Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Lynlås i ridestøvler?
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 19:18

Ja, ganske enkelt:

Har du fået skiftet lynlås i dine ridestøvler?

Hvordan var resultatet?

Prisen?

Og hvor fik du det gjort?

(Kender du et godt/billigt sted, det kan gøres i Århus?)

0
0
Svar på denne tråd

lynlås i læder støvler
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 20:46

Jeg har netop i onsdags afleveret mine koings støvler hos en skomager i holme(århus)...

Jeg skal hente dem i morgen så kan ikke fortælle om realutatet før der...

prisen er 400pr støvle(mine støvler er ikke "født" med lynlås så der er nok mere arbejde i dem end hvis de bare skulle skiftes)...

Ved at en veninde fik det gjort inde omkring paradisgade - der var det vist billigere...

STÜBBEN ROMANUS dressursadel SÆLGES

17", bom32, farve:Sort/london, lange gjordstropper m. stop, og ekstra knæstøtte!

m/u montering

Skriv for pris, billeder

"ingen hest har græsset forgæves"-steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd

Ekstra stykke læder
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 20:53

Mine støvler har egentlig altid været for smalle i skaftet, med mindre jeg har haft mine ultratynde sommerridebukser på. De er faktisk syet på mine mål. Men da jeg endelig fik dem hjem efter (over) 2 mdr., orkede jeg ikke at klage og vente endnu længere tid.

Kan man mon få sine dressurstøvler (Königs) udviddet med andet end lynlås?? Synes det ødelægger støvlen med en lynlås.. Måske et ekstra stykke læder...?

Kristina

Nu med Starlight´s Sidney

Hvil i fred min elskede Maddie

Du er den klareste stjerne på himlen i mit univers

3/6-01-17/3-09

0
0
Svar på denne tråd

frøken..... man kan få dem
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:04

Man kan blokke støvlerne ud - 1 til 2 gange... det skulle give lidt i vidden... det er da et forsøg værd!

17", bom32, farve:Sort/london, lange gjordstropper m. stop, og ekstra knæstøtte!

m/u montering

Skriv for pris, billeder

0
0
Svar på denne tråd

støvlerne er nu hentet...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 10:47

støvlerne er nu hentet - og det er rigtig pænt arbejde de har lavet der inde!

m/u montering

Skriv for pris, billeder

0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 12:04

Okay, men kostede det 400 kr. pr. støvle?? Puha... Det er godt nok dyrt, synes jeg. Men ja, det er nok billigere, når jeg bare skal have dem skiftet.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 12:07

Jeg har kun dårlig erfaring med at få skiftet lynlås i støvlerne, mine gik i stykke sådan ca hver mdr eller hver anden. Tror så det kostede 150 for hver støvle af få dem lavet igen.

Efter 1 år med de støvler besluttede jeg mig for at jeg ALDRIG sku eje et par læderstøvler med lynlås igen.

Så fik jeg specialsyet et par fra Königs uden lynlås, hold op dem er jeg bare rigtig glade for..

Mvh.

Regina Sørensen

Med den fantastiske RDH hoppe Wega

0
0
Svar på denne tråd

Nye støvler
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 18:43

Ja, jeg ved det godt! Allerhelst købte jeg også et par specialsyede Königs favorit støvler, men men men... SUen er bare ikke til det. Der er vel ikke nogle steder det er billigere at bestille sådanne støvler fra end andre steder? Kan det passe, jeg er nødt til at give 3500 kr. for et par støvler i specialmål?

0
0
Svar på denne tråd

Tilbud på ridestøvler...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 18:47

...Nå ja, send gerne en PB med steder/forhandlere, jeg måske skal tjekke for billigere støvler. Ved ikke, om den slags må stå herinde.

0
0
Svar på denne tråd

Lynlås udvider ikke støvlen...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 13:26

At få sat en lynlås i støvlen gør altså ikke støvlen større. Tværtimod, fordi de fjerner bagremmen i støvlerne og bruger noget af kanten til at hæfte lynlåsen på.

Det eneste en lynlås gør nemmere er at komme ned i støvlerne hvis du har en lidt høj vrist som du har svært ved at få igennem indsteppet i støvlen, ligesom en lynlås samtidig kan gøre at indsteppet kan mindskes lidt og slutte lidt tættere til anklen - men den gør altså ikke støvlen større.

Jeg vil derfor anbefale dig at få støvlen blokket i stedet men du skal finde en butik der forhandler Königs støvler som kan fortælle dig om den model du har kan blokkes, det er nemlig ikke alle modellerne der kan blokkes.

Såfremt støvlen ikke kan blokkes nok kan du få syet en kile i støvlen hos Königs. Jeg kan ikke huske hvad det koster, men det er helt sikkert det værd.

Pia

...................
Dejlig 6 års fuldblodsvallak sælges

Se ham her: Jack's The Lad

Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Lynlås
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 21:35

Tak for svar, men tror, dit svar hører hjemme i en anden tråd. Der er ikke tale om, at mine støvler skal være større. Jeg har allerede en lynlås i dem - den er bare i stykker og skal derfor skiftes.

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Mit svar....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 13:36

...var til Kristina og ikke til dig (hvis du lægger mærke til det er indlægget også hægtet på som svar på Kristinas indlæg)

Pia

...................

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ny lynlås
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 13:54

Jeg tror du kan få skiftet en lynlås hos alle skomagere - og prisen varrierer vist en del. Jeg har i Kolding fået sat lynlås i støvler som ikke var født med lynlås for 210 kr pr støvle...

Mht til udviddelse af støvle, så jo - det gør støvlen breddere med en lynlås. Og man sætter ikke en lynlås i en ridestøvle lige bagpå, altså fjerner bagstykket til fordel for lynlåsen, idet det jo er den del, som stiverene sidder i, og ved at fjerne den fjerner man også den stivhed en ridestøvle bør have. Hvis man sætter den der er det som du skriver for at hjælpe ved fx høje vrister.

Jeg har fået sat en lynlås i lige ved siden af bagstykket og det har gjort dem så meget større at jeg kan passe dem. Skomageren kan sy dem yderligt i lynlåsen eller tættere på alt efter hvor meget større de skal være.

Mvh Nana

0
0
Svar på denne tråd

Nana.....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 19:41

...Nu har jeg arbejdet med støvler i en hel del år efterhånden og jeg kan oplyse dig om at når Königs og Cavallo sætter lynlåse i støvler der ikke er født med lynlås så er det oftest bagremmen der fjernes og så sættes der lynlås i der hvor bagremmen var. Normalt så er det desuden ikke stiveren der gør støvlen stiv (med mindre du har en støvle af ualmindelig dårlig og billig kvalitet) men derimod læderet der gør støvlen stiv og giver dig støtten i støvlen.

Det er korrekt at hvis du får det lavet hos en skomager så har de ikke mulighederne for at sætte den i bagpå fordi deres udstyr simpelthen ikke er stærkt nok til at de kan fjerne bagremmen og stadig opretholde støvlens form, derfor sætter de den ofte foran i støvlen eller lige ved siden af bagremmen og det er altså sjældent at det som i dit tilfælde giver en større og bredere støvle!

Noget helt andet er at hvis du får monteret en lynlås hos en skomager i en støvle som f.eks. Cavallo, Petrie og Königs så forsvinder din garanti/reklamationsret på støvlerne da dette skal gøres et autoriseret sted!

Pia

...................

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 18:00

Pia: Tak for rådet, det må jeg få undersøgt. Mine støvler er i tidernes morgen købt i Helsingør, så jeg må kunne spørge i denne forretning....

sagde Kristina m. Sidney

`Maddie` du er den klareste stjerne på himlen i mit univers

3/6-01-17/3-09

Hvis slagterier havde glasvægge ville ingen spise kød

www.anima.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider