Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Peter Vedel Sindal
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 17:38

Er der nogen herinde der kender noget til en Peter Vedel, ridelærer, som bor i Sindal. Det er en ældre herre, der underviser i klassisk ridning. Jeg er vildt nysgerrig efter at få mere at vide.






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Søs
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 22:03

Jeg fik en kort overgang undervisning af ham. Han er dygtig.


Desværre blæste det altid så meget når han var hos mig, at jeg ikke kunne høre hvad han sagde med mindre jeg var lige ud for ham og på en udendørs bane var det noget hø.


Han sælger nogle ret smarte sadler i øvrigt.




Med venlig hilsen Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af
selveste Jack D, Makron og Joker


  • Bates Caprilli 16,5-17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mm sælges - se præsenta. ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for det
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:31

Ok - tusind tak Gitte.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik undervisning
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 23:50

af ham i sin tid... Han var (og er sikkert stadig) superdygtig og rigtig god til at lære fra sig, og forklare så det giver mening, selv for halvdumme teenagere som jeg var dengang....


Tror faktisk at han er en af dem der har haft størst indflydelse på min ridning....





Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)


Sælges; 6 års dressurhoppe, 4 års kat. 1 vallak, 2 års Oldenborger hingst og Angloaraber hoppeføl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep, han er
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 21:51

rigtig fin.

Eva


Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 nordjylland ?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 18:29

Hej

Jeg har også hørt godt om ham og er selvfølge også nysgerrig efter at høre mere...

Men først og fremmest kan jeg ikke finde så meget om ham på nettet, er han fra nordjylland ? Allerede der er der lidt problemer, da mine heste står i nordsjælland :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Peter Vedel...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 22:48

.. holder ganske rigtigt til i Sindal - og han må efterhånden være tæt på 80 år? Det forklarer måske den manglende internetinteresse ;)


Sadlen, som Peter designede, hedder Iceni.


Jeg havde den fornøjelse for - bop, bop - 20 år siden tror jeg, at have ham som gæst i et åbent hus-arrangement i min rideklub. Fornøjelig fætter. Han havde en hest, der kunne tælle (eller rettere: kunne en masse sjove tricks ;))


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Peter Vedel
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 00:00

Jeg fik undervisning af ham for mange år siden.. Tror, han var min ridelærer i syv år, og jeg lærte rigtig meget af ham.


Så vidt jeg husker, underviste han meget efter principperne om klassisk dressur - og han lagde meget vægt på, at hesten skulle udføre øvelserne under lette hjælpere og være afspændt hele tiden.


Han har gjort sit indtryk på mig, for da jeg for et års tid siden stod med en ung, følsom hest, som andre havde opgivet at hjælpe mig med, overvejede jeg meget at kontakte Peter Vedel igen...


At du har dine heste på Nordsjælland, er ikke nødvendigvis et problem, for for mindre end et år siden ved jeg, at han kørte rundt i landet og underviste.. Sågar på Bornholm jævnligt..


Peter Vedel var gammel, allerede da jeg var barn, og nu er jeg 28, så han må være oldnordisk nu.. Og så står han vist stadig i sine falmede bordeaux ridebusker med grå hestehale og læderhalskæder ;-)


Han har i hvert fald mine anbefalinger, hvis han stadig kan få kroppen til at holde til det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klassisk
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 00:01

Hov, havde ikke lige set, at du selv skrev det med klassisk ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Peter Vedel
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 09:56

Er der nogen der ved om han stadig er på denne jord og om han stadig kører ud og underviser? Jeg fik undervisning af ham, her på sydfyn, for et par år siden, hvilket var helt genialt


Venlig hilsen Chams

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 12:33

Jeg har ikke undervisnings-erfaring, men var på en eller anden måde kommet i kontakt med ham, da jeg var lille pige, tror det var gennem debat i et hesteblad.


Han ringede til mig, og og gav mig råd til min passer-pony, som var hård i munden, og ikke kunne gå til biddet, og han var lige ved at tilbyde at køre ud til undervisning, men syntes alligevel, jeg boede langt væk.


Han lød som en meget empatisk ildsjæl, som absolut ikke er snobbet med rytternes niveau.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 17:42

Ja Peter holdt/ holder til i Sinadl rideklub mener jeg. Han havde en skøn gul hest som hed/ hedder Yellow Star, som kunne div. kunstner Et rigtig fint par. Så dem til et show for maaaaaange år siden.


Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne



Seje billige strømper på

www.thissocks.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ah, ren nostalgi!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 14:57

Yellow Star er her desværre ikke mere, men Peter hilser jeg engang imellem på i Sindal. Dog er det ved at være længe siden sidst. Han bor i Nørregade 89 (er det vist), 9870 Sindal. Sidst jeg så ham, havde han stadigvæk bordeaux ridebukser og håret i en hestehale.


Peter havde Yellow Star opstaldet i Soldalens Rideklub hos Frank og Margit, hvor jeg red over på min pony og lånte banerne.


Et dejligt makkerpar.




Med AlleyCat og Vupti.


Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor sjovt altså
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 10:30

Jeg har også fået undervisning af Peter for nok 10 år siden tror jeg og dengang tænkte jeg at han var mega gammel og jeg husker ham præcis som i andre med de ridebukser, hans grå heste hale og læderhalskæder. Utrolig sød og rar person som lærte mig at ride og tænke på en ny og mere følsom måde. Jeg købte faktisk også hans sadel og red i i nogle år :-) Dengang var han bestemt ikke bleg for lige at sætte sig op og ride hesten må en yderst følsom måde :-) så ham kan jeg godt anbefale, men jeg vil sige ligesom Gitte, at han ikke taler ret højt, så man ikke for langt væk fra ham :-) Jeg så en reklame for hans sadler for nyligt i magasinet hest, så jeg tænkte faktisk lige på ham med at smil på læben og tænkte - så lever han endnu :-)


Hilsen Mette med Zeloso


- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)


www.dyrevalkyrien.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 peter og yellow star
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 17:34

de optrådte i DV hingstekåring for mange mange år tilbage - de var rent til grin


Han må godt nok være gammel nok nu


Vicky Mathiesen
med
dejlige Dejó & stjernen Liva



Welsh bedækninger 2011:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider