Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kræsen hest og vitaminer
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 21:06

Derude hvor min hest står for de vitaminer i pilleform, enten Racing minerals eller salcamin grøm- veksler lidt alt efter hva de kan få fat i.

MEN min kræsne hest vil ikk spise foder i pilleform of rør dermed heller ikk sinde vitaminer :-( Jeg har prøvet at blande dem både med melasse og i hendes betfor og intet kan få hende til at røre dem alligevel. Lidt held har jeg dog haft ved at blande det i noget klid hvori der er iblandet melasse, men det er kun lig med nød det glider ned og tror ikk det værer længe for hun igen nægter at røre det.

Derfor søger jeg råd til hvordan jeg kan kamuflere pillene så hun kan "snydes" til at spise dem ;-)

Hvis jeg ikk finder en løsning har jeg overvejet at købe noget Musli/lucerne baseret tilskud men synes dette bliver en ret dyr løsning medmindre i kender nogle mindre dyre produkter i god kvalitet der kan dække hende helt ind.

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 21:13

pavo skulle vist have en vitamin blanding i pulver form har jeg hørt. prøv at kigge på deres hjemme side

0
0
Svar på denne tråd

Flydende mineraler
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 21:17

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 21:59

Haven´s har også vitamin/mineralblanding i pulverform.

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

† 23/10-2006 †

-Savnet-

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 22:17

Mine spiser st. hippolys gemüse kraüter rent, det har jeg ikke prøvet med nogle af de andre vitaminblandinger jeg har prøvet.

0
0
Svar på denne tråd

pøj pøj
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 22:18

pøj pøj med at camouflere salvimins smag :) Jeg har prøvet et helt år, og nix, hesten nægtede.

Travo E kan lige gå, hvis hun er sulten, hvis der er nok græs, vil hun kun have sember cube. Den er lavet ud fra gemuse krauter.

Naturmusli vil hun også gerne have, det koster mig det samme som travo, og er kun 300 gram ekstra. men venter en måned endnu, til græsset ikke har meget næring mere.

Har ledt efter indholdet på tjørnehøj mølles nye mini-vit, men fandt det ikke, det lød ellers spændende. Har nogen fundet indhold?

Lone

4 nyfødte killinger, klar til fravænning om 12 uger. Syd djurs.

Hilsen den nye lokale blå avis; Lone

0
0
Svar på denne tråd

vi bruger
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 23:36

nogle "blokke", førhen brugte vi salvamin, og havde også problemer med at få dem til at spise det.

Nu spiser de alle sammen hver deres, og de elsker dem.

Tror nærmere de opfatter dem som en godbid.

Vi har købt dem i Horze.

Team Rønnebjerggård......

0
0
Svar på denne tråd

jeg brugte også
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 11:02

dem i bolcheform.

Eggersmann. De skal have 3-5 stk pr dag (alt efter om det er pony eller hest). De spises med stort velbehag

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 18:12

Super- Tak for de gode råd og link

Tror valget falder på Havens urtemineral, lyder ret lovede ;-)

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

Tjørnehøjmølle
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 19:39

Min har fået st. hippolyt gemüse kreüter, men der gik lidt tid så mistede han interessen, og ville hellere æde det kedelige halm end vitaminerne.. Uanset hvad jeg gjorde med dem, gemte dem i mash, eller noget ville han ikke have dem..

Så skiftede de vitaminer, der hvor han står, til TM Mini-Vit, og han er helt ekset.. det er meget tæt på deres almindelige urthebolsjer, og de skal have 1 bolsje pr 100 kg hest.

Så nu går vi over og finder vitaminpiller når han kommer ind fra fold, så kan man osse lige score et par mundfulde wrap samtidig.. Han elsker dem!

Holly Dolly

Elsker mine dyr:

Melando

og

Emma

Søger en skimmel låne-hoppe efter Coronado, til avl, til næste år

0
0
Svar på denne tråd

Havens Urtemineral
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 18:08

Havens Urtemineral:

Jeg har en masse af det stående, da jeg købte en sæk, men siden er flyttet til et sted, hvor foder er med i prisen.

Skriv en PB hvis du skulle være interesseret i at overtage det til en god pris selvfølgelig :-)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor du bor, men jeg er fra Kbh :-)

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

Dressurrytter søges (Vestskoven v. Kbh):

www.heste-nettet.dk/lodge/27752/ hest/1860/

0
0
Svar på denne tråd

Bolcher
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 21:12

Jeg kan kun anbefale vitaminer i bolcheform. Regnede ikke med at min plag ville æde dem, da han normalt ikke rigtig gider bolcher - men der har ingen problemer været.

Han får 6 stk. hver dag :)

Alle de andre heste spiser også bolcherne med stor velbehag :)

Mvh. Winnie og Falcon

R.I.P Tøsen

14/2-08

Jeg vil aldrig glemme dig!

Opstaldning søges i VIDEBÆK ell. omegn, til rolig 2-års vallak.

Kan evt. tilbyde at fodre o.a engang imellem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider