Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstaldning nær Århus.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 15:12

Hej alle.

Jeg skal flytte ind til Århus næste år og havde egentlig regnet med at lade heste stå hvor den står nu (17 km nord for Århus), men vil da lige høre om der måske var et alternativ, gerne tættere på.

Så hvad gør alle i hestemennesker som bor i Århus - hvor har i jeres hest(e) stående?

Gerne lidt om stedet, forhold, faciliteter, priser osv.

Tak for hjælpen!

Mvh

Carina

Med fjordhesten Fanni :-)

0
0
Svar på denne tråd

Stald Nymark
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 21:36

tjek www.stald-nymark.dk, det koster 1975,- pr. mdr.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 12:11

Hej :)

Altså nu synes jeg ikke 17km. lyder af specielt meget hvis du ellers er tilfreds med stedet og at bussen kører dertil.

I Århus er der selvfølgelig løsninger som ikke ligger langt væk. Men tror faktisk at der er rigtig mange der bruger ca. 30min transporttid ud til opstaldningsstedet.

Jeg har lige nu 23km ud til hvor min hest står. Det tager ca. 35min i bus.

Jeg er ovenud tilfreds med hvor jeg står og efter 3andre forgæves forsøg på at finde det perfekte sted i Århus føler jeg endelig at det er lykkedes mig. Derfor bruger jeg gerne den tid på det.

Hesten står på Kaløvig Ridecenter i Hornslet :)

-Stephanie

Med den bedste Bandit :) Som nu er ridehest!

Bates Caprilli Precieux sælges

Sort 17" bred bom (udskiftelig), med uld

tjek præsentation

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 13:36

Synes nu heller ikke at 17 km lyder af særlig meget, men derfor vil jeg da godt fortælle om mit opstaldningssted alligevel

Min pony er opstaldet på Obstruplund, som ligger ca. 11 km fra Rådhuspladsen i Århus C.

Her står 52 heste opstaldet og alle er privatheste.

Her er 20x40 ridehus, 20x60 udendørsbane, travbane man gerne må ride på, vaskeplads, sadelrum og rytterstue. Hestene bliver lukket ud og ind alle ugens dage og der bliver fodret 3 gange om dagen. Der fodres med valset havre og Horsemix fra Tjørnehøj og det er med i prisen, men hvis man selv vil købe andet, gives der desværre ikke afslag i opstaldningsprisen. Man kan vælge om man vil stå på halm, som forefindes på stedet eller om man vil vælge en anden strøelse, som man så selv skal bestille hjem(mange står på spåner og vi får en rigtig god pris på spånerne, fordi vi kan tage et helt vognlæs ad gangen). Der er afslag i prisen, hvis man ikke bruger halm. Wrap kan købes på stedet.

Man skal selv muge ud.

Der er mulighed for både spring- og dressur undervisning på stedet. Bus nr 11 har endestation lige ved bunden af foldene.

Priserne varierer som sagt ud fra strøelse og om man har en hest eller en pony.

Jeg giver f. eks. 1450 kr for en pony på spåner om måneden. Her skal jeg jo så selv købe spåner og wrap ved siden af og jeg har også valgt at købe et andet foder til min pony, så det kommer oveni. Mener at en pony på halm er 1600 kr, en hest på spåner er 1650 og hest på halm er 1800 kr, men er ikke helt sikker.

Jeg er superglad for, at have min pony opstaldet her og jeg bor her også selv. Her er en dejlig stemning og der er plads til alle og her findes alt fra hardcore stævneryttere, trav- og galopmennesker, hyggeryttere, akademiske ryttere, ponypiger og os voksne der aldrig er vokset fra ponyerne

Det eneste minus er at turmulighederne ikke er sååå fantastiske.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Stald Helbo
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 16:54

Jeg har tidligere haft en hest opstaldet på stald Helbo, og det var et rigtigt fint sted med rimelige priser:

http://www.staldhelbo.dk

Det ligger i Århus Nord/ Tilst, og der er ok turmuligheder. Jeg cyklede derud fra Trøjborg inden jeg fik bil, jeg mener der var ca. 7 km. Men man kan også tage bussen og så gå en lille km.

Det skal dog siges at jeg ikke har været på stedet i et par år, men faciliteterne er gode, absolut et kig værd skulle jeg mene.

Venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 23:01

hehe - nej 17 km er heller ikke voldsomt, det er mere fordi jeg står og skal flytte hende alligevel da ejeren af stedet stopper med hestehold. Derfor tænkte jeg at der måske var muligheder udover at flytte hende til en nærliggende går, når jeg alligevel rykke ind til Århus næste år.

Prisen er forholdsvis lav det sted jeg har kig på i området, så det er også ret afgørende for om jeg vil flytte længere ind mod byen.

Derfor er Stald Nymark udelukket allerede dér - men tak for svaret RedPaloma.

Karina (Chanell): hvad ender du så ca. på efter du har købt spåner og wrap? Hvad med faciliteterne - er de med i prisen? Er der evt. en hjemmeside jeg kunne kigge lidt på?

Sprinter Amor: Jeg har også selv kigget på Stald Helbo, for som du nævner er faciliteterne i orden og prisen er rimelig. Så hvis der er nogle der kan fortælle mig mere om Stald Helbo vil jeg meget gerne høre fra jer :D

Tak.

Mvh

Carina

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning Århus
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 00:06

Jamen jeg vil da meget gerne komme med nogle forslag, idet jeg har boet i Århus i mange år.

Du må huske Carina, at man mange gange bliver snydt af en billig pris, hvor der så skal tillægges en masse øvrige udgifter. Obstruplund, f.eks, bliver ikke billigere end Stald Nymark. Nu kan jeg se du har en fjordhest, lad os sige den får minimum 5 kg. wrap om dagen, det er ca. 150 kg om måneden, lad os sige det koster 1,50 kr. pr. kg, så bliver det ca. 225 kr. Spåner, du bruger vel som et minimum en pakke om ugen, den koster måske 75 kr, dvs. det er ca. 300 kr. om måneden. Dvs. du ender på en samlet pris på 1450 + 225 + 300 = 1975 kr.

Samme eksempel kunne vi lave med Stald Helbo. Der skal du købe foder og hø/wrap ved siden af.

Nu ved jeg ikke om du er afhængig af offentlig transport? Bussen holder et godt stykke fra Stald Helbo f.eks, der er nærmere 2 km. fra bus til stalddør. Hvis du skal med den offentlige transport skal du også medregne udgifter til bus/togkort. Jo længere væk, jo dyrere.

Kan du ikke skrive hvad du søger af faciliteter, service, prisklasse, transportkrav osv, så skal jeg gerne anbefale nogle steder!

... sagde Ditte, som nyder livet under palmerne på Solkysten!

0
0
Svar på denne tråd

Red Paloma
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 00:20

Hov, nu ser jeg jo lige at der faktisk er udmugning med i prisen hos Stald Nymark - koster det virkelig kun 1975? For så er det godt nok et af de billigste steder, i forhold til service og faciliteter. Lækkert sted.

Og nu kigger jeg jo så lige på din profil og ser, du rider/har redet hos Lena Spenner - sjovt, jeg har redet hele min ponytid hos Lena!

Carina, hvad er det for et sted, du har kig på? Nu bliver jeg helt nysgerrig selv!

0
0
Svar på denne tråd

Spørg løs
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 08:26

Nu ved jeg ikke helt hvad du gerne vil vide, jeg synes deres hjemmeside beskriver stedet ret godt.

Men spørg løs, så skal jeg prøve at svare

Og ellers er de flinke til at vise rundt derude hvis man kontakter dem. Eller det var de ihvertfald da jeg stod derude.

Venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 09:35

Jeg havde engang min part stående på Helbo. Det var et dejligt sted med masser af søde mennesker.

Det eneste jeg ikke synes var så godt, var foldene. De var ret mudrede om vinteren, og ikke vildt store. Til gengæld var sommerfoldene virkelig lækre og store.

Der er rigtig gode turmuligheder, hvad enten du skal på en lille tur eller en lang tur.

Synes også det ville være dejligt, hvis du kunne skrive nogle krav

Laura - med Astilla

0
0
Svar på denne tråd

Stald Nymark
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:13

Ja, jeg giver 1975,- pr. mdr. man betaler en måneds opstaldning i depositum (en gang) når man flytter derud. Der er virkeligt orden i tingene, med opstaldningskontrakt og så videre. Toget fra Århus (Oddergrisen) holder ca. 200 m. derfra (Egelund station) og bussen (103) holder også lige i nærheden. Der fodres 10 gange om dagen (foderautomat). Der fodres med havre og noget vitamintilskud. I hverdagene lukkes hestene ind og ud på enten jordfold eller skridtmaskine, man kan også få græsfold, men det koster lidt ekstra. I weekenden lukker man selv ind og ud. Man kan komme og gå som man vil, der er ikke et tidspunkt hvor stalden lukker på og så videre. Der er halm med i prisen, spåner koster ekstra og så skal man selv muge ud (ellers muges der ud en gang om ugen). Der er ca. 2-3 kg. hø pr. dag med i prisen, men mere kan købes på stedet (1,5 kr. pr. kg.). Der er undervisere både i spring og dressur og man må også gerne medbringe egen underviser hvis man vil det. Fasciliteterne er supergode (udendørsbanerne er især lækre og kan bruges hele året) og stemningen i stalden er altid god. Jeg flyttede derud i januar og det er helt sikkert det bedste sted jeg nogensinde har haft hest. Hvis det lyder som noget for dig, så synes jeg da helt sikkert du skal kigge ud forbi en tur (jeg tror nok der er et par ledige bokse nu - hvis de da ikke er lovet væk).

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Åstrup
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:15

Mens jeg studerede i Århus, havde jeg i to omgange hest på Bøgely Ridecenter, hvor Åstrup Sportsrideklub hører til. Jeg mener, jeg havde 12 kilometer fra Risskov til Åstrup - men om sommeren var det en fin cykeltur. Og så kører bus 56 lige til døren, hvis cyklen skal have en pause ;-)

Ponyer koster 1450 kroner ifølge deres hjemmeside www.krause-jensen.dk.

Jeg var glad for at være der. Skønne mennesker og hyggelig stemning. Og hesten fik, hvad den havde brug for :-)

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste

Welsh Cob - mit valg

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Du skal virkelig.......
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:35

spørge dig grundigt for, når du kigger efter et nyt sted.

Især skal du forhøre dig grundigt omkring foldtider - en hel del steder betyder fold kun 1-2 timer i hverdagene, og alt efter hvordan man har det med det, så kan man jo tilvælge/fravælge nogle steder på den konto

Hø/wrap skal man også lige spørge grundigt ind til - ofte er der kun 2-3 kg dglt, for slet ikke at snakke om de steder hvor de slet ikke får andet stråfoder end halm.

Alt efter hvilke fasiliteter du vil have - ridehal, ridebane, foldtid, hø, skovtursmulilgheder osv, ja så skal man se sig godt om.

Da jeg havde hest i Århus var mine kriterier foldtid, hø/wrap, fuldpasning, skovtur, ridehal, undervisningsmuligheder.

Jeg fandt stald Frydenlyst i Beder, som har fuldpasning, 6 kg hø dglt, 07-13.30 hverdag+weekend fold samt døgnfoldsmulighed om sommeren, ridehal og ridebane, tæt på Moesgaard/fløjstrup skovene, undervisning på stedet, samt 10 min skridt til Wilhelmsborg.

Prisen ligger vel nu omkring de 2100-2300 kr, og så kan man tilkøbe sig ekstra olie, ekstra hø, dækkenskifte osv.

Skulle ejg kigge efter et lidt billigere alternativ, så ville jeg nok køre en tur i Skådebakker/Jelshøjområdet. Her er stadig tæt på skove, tæt på Wilhelmsborg, tæt på Skåde ridecenter, og sandsynlighed for en hel del foldtid.

Så husk at sprøge dig godt for, som sagt især med fold og hø.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 11:05

Glemte lige at sige at prisen på Kaløvig er følgende:

opstaldning i gl. stald 2100,- (på spåner)

opstaldning i ny stald (halm og foderautomat) 2300,-

opstaldning i ny stald (spåner og foderautomat) 2500,-

inkl i den pris er: fuldpas (de muger ud, strøer, giver hø, lukker heste ind og ud osv)

1 portion hø som er ca. 4kg. Foder Horsemix.

Hestene står ude min. 6timer om dagen og der er mulighed for døgnfold i sommerperioden. Dette er obligatorisk i 1 måned.

Man kan vælge om den skal på græs eller jordfold.

Om vinteren får hestene halm ud på folden som de kan nippe i.

1portion (ca. 4kg) hø koster 100kr. ekstra.

fx giver jeg 2400,- om måneden. (ny stald, halm, automat)

Hesten får ca. 8kg. wrap, 4kg foder om dagen.

Hesten bliver lukket ud og ind alle dage.

På stedet er der 20*40 ridehal.

20*60 udendørsbane som skal have ny bund i løbet af sommeren

rotunde

solarie

rytterstue med køkken, mikroovn, køleskab, tv

Plads til 1. staldskab udover det skab man får stillet til rådighed (plads til 2sadler og lidt til)

Hvis det skal være en billigere prisklasse synes jeg du skal kigge på Langdamsgård i Sabro og Nørholm i Hasselager.

Nørholm har store bokse til 900 inkl halm om måneden. Så er der en 20*60 udendørs sandbane, en lille hal på 16*32 eller sådan noget. man skal så selv sørge for foder og hø. og indlukning er af turnus. Man muger også selv ud.

jeg mener at hjemmesiden til langdamsgård er hesteopstaldning.dk

Der er også Abildgården i Viby, de har dog ikke ridehal.

-Stephanie

Bates Caprilli Precieux sælges

tjek præsentation

0
0
Svar på denne tråd

rettelse til steph
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 13:42

En lille rettelse til Steph...; Man lukker ind i turnus i weekenderne på kaløvig :)

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 14:02

Det er rigtigt :) mener at der er 22 lige nu som deler om indlukning lørdag/søndag. dvs. at man har 1 indlukning ca. hver 2,5måned ;)

-Stephanie

Sælges:

Bates Caprilli Precieux

tjek præsentation

Sort Trense str. Cob

Equipage stævnejakke str. 36

0
0
Svar på denne tråd

Ditte uden Palatino
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 20:50

Efter at have læst RedPalomas indlæg, vil jeg mene, at Stald Nymark er langt dyrere end Obstruplund og servicen er dårligere.

Ved min henvendelse på Stald Nymark, fik jeg at vide, at foldtiden er omkring 3 timer dagligt. Det synes jeg slet ikke er nok.

At der ikke er ud- og indlukning alle ugens dage, men istedet turnusordning i weekenderne, er heller ikke noget + og burde trække kraftigt ned i pris, hvis du spørger mig.

Min opstaldningspris på Obstruplund ender på ca. 2400 kr om måneden.

Regnestykket ser således ud:

Opstaldning = 1450 kr

Spåner(1 pakke om ugen) = 200 kr

Wrap(8 kg dagligt) = 300 kr

Foder = 350 kr

Gulerødder(20 kg om ugen) = 100 kr

Hvis man ikke har noget imod at fodre med havre og tilskud, kan man jo pille den post ud af mit regnestykke og så er vi på 2050 kr. Kan ens hest stå på halm reduceres prisen yderligere til 1850 kr.

Skulle jeg lave samme regnestykke med prisen på Stald Nymark(1975 kr incl. 2-3 kg hø) ville det blive noget dyrere.

Opstaldning = 1975 kr

Spåner = 200 kr

Hø/wrap = 5 kg * 1,50 kr * 30 dage(her har jeg taget og regnet udfra de 8 kg jeg får på Obstruplund og fratrukket de 2-3 kg, der er med i prisen på Stald Nymark) = 225 kr

Foder er incl i opstaldningsprisen

Gulerødder(20 kg om ugen) = 100 kr

Her lander vi på 2500 kr om måneden med havre + vitaminer, som foder. Det samme ville koste 2050 kr om måneden på Obstruplund, så der er altså prisforskel.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 21:58

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Hinnerup efter aftale

Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning Århus
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 13:20

Karina - jamen jeg er enig - EFTER at have læst RedPalomas sidste indlæg! Efter det første indlæg samt ud fra hjemmesiden troede jeg, prisen var inkl. ALT. Men det var den jo så ikke. Foldtiden på ca. 3 timer er heller ikke ok med mig.

Nu hørte vi jo aldrig mere tra trådstarter, men ønsker man et billigt sted med masser af foldtid, super søde mennesker og styr på tingene, så vil jeg VARMT anbefale Morten Laursen, som bor på Århusvej (Oddervej) mellem Odder og Malling. Her kan man få en boks med halm og sort havre (begge dele hjemmedyrket) for 600 kr., løsdrift (jernbanevogn) for 400 kr. Boksene er nye og flotte, dog i en ældre stald. Der er nyopført ridebane, og wrap kan købes billigt. Andet foder end den sorte havre kommer man selv med, og man muger selv. Der er KÆMPE græsfolde, de bliver lukket ind og ud hver dag, og der bliver fodret. Bus 103 holder ved indkørslen. Om sommeren (maj-september) er der sommergræs på et enormt stykke græs midt i Moesgaardskovene, dette koster 300 kr. Alle priser var gældende for to år siden da jeg stod der, så hæng mig ikke op på eventuelle prisstigninger.

Stald Nymark har i øvrigt nogle super søde naboer, der også tilbyder opstaldning i lille, men hyggelig stald. Her kostede boksen også 600 kr. for nogle år siden, dog kun med halm. Havre, muslitilskud samt wrap kunne købes på stedet, så vidt jeg husker.

Der ligger også et lille sted på Moesgaard Allé, lige når man drejer ind fra Oddervej. De annoncerede engang med bokse til 800 kr. inkl. halm. De har ridebane, og man kan sagtens ride både til Stenege og til Skåde rideklub hvis man vil i ridehus. Og så ligger skoven jo et stenkast væk.

Skulle jeg tilbage til Århus, ville jeg helt klart finde et sted tæt ved Moesgaard, selvom jeg vil have fuldpas/faciliteter, er den skov bare guld værd!

0
0
Svar på denne tråd

så er jeg tilbage...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 21:01

jeg har ikke lige fået svaret på alle jeres svar - jeg har læst til eksamen, så har været lidt presset...

Men mange tak for alle jeres råd og anbefalinger.

Det sted jeg har kig på bliver nok svært at matche med det i fortæller... Det koster 1500 kr om måneden for hest, mener det er 1300 for pony, med al pasning (undtagen udmugning)og foder (om vinteren: wraphø, havre, mineraler, halm, om somren er hestene ude på græsfolde døgnet rundt) og hestene er ude hele dagen, hvilket betyder meget for mig.

Stedet har ridebane og naboens nabo (300 meter væk)har ridehal som man kan leje sig ind på for 250 kr.

Desuden vil jeg så kunne fortsætte med at ride ved samme underviser og sammen med de mennesker jeg kender nu.

Mvh

Carina

0
0
Svar på denne tråd

Nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 21:38

Hvad hedder stedet? Skriv evt. pb

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 17:00

Står du ovre ved Anne mette??

Super lækkert sted og nej tror ikke du finder noget billigere hvis vi taler samme sted hvor jeg stod da du red Petit ..

Håber alt er vel

Knus Pia

Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Hinnerup efter aftale

Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

nemlig rigtig lækkert sted!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 19:01

Hehe - Hej Pia - jo tak, alt vel? Hva med dig?

Det er Anne mettes sted jeg snakker om, ja - hun har hjemmeside hvor hun tilbyder opstaldning, så tror ikke hun har noget imod at jeg nævner stedets navn her - gården hedder: Hesselballe Møllegård og kan findes under fagbogen her på hestenettet :-)

Jeg er rigtig glad for at stå dér hvor jeg står nu, men da ejeren af dette sted stopper med hestehold til sommer ville det da være ideelt kun at skulle flytte hesten to numre ned af vejen :)

Så regner stærkt med at det bliver dér hun skal stå - min knap så hestekyndige familie synes bare det var tosset at skulle bruge tid og penge på transport hvis der nu lå noget tættere på... det kunne jeg jo egentlig godt se pointen i, så derfor ville jeg lige høre hvad mulighederne er :-)

Mange tak for svarene!

Mvh

Carina

0
0
Svar på denne tråd

smiler :o)
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 16:23

- den lykkelige ejer af

..CREAM DJANGO ♥

kig forbi vores hjemmeside: www.bricksite.com/katarinaskaaning

0
0
Svar på denne tråd

Sommergræs i Århus
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 20:05

Heysa

Jeg kan tilbyde sommergræs på en hyggelig gård I Viby (abildgården) fra nu af og til ca 1 Oktober.

Hestene er under opsyn flere gange dagligt og har altid adgang til rent drikkevand (vandhane vand)

Der er en god 20x60 ridebane med lys samt rigtig gode ride muligheder i naturen.

Prisen er 1500 kr for hele perioden eller 400 kr om måneden.

Venlig Hilsen Jane

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 00:29

Fjordhesten Fanni Aka Carina

Synes du skal komme ud til mig på bjørnkær..

Stedet ville være lige dig!

Har det super godt tak... !

Petit har jo lige rundet de 21 år og frisk som altid

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 16:05

:D Det kunne da os være smadder hyggeligt!

Hehe - det vil jeg godt tro :-) Hun er nu dejlig!

Carina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider