Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Herman Sprenger Bid - Forskel?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 09:54

Hejsa allesammen

Jeg har søgt herinde, men kunne ikke finde noget sted hvor folk kan forklare om de har haft bedst succes med det her herman spregner bid:

Eller det her med D-ringe:

Og hvad forskellen evt. er ved de to modeller´, altså ridemæssig forskel, og om det uden D-ringe vil være for uroligt i munden på en unghest?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider med
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 14:23

HS RS dynamic(Det sidste billede)

Synes det fungere rigtig godt til stralle, fordi han kan være meget urolig med munden(JA;tænderne ER ordnet!!!!!)

0
0
Svar på denne tråd

HS Dynamic
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 15:09

Jeg rider med et HS Dynamic med D-ringe (det nederste) på min hoppe, og det fungerer super. Hun er meget følsom i munden og har tendens til at gå bag lod. Problemet er ikke løst med biddet, men hun suger klart bedre på dette bid end på et almindeligt Sprenger uddannelsesbid.

D-ringsbiddet fungerer som et muffebid, mens det andet svarer til et almindeligt anatomisk bid. Så skal du have et bid, der ligger stabilt i munden ville jeg vælge et med D-ringe.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

D-ring
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 19:35

Jeg rider med d-rings biddet, og er super glad for det, min hest søger dette bid meget bedre, end alle andre bid jeg har prøvet på ham...

Forskellen på de to bid, er selvfølgelig at det nederste er et muffebid, der ligger mere stabilt og roligt i munden på hesten.

De faste bidringe gør at ringen ikke kan roterer og viberer derfor ikke munden på hesten, hvilket et bid med alm. ringe godt kan gøre...

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

&

* Stendhedegårds Dorién *

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

Hs............
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 10:46

Hej,

Jeg vil da gerne dele ud af mine erfaringer.

Det øverste bid har jeg på min trense til min 9 års vallak og er super glad for det. Det er hvad jeg vil kalde et "almindelig" trense bid bortset fra det er HS og meget bedre end alle andre

Det andet Dynamic er et jeg har brugt til min unghest. Det giver lidt klarer signaler og jeg synes det er super til unghest. Eller alternativt til heste der er meget urolige ude foran.

0
0
Svar på denne tråd

Som flere andre.......
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 11:47

...også skriver så er er forskellen på de to bid du har sat billeder ind af, at D-rings biddet ligger lidt mere stabilt og signalerne går lidt klarere igennem.

Jeg kender flere der har haft meget gavn af dette bid især til de unge heste.

Det andet bid er også et Dynamic bid, men her er ringene løse i stedet. Grundet sin vinkling ligger biddet godt i munden på hesten, men giver på grund af de løse ringe ikke helt så klare signaler som D-rings biddet.

Pia

...................
Dejlig 6 års fuldblodsvallak sælges

Se ham her: Jack's The Lad

Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 12:26

Er det rigtigt det skal købes i en størrelse mindre?

Så hvis hesten normalt bruger 13,5 skal den have dette id i 12,5?

0
0
Svar på denne tråd

Bidstørrelse
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 16:34

Min bruger nu normalt 12,5 cm. og bruger samme størrelse i HS Dynamic (eller 12 cm. - kan ikke lige huske om det laves i hele eller halve numre)

Men derimod skal du altid have biddet et halvt centimeter mindre, når man skifter til et 3-delt fra et 2-delt.

0
0
Svar på denne tråd

Dynamic i halve størrelser.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 16:51

Min gamle hest brugte 14,5cm. og 14cm. i HS alm. tre-delt med løse ringe.

Jeg har netop købt et Dynamic brugt og det er god plads i begge sider, men jeg har haft prøvet et alm. tre-delt i 13,5cm. og det "tog" mulen i mundvigene

Så Dynamic'en blev i 14,5cm. Det er jo også buet i formen og det alene tager jo lidt plads.

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

Vestegnensrideklub holder brugt rideudstyrsmarked Søndag d. 3 maj. Se www.vestegnensrideklub.dk

Ledige stande!

0
0
Svar på denne tråd

Hs bid...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 19:14

Jeg har også haft muffebiddet men det brød min hest sig slet ikke om... Han er også super følsom foran.

Vi gik tilbage til det 3delte "halve" muffebid også fra HS og det fungerer perfekt.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla(Felur)
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 19:35

Jamen, så var mit almindelige 3-delte HS uddannelsesbid 12 cm. og mit HS Dynamic er 12,5 cm.

Så jeg vil ikke anbefale et nummer mindre.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider