Jeg har en ung hoppe, som her i sommervarmen har fået rigtig grimme hove. De er flækket osv. Hovene er under sålene blevet meget flade (dette gælder især forhove) Så har haft min smed ude, men han har ikke ville røre ved min hoppes hove. Hendes hove er meget langsomme til at vokse så han turde ikke tage noget af pga. han mente hun ville blive ømtåget. Jeg beder ham så taget noget af sålerne, da de som beskrevet er meget flade. Men han vil ikke røre ved dem da han mener det kan give hovbylder.
Det er desværre bare sådan jeg ikke stoler på min smed, da min ung hoppe er begyndt at blive en smule indfodet. Derfor er det også vigtigt der bliver taget fat om hendes hovproblemer med det samme. Men kan bare ikke finde en anden beslavsmed/uddanet smed som køre ud i den område jeg bor i. Bor mellem herning og Holstebro. Så er der nogen af jer der evt. har nummeret til en uddanet smed der køre i dette område vil jeg meget gerne høre fra jer. Kan ganske enkelt ikke finde nogen som vil køer ud til mig.