|
|
| Strækfrie stigremme |
|
|
Findes der stigremme der ikke er så lette at strække skæve?
Jeg har åbenbart tendens til at strække stigremme skæve for det er andet par inden for et år der nu er skæve. Det er hele tre huller det drejer sig om.
Jeg vil helst undgå kunstlæderremme da de er så frygteligt stive.
Hvad findes der på markedet og er der nogle der har nogle links?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stübben |
|
|
Jeg har haft et par Stübben stigremme, som selv efter 10 år, mangelfuld pudsning og dermed ingen ombytning af remmene, stadig var 100% ligelange. Desværre blev de stjålet sammen med sadlen.
Men et godt fif er at bytte dem om jævnligt, så bliver de trukket lige meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har et par |
|
|
super lækre, det er læder med nylon vævet i, der skulle forhindre dem i at bleve strukket, jeg har dog kun haft dem i ½ år, men hullerne har ikke strukket sig. jeg kan ikke huske navnet, men de er købt ret billigt i hooks og de var simpelthen så bløde og lækre da jeg fik dem 
Hilsen Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaU.... |
|
|
Jeg har stigremme af flg mærker; stübben, Lemtex, Pretige, Albion osv og de er alle fra 5-12 år gamle, og har ikke strukket sig 1 cm  Har prøvet at have et par fra Harald Nyborg - De strak sig ca. 1/2 meter på en månedes tid  Så et godt råd: Invester i et par gode (og desværre også) dyre remme. De er pengene værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stübben... |
|
|
...har jeg lige købt. De remme, som fulgte med sadlen, var strukket skæve og sadlens stopning var skæv.
Jeg stiger ikke længere i sadlen, men bruger altid en tanteskammel el.lign. - Så er man også ude over problemet med de ulige remme.
Jeg ved, at nogle lidt tungere ryttere foretrækker en stigrem med nylon-kerne. De strækker sig ikke - uanset belastningen.
Mette (Fjolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et par |
|
|
gamle passier er hvad jeg bruger.
Jeg aner ikke hvor gamle de er. De sad på en passier sadel, jeg købte for mine konfirmationspenge, til min daværende hest.
Jeg har haft dem i 12 år (men de er som sagt ældre) og de er ikke blevet skæve
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Min erfaring siger mig, at de dyreste stigremme strækker sig mindst!! Har både stübben og passier stigremme, og det er ikke meget de har givet sig.
Et godt råd jeg har lært er dog, at man skal huske at bytte om på dem, så det ikke er samme rem i venstre side hele tiden. Ellers vil den venstre stigrem nemlig blive længere end den højre, da det jo altid er den man bruger når man stiger op...
Wildly ~~~ Den som siger, at ingenting er umuligt, har aldrig prøvet at smække med en svingdør ~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kunstlæder... |
|
|
kunstlæder stigremme, holder den længde de er "født" med, jeg er bare så glad for mine, ved læder sys jeg altid man rider med ulige længder...
mvh lise...
Den første betingelsefor at få succes er at beslutte sig til at få det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amerigo |
|
|
har også nylon mellem 2 lag lækkert blødt kalveskind... det er simplethen alle penge værd at have så lækre stigremme (koster 695 kr)
Stubbens har jeg også haft, men de er så stive + de er belagt med en slags gummibelægning der med tiden skaller af på oversiden = ikke kønt.
Så begge mine stubbenspringsadler er idag monteret med lækre amerigoremme..........
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bates. |
|
|
Jeg har købt nogle som Bates laver (den "nye" slags, hvor der kun er en enkelt læder rem) de skulle være strækfri, de kostede vist ca 600 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker.-) |
|
|
Tak for alle jeres svar
Jeg må gå på jagt efter et par Stubben, enten nye eller brugte.
Amerigo kender jeg ikke. Er der nogle der kender nogle forhandlere af dem? Enten online eller i Kbh-området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amerigo.. |
|
|
.. fås i Tattersall Rideudstyr
Desuden så kan Passiers remme også klart anbefales, de er af en ustyrlig god læderkvalitet og ingen jeg kender har endnu kunne få dem til at strække sig eller noget endnu. Disse fås forøvrigt også i Tattersall.
Pia
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan" "The soul that beholds beauty becomes beautiful"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Webbers :-) |
|
|
Du skal da have en Webber
Det er Wintec/Bates der laver dem, og der slipper man både for et spænde oppe under låret og for dobbelte læderremme
De ser sådan her ud:
De er syet omkring noget nylonværk, så de strækker sig heller ikke. De findes i kuststof og læder. Jeg købte mine hos Heri.
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|