VJR (ikke privat, men alligevel) - 2 ridehaller, 3 udendørsbaner, udendørs springbane (græs). Ud- og indlukning kan tilkøbes - dog ikke i weekender. Der er mulighed for opstaldning i udebokse. Tæt på Sønder Plantage med okay rideterræn.
Langagergård (nok områdets største private sted). De har vist en 20*60 hal og en tilsvarende udendørs bane. Meget stort sted, men jeg kender det ikke personligt.
Refshøj - mindre ridehal, udendørs bane. Kender det fra år tilbage, men har aldrig selv haft hest på stedet. Tæt på Sønder Plantage.
Landsminde - mindre gård ved siden af Refshøj. Kender det fra år tilbage. Ved ikke, hvor meget de gør sig i opstaldninger længere. De har en simpel jordbane og fine terrænmuligheder.
Højgaard - ligger noget uden for byen. Har en ret fin, lys ridehal (20*40 - eller lidt større, tror jeg?) Kræver nok, at man har adgang til bil, hvis man bor inde i Varde.
Solbakken - mindre ridehus (ca. 18*27), rimelig god og drænet udendørs bane. Ligger lige op til Lunden (mindre bøgeskov).
Jeg har selv mine stående på Solbakken. Vi har selv trailer, så i vintermånederne træner vi ofte på VJR, hvor jeg tidligere har haft ponyen stående.
...men egentlig er det vel bare at kontakte de forskellige og tage en tur rundt på besøg. Så kan man jo danne sit eget indtryk. Der er jo stor forskel på, hvad den enkelte foretrækker og det er nok ikke alle stederne, der har frie pladser pt.
Der findes vist i øvrigt et større islændersted på den tidligere 4H-gård.