Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Det sidste farvel -værdigt?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 15:33

Jeg fik dommen over min hest igår, og skal nu gå i 3-4 uger og vente på den forfærdeligste dag..

For 2 år siden fik jeg aflivet min anden hest. Det blev gjort med sprøjten og derefter afhentning af Daka.

Jeg VED min dejlige prinsesse er død, og intet mærker, men er jeg den eneste der synes, at det er uværdigt at sende ens hest, ens ét og alt til en fabrik som Daka, hvor man bliver lavet om til diverse??

Er der alternativer? (Udover Zoo).

mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

så skal vi vel
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 15:49

over i en kremering ?

ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 16:27

Jeg har hørt at man kan få kremeret.. men ved ikke hvordan det foregår, hvem (firma) der gør det..

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja det ved jeg så heller
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 16:33

ikke desvære.

ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd

Kremering
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 16:37

Farvel Unno-baby. Nu har du det godt i hestehimmelen. 10 måneder fik du lov at være på denne jord. Elsker dig min lille hest.

Masser af udstyr sælges. Se annoncer og præs.

0
0
Svar på denne tråd

Værdigt
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 17:11

Jeg sagde også farvel til min elskede Basse-hest for nyligt, d. 15/09/08.

Jeg havde overvejet slagtning, dyrepark, dyrlæge med/yden boltpistol, grave et stort hul..

Til sidst kom jeg frem til dyrlæge, sprøjte, og DAKA, da hesten ikke brød sig om at blive læsset (Dyrepark/Slagteri), og jeg tvivlede på om jeg havde den indre styrke til boltpistol/slagtning og afblødning. Men da jeg købte hende (ren medlidenhed) havde jeg lovet hende at hun aldrig aldrig skulle andre steder hen mere og at jeg ville være der for hende altid. Så det var meget følelsesmæssigt. Jeg fik en dyrlæge ud k. 8 en meget smuk morgen, trak hende ind i et hul i et levende hegn, og der lå hun indtil Daka hentede hende dagen efter.

Dyr ved DAKA bliver brugt til brændsel i varmeanlæg. Ikke til sæbe, hundemad eller hvad man nu ellers tror. Det havde jeg det også godt med, for da hun var væk slukkedes lyset i øjnene og det der lå tilbage var kun en tom skal af biologiske materialer som snart ville gå "Al støvets vej".

For min Grand Old Lady var det den mest værdige og barmhjertige måde at gå på, med sit menneskes stemme i øret, gulerødder i mulen, sol, sin bedste veninde kun et vrinsk væk. Bagefter var det jo kun kroppen. Det skal så siges at efter at have sagt farvel og nusset længe vendte jeg mig om og så hende ikke mere selvom hun lå der et døgn til, og jeg var derude senere endnu, pakkede mine ting, og red den anden hest hen til en anden stald. Det der lå der var bare kød, min hest galopperede i mit hjerte.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

Nu bliver
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 17:24

hesten jo altså anset som et kæledyr hos DAKA, dvs. den bliver brændt og destrueret og IKKE brugt til fiskefoder eller hvad man ellers kan bildes os hestefolk ind.

Den store forskel fra en kremering og DAKA ligger vel i at man ikke får asken med sig hjem (og så er der lige prisen også), men det kan i min verden også være det samme, det gør ondt uanset hvad.... Gør mig ondt med din hest.

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Globus Clic Dressursadel sælges.

Mangler du en uddannet sadelmager i Nordjylland?? Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

DAKA.....
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 19:00

Jeg kan også kun sige til aflivning med sprøjte og derefter afhentning af DAKA. Jeg har næsten lige fået aflivet min "følle" på kun 10 mdr. Det foregik stille og roligt, og det var en MEGET sød og forstående mand fra DAKA, der afhentede ham.

Ditte

Farvel Unno-baby. Nu har du det godt i hestehimmelen. 10 måneder fik du lov at være på denne jord. Elsker dig min lille hest.

Masser af udstyr sælges. Se annoncer og præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 22:29

I december fik jeg aflivet et føl på 7 måneder (hun havde en genfejl som gjorde at hun ikke dannede knoglevæv, så da hun begyndte at vokse fulgte knoglerne ikke med, og hun begyndte at lide frygteligt i stedet for ) Hun blev kørt til Aalborg zoo, og det var en "god" oplevelse, stille og roligt, ingen panik

Men i uge 8 skal min gamle trofaste araber afsted han er 25 og har højest sandsynlig fået kræft da hans nyre ikke fungerer optimalt mere, han har i hvert fald ikke den samme livsgnist som i sommers. Han skal aflives herhjemme og afhentes af daka, men det er kun fordi at han ikke kan lide at køre! Ellers var han også kørt til zoo.

Super haflingerhoppe sælges, kåret, ifol, godt redet, har været brugt til handicappet barn, hjem før pris. Send PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Til Lene
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 23:11

Lene: Sikke smukt skrevet. Man kan høre hvor meget du elskede den hest.

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 00:12

Åh nej Kristina, det er jeg ked af at høre! :(

Et kæmpe trøstekram herfra!

Knus fra Christina

0
0
Svar på denne tråd

Værdigt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 16:37

Jeg er ked af at høre det med din hest.

Jeg ville ikke have de store betænkligheder med at få Daka til at tage sig af hesten.

Man kan i nedenstående link læse hvad der helt præcis sker.

www.daka.dk/page372.asp#arr2573

Mht. kremering var jeg selv samme tanker igennem i sommers, med en dejlig ældre hest og oprettede en tråd omkring emnet:

www.heste-nettet.dk/forum/1/1750245/ 1750245/

Som beskrevet i den gamle tråd, er det altså ikke ligetil, medmindre det drejer sig om en meget lille pony, og afhentningsmetoden er ikke meget anderledes end med Daka.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider