Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

forskel på 2delt bid kontra herman sprin
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 12:48

Er et 2delt bid et 2delt bid, eller er der forskel på mærket????

Det samme med 3 delt bid???

Jeg overhørte en samtale den anden dag, hvor der bliver sagt at hendes hest kun skulle have herman springer bid på.

Er herman springer så meget bedre???

Når man tænker på prisen kontra andre mærker.

Jeg er bare nysgerrig

0
0
Svar på denne tråd

flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 12:51

metal valg

faconen/udformingen

så nej et 2-delt bid er ike bare et 2-delt bid.

fåes i alt fra hult, tyndt,tungt, muffe osv, foruden i alt fra aurigan,argentan, kobber, rustfrit osv.

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

Ialt 30 baller (minibig) fra mark der aldrig er afgræsset

pris 350 DKK afhentet midtsjælland

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 13:01

Men laver herman springer bid, der kun laves på "hans" måde.

For syntes godt nok at de er dyre.

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Herman Sprenger
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 15:10

Jeg er en af dem, der aldrig rider med andet end Sprenger bid. De laver selvfølgelig "almindelige" bid, men derudover har de også udviklet en masse special bid, anatomiske bid osv.

Selv rider jeg pt. med et HS Dynamic med D-ringe og Sprenger er de eneste, der laver det bid.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Herman springer
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 15:29

Jeg rider med et helt alm 2delt bid

Er det en "modedille" (en ret dyr en)at ride med herman springer eller gør det virkelig en forskel, når man tænker på pris forskellen??

Når vi snakker om et helt alm 2delt bid.

Jeg er bare nysgerrig??

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Herman Sprenger
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 15:38

Herman Sprenger (med et 'e' ;-)) er udformet og vinklet efter hestens mund. Men de er ret dyre, ja.

Jeg kan nu godt li' tanken om, at der er lagt noget viden bag biddene, så de passer til hestens mund. Det er trods alt et ret følsomt punkt, som vi har fat i.

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

STJERNERIDT i Næstved

for øget fokus på heste i trafikken!

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 16:05

Det var det svar jeg ledte efter

Jeg må til at spare sammen til et

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Min oplevelse
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 18:38

Signe - jeg stod for et par år siden i samme situation og tænkte pjat det er for meget at bruge på et bid. Jeg havde en som lige slap bidet en anelse. Man kunne ikke se det, når man kiggede på, men man kunne føle at han mistede "suget" lige et enkelt sekund.

Jeg lod mig alligevel overtale til at købe 3 delt HS bid og jeg har ikke fortrudt det et sekund. Han blev så meget bedre i hånden. Det gjorde de alle faktisk. De suger mere, ligger bedre i hånden og der er mere ro i munden er min oplevelse.

Jeg har kun en enkelt som ikke bryder sig om HS bidet, det virker som om han har lidt for meget inde i munden. Nu har jeg købt et tyndere HS Dynamic til ham for at se om det er bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 19:08

stort set også kun HS bid.

Den store forskel på HS 2 delt og alm. 2 delt er at midter stykket ( altså derhvor de 2 bid dele sidder sammen) er drejet så ledes at det ikke knækker op i ganen på hesten når man tager i biddet, håber det var til at forstå.

Jeg har en hoppe som ikke kan gå på andet en HS 2 delt og jeg har prøvet rigtig mange

Men benyt dig endelig af de nye test centre hvor man kan få lov til at leje biddet og prøve og ride med. tika har det etc. det er super hvis man er i tvivl ang- model eller str. super tiltag for de er dyre men bestemt pengene værd.

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider