Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hvordan ser din OS trense ud?(:
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:34

Ja, som overskriften siger, hvordan ser din OS trense ud, hvis du er heldig ejer af sådan en?. Jeg skal have en, og jeg kan ikke beslutte mig. I må også meget gerne skrive hvad fordelene er ved trensen, hvis den har det(:


Vil meget gerne se billeder på hesten(:


Vh. Nanna

- Ejer af den smukkeste DSP <3


.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 22:18

Jeg har lige købt mig en OS-München (rundsyet trense) med "special futures" på, pandebånd med store brune sten og næsebånd med matchende brunt lak henover :) Den er købt i England, i Danmark ville den have kostet ca. 5500 kr.


Den ser sådan her ud på min hest :)


Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 OS Monaco
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 06:21

Jeg har en OS Monaco.

Man kan jo bestille sin OS trense, lige som man lyster, hvilket jeg syntes er rart. Jeg har fået min lavet uden tilbagetræk, da jeg syntes det er noget skidt.


Den ser sådan her ud på min hest:


Hilsen Nana


0
0
Svar på denne tråd
 
 nononononono
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:35

MieChristine ♥Surprise♥

Hvem har dog bildt dig den pris ind..?

Din trense er en standart model (som vist herhjemme efterhånden er opgivet/udgået, da vi desværre havde meget svært ved at få den solgt)

Den er også lavet som normal "flad" med lidt ekstra finesser, mener den hedder "Stockholm".


Din trense koster ca 300 kr mere end den normale munchen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 11:11

DC: Bildt mig den pris ind, er der ingen der har! Jeg har søgt rigtig meget på de danske sider inden jeg bestilte den, der kostede den mellem 3300-5000 kr UDEN noget ekstra på, jeg har pandebånd med svung og store sten = Koster ekstra og lakken henover næsen koster 10% af trensens pris, og så har den specielle tøjler.


Danske sider lige ved hurtig søgning:

kjaergaarden.dk/group.asp?group=8 - med andet pandebånd 5150 kr.

www.tattersall.dk/sider/asp/ visproduktgruppe.asp?i...odukter=35 - uden noget 3495 kr.

www.heri.dk/ group.asp?group=19&sort=&page=2 - uden noget 3755 kr.


Min veninde har købt en i Danmark med specielt pandebånd, farvet foring og messingspænder og den løb op i ca. 5000-5500 kr. Pandebåndet er dog en 300 kr. dyrere model end mit er.


Jeg har givet 3200 inkl. fragt i England.


Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 11:29

Nå jo, der er også aftageligt nakkestykke på, som samler de rundsyede remme så de ikke gnaver :)


Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 ligemeget
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 13:10

Eftersom din er en gammel standart model kan du ikke beregne hvad tingene på den koster på den måde, så skulle mange af de andre modeller også koste meget mere, det er jo ideen ved at købe en standartmodel at man sparer lidt i stedet for at designe selv..

Tøjlerne er desuden ofte valgfrie hvis butikken har godt sortiment, da priserne på dem ikke varierer så voldsomt..


Munchen koster gennemsnitlig 3500 kr herhjemme, (og ja kjæergaarden sælger dem dyrere, men de er også helt ved siden af )

Og din model lå til knap 3900 kr herhjemme, jeg har selv haft solgt dem..

Men så har du jo stadig også sparet lidt på den..


Det er bestemt ikke umuligt at få en munchen op i den prisklasse, men så kræver det også at man tager luksusmodellen af det hele, messingspænder, bredere næsebånd, anden foring, dyrt pandebånd evt afvigende str osv...



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 15:37

DC:

ikke for at gøre mig klog på noget, men inde på kjærgaarden er der også en OS trense under navnet stockholm, med lak på næsebåndet, helt sort, og ikke rundsyet?


Vh. Nanna

- Ejer af den smukkeste DSP <3


.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 15:53

Mie: Så blir jeg nødt til at spørge dig, hvad koster den så uden alt det specielle du har fået gjort ved den, altså bare en alm OS rundsyet trense, når den blir købt hjem fra England?


Jeg drømmer nemlig om sådan en, men IKKE om jeg vil give 5000 for en trense :)




Mvh.

Regina Sørensen


Med den fantastiske RDH hoppe Wega

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 16:02

Ramiro: Den koster lige omkring 2600 på den hjemmeside jeg har købt fra.. Det er så uden noget på :)


DC: Ja, selvfølgelig er München en standard model, præcis lige som alle andre OS-trenser, ved ikke helt hvad du mener med det :)? Faktum er at jeg ikke ville kunne købe den i Danmark til de 3900 du siger man kan, med de ekstra ting på.

Pandebåndet koster ekstra, og der er tillæg på 10% af prisen for lakken på næsen, og de tøjler jeg har er ikke de samme som dem der følger med når man bestiller i Danmark, har jeg ladet mig fortælle..


Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 16:15

Mie: Vil du evt sende et link til mig med den hjemmeside? Så kan jeg gemme den til bedre tider, når økonomien siger god for en ny trense :)



Mvh.

Regina Sørensen


Med den fantastiske RDH hoppe Wega

0
0
Svar på denne tråd
 
 OS München
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 18:03

Jeg har en OS München (rundsyet) med ekstra bredt næsebånd og seperat bling-pandebånd med 4 rækker svarowski-sten i swung.

Skal ikke have OS fremover, da jeg på mange punkter er skuffede over dem.


* Miss GiGi *

Kåret i DH '07


Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 18:59

ToftegaardensAlena ♥L♥

det er netop det jeg skriver længere oppe, at den også findes i "alm flad" model som hedder stockholm..


MieChristine ♥Surprise♥ :

Det jeg siger er at præcis din model (med lak og det pandebånd)er en gammel standart model som nu er udgået herhjemme, og den kostede knap 3900 dengang den var i produktion, og altså ikke 5500 kr som du skriver længere oppe..

Jeg har som sagt selv haft solgt den..

Men anyway, lige meget, du er forhåbentlig glad for den uanset prisen..







0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 19:22

Cathrine: Hvorfor er du ikke tilfreds med dem?? Vil gerne høre det inden man smider en masse penge i det :)



Mvh.

Regina Sørensen


Med den fantastiske RDH hoppe Wega

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ramiro
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 19:56

jeg har haft store problemer med deres størrelser og rigtig dårlig service hos Heri og Tattersall som forhandler dem i DK.


historien er meget lang, men jeg synes OS har fuldstændigt åndssvage størrelser hvilket har kostet mig 2X3300, da jeg måtte købe to fordi den første var forkert størrelse givet af butikken. Det har været et helvede at få en trense der passede min hest som passer alle andre mærker uden problemer i størrelse cob. OS-størrelserne varierer RIGTIG meget fordi de er håndsyede, og det kan godt have en betydning, så du skal i hvert fald være opmærksom på om alle dele passer. De giver sig meget ved brug.


Jeg startede med en str. full fordi butikken som sagt gav mig en forkert, og selv med en cob er den irriterende stor nogle steder, og så falder stropperne i nakken opad under ridning, så det ser totalt åndssvagt ud...-noget som Kieffer for længe siden har fået styr på med ekstra rem i midten.


Til Salg:

* Miss GiGi *

Fuldblodshoppe der er nem at håndtere og kåret i DH '07, går LA dressur til dagligt, men har også talent for spring/jagt.




Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 20:28

Okay.


Nu ved jeg da slet ikke om jeg tør bestille en hjem så. Min hest bruger normalt str Full, og den er IKKE stor til hende. Så ved ikke om hun så ville sku ha en Full eller X-Full.


Og det er godt nok mange penge på noget, hvis det er usikkert..



Mvh.

Regina Sørensen


Med den fantastiske RDH hoppe Wega

0
0
Svar på denne tråd
 
 OS trense
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 20:47

Jeg har 3 stk. OS-trenser, og jeg er meget glad for mine. Min hoppe har et normalt str. full, og hun passer trenserne uden problemer. Mine trenser har ikke givet sig ret meget. Jeg har disse:

Mørke brun med beige for og sten. Tilbagetræk og messingspænder. Tror det er en Berlin.


Sort med messingspænder og tilbage træk. Tror modellen også er en Berlin.


Den sidste er en rundsyet med tilbagetræk. Pandebånd med svung og 4 rækker sten. Ikke det bedste billede.


Så meget glad for mine trenser (på trods af prisen )


-Mvh Maria :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 20:55

Hmmm, er meget itvivl(:
Har tænkt meget på münchen, men synes bare ikke man får så skide meget for pengene.

Mie: jeg synes din er rigtig fed, men ville en passe til min med det brune på næsen. Kan man få den med sort lak og det pandebånd?


Vh. Nanna

- Ejer af den smukkeste DSP <3


.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ramiro
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 21:06

ved ikke om jeg misforstår dig, men det lyder da som om du sagtens kan bestille en str. full, hvis de er store i størrelsen. Min bliver spændt i det inderste i alle remme, der derfor stritter til alle sider. Så hvis full' er lidt lille til din i inderste spænder du jo bare det ud der er nødvendigt.


men på baggrund af min erfaring ville jeg aldrig bestille over nettet. (ikke fordi jeg fik bedre service hos heri, men anyway...)


Til Salg:

* Miss GiGi *

Fuldblodshoppe der er nem at håndtere og kåret i DH '07, går LA dressur til dagligt, men har også talent for spring/jagt.




Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 1233348
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 21:31

Cathrine:

Hvordan var det syet? altså var det rimelig sjusket og skævt? og hvordan med kvalitet osv.? Er det den vej rundt pengene værd?


Vh. Nanna

- Ejer af den smukkeste DSP <3


.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 21:38

Pisssttt...Lund Rideudstyr har et par stykker på tilbud, og hun er altid sød at handle med. Jeg har netop købt en hos hende som var sat ned til 2000;-


Jeg er meget gald for min, og her passede full helt perfekt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ToftegaardensAlena ♥L♥
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 21:42

altså du mener kvalitetsmæssigt?


jeg synes det er lækkert læder, og det bliver dejlig blødt med tiden. min er jo rundsyet, men det er lavet rigtig pænt synes jeg. på den led fejler OS ikke noget efter min mening :-)


det er bare deres størrelser, og løse remme over nakken på München der har gjort mig lettere sindssyg :)


slet ingen tvivl om at det er lækker læderkvalitet.


Til Salg:

* Miss GiGi *

Fuldblodshoppe der er nem at håndtere og kåret i DH '07, går LA dressur til dagligt, men har også talent for spring/jagt.




Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 23:03

DC: Jeg er super glad for den, så det er jo fint, og jeg tror ikke den kan fåes for 3900 herhjemme, men det holder du jo godt fast i, at den kan, så det gider jeg ikke diskutere ;).

Nu har jeg aldrig set en med lak herhjemme, og i England virkede det til at være nyeste mode, så..


Trådstarter: Ja den kan fåes med sort lak også, den er også mega fed :) Og jeg synes kvaliteten er super, og størrelserne er også fine, kunne dog godt have brugt et full pandebånd istedet for et cob men det sidder fint nok og giver sig nok også..


Cathrine1989: OS har skam også lavet en "rem-samler" til de rundsyede, sådan en var monteret på min da jeg fik den ;)


Ramiro: Siden hedder www.classicdressage.com


Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 OS fan :-)
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 23:14

At OS'es kvalitet er i orden kan jeg godt skrive under på. Min kandar fylder 21 år i år, der er tale om en München med hvidt for - den er stadig rigtigt pæn og fejler intet.

Derudover har jeg en München trense med store sten, en Berlin med store sten og svung, en Monte Carlo igen med store sten indfattet på den gamle måde med guld hele vejen rundt, yderligere en Berlin, denne dog med 4 rækker sten i farven rainbow light, og så det sidste skud på stammen en Berlin med lilla sten og for.

Derudover min gamle OS sadel (igen 21 år) og så en OS perfect.


Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 gipson
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 10:53

Jeg ved godt hun har tilbud, men det er alle full, og min er en cob normalt i kieffer(:

Jeg synes det bliver lidt dyrt at bestille hjem, så vil jeg hellere gøre det fra tyskland eller england hvor man altså sparer ca. 1000kr. på en münchen i forhold til hos hende(: For har nemlig været der ude og kigge, og havde nok snuppet en med hjem hvis de var cob ;)


Vh. Nanna

- Ejer af den smukkeste DSP <3


.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 MieChristine ♥Surprise♥
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 11:45

Men hvad nytter det når det ikke er på alle ;)


Måske er din nyere end min.


Jeg har set på RIGTIG mange, fordi jeg måtte købe to og der var så meget galt med dem begge, men har aldrig set en med rem-samler (godt ord;))


Men det er da på tide, hvis de har lavet det nu :)


Til Salg:

* Miss GiGi *

Fuldblodshoppe der er nem at håndtere og kåret i DH '07, går LA dressur til dagligt, men har også talent for spring/jagt.




Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 10:09

ToftegaardensAlena ♥L♥ Min freiser bruger normalt også cob(hun er kun 3 år og ikke lang) Men full passede helt fin, da de kan spændes ret meget ind.


Jeg kunne låne dem med hjem, og komme retur med dem hvis de ikke passede.

Jeg synes at hun giver en rigtig god service, og er sød og hjælpsom. Vi var lige en tur dernede igen i går, og shoppe lidt, hun er altid klar på et godt tilbud;-)


Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 OS München
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 13:19

Mie: Er det muligt at købe sådan en rem-samler separat?


- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt for hurtig..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 13:28

Fundet og bestilt


- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla (123)
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:08

og hvor?


Til Salg:

* Miss GiGi *

Fuldblodshoppe der er nem at håndtere og kåret i DH '07, går LA dressur til dagligt, men har også talent for spring/jagt.




Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Classic dressage
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 17:07

På den side Mie henviser til, se nedenstående link:


www.classicdressage.com/acatalog/ Bridles_and_Headcollars.html



Padding for rolled bridles



- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider