Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

springrytter til egnighedstest
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 10:45

Jeg mangler en dygtig springrytter til at ride min 4 års hoppe, som skal fole sidst i juni, til egnighedstesten i september, er der nogen der kan anbefale en god rytter/berider/træner? helst på sjælland, gerne erfaren med følhopper.

Hilsen Lene

Lillevangs heste er de bedste.

0
0
Svar på denne tråd

Lene......
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 10:47

jeg kan anbefale dig et par stykker via PB eller tlf, men er du sikker på hoppen må gå dette få mdr efter foling? DRF har jo lavet strenge krav om hvad hopperne må før/efter foling, og disse regler formoder jeg DV bruger????

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 10:54

De har ikke samme regler som DRF da det jo er en kåring og ikke et stævne, ellers ville de jo nok ligge det anderledes.

Jeg vil meget gerne have dem på pb.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har svært ved
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 13:42

at forestille mig at det skulle være mindre belastende at være til egnethedstest end til stævne. Især hvis det er forbudt jf. rideforbundet så kort efter foling, så ville jeg ikke vælge at stille den til testen.

Hvis det er den egnethedstest jeg kender (1 eller 2 dages test på Wilhelmsborg) så er testen da særdeles meget mere krævende (læs = udmattende) end et stævne. Hoppen skal jo både mønstres på hård bund, blød bund, have bøjeprøve, gå dressur med både egen og fremmedrytter, løsspringe og springe med rytter. Og så til slut skal den gå udholdenhedsprøve.

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

camilla
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 17:44

Camilla Enemark er fantastisk. Hun har redet vores hoppe, og hun var super professionel.

Kh

Mette

The winner takes it all!

Bliv en del af Team Lodberg

Team Lodberg Riders Coaching

Undervisning og uddannelse af hest og rytter

tlf. 20924205

www.team-lodberg.dk

Næstformand af Bullerklubben

Også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Egenthedstest
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 23:13

Sidst jeg red egenthedstest på en hoppe med føl ved siden kørte vi netop til Ålborg af den grund den ikke måtte gå på Baunehøj (Som plejer at holde 3. weekend i september) som lå tre uger tidligere end på Finstrupgaard. Hoppen folede allerede 21 maj, så jeg tviler nu også på at din hoppe må gå egenthedstest hvis den først foler i juni.

Og til Jette. Nu til dags går de 4 års sjældent både dressur og spring til samme test men man vælger diciplin. Men korrekt man før hen skulle igennem hele møllen.

0
0
Svar på denne tråd

svar fra DV
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 12:09

Hej Lene

Som sådan er der ikke nogen regler for, hvor sent hoppen må fole, for at gå egnethedstest.

Det skal naturligvis blot være forsvarligt for både hoppe og føl.

Ellers er det op til ejeren, om de vurderer at de har tid nok til at gøre hoppen klar til Egnethedstesten.

Med venlig hilsen

DANSK VARMBLOD

Monica Forrest

Projektkoordinator

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jette K
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 00:03

Jeg tror altså, at du forveksler materialprøve og egnethedstest.

Der har da aldrig været taget bøjeprøver og udholdenhedsridt ved ET...

Nu vælger man enten dressur eller spring.

Dressurhestene skal vist ikke engang vises løse mere? De går alle 3 gangarter med egen og testrytter.

Springhestene løsspringes (måske er dette også taget væk?) og springes så på en bane med 8 forhindringer. Før var det 2 gange 4 spring, men det er ændret, så man mere får indtrykket af, hvordan hesten klarer en hel bane.

Kåringshopperne vises på hård bund (skridt og trav) og løse i ridehus.

Hvis din hoppe er indsprunget før - og har klaret sig fint over springene - og ellers er ridelig og i god form, skulle hun jo nok kunne klare ET. Men jeg ville da helt klart vælge den, der ligger senest, så hun får så meget tid som muligt.

Ellers kan du jo vælge at eksteriørkåre hende, hvor der også er løsspringning.

Held og lykke.

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 14:38

Hun er kåret i DH for hendes springevner, hun mangler "bare" sit R, hvis hun får en hingst kan den jo ikke kåres efter de nye regler hvis hun ikke har bestået rideprøven.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Uagtet DRF eller ej..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 15:36

gælder det vel stadig at hoppe og føl max må være fra hinanden i 4 timer.

0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 08:59

Føllet kommer da med, det kan jo ikke undværer sin mor hele dagen. Hun var selv med sin mor da hun gik egnethedstest, så det bliver der ikke lavet om på.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider