|
|
| dressursadler med GOD støtte |
|
|
Jeg skal nu ud og finde mig en god dressursadel, gerne brugt.
Jeg har set på Kieffer Action og Gold medal dressur close contact som forhandles hos hooks.
Det jeg er faldet for er den markante knæstøtte og det dybe sæde. Kender i til andre sadler der har ligenede fortrin?
Har i erfaring med nogle af de 2 ovenstående sadler, specielt den sidste?
Hvis man køber en ny sadel hos hooks kan man så sende den tilbage hvis den ikke passer, eller hvordan fungerer det?
Helle Smuk... smukkere..... Solli!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skøn dressur sadel |
|
|
Hejsa.
Mit hjerte er faldet for den fantastiske vintec Isabel verth cair dressursadel. Her kan du jurstere knæpuderne som det passer dig. -både store og små.
Jeg har aldrig haft bedre sadel. Den støtter godt. Har dejligt dybt sæde og er god for en dårlig ryg.
Jeg har ikke kunnet sidde ned i trav pga diskos men det kan jeg nu efter købet af denne sadel.
Jeg vil anbefale dig at prøve den.
Held og lykke.
Hilsen Kitt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mvh helle |
| Forfatter:  |
komaobi |
| Dato:  |
15-08-2004 20:38 |
|
Kiffer Actoin er en dejlig sdael. Min ridelærer har en og den er skøn at sidde i.! Pas dog på at den passer til både dig og din hest så du ikke bliver "låst"..!
Mvh Helle og hypperne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windsor. |
|
|
Jeg har en Windsor. Den får mine varmeste anbefalinger. Jeg har den med den gode støtte (de store puder), og den er jeg bare SUPER glad for - det er den bedste sadel, jeg nogensinde har siddet i!
Knus
MariaHelena & Primmer
"The greatest thing you'll ever learn Is just to love and be loved in returned."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer Lech AT Profi |
|
|
Får mine varmeste anbefalinger.
Den har dybt sæde som masteren, men udvendige knæpuder som lechen og action'en (og windsor for den sags skyld). Den er simpelthen bare super at sidde i.
Mht til windsor så har jeg reddet i en elite, og var ikke særlig begejstret - der er simpelthen ikke dybt nok sæde i.
Isabelle werth'en har dyb sæde og store knæpuder, men den er temmelig bred i sædet. Jeg kunne i hvert tilfælde slet ikke finde mig til rette pga bredden i sædet.
Håber du finder den helt rigtige.
/Mette
Når to elefanter slås, går det ud over græsset!.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wintec ... |
|
|
Isabell Werth er jeg også meget glad for. Har den til ungdyret og man sidder virkelig godt.
MetteH 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cliff Barnsby |
|
|
Jeg er meg glad for min Cliff Barnsby, den er med udvendige knæpuder og koster ca. 13.000-14.000 kr.
Hilsen Marianne
Een gang Fuldblod, altid Fuldblod!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| windsor greenline |
|
|
er jeg meget glad for, med ret dybt sæde og store (måske ikke alt for kønne) knæpuder.
ca. 10.000 som ny.
Isabel Werthen sidder man også rigtig godt i, men det er rigtigt, at den er lidt bred.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhm... |
|
|
Jeg har en KenTaur og den får min varmeste anbefaling, de er "bløde i sædet" og de har nogen dejlige runde forme, så den er harmonisk at se på...
Nå men, jeg syntes min sadel har god knæstøtte og et dejlig dybt sæde, men ingen af tingene er overdrevet helt vildt...
Lige et link til KenTaur sadler KLIK HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Optimum |
Chilipigen |
16-08-2004 21:02 |
|
Den bedste sadel med den bedste støtte er Passiers Optimum. Den giver hesten de optimale arbejdsbetingelser og giver dig den perfekte føling med din hest. Jeg har aldrig redet i en bedre sadel og har igennem årene (har bl.a. arbejdet på et stutteri) prøvet mange forskellige sadler inkl. diverse former for Kieffer og de er meget smukke at se på, men er ikke gode for hesten pga. et smalt kammer og de låser rytterens sæde fast, hvilket ofte bliver betegnet som god støtte. Det andet der er godt ved en Optimum er at den altid vil kunne tilpasses den hest du har om det er fordi din hest udvikler sig eller det er fordi du får ny, så vil du aldrig behøve at købe en ny sadel. Det eneste du skal gøre er at få den sendt til Passier, så de kan tilpasse bommen til din "nye" hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Isabell Werth |
Ann Kofoed |
17-08-2004 10:34 |
|
Super Duper Dejlig sadel
Den har det dybe sæde, og lige nøjagtig den knæstøtte som passer til dig. Uanset om du ønsker stor eller lille ...
Denne sadel har gjort mirakler for min opstilling 
Desuden er der den kæmpe fordel at den kan tilpasses enhver hest. Dvs. hvis du en dag køber en ny hyp, eller din nuværende begynder at forandre sig (sætte større muskler osv) så behøver du ikke at investere i ny sadel igen igen.
Den har luftpuder som fordeler trykket på hestens ryg helt optimalt, og så har den gele i sæde og knæpuder som gør den himmelsk blød at sidde i
Jeg kan kun sige en ting; Prøv den ! Prøv den ! *GGG*
Om man vil have den i læder eller kunststof er jo en smags-/pengesag.
Personligt synes jeg at Wintec-udgaven er skøn pga. den nemme vedligeholdelse ... Og så eeeeeeeeeelsker jeg at kunne tage en tur i vandet med hypsi uden at bekymre mig om nu min sadel bliver ødelagt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Isabell Werth |
|
|
Kan ikke tilpasses enhver hest. Den kræver en hest af en vis størrelse og rygfacon. Min søster har netop valgt sådan en sadel, som sadelmageren godkendte til hendes varmblodsvallak på knap 1.70 med et rigtigt godt sadelleje.
Min fjordhoppe med rund ryg bagtil kan den derimod ikke tilpasses. Den falder ikke nedom hende, men "flyder" udover bagtil.
Jeg kan desuden ikke lide det meget dybe sæde, det kvæler og skubber. Normalt har jeg ellers meget god plads i en 17" sadel.
Mette (Fjolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har. |
|
|
jeg har en Stübben Skandica. Den er der også utrolig meget støtte i. Det er hvis den saddel som stübben laver med mest støtte i, eller i hvert fald en af dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en windsor greenline |
|
|
skal herfra have den varmeste anbefaling
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lad os se |
|
|
Jeg er også endt op med en isabel Werth, dog lædermodellen (Bates). Den kan stoppes bagtil. Min fik lagt lidt mere stopning i, og det begrænser ikke luftpudernes virkning.
Jeg har købt min over det tyske internet og sparede næsten 6.000,- på en ny sadel sammenlignet med danske priser.
Jeg er meget glad for den. Men der er indtil videre to der har prøvet den som ikke kunne finde sig tilrette i den fordi den var for bred fortil. De fleste andre har elsket den.
Ellers er der som nævnt Windsor Greenline, den er ekstrem dyb og med et boldværk af en knæstøtte.
Windsor Elite har et lidt mindre dybt sæde, men stadigvæk dybt.
Så er der Kieffer sadlerne med de dybe sæder og store knæstøtter, Lech Proffesionel, Ulla Salzgeber, Lucintano og Lucintano Kür, Action, Master (mellem knæstøtte).
Ken Taur Athen og Medea har også dybt sæde og stor knæstøtte.
Så er der Prestige sadlerne og evt County Competitor.
Hilsen LeneJ Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke gold medal |
|
|
der = trainers også... bare med Høøks eget navn på..de er fine i et par år, men forvent ikke at de holder i 15.
Og der er nok heller ikke mange brugte af dem på markedet.
men prøv at låne forskellige modeller og ride i og se hvad slags der ligger på dyret som du samtidig sidder godt .
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ken Taur... |
|
|
Jeg har en Ken Taut Medea sadel, som jeg købte fra ny af. Den er utrolig lækker. Har et dybt sæde, og det er utrolig blødt og behageligt. Knæsluttene er store og støttende. Den er pæn at se på. Den bedste sadel jeg har redet i. Desværre var bommen for stor til min hest, min skal have en smal bom, så nu er jeg desværre nødt til at sælge den. ØV. Nogle der er interesserede?
Er der nogen der har en Ken Taur sadel med smal bom???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig Windsor |
HeidiZ |
11-09-2004 10:44 |
|
Nu har jeg hørt fra rigtig mange professionelle, at de fraråder gevaldigt Windsor sadler. De er skabt for rytteren - men absolut ikke hesten. Desuden er der rigtig mange, som kommer til at sidde rigtig langt bagud i dem. Så dem kan jeg absolut ikke anbefale.
Kender også mange alm. ryttere, som har stiftet bekendskab med dem, men aldrig vil gøre det igen.
Dette er bare et udsagn af andre folks erfaringer.
Jeg er personligt ikke selv til Kieffer Dressur Sadler, men de laver nogen fremragende springsadler.
Ken Tauer har jeg faktisk hørt rimelig meget godt om. Og så er det jo en sadel i den gode ende, som er til at betale.
Wintec's Isabell Werth skulle også være rigtig god..
Men ellers er der jo ikke andet for, end at få en sadelmager ud, og prøve sadel på din hest.
HeidiZ Én gang hest - altid hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| windsor er super!!! |
Karenud |
11-09-2004 12:52 |
|
ja, jeg har KUN!!! gode erfaringer.
min egen windsor har over 10 gode år på bagen, er brugt på en 1`er pony og en dv hoppe på 180 cm, aldrig omstoppet, aldrig trykket nogen, smidig og utrolig lækker.
kan klart anbefales..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|