|
|
| vitamin kiks - hvem?? |
|
|
Hej  Nu skal hestene snart på græs og derfor skal de have noget vitamintilskud. Det skal være i kiks form da det er lettest at have med at gøre, også for hende som skal hjælpe os de dage vi ikke selv har mulighed for dette... Jeg ved at Salvana har lavet nogle, men hvad hedder disse og hvad koster de?? Er der andre mærker?? (jeg er ikke interesseret i andet end noget lign. de her kiks )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Hej. Følger lige med i tråden, da jeg har brug for samme svar. MVH Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
nu har jeg læst i gamle tråde om samme emne hvor de fraråder salvanas men derimod anbefaler eggermann også?? i må meget gerne også komme med bud på de her hestebolsje lign. ting  og evt. hvad dagsprisen er for en hest på ca. 500kg.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nashfdaohs |
|
|
nu har jeg undersøgt nogle priser jeg gerne vil dele med jer andre. priserne er regnet ud fra en 500kg. hest Tjørnehøj mølle - tm mini vit 2,8kr/dag 10kg. spand holder 100dage St. Hippolyt sempercube 3,36kr/dag sæk á 25kg. holder 250dage Pavo Vital (piller) 1,73kr/dag holder 200dage 100g. om dagen Eggersmann mineral bricks 1,7kr/dag 25kg. sæk holder 250dage 100g. om dagen Brogaarden sure'n'easy 4,99kr/dag 10kg. spand holder 100dage 10-15 bolsjer om dagen kom gerne med flere og jeres erfaringer med ovenstående.. umiddelbart virker eggersmann tiltrækkende pga. pris og at det er bricks 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jeg har ikke selv erfaringer med Salvana, men der var en fra stalden der brugte dem sidste sommer, og det var ikke nogen succes. De blev hurtigt stenhårde, så hendes (ellers meget madglade ) hest ikke ville spise dem. Så kan kun bekræfte det du selv har læst her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
Vitamin og mineral kiks fra Pavo. De er lidt store så de skal brækkes i et par stykker, så hesten/ponyen kan spise dem. Jeg har dog ikke nogen problemer med at de bliver tørrer. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vitaminer |
|
|
Vi bruger pavo summer fit kiks. hestene elsker dem. og det er super nemt. Mener en pk 15 kg / 90 kiks koster 235 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Rikke L og stald østergård: Jeg har været inde og kigge på kiksene fra pavo. men der står at de er til islændere?? eller nøjsomme racer.. og jeg har 1 Dv'er som absolut ikke er nøjsom 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke |
|
|
Min madglade DV gider ikke Pavo kiks, men Sember cube glider ned, de har en ejendommelig lugt, æble blandet med maling 
UDLEJES STOR boks med vindue midt i skoven, 10 min ad ridestier til stranden, 17 tønder land med græs, incl 2 dyrlægecheck årligt, sort havre og wrap ad libitum i Karlslunde 1500.- Venlig hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mineraler |
|
|
Jeg giver min pony Sure N´Easy vitamin- og mineral bolcher fra Brogården. Hun elsker dem og hun er ellers normalt ekstremt kræsen hvad angår hestebolcher. Hun skal have 6-7 bolcher om dagen. Jeg gav 200 kr for en bøtte med 3 kg i LH foder, den weekend de havde udsalg. Har regnet mig frem til, at de 3kg kan holde til en sæson, men nu er min jo også en pony på 350 kg og skal ikke have helt så mange, som en hest på 500 kg.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger eggersmann |
|
|
Vi plejer at bruge Bricks fra Eggersmann, køber dem så i tyskland hvor de er billigere. Om vinteren får de også disse bare i pille form hvor de ikke skal have så mange. Mener man siger at de skal have 6 stk om dagen. De virker fint og hestene kan godt li dem. Min venindes hest levede det ene år (sommer og vinter) af disse bricks og gulerødder, han fik taget blodprøve og var dækket 100% ind.
"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"
SILLE FOREVER !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pavo.. |
| Forfatter:  |
møffe |
| Dato:  |
09-06-2009 03:19 |
|
Kan tilslutte mig ros til pavos kiks, det eneste vitamin/mineral tilskud min pony gider spise, den glider ned med velbehag, og hun får den i et stykke.. Kender flere steder som udleverer den til alle pensionerer i sommer perioden som tilskud, og det er alle racer og størrelser der får dem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salvana |
mkchemco 1 |
09-06-2009 10:33 |
|
Hej=)
Jeg bruger altså Salvana PS kiks og synes de er super, hestene skal lige vænne sig til dem, brækker dem i stykker og gir dem lidt af gangen og ligger derefter resten af den i græsset så de ka stå og gumle af den.
Herefter er der ingen problemer=)
Hestene ser super godt ud, ( fodrer 4 ungheste, og 3 rideheste med dem)Synes netop IKKE de er blevet hårde, havde stadig nogle tilbage fra sidste år og de blev hurtigt spist.
Dosering store racer/pr.dag. - Plage og åringer 1 Kiks
- To og tre åringer 1½ Kiks
- Drægtige hopper 1½ Kiks
- Lacterende hopper 2 Kiks
- Sportsheste vedligehold 1 Kiks
- Sportsheste let arbejde 1 Kiks
- Sportsheste høj ydelse 1½ Kiks
De koster for 72 stk 275 kr inkl moms
Hvad er det dårlige i har hørt om dem??=) MVH Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vitaminer fra Marstall |
|
|
Vi giver vores vitaminkiks fra Marstall - de elsker dem mvh. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Summerfit |
|
|
Summerfit kiksene er til alle racer, og de er super gode, min hest elsker dem. Jeg gav 275 for 15 kg, der er til ca 3 mdr, alt efter hvor meget din hest vejer... De kan i hvert fald anbefales...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Semper Cubes |
|
|
Jeg har købt Semper Cubes fra Hippolyt til min ellers altædende varmblods, med det er ikke det store hit. Nogle dage ryger de ned og andre dage gider han dem ikke. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eggersmann |
|
|
Jeg bruger Eggersmann mineral bricks. Mine heste får ikke andet udover hø....og græs. Om vinteren hø og wrap.
Jeg er meget tilfreds med eggersmann.
Josefine Celina den dejligste pige på jorden ..
Stald Pilebakken Kig ind på www.123hjemmeside.dk/cefoto SØGER dressursadel bom 33 ! dybt sæde stor knæstøtte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjørnehøj Mølle Hedehusene |
|
|
har i år lavet nogle sommerkiks der har samme facon som de der urte bolsjer. En spand med 10 kg koster 280 som jeg husker det og mine tre heste er vilde med dem.
Med venlig hilsen Gitte - mor til Tera og Lian og ejer af selveste Jack D, Makron og Joker
www.26270272.dk Hundetræning og adfærdsbehandling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TM MiniVit |
|
|
I et par år har jeg ledt efter det perfekte bolsche eller kiks og tro mig, det har ikke været nemt. Oftest mangler der kobber i de forskellige, og kobber er utrolig vigtig for avlsdyr og heste i vækst samt i hårdt arbejde. Det er mit kvalitets parameter, når jeg er ude og lede. I år lykkedes det endelig TM MiniVit med 2200 mg/kg kobber lavet som de kendte urtebolsher fra TM, perfekt. 10 kg for 280 kr Selv den anbefalede dosering passer i dette tilfælde, hvor 1 bolsche pr. 100 g er dækkende. Prøv at sammenligne med andre mineral kiks og bolscher, når der fokuseres på kobber, man bliver overrasket. Indtil i år har jeg valgt den besværlige måde med salvimin grøn afmålt pr. hest, men ikke mere, jeg har fundet det produkt, jeg er tilfreds med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flakkemosegård - hvor pussigt |
|
|
det var jeg slet ikke klar over! Dejligt at blive støttet i at man gør noget super godt for sine dyr .
Med venlig hilsen Gitte - mor til Tera og Lian og ejer af selveste Jack D, Makron og Joker
www.26270272.dk Hundetræning og adfærdsbehandling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flakkemosegård |
|
|
Har du et link til indholdsfortegnelsen på TM MiniVit - jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde den. Hilsen Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
idag har jeg prøvet at give hesten sådan en kiks fra salvana som en fra stalden lige havde vundet en kasse af - puha det ville han godt nok ikke spise og min lille basse er ellers MEGET madglad!! Jeg har læst i et par gamle tråde og ifølge dem synes jeg der står at eggersmann går bedst gennem et foderprogram??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhsdkjahkjs |
Anna-S |
15-06-2009 12:55 |
|
Eggersman og TM mini vit er dem der dækker bedst  TM mini vit har bare ikke været på markedet før for 1-2 mdr. siden - så de er naturligvis ikke nævnt eller regnet på i gamle tråde  Jeg har købt TM mini vit - og min hoppe kan enormt godt lide dem (logisk eftersom hun vil gøre næsten havd som helst for et urtebolsche fra TM!) Synes de er noget lettere (og billigere) end mange af alternativerne - og så dækker de rent faktisk hesten bedre ind på de mineraler jeg ser på som rettesnor (Ca, P, Zn, Cu).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det kun mig.. |
|
|
... som ikke kan finde en oversigt over indholdet i TM MiniVit? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen som kan linke til den  Hilsen Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indhold MiniVit |
|
|
Jeg har den på spanden. TM MiniVit Råprotein: 12,1 % Calcium: 5,7 g Fosfor: 5,8 g Magnesium: 8,2 g Natrium: 0,5 g Zink: 5260 mg Kobber: 2020 mg Mangan: 5300 mg Jod: 63,8 mg Selen: 24,8 mg D-vitamin: 60600 IE B1- vitamin: 264 mg 1 bolche (10 g) pr. 100 kg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argh Tjørnehøj Mølle |
|
|
Har lige prøvet at ægge kiksene ind i foderprogrammet, og det ser bare super. Ringer så til den nærmeste DLG (SAF) for at høre om de har dem hjemme, men ih nej. Det skal jeg i Land & Fritid for at få. Grrr jeg har 50 km. til den nærmeste L&F og de er ikke videre hjælpsomme eller servicemindede derude, så jeg skal have kæresten med for at slæbe. Har I andre lige så store problemer med at skaffe produkter fra TM?
Mvh Mette
Lille Hovgaard Hestepension
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| TM MiniVit |
|
|
Også her vil der lyde en anbefaling af TM MiniVit, de er super og hestene elsker dem. Efter mine beregninger passer den anbefalede mængde ik helt til mine ponyer, de skal i gennemsnit have 1 stk. mere end der står på spanden, men det er stadig meget bedre end de anbefalede mængder af Eggersmann og Viking, som jeg også bruger, der skal hestene have ca. dobbelt af den anbefalede mængde for at være dækket nogenlunde ind...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|