Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Objektiver
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 12:10

Hej foto-Ænder

Jeg har (næsten) købtet Canon EOS 500D, og vil i den forbindelse gerne have et godt objektiv til med det samme, overvejer kraftigt et Canon EF 70-300mm f/4-5,6 III USM

Jeg skal primært tage billeder til stævne, træning osv., hvad har I, hvad kan I anbefale?

På forhånd tak.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 12:23

Nu har jeg efterhånden lært, at det helt optimale når man skal ud efter et objektiv er at gå efter et med en så lav blænde som muligt. Det du nævner der, er absolut ikke noget dårligt bud og dine billeder vil ganske givet blive rigtig fine :-)

Jeg har dette:

www.photozone.de/canon-eos/199- canon-ef-70-200mm-f28-usm-l-is-test- report--review

Og det er jeg rigtig glad for!

Mine billeder har godt nok taget sig et gevaldigt hop opad efter skift til dette objektiv.

Billede i fart:

Billede

Makro duer objektivet ikke umiddelbart til, men bærbilleder kan man godt tage alligevel:

Billede

Farverne i lang eksponeringstid mv. træder også rigtig flot frem - dette er mit første forsøg på solnedgangsbillede, og det er taget alt for sent ift. at solen gik ned mere end en time før billedet blev taget. Derudover havde jeg ikke noget stativ, men måtte bruge en skæv træstamme, og støtte lidt med hånden - mega nogo ikke at have stativ ved lang lukkertid, men resulatet blev nu altså okay alligevel...

Billede

Så det kan varmt anbefales!

Vickie

Tidligere vickie85(Don)

Venskab er det sværeste i verden at forklare. Det er ikke noget du lærer i skolen. Men hvis du ikke har lært betydningen af venskab, har du i virkeligheden ikke lært noget

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 14:35

Ja Vickie har jo drømmeobjektivet ;-)

Jeg selv har dog ikke lige pengepungen til det pt. så jeg har istedet investeret i det objektiv du nævner (dog uden USM, fordi forhandleren havde dummet sig, og jeg selv ikke opdagede det i tide :-( ).

Her lidt eksempler på billeder jeg har taget med det:

Jeg er selv ganske tilfreds med de billeder jeg kan præstere med det objektiv, men indrømmer gerne at et zoom-objektiv med lavere blænde står meget højt på min ønskeseddel :-)

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

hvis pengepungen
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 07:29

er lille, så er canon 55-250 IS også værd at kigge på! Mener blænden ligger på omkring 4-6,5

0
0
Svar på denne tråd

objektiv
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 08:26

hvis pengebogen er lille og man kan leve uden zoom har canon en 50 mm linse med en blænde på 1,8 til 750 kr!!!!! den tager virkeligt gode billeder, også indendørs i ridehal uden blitz. og billederne er gå gode at de kan tåle at man beskære dem for alt det udenoms man ikke kunne zoome væk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider