Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadelmager på fyn?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:59

Hej.

Er der en god sadelmager på fyn??

I så fald - hvad koster han/hun hvis man skal have en ud og tjekke om sadelen ligger rigtigt??

På forhånd tak

Nina.

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 07:45

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Bogense
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 13:04

Der skulle være en i Bogense, har ikke prøvet ham/hende men har et telefonnr. 63 81 71 72.

Mvh

(o:Heidi:o)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:03

Jeg er også lige med på en lytter her:)

Er der slet ingen der kan anbefale en der kommer ud? Jeg har desværre ikke mulighed for at fragte med hesten..

Hende i Bogense har jeg hørt lidt blandet om, så håber der er andre der kan anbefale nogle..

Mvh.

Regina Sørensen

Med den fantastiske RDH hoppe Wega

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:09

hørt lidt blandet om alle de sadelmagere jeg har benyttet gennem årene, men faktum er at jeg har været tilfreds selv hver gang. Også med Annelise i Bogense

Måske danmarks største udvalg i islændertrenser

shop.islandshesten.dk/ index.php?cPath=40_42

0
0
Svar på denne tråd

vil ikke
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 15:22

anbefale Annelise...

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 09:40

MEN hvem vil i så anbefale??

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Anja Seidel
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 14:00

Anja Seidel får mine varmeste anbefalinger.

Hun kører ud - var forbi 6 stykker i svendborg i torsdags, på trods af at hun kommer fra sønderjylland.

www.seidel-sadler.dk

Søg her på HN, så skal du få lidt mere at vide om hende

0
0
Svar på denne tråd

Kit Hansen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:57

men ved ikke hvor meget hun kører på Fyn mere.

Hun kommer ud til os d. 15. april, men det hjælper ikke dig når du ikke kan køre med hesten :)

0
0
Svar på denne tråd

Kit Hansen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 19:26

kører til fyn ca hver anden månede.

et godt sted at starte.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 19:31

Ja, men det dur heller ikke med Kit desværre, da hun kun kan og vil tilpasse den hvis jeg kan ride på hesten, og hesten har stået i længe så kan ikke bare lige hoppe op og ride hende rundt - hun er lidt speciel, altså hesten ;) Jeg kan self sagtens sætte mig op, evt skridte lidt rundt osv, men at ride(trave, galopere) rundt, dur simpelthen ikke..

Ellers havde Kit været et super godt bud.

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 19:40

så dur Annelise heller ikke for hun vil også se hesten i bevægelse..

Desuden ville jeg aldrig stole på en sadelmager der ikke så hesten i bevægelse med sadlen på...

0
0
Svar på denne tråd

bevægelse
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 20:38

Jeg vil nu anbefale dig en sadelmager som vil se hesten i bevægelse med dig på ryggen, for ellers er det jo slet ikke sikkert at sadlen passer når din hest bruger sig. Men du kan da helt sikkert få Kit til at lave det så godt hun kan, ved kun at se den i skridt, og så kan hun komme igen når hesten er klar til at lave lidt mere.

For jeg kan godt se at du nok har brug for en sadel allerede nu, så i kan komme igang med lidt trav og galop

et godt sted at starte.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 20:46

Ja det er virkelig et dilemma, MEN ville ikke ride i den sadel når den direkte og tydeligt rutsjer frem på hende, og man kan mærke at hun ikke bryder sig om den..

Så derfor har jeg det sådan, at det er bedre at den i det mindste blir liggende som den skal, og så kan jeg så få den tilpasset igen, når hun er redet lidt.. For selvfølgelig skal den tilpasses igen i løbet af noget tid, for hun vil jo sætte muskler, som hun igen kommer i gang..

Men det er virkelig et dilemma..

Tror i det vil være nok at se den i bevægelse i longe med rytter på? For så kan det da være det kan lykkes på den måde.. :)

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Ramiro
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 20:49

Ja det tror jeg da det er, og det er en rigtig god ide at få den tjekket nu, og så igen senere

et godt sted at starte.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 10:58

Marianne:

Ja, jeg er nødt til at få den tilpasset nu og så senere hen igen og igen - den skal jo passe. Sys bare den rutsjer meget frem nu, så er spændt på om den overhovedet kan tilpasses hende!

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

jakhsdkjas
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 11:00

Jeg har også lige haft Anja fra Seidel-sadler ude - i torsdags også faktisk ;)

Forløbig er jeg meget tilfreds med hende - men har jo endnu ikke fået sadlen retur (tror dog tilfredsheden holder!)

En sadelmager kan ikek tilpasse en sadel der ikek er set i bevægelse..

Så var jeg dig Regina ville jeg ride din hest et par uger (bare 8-10 runder trav i letridning pr gang hver 2 dag) - så kan du få en sadelmager ud og tilpasse den ordentligt (til den form din hest har nu)..

Jeg skridtede, travede (letridning) nogle runder til hver side og en enkelt runde i nedsidning (min hest og jeg har endnu ikke redet meget nedsidning eller gallop..)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 12:03

Anne-s: Jeg vil ikke ride min hest rundt i den sadel i flere uger, når jeg ligefrem har en hest der protestere i mod den og viser tegn på at den er meget ubehagelig - det er simpelthen ikke fair overfor hesten..

Så kan det være sidste mulighed at sku ud og købe en ny hvis det er et must, at hesten skal kunne rides rundt i sadlen :( øv øv..

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Ramiro
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 13:04

Det er en super god indstilling du har men få du trygt en sadelmager ud, som kan se dig i skridt, og måske se hesten (gerne med rytter) i trav og måske galop i en longe, så laver du bare en ny aftale om en mdr. eller hvornår det nu passer - hvor du kan ride hesten i alle 3 gangarter, og får sadelen til at passe 100% til den tid. Det er helt sikkert bedre end det er at prøve at ride i en sadel som hesten protestere imod.

Held og lykke med det

et godt sted at starte.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 13:08

Marianne: Tak :) Jeg har begået mine fejl angående sadler, og nu skal det bare være slut. Så derfor vil jeg helst ikke ride hende i den sadel mere end højst nødvendig og så først og fremmest finde ud af om den overhovedet kan komme til at ligge godt nok på hende.

For man kan sagtens mærke på hende, at hun ikke trives med sadlen!

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

jahskjas
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 11:36

Hvis din hest er åbenlyst utilpas med sadlen skal den naturligvis ikke bruges :)

Min tanke var bare at det vel måske kunne være muligt at låne/ride uden sadel/gå fra jorden med hesten så den er klar til en sadelmager?

Blot fordi jeg tvivler på du får noget konkret svar ud af at sadelmager ikke kan se sadlen i bevægelse med dig i..

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 11:49

Hehe jeg kan skridte uden sadel på hende, men andet er jeg for stor en kylling til

Jeg tror så småt jeg har fundet en løsning..

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider