|
|
| Sadler sadler sadler suk... |
|
|
Jeg skal have ny sadel til min "bamsedreng", og det er bestemt ikke let at finde noget der kan BLIVE LIGGENDE på ham  Han har ikke meget manke, er rund "all over", har meget kort ryg (skal ikke have mere end 16,5)og er bred! Sidder der nogle HNér med løsningen og råd om en sadel der vil passe til hans runde facon, tages der imod med kyshånd her  Skal siges at jeg har prøvet følgende som glider frem på ham: -Spalding -Caprille Dressage, Maestro og Grandprix -Peter Horobin Her er et billede af smuksakken   Han er småfed pga græs i øjeblikket, men må nok sande at han altid vil være til den runde side, alligevel MÅ det da være muligt at få en sadel som bliver hvor den er lagt!! eller hva??
Neapolitano Allegra
Kun den forståelse, der kommer indefra, kan føre til ægte indsigt. Sokrates
DRESSURSADEL 16,5 MED BRED BOM KØBES! KONTAKTES PÅ HN ELLER MAIL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadler |
|
|
Du kan næsten med garenti få en passier sadle til at passe ham,den kan ændres i både bom og puder,men koster selvfølgelig også. Men kræver at du får en dygtig sadel mager ud at tjekke hesten og måle og så kan sadlen passes til. Kieffer,Hubertus og Bates isabell Werth kan feks også ændres i både bom og puder,men kræver igen at du får en dygtig sadel mager til hjælp. Mvh S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Ok tusind tak for rådet. Havde tænkt på en Isabell den kan jo fåes billigt hvis jeg kan undvære det skal være læder. Hvilken sadelmager ville du anbefale?
Neapolitano Allegra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan evt |
|
|
også prøve en trainer sadel. Hilsen Helle
Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob Helles Irish Cobber
STER hingst Interesseret i Irish Cob? www.irishcob.dk
BRUGT RIDEUDSTYR Rytter til Rytter - stedet hvor du køber, sælger og bytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du søger sadel |
| Forfatter:  |
l-one 1 |
| Dato:  |
07-06-2009 13:40 |
|
Din smuksak ligner en lippi...... hvorfor ringer du ikke til Lone fra LOBRI Sorø. Hun har viden on hesten og sadlerne.Hun tager også mål til Passier. Du kan finde noget kontakt om hende på www.krikken.dk tja. bare et forslag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Albion... |
|
|
Du skal da bare have fat i en Albion. Jeg har endda en brugt, men i stand af "nærmest ny" du må købe - sort, bom W (bred) str. 16,5". Lad mig høre fra dig hvis du er interesseret i billeder  Mvh. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadler |
|
|
Isabell sadlen kan du også få i læder faktisk. kan klart anbefale Michael Brodie fra Din Sadelmager,han ved virkelig hvordan en sadel tilpasses og kører også ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hjælper ikke |
|
|
meget med Bates af nogen art til en hest som din.. den fås simpelthen ikke bred nok. (har samme problem med min PRE) Så du skal ud i de andre mærker. og væk fra stardard.. kieffer, stuben, bates er ikke bred nok... mener hubertus evt laver nogle i den form. og Zaldi.. Så god jagt.. Jeg har langt om længe fundet en bomløs som bliver liggende på min!!! ville personligt hellere have haft en alm. sadel men den bomløse ligger godt på ham.. så må jeg bare lære at ride i den!!!
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nu med blog på hjemmeside så der er flere nye billeder..
Bartender søges!! læs mere på min præs. (odense)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
StaldRohan: Tusind tak for dit råd og erfaring, du lyder meget sikker i din sag, skønt, for jeg har ikke haft så bred en hestebasse før, og jeg har gået og tænkt; det kan da ikke passe han er jo ikke så stor.. Jeg tror jeg vil prøve en Zaldi, da jeg har fået den anbefalet og den skulle også have den korrekt opbygget bom. Jeg har set en model på klassisk.dk, men er der flere valgmuligheder en den ene model de har uden at man skal købe i udlandet, ved du noget om det? Anja: jeg er interesseret, har også fået anbefalet Albion, så det er et forsøg værd. Skriver lige en PB til dig  Alle andre: tusind tak for jeres gode råd, kom endelig med flere 
Neapolitano Allegra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet |
|
|
ligger ikke i at de er brede.. Men fakstisk mest at de ikke har meget fortil til at "holde alm sadler hvor de skal være" Jeg ville klart prøve Zaldien.. Men vær meget obs på om den er skæv og at den evt skal stoppes helt om hvis du køber den brugt. udover dette hvis du køber en ny skal du være obs på at de ofte skal stoppes om efter ca 6 md. hvis du stiger op i bøjlen!! Jeg har lige været hele rumlen igennem og er slet ikke sikker på at jeg har fundet det rigtige på sigt.. Men det var den der lø bedst på ham.. og så må jeg jo overleve!! Klassisk dk tror jeg har ret godt styr på det.. om de låner salder ud ved jeg ikke men jeg mener man evt kan komme med egen hest og prøve den på stedet.. held og lykke..
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nu med blog på hjemmeside så der er flere nye billeder..
Bartender søges!! læs mere på min præs. (odense)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Ja det er rigtigt, der er ikke meget manke, og der er fyldt godt ud omkring den smule der er Alle dem jeg har prøver svupper ligesom op, så min vægt kommer bagud i sadlen i stedet for midt på.. rigtig øv! Tak for råd om Zaldi, jeg prøver at kontakte Klassisk.
Neapolitano Allegra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Jeg følger med i tråden. Har pt en af slagsen som din i bygning faktisk, bortset fra Cashew er en smule mere banenformet end din lille hyp. Men ellers magen til :s Og endda os hvid  Jeg skal prøve en SOmmer Magnus, skal nok vænne tilbage om den er noget  Trainer er prøvet på Cashew og ku IKKE lægge. Den lå i bagvægt.
Det kun de "dygtige ryttere" der bør ride med hjælpetøjler - MEN, de dygtige ryttere og trænere behøver dem IKKE !!!! Andrew McLean.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min veninde |
|
|
har også en hest ala den form. Hendes er dog en varmblod, men stadig en kort hest, med form som en tønde. Hun blev anbefaldet en sommer magnus, men den var ikke optimal da det om til stykket. Hun ente ud med en Henri deval eller hvordan det nu staves. , modellen kan jeg ikke huske, men i hvert fald er den god til hesten. Min egen er er også tøndeformet, heldig nok for min numse er han dog en smule længere og jeg har købt en albion slk wide til ham. Sadlen ligger super på ham, og min bag elsker den. Var det ikke blevet den havde jeg valgt en morris nolan, og ellers også var der for mig måske en billigere løsning, med en globus chrinckel.. Held og lykke med turen i sadeljunglen. Min egen erfaring siger mig at det sagtens kan betale sig at få en god sadelmager ud, som kan give råd inde køb, så man ikke fejl køber igen og igen..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| angående Trainers |
|
|
Så er de faktisk SUPER til disse tøndeformede lidt umarkederde heste (har selv en af slagsen) - men det er ikke hvilken somhelst model! Jeg har en Trainers Europa (spring) til min - den er stoppet HELT om og så har jeg fået den i Sverige via www.unicornssadelmageri.se - hun er s.. dygtig! Når min for smalle Spalding er solgt får hun også lov til at bygge min dressursadel. - det bliver nok en Trainers Mariel....... - igen så bliver den stoppet HELT om og der bliver vidst ændret lidt ved stropperne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| indtil videre |
|
|
har jeg også forsøgt en masse på Rumle, hans sadler glider konsekvent tilbage :S og så er det ligemeget om de er for brede eller for smalle. Nu har jeg prøvet en barefoot london dressursadel som er den der har ligget bedst på ham. Så når min højt elskede Trainers Mariel og min wintec pro dressur er solgt så skal jeg på jagt efter en bomløs til ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadler.. |
|
|
Nu aner jeg ikke hvor du bor, men www.nrsaddles.dk forhandler sadler som er gode til brede heste. Selv rider jeg rundt i en Silhouette og det er nok den bedste sadel jeg har siddet i (den er alle pengene værd)  De er gode da de er brede i kammeret og derved giver god plads til ryggen på de brede heste. Hvis du ellers bor på Sjælland, så ta' kontakt til enten Brian Rützou eller Lars Nielsen. God jagt  Harvester
"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted" Ukendt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trainers |
|
|
ville også være mit forslag. Selv vores fede fredere kan det lykkes at tilpasse en Trainers til. Jette K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anky sadel |
|
|
Du kan også prøve at se på Anky sadlerne, de laves også til korte heste. Har selv en Anky til min hest, som er kort, bred og ikke særlig markeret. De har bredt kammer, rigtig god bom og de nye modeller er med udskifteligt kopfjern, fåes til forskellige typer heste og så sidder man bare som en drøm!!! Sæde og knæstøtte er nemlig blødt polstret. De forskellige modeller kan ses på Pessoa's hjemmeside, de producerer forøvrigt også Trainers.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke nævnt |
|
|
en ikke nævnt sadel og måske lidt overset sadel JC sadlerne. (Jorge Canaves) Det kan siges meget enkelt - der hvor andre sadelmærker giver op tager JC over  De kan ligge på de fleste heste (selvfølgelig er der undtagelser) De er til at komme til mht nypriser (alt mellem 6500 - 8500) for nye dressursadler De har også kombi og spring til nogenlunde samme nypriser.
Venlig hilsen Heidi
Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg, men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. Döbert trense brun sælges - se mine annoncer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|