Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opdatering på forsikring af små landbrug
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 22:17

Så har jeg fundet den billigeste forsikring, som dækker langt bedre end den jeg har, samt det samme, som en anden jeg havde fundet, men som var dyrer, forklaring kommer her

Jeg havde gården - registreret som landbrug - forsikret hos Thisted Forsikring. Her gav jeg kr. 4700, men kun for bygninger, fandt jeg ud af. Altså, for stuehus, fyrrum (hus) samt stald. Hvis vi skulle have traktorer samt dyr med ved dem, ville det koste 6300 kr.

Jeg har søgt vidt omkring, havde mand fra Himmerland (forsikringsselskab) ude, han ville forsikre alt for godt 5500 kr. Det var så også vores køer, traktorer, hunde, bygninger - ja alt.

Ham var jeg tilfreds med, men ikke med den byggesagkyndige, som ikke var fair, samt da de ikke ville dække fyrrum (hus) samt stald med fuld værdi, da satte de ikke præmine ned.

Det fandt jeg helt urimeligt, for var bygningerne super, ville jeg få nok ml. ½ og 1 mill pr bygning, men nu ville de sætter udbetalingen på bygningerne langt ned, fordi de er gamle - det er fair nok, men så vil jeg ikke give fuld pris for forsikringen, det scorer de jo mange penge på.

Forsikringsmanden forstod mig til fulde, men kunne ikke gøre andet...

Så fik jeg fat i Vendsyssel (forsikringsselskab), de vil forsikre nøjagtig som Himmerland, men for 5100 kr, og de sætter præmien efter hvad de mener vores udbygninger er værd. Det er lige noget for mig, så jeg har skiftet vores forsikring.

Det betyder slutteligt, at vi forsikrer vores stuehus i 2 plan, grundplan er 101 m2, der er brand, storm, udvidet rør - det eneste som ikke er med er svamp og insekt, grundet gårdens alder.

Så har vi forsikret fyrrummet (bygning på 35 m2), stalden på 109 m2, div hunde, traktorer samt vores køer mod alle de skader de kan forvolde. Det er meget billigt, kr. 5100/år, super dækning, og absolut flinke folk....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmm.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 23:04

skønt at det er overstået og i fandt en billig forsikring.

Jeg må da vist også hellerer få set på vores ved Himmerland, det kunne da også være at jeg skulle skifte, tak for opdateringen.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Selv.....
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 08:06

Selv tak

Godt nok et emne man bør tage op ind i mellem, og få kigget igennem om man har bedste dækning til bedste pris.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider