Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

SUK det er svært at finde opstaldning!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 16:00

Jeg har nu et stykke tid forsøgt at finde opstaldning til min søde og nemme vallak. Jeg løber hele tiden ind mindst 1 ting som jeg ikke kan leve med når jeg spørger ind til ting - jeg synes ikke mine krav er urimelige: Hopper og vallakker adskilte, rigeligt stråfoder (tørt wrap el. hø), rimelige foldforhold (også vinter), rideterræn i nærheden og at hestene trækkes ud og ind ved hånd.

Især det sidste punkt har udelukket mig fra RIGTIG mange steder, det er meget udbredt på hestepensioner at lade hestene løbe ud og ind selv. Jeg har prøvet det og må sige, at der er alt for stor risiko for skader og jeg forstår simpelt hen ikke at man tør håndtere andre folks heste på den måde. Har selv oplevet hofteskade hos min hest pga 2 heste ind ad døren samtidig, en anden hest faldt på staldgangen og brækkede hoften osv osv. Er der nogen der har erfaringer eller forslag om opstaldning? Det skal være inden for en rimelig radius fra Smørum (2765)- max ca 20 km.

0
0
Svar på denne tråd

Holmegården
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 17:14

Holmegården, stald nielsen.

Ligger i allerød. Jeg bor selv i herlev, og har ca. 10 km. så vil tro du kan klare det på 20. Se på HGR.dk for oplysninger om faciliteter mm. skriv pb for staldejers tlf. nummer.

Er selv ny derude, men meget tilfreds indtil videre.

Det skal dog lige nævnes at nogle heste selv løber ind, mens andre bliver trukket, alt efter deres temperement mm. Men du kan jo lave en aftale med staldejer.

Det gælder ikke om at være verdensmester

- men om at mestre verden!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke kræsen
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 19:04

Synes bestemt ikke du er kræsen!

Det er helt alm. betingelser. Dog er det ikke sikkert at hopper og vallakker er adskilt hvis der kun er få heste på stedet.

Held og lykke med at finde et godt sted der passer til jer.

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 09:32

Jeg forstår også helt klart det du mener der, har også oplevet heste komme på fuld skrue ind i stalden, også en vinterdag med is under hovene... en gammel hest på 20, kom på denne måde, gled og faldt ind på gangen, gled ind og knaldede mod en boksvæg... en hoppe i fol, endte også på gangen, med alle ben nærmest ud til hver side... direkte på maven og den faldt igen og igen... den fødte dødfødt føl. Så jeg er bestemt heller ikke til det vilde ræs ind for at slippe for det tidskrævende arbejde det er, at trække ind. Men i det hele taget, kors hvor er der mange steder, der bare er ringe... elendige hegn, elendigt og/eller meget små mængder wrap, dårlig stemning, støvet halm, elendige bunde på baner og ridehus osv osv...

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd

prisen..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 10:49

hvis prisen ikke er nogen afgørende faktor synes jeg da flere steder lever op til dine krav.

Ballerup rideklub

Værløse rideklub

Stutsborg rideklub

Stald Kønig

Nordgården (greve)

men generelt er det så priser på 2500-3000 dkk pr mdr.

HGR er et super dejligt sted, men deres vinterfold er da mig bekendt ikke tørre???

Omvendt er det nok de færreste steder i KBHområdet du kan finde det.

De større steder synes jeg kun det er rideskoleponyer der lukkes ud/ind via løbegange

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

Ialt 30 baller (minibig) fra mark der aldrig er afgræsset

pris 350 DKK afhentet midtsjælland

0
0
Svar på denne tråd

SUK det er svært at finde staldplads
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 14:33

Jamen det er sandt at de store steder kan honorere de fleste af disse krav - for nogle dog undtaget skov/terræn. Vi er så ude i, at hesten kan være ude 2-4 timer om dagen - også om sommeren!

Har været ude at se på boks på Holmegården, og tænk sig, det syntes de ikke var en god idé da jeg er reiningrytter (westernridningens dressur). Samme svar får man på Farum-Værløse Rideklub, eller endda værre: jamen det passer da virkelig ikke ind her! Og jeg som troede at ridning var en breddesport ;-)

Så nej, det er ikke prisen der er problemet. Jeg tror det sværeste er som Charlotte er enig i, at der er nogle udmærkede steder som desværre dumper på deres måde at lukke ud og ind på. Heste skal altså trækkes, det andet er noget man gør med køer har jeg hørt en hestemand sige.

0
0
Svar på denne tråd

Tencostalden
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 14:39

lige på nær at hopper og vallaker går sammen om vinteren, men adskilt om sommeren. Ellers så er der tørre folde, de trækkes ind og ud, mange foldtimer, grovfoder ad lib, ridehal 10 min i skridt derfra (Enggården) og 20x60 bane på stedet. Og så ligger det I vestskoven, ikke ret langt fra hvor du bor.

Hvad med Højdal i Smørum?

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

detalje
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 16:20

ja det er da en vigtig detalje hvad diciplin man rider.

man steder er det spring/dressur steder og ja så er det de kunder man foretrækker i stalden, og det har en udlejer jo heldigvis lov til at sige.

Men alle de steder jeg har nævnt ligger super ifh. skov/terræn, men ja kan nok alle udelukkes når du er westernrytter på nær Nordgården.

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

karinae
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 17:24

Det kommer nok hurtigt til at lyde forkert det her, men hvad er der "galt" med westernryttere?

Altså jeg kan se se det upraktiske i, hvis der er nogen, der konstant øver slidingstop og dertil hørende huller i bunden, men det er langt fra alle, der øver det. Løse heste laver nok de samme huller. Ofte ses westernryttere derimod i 'jog' og langsom galop, så det er jo ikke fordi de flintrer forvirret rundt.

Og jeg kan også godt se det hyggelige i, at ride sammen med andre, der deler ens interesse for en bestemt ridestil.

Men når det så er sagt og en westernrytter frivilligt gerne vil stå sammen med spring- og dressurryttere - hvorfor vil udlejere så ikke have westernryttere ind?

Jeg har stået steder, hvor vi har været en skøn blanding af spring-, dressur-, hygge-, islænder- og westernryttere :-) Særligt en westernrytter brugte kegler til at øve bak og vending og jeg synes det var kæmpesjovt at øve med på dem :-D

Enlighten me, please :-)

5-års, talentfuld Carano/Schwadroneur-vallak sælges!

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

0
0
Svar på denne tråd

Roman1
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 19:21

Har du forklaret hvordan du træner? Desværre er der virkelig mange folk der er meget uvidende.

Jeg er selv westernrytter, men rider pleasure. Jeg har dog aldrig mødt modstand pga min ridning.

Håber du finder et godt sted. Jeg vil gerne høre hvor, da jeg måske leder efter sted hvis jeg skal have ny hest.

Det som jeg har kigget på ligger i Øde Hestrup ved Roskilde. Det er nok for langt fra dig, ik?

Det lever ellers op til dine krav.

Skriv hvis du vil vide mere.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

det galt....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 06:46

at i ridehuse med høj belægning som der er de fleste steder i Nordsj, ja så passer ridestilen simepelthen ikke ind. Det ene sted jeg ofte kom red en rytter rundt stille og roligt ala " andre dicipliner" for så pludselig at lave en u vending så de andre heste fik deres livs chok.

Og ja sådan noget gider mange bare ikke, for der er jo opstaldere nok at ta´af så hvorfor ikke ta dem som man evt også kan tjene penge på rent undervisningsmæssigt?

Det er den holdning jeg har mødt på de større steder jeg har min gang......

Personligt har jeg intet imod denne diciplin, bor jo faktisk tæt på flere westernes steder på midtsjælland , men et seriøst spring/dressursted ja så er det altså sjældent ønsket.

Så som andre også foreslår så skal man ofte væk fra Nord sj for at finde pensioner der har mere "åben arme"

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hensyn!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 11:11

Ja, det er netop det, det handler om! Det er ikke et spørgsmål om discipliner Karina, men om HENSYN. Det er den enkelte rytters ansvar når man rider sammen med andre, at sørge for ikke at intimidere sine medryttere med sin ridning. Selvfølgelig laver en ansvarlig person ikke øvelser som er til gene for de andre i ridehuset, man laver disse øvelser når man er alene derinde, på banen hvis udlejer foretrækker det, eller man øver galopcirkler eller andre harmløse ting. Det skal siges, at jeg typisk rider kl. 12 el. 13, så der er grænser for hvor mange det "går ud over". Jeg har stået med dressurryttere som på deres enorme heste øver deres mønstre helt uden hensyntagen til andre ryttere i ridehuset så man må lave katastrofeopbremsninger (hvilket vore heste heldigvis kan). Har oplevet mange af dem ride som om de var alene i hallen, og de skifter altså også retning. Har også stået med kun westernryttere, og her gør det samme sig gældende, hvis man ikke tager hensyn til sine medryttere, er det svært at være flere i ridehuset på en gang. Og min erfaring er, at jo mere bredde der er på et sted, jo bedre og mere tolerant er stemningen folk imellem.

0
0
Svar på denne tråd

Positiv indstilling
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 11:20

Ja Camilla, det må man da sige at dette er. Den åbenhed og tolerance du lægger for dagen er forfriskende at møde :-) Og ja, løse heste er værre end sliding stops, for hesten skal helst "køre" ovenpå underlaget, ikke grave sig ned i det. Spring kan også være meget belastende for en ridehusbund. Tak for din indstilling ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Albertslund
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 11:52

Det eneste krav vi ikke opfylder er at de bliver "sluset" ud om morgenen, det er dog hverken til fare for heste eller personale for de skridter ud - jeg har aldrig set nogle jage med noget som heslt og kan hesten ikke finde ud af at "følge" flokken bliver den trukket ud ved hånd til den har luret systemet.

De bliver noget af vejen "sluset" ind og resten af vejen trukket ved hånd.

Du kan kigge forbi ved lejlighed:

Gamle Landevej 24

2620 Albertslund

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

SUK det er svært at finde opstaldning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 14:32

Tak for tippet Angelika. Og du mener ikke at det er et problem at jeg ikke rider traditionel dressur? Stedet ligger jo fint lige op til Vestskoven :-)

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:00

Jeg kan såvidt omkring ARK fortælle at vi en gang havde en lidt yngrer pige som havde to stk heste opstaldet. Pigen red westeren ;)

Intet problem ude på ARK. Der utrolig mange forskellige typer heste, forskellige typer ryttere. Nogle rider kun i skoven, andre seriøs dressur/spring, andre kun lidt hyggeplan og nogle rider slet ikke :)

Hende som red westeren var lige så meget en del af det som de andre :)

Jeg synes det ku være spændende, har altid godt ku tænke mig blot at se westeren. Så kom bare ud til os :D

www.albertslundrideklub.dk

Vi har mange faciliteter, skov 200 m fra stalddøren (måske enddam indre) - kæmpe vestskov. Store baner (udendørs), to ridehuse, store og rimelig lange folde med strå på folden (frøgræs). Hestene kan gå ude fra 8-22 (som du selv ønsker det) - får som hest 10 kg strå i boks, fodres med Saracen musli, unghestefoder eller slankepiller. Salvimin grøn som vitaminer.

Personalet er søde og altid meget hjælpsomme og der god stemning generalt derude :) Store bokse (især i de gamle stalde - 8 stalde), samt valgfrit mellem spåner, halm eller tørv som bund i boks. De går adskilte på foldene (hopper og vallakker)

Det kun de "dygtige ryttere" der bør ride med hjælpetøjler - MEN, de dygtige ryttere og trænere behøver dem IKKE !!!!
Andrew McLean.

0
0
Svar på denne tråd

SUK det er svært at finde oplstaldning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:06

Jamen tak for det Sandra :-) Det lyder som et ret godt sted ude hos jer, der skulle være god mulighed for at få opfyldt sine ønsker kan jeg se. Ved du hvem man skal kontakte derude vedrørende staldplads?

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:24

Ja, du skal kontakte stedet's leder - Charlotte.

Du kan finde hendes telefon nummer under hjemmesiden. Pt er der vidst venteliste til at få boks derude, men ventelisten plejer at gå hurtigt og ikke være specielt lang hos os.

Prøv at ringe til hende i hverdagen (på mandag) - helst tidligt om morgen da de dér sidder ved kontoret og telefonen.

Telefon nummeret står under "ledige bokse - priser" på hjemmesiden mener jeg nok.

Men du kan jo komme forbi ud og kigge :) Du kan bare sige til, kan sagtens give en rundvisning :D

Det kun de "dygtige ryttere" der bør ride med hjælpetøjler - MEN, de dygtige ryttere og trænere behøver dem IKKE !!!!
Andrew McLean.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:26

Det skal os lige siges at når de skal ind til middag og have deres frokost bliver de IKKE sluset ind i boksen, men trukket ind i deres bokse.

Når de har spist bliver de os trukket ud på foldene igen (dem som vil have deres skal ud efter frokost altså)

Så det faktisk kun om morgen efter morgenmaden de sluser ud, men som Angelika siger - var jeg der en morgen da min hest var syg og hestene skridter stille og roligt ud, nogle enkelte traver lige første omgang, men skridter så stille afsted :)

Andrew McLean.

0
0
Svar på denne tråd

SUK det er svært at finde opstaldning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:51

1000 tak for din hjælpsomhed. Har ferie de næste 5 uger, så jeg har god tid til at kigge forbi i nær fremtid . Er for øvrigt vild med dit citat om glidetøjler, det burde hænge på tavlen i alle stalde

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 16:27

;) Helt enig.

Du kan altid bare skrive en PB når du har tid til at tage derud, så skal jeg nok give rundvisning. Er jo derude hver dag :)

Andrew McLean.

0
0
Svar på denne tråd

Roman 1
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 14:34

Vedr. ridestil så mener jeg ikke at det er "noget problem" - vi er ikke noget specifikt ridestils sted..

Dog er der primært undervisning i "alm. dressur" baseret på antallet af ryttere der ønsker den type undervisning hvilket betyder at ridehusene primært er booket til den type undervisning... Vi har regler om 1 underviser pr ridehus ad gangen så hvis ens ridestil kræver at man har ridehuset "for sig selv" eller man sætter dit og dat op kan det være svært at finde plads...

Det gælder i øvrigt også for alm spring hvor vi om vinteren har en udfordring og har valgt at spærre torsdagen til spring (rideskole i det lille og privat i det store) det går ud over dressurrytterne denne dag men tilgengæld har de alle andre dage til deres undervisning.

Jeg tror ikke at vi fungerer på så forskellig vis som alle andre steder - det er "flertallet" der bestemmer så hvis der er x-antal ryttere der ønsker underviser A og y-antal ryttere der ønsker underviser B så er det typisk den underviser der har bedst tilslutning der "får tiden" men vi plejer at kunne rokere rundt så der er lidt til alle...

Det er ikke for at skræmme dig væk - mere for at forklare hvordan det fungerer hvis man "ikke følger flokken" - det samme gælder også træning fra jorden, longering etc etc...

Generelt tror jeg holdningen på centeret er at man ikke må smadre bunden og så er de nok ligeglade med hvordan man gør det - dvs. det er ikke mere legitimt at smadre bunden ved at springe, longere, have løse heste end det er ved en speciel ridestil :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 12:26

Slangerup?

Midt på Overdrevet væk fra vejen, midt i hestemekka, med stor rideklub m. flere ridehuse, skov med ridestier m, stabilt grus lige et spytkast væk, hvor ejerne og en anden rider western ( reining ), og deltager i div. clinics - sønnen er på DM listen - stor, god ridebane på stedet, store bokse - de fleste med vinduer - MASSER af stråfoder også på vinterfoldene, opdelte i køn og str.- TRÆKKES frem og tilbage - og hele dagen på fold - dog hentes de ind hvis vejret er for hesteuvenligt - og alt i pasning efter aftale - og endda særdeles rimelig pris og sød ejer.

Mine heste bor der - og bor rigtigt godt ;-)

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

svar ....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 14:46

Hedeenge i smørum et super lækkert sted.

vi er kun fem ryttere og vi er en blanding af "normale" dressur ryttere, klassik dressur, ridning uden udstyr og skov tur. Jeg er endda meget aktiv i dressur på Mb plan og alle de andre er meget interserede i det og kommer gerne og kigger til stævner. vi støtter meget op om hinanden.

Så længe man ikke "ødelægger" bunden div. laver store huller i ridehusets bund, er ridestilen ikke vigtig. mere om man passere end i flokken.

0
0
Svar på denne tråd

Hede enge
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 22:42
Hej du. Du mener hos Jannie ikke? Jeg flytter derud med Chester på søndag ;-) vi ses :-)
0
0
Svar på denne tråd

fgfhfhfhfhfh
Forfatter: 
Dato:  04-07-2009 13:44

jo det gør jeg :)

så ses vi, selvom vi er på kursus med Michell i jylland, så vi er først hjemme torsdag med prinsessen :)

0
0
Svar på denne tråd

Hede Enge
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 21:08

Min tidligere parthest flyttede fra Glostrup og derud - den blev en helt anden pga den ekstra lange foldtid der var mulighed for og deres faciliteter var ren luksus - kæmpe ridehus til ingen ryttere - vildt.

Ulempen er måske at der er få opstaldede hvis man "er til større steder" men hestemæssigt ville jeg ikke have nogle betænkligheder, jeg ved at ejeren var rigtig glad for at have flyttet pga. hestens velvære...

0
0
Svar på denne tråd

Angelika
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 22:43

NU bliver jeg jo lige nysgerrig - jeg står nemlig også derude.

Hvem har du haft part på tidligere?

Vh Maria

If you always do what you always did

you will always get what you always got

0
0
Svar på denne tråd

Mariha
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 10:16

Jeg red Igor Nordfeldt i 5 års tid på Glostrup fra han var 13-18, var forbi et par gange og klappe på ham inden han faldt om på folden som 27 årig - dejligt :)

Personligt tror jeg ikke han havde holdt så længe hvis han ikke var blevet flyttet - men Eigil (ejeren) var meget glad for stedet så derfor kan jeg også anbefale det til andre. Red i en kort periode en hoppe på en nabogård så jeg var forbi og kigge til Igor og han så ud til at have det godt lige til det sidste

0
0
Svar på denne tråd

Igor...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 12:24

Vi fik Igors boks dengang han faldt om, så det var før jeg flyttede derud. Så har aldrig set ham.

Jeg er også rigtig glad for at stå derude. Det er et dejligt sted med super faciliteter.

Det var en lidt vild historie med ham - han blev jo redet til det sidste. Det må siges at være et godt hesteliv.

Vh Maria

If you always do what you always did

you will always get what you always got

0
0
Svar på denne tråd

Garanteret godt liv?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 13:27

Hvis alle heste er garanteret så gode sidste dage hvis man flytter til Hede Enge så ryger min også derud... :)

Uanset hvad er jeg stadig overbevist om, at det både var ejeren og stedet der gjorde at han havde det godt til det sidste og gik bort på en måde som vi hesteejere ofte kun kan drømme om...

Måske Igors gamle boks bringer lidt magi og held ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider