laredo
2002- 28 september 2008 R.I.P
Du ville altid være savnet og elsket min Muhko.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hej michelle. Jeg synes det er synd for din stakkels hest med hans ben, er det blevet pænt såret, er der stadig kæmpe bandage på? Jeg bliver nød til at komme med en kommentar, det er dog ikke til dig personligt. Jeg har før i tiden altid brugt charlottenlund og ikke et ondt ord om dem, men da jeg en dag stod med en meget syg hest og havde brug for dyrlæge lige nu så var det kvl som kunne komme først. Derefter har jeg altid brugt dem. Jeg bruger kun en bestemt dyrlæge, det har jeg det nemlig bedst med for så kender vedkommende hesten og jeg synes det er mere personligt sådan. Jeg skulle sidste år have ordnet tænder på min hest og jeg bestilte tid til det og vacc. Efter de havde været der blev jeg ringet op og fik afvide hvad der var foregået osv, det kalder jeg service! Det har jeg aldrig oplevet før. Kvl lavede tandkort på min hest, det har jeg heller aldrig oplevet før. De opdagede at min hest havde en MEGET underlig tand, en tand som var højere end de andre og den ovenover var lavere. Det er der adrig nogen som har bemærket før og det er faktisk hestens forhenværende tanddyrlæge som har tjekke tænder på den når det var tid til det. MEGET MISTÆNKSOMT! Jeg har altid været meget i mod kvl fordi de altid havde studerende med, men de ord tager jeg i mig igen, jeg er fuldt ud tilfreds med den behandling jeg har fået, jeg synes min dyrlæge er super dygtig og et meget beghageligt menneske.
Marco efter Diamant/Diamond...  Fri hash og vindmøller og flere popcorn til folket
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hej Ja, det er gået meget fremad med benet efter han er kommet hjem og det er næsten helet helt op. Til alle jer der tror jeg er utilfreds, så er det ikke ment sådan, men jeg sætter spg.ved om alt beh. har været nødvendig. Dog vil jeg sige at efter at have snakket med Karsten fra kørepraksis og han har informeret mig om at det har været sprunget op derinde, har jeg da fuld forståelse for at de har beholdt ham inde lidt længere. Det var der bare ikke nogen af dyrlægerne derinde fra der havde fortalt mig og det står heller ikke i det brev jeg fik med hjem ved udskrivelsen. Jeg benytter også kørepraksis normalt da de som regl er de eneste der "gider" køre til amager om natten og jeg også helst vil have den samme dyrlæge på hele tiden og har været ovenud tilfredse med dem og er det stadig. Jeg må jo når alt kommer til alt sige at jeg måske bare ikke syntes at informationen fra hospitalets side har været super, men det kan smutte et hvert sted så ok. Vil da også bruge dem næste gang, men vil nok fra start af skrue bissen på så jeg får al info og ikke føler at jeg bare punger ud for ingenting...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldrig derind igen... |
|
|
om så jeg skal booke min egen dyrlæge til at stå ved siden af krikken hele vejen over broen til højgård så bliver det løsningen. Fatter ikke man skal betale for at ens hest er forsøgsdyr (fint nok de skal lære, men jeg betaler altså heller ikke en lærling eller elev i nogen andre fag fuld pris til noget de ikke kan udføre som en faglært ville kunne) Landede derinde med en hest der skulle akut behandles (valgte dem frem for højgård pga den kortere vej) de snuppede bare lige tovet med hesten og så sige "vi ringer senere, vi har ikke tid nu for vi har noget andet akut"  så blev vi pænt sendt hjemad... da jeg havde slugt tanken om hvad der lige var foregået, kørte jeg retur igen for at hente min hest, der var de dog begyndt at undersøge den og den blev derinde. nok den dummeste beslutning jeg nogensinde har taget, men det kan man jo ikke ændre på nu. Men de får ikke lov til at behandle mine heste igen. så hellere egen dyrlæge hjemme i stalden eller på den lokale klinik. der ved man da hvad der foregår og at det er en uddannet person der foretager diverse undersøgelser/behandlinger som man betaler for. Syntes deres koncept er helt hen i vejret derinde, glæder mig til der kommer et alternativ til dem på sjælland så man i det mindste har en mulighed for andet uden at skulle til fyn/jylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heidi og charlotte |
|
|
Heidi (share)sikke noget med lille mini, håber hun kommer sig 100 procent. det samme til dig charlotte, havde godt nok hørt det fra maianne og trine.  er glad for at du har haft gode oplevelser med hørsholm, Lemone skal nemlig derind mandag, og have tget røngen og scanning  mvh Camilla Rasmussen, Lemone og Lionking 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhhhhhhhhhhh |
|
|
Tak Camilla... Hvad er der nu med din? Hvad det end er, så har jeg personligt kun gode erfaringer fra Hørsholm ( HC) så jeg føler man er i gode hænder der. Bare pokkers til rejse.. skal til kontrol på mandag også! Men har først tid kl 15.30, så der er du nok kørt hjem igen eller hvad?
Kærlig hilsen Charlotte Bursche clairvoyance på mennesker og dyr læs mere: www.mindnsoul.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Camilla |
|
|
Hej Camilla Lille mini, er godt igang igen, jeg er begyndt at ride hende og hun er på fold med de abdre. Jeg ville til en hver tid sende min hest til KVL igen, især hvis det drejer som operationer. Vi er blevet super behandler derinde af deres dyrlæger, vi vidste fra sarten hvad det kom til at koste os sådan cirka, så vi blev ikke overraskede da vi fik regningen. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til heidi |
|
|
stakkels lille mini, hvor er det godt at høre hun er igang igen. det er super i har fået så god en behandling på KVL. jeg har aldrig haft hest derinde så er hverken for eller imod dem :-)
charlotte: svar over sms 
MVH camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|