Efter at have fået en meget kedelig behandling ved handel hos Poppi Dyrecenter Amager vil jeg kraftigt fraråde andre at lægge deres penge i den butik!! (Pas også på med Poppi Dyrecenter Frederikssund, da de to butikker har samme butikschef)
Dels retter butikken sig ikke efter købeloven, som siger, at hvis en vare går i stykker inden for 6 måneder efter køb, er det op til sælger at bevise, at det er købers skyld, og ikke en fabriksfejl ved varen.
Butikken lader i stedet kunden blive sorteper, når butikkens leverandører har leveret en dårlig vare
(Butikschefen oplyste mig, at det er butikkens generelle praksis uanset årsag at tørre fejlen af på kunden!! så det er ikke kun mig, der har fået en tarvelig behandling
)
Dels er "kundeservice" ikke et begreb, butikken på nogen måde går op i: Ved reklamation har jeg først efter 4-5 telefoniske henvendelser, 20(!) henvendelser pr. mail og endelig endnu 3 telfoniske henvendelser fået kontakt med en (ubehøvlet) butikschef 
Det er ansvarsfralæggende og arrogant i en grad, jeg aldrig nogensinde har oplevet i nogen anden butik, at en butikschef overhovedet ikke sætter sig i forbindelse med en utilfreds kunde - efter butikschefens ansatte netop har henvist til butikschefen som eneste kompetente medarbejder i reklamationssager!!
Sådan her så den seddel ud, ekspedienten gav mig med, da jeg indleverede varen til reklamation:
Efter butikken fandt ud af, at leverandøren ikke ville erkende det dårlige produkt, ændrede butikken pludselig sin forklaring til, at kunden selv havde ødelagt produktet

Nedenfor er indsat min skriftlige henvendelse til butikken. Sendt 20 gange i alt. Jeg fik alligevel aldrig et svar. DÅRLIG FORRETNINGSSKIK!!!
DERFOR: LÆG IKKE DINE PENGE HOS POPPI DYRECENTER AMAGER. DE SÆLGER DÅRLIGE VARER, OG DE BYTTER HVERKEN TIL EN NY ELLER GIVER DIG DINE PENGE RETUR!!!
Mvh,
Tanja
"Kære Jeanette Sering,
Jeg har fået oplyst, at du er butikschef i Poppi Dyrecenter.
Der er nu gået tre uger siden, en ansat i Poppi Dyrecenter lovede mig, at jeg ville blive ringet op af dig. Dette er ikke sket, derfor denne skriftlige henvendelse.
Den 26.marts købte jeg en hestesko af mærket "Equi boot" i din butik.
Jeg fortalte ekspedienten, at jeg ikke har erfaring med alternative hestesko, så jeg ville gerne rådes og vejledes inden et eventuelt køb. Jeg oplyste specifikt, at produktet skulle bruges til en udegående hest med en mindre flænge i hoven, som nødig skulle udvikle sig til en hovbyld.
Jeg blev kort instrueret i, hvordan hesteskoen skulle påspændes hestens hov. Der medfulgte dog ingen skriftlig produktvejledning ved køb.
Torsdag den 26.marts om eftermiddagen monterede jeg "Equi booten" på min hests hov. Booten blev taget af og monteret igen fredag. Da jeg tilså hesten lørdag middag den 28.marts, sad "Equi booten" ikke længere på hestens hov. Booten blev samme dag fundet på folden, i stykker og dermed ubrugelig.
"Equi booten" blev derfor indleveret til reklamation i Poppi tirsdag den 31.marts.
Ekspedienten skrev på den erstatningskvittering, jeg fik med "sømene i den ene side er hoppet af". Jeg blev oplyst, at leverandøren ville se på det ødelagte produkt, når han kom forbi butikken "inden for en uge".
Da jeg den 14.april endnu ikke var blevet kontaktet, ringede jeg selv til Poppi og fik oplyst at "leverandøren er syg, men nu sender vi varen over til fabrikken i Jylland".
Omkring 20.april blev jeg ringet op af Denise fra Poppi. Denise´s beskrivelse på min erstatningskvittering, at produktet er ubrugeligt fordi "sømene er hoppet af", påstås i stedet af producenten at skyldes, at hesten selv har ødelagt produktet. (Under vores samtale lød ekspedienten tydeligt til at være på tynd is, da hun ville forklare den anderledes påstand fra producenten med, at "store og stærke heste jo godt kan ødelægge mange ting, hvis de får lyst" - men hvorfor så forhandle plasticsko til heste, hvis heste er latente lyst-plasticsko-dræbere?..)
Denise medgav, at det er "uheldigt", at jeg ikke var blevet oplyst om, at den hestesko, jeg købte tilsyneladende alligevel IKKE er beregnet til at hesten kan gå med. Ligeledes burde der ved købet have fulgt en grundig produktinformation med, da man som køber naturligvis har den opfattelse at en hestesko er beregnet til at gå i.
Da Denise ikke har lov til at bytte den fejlbehæftede sko til en ny, eller at lade handlen gå tilbage, bad jeg om at tale med butikschefen. Chefen var ikke til stede, men jeg blev lovet, at chefen ville ringe mig op "når hun er i butikken."
Den 28.april havde jeg endnu ikke hørt fra chefen, så jeg ringede igen til butikken, og Denise lovede mig endnu engang, at chefen ville kontakte mig "sidst på ugen", men at chefen i øvrigt ikke så nogen grund til at tale med mig, da "grossisten ikke vil give pengene tilbage eller en ny vare - så der er ikke noget at gøre".
Jeg ville nu alligevel gerne ringes op - for det hér bliver da mere og mere kunde-uvenligt!
Hvis du havde kontaktet mig telefonisk, ville jeg gerne have bedt dig svare på:
Mener du, det er rimeligt, at et produkt til over 400,-kr er fuldstændig ubrugeligt efter 36 timers brug?
Mener du, at jeg som kunde i din butik har fået ordentlig og relevant vejledning af butikkens ansatte, inden jeg lagde mine penge i butikken?
Mener du, det er god kundeservice, at jeg er blevet "syltet" flere gange undervejs og selv har måttet henvende mig for at få en reaktion?
Og er det ikke temmelig arrogant, at butikschefen "ikke ser nogen grund til" at tale med en utilfreds kunde??
Mener du, det er i orden, at lade kunden sidde tilbage med en ubrugelig fejlbehæftet vare, fordi butikken Poppi har et problem med sin leverandør?
- Poppi-ekspedienten lagde jo som nævnt ud med at mene, at varen var dårlig og derfor var gået i stykker under den tilsigtede brug ("sømmene hoppede af"). Leverandøren tørrede den af på butikken ved at hævde, at hesten selv havde ødelagt produktet. Poppi og leverandøren har åbenlyst vidt forskellige opfattelser af produktet(!)
Om det er leverandøren, der har leveret en dårlig vare til Poppi, eller om Poppi har solgt mig et dårligt produkt under dårlig vejledning, kan i princippet være ligegyldigt for mig som kunde! I følge Købeloven er det inden for de første seks måneder efter købet op til sælger at bevise, at fejlen skyldes bevidst forkert brug.
Derfor: Hvis leverandøren "påstår", at produktet efter 36 timers brug - den slags brug, jeg inden købet drøftede med Poppi-ekspedienten - kan ødelægges, så er det produktet eller vejledningen, der har været helt utilstrækkelig!
Jeg håber derfor snarest at få mine penge retur.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen,
Tanja Olesen"