Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

kunstskind flosser
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 00:07

mogen her der har oplevet at deres kunstskind bliver flossent og uldent nogle steder.

# Number Six #

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd

Er det på ridebukserne?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 09:08

Nej, det har jeg ikke selv oplevet - men jeg har set det flere gange. Jeg gætter på, at du bruger et for skrapt vaskemiddel, og måske tørrer du dem også forkert.

Jeg behandler mine ridebukser med kunstskind på nøjagtigt samme måde som dem med rigtigt skind:

- gennemvæder skindet med koldt vand før vask

- vasker ved 30 grader

- bruger specialvaskemiddel

- lufttørrer (ingen sol, ingen radiator, ingen tørretumbler)

og jeg har ingen bukser, som er under 10 år gamle. Ingen af dem nulrer eller flosser.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ellers bare
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 10:59

vasket dem i hånden med noget blå biotex og ladet dem tørre af sig selv.

# Number Six #

0
0
Svar på denne tråd

Ja flere af mine gør det...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 15:38

Det kender jeg udemærket!

Jeg ved ikke hvorfor. Måske fordi jeg ikke behandler dem ordentligt, måske ikke. Måske bare fordi kvaliteten er for dårlig... Jeg har også nogle som ikke gør. Men jeg gider ikke gøre noget specielt mht vask. Jeg vasker dem som alt mit andet tøj - 40 g og alm vaskepulver...

Mvh Nana

0
0
Svar på denne tråd

Blå Biotex
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 14:55

er et ret skrapt vaskemiddel.... brug et finvaskemiddel eller uldvask.

En del af de billigere ridebukser har påsat kunstskind af dårlig kvalitet - dvs at de fnulrer!

Det kan også være en produktionsfejl i fremstillingen af kunstskindet! I så fald bør forhandleren kontakte producenten for at høre, om de kender problemet. Jeg har engang oplevet at få fingre i en sådan rulle med ca 50 mtr skind - det er vel til ca 300 par bukser.... det var ikke så sjovt! Så det kan være en produktfejl!

Det kan altså også være noget velcro, som du har på noget andet tøj/handsker, som nulrer skindet. Du skal fjerne de små nullermænd med en skarp kniv - hvis de bliver der, laver de bare endnu flere/større nullermænd.... i fagsprog: pilling.

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 15:40

De få billige bukser med kunstskind jeg har haft, har gjort det. Ingen af de dyrere mærker har, så jeg tror det er fordi kvaliteten er for dårlig.

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:02

hoffmans. Er det normalt ikke iorden kvalitet?

Det er ikke flossent ligesom en gammel striktrøje bliver, men det er som groft ruskind og det ser krakeleret ud. Det er så også lige der hvor man sidder med sædebenene.

# Number Six #

0
0
Svar på denne tråd

Aner ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:06

.. hvilken kvalitet Hoffmanns har.

Mine er Golden Dress og et enkelt par Equipage.

Jeg ville aldrig udsætte mine for Blå Biotex. Det er alt for skrapt.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:31

Hoffman? Har aldrig hørt om det mærke. Mine der krakelere er fra back to back. Mine Golden Dress, Cavallo, Pikeur eller RTS gør det ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Hoffmeyer...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 18:16

mener du måske? De ligger i den billigere ende, men derfor bør de alligevel ikke krakelere. Du må en tur ind hvor du har købt dem.... men du får nok besked om den blå Biotex!

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd

javel så
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 18:26

synes ellers en plovmand for en lap bomuld med imiteret skind er en god pris. Hvilket prisklasse skal man så op i som minimum for at få noget holdbart?

# Number Six #

0
0
Svar på denne tråd

Er jo dyrt nok
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 22:32

for et par bukser i den kvalitet! Men synes altså, at du skal prøve at klage i forretningen - måske er det et fejlparti?

Men ellers skal du jo nok regne med 800 dkk og opefter for kvalitetsbukser.... Der ér jo forskel på det materiale, de er lavet af - og derfor er de dyrere jo også bedre end de billige. Dertil kommer så lidt pris for branding, men det kender du jo helt sikkert også fra alm. beklædning.

Godt stof kommer f.eks. fra Schoeller i Schweiz. Det er altid angivet på en "handtake" (de skilte som hænger på tøjet), da producenterne jo gerne vil reklamere med, at det er kvalitet, de sælger :-)

Håber du i det mindste får lidt ud af at brokke dig hos sælger...

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider