Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bid til unghest
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 18:54

Jeg har nu indsnævret mulighederne for hvilket bid min plag skal have, altså til når han næste år skal igang med ridningen.

Det skal være et af de to nedenstående bid regner jeg med.

(de er begge fra horse and more fra tika rideudstyr)

Jeg vil så høre jer herinde hvad i ville foreslå og hvorfor, samt høre hvilke erfaringer i evt har med et af eller begge bid.

På forhånd tak.

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Skriv evt.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 18:55

Vil egentligt gerne høre hvilket bid i rider jeres unghest med... Og hvorfor.

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 19:00

Min 3 års har et 3 delt i hans trense, men startede tilridningen uden bid. Har har haft trense på de sidste 2 gange + han har haft trense på sidste sommer. Ingen problemer...han tygger bare lidt. Dog virker han lidt mere koncentreret uden bid i munden

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

† 23/10-2006 †

-Savnet-

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

trensebid
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 19:15

Alm 3-delt trensebid. Det blev den redet til med, og rider stadig med det nu 3 år efter. Fordi jeg mener at det er det mildeste bid, og hesten går fint på det.

Det nederste bid, hvad gør de der spidser ved bidringene godt fr, andet end stikke hesten i siden?!

- sagde Heidi

0
0
Svar på denne tråd

he he....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 19:41

Det er også et nyt bid for mig, men idéen i det efter hvad jeg har forstået er at det er et trensebid med muffe effekt. altså et muffebid hvor ringene kan køre rundt.

Jeg er også selv lidt i tvivl med de kanter der, og ville derfor høre om nogen havde erfaringer med det.

0
0
Svar på denne tråd

Unghest
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 07:28

Jeg ville starte ud med et helt almindeligt 3-delt bid uden muffeeffekt - selv bruger jeg kun 3-delte Sprenger uddannelsesbid ti opstart.

Fungerer hesten ikke på det kan du eksperimentere med andre bidtyper, men som udgangspunkt fungerer 90% af hestene på helt almindelige bid. Indtil videre er det kun min nuværende hoppe, der ikke fungerer på det, og til hende har jeg så købt et HS Dynamic med D-ringe.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Han har allerede
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 11:04

Han har et alm tredelt trensebid, det er sådan set mig som hellere vil ridemed muffe, da jeg mener at det er blidere.

Er der noget specielt ved springers uddannelsesbid? Kan også rigtigt godt lide deres bid, men de er lidt dyre, især til førstegangsbrug hvor der evt bliver tygget lidt på dem.

0
0
Svar på denne tråd

Chihra
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 11:10

går med H. sprenger RS dynamic

Hun tygger stadig lidt ja, men det er helt normalt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider