|
|
| Beta-caroten |
|
|
Hejsa Herinde Jeg har fået rådet at give min hest et tilskud af beta-caroten, men er der nogen herinde der ved hvor man kan købe det? Jeg bor i midtjylland. mvh Mie
med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!
Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Jeg har købt koncenteret betacarotin på fodercenteret i Kolding. Det kan garanteret købes længere oppe i landet.  Man får bedste virkning ved at bruge koncenteret betacarotin i stedet for i en masse andet tilskud som man kan få med betacarotin i. Det fra solanum har jeg hørt er god.. Min hoppe har været på den i 3 måneder er spændt på om det bære frugt....
Malene Pedersen www.ejaaz-arabians.dk Rytter af den smukke hingst Wareno OX ღ Jeg lever og ånder for araberhesten! ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beta-caroten |
|
|
Vi har givet vores Salvana Garant, som er et tilskudsfoder til avlsheste. Derudover har Salvana også nogle Karotin-terninger, som er mere koncentrerede. Til en lidt småtspisende hoppe har vi brugt Hippolyt's beta-caroten.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplage ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| betacarotene |
|
|
Vi kan levere i hele landet til adressen. Ved bestilling inden kl. 9 dagligt, er der hurtig levering. Læs mere på www.stutterilacour.dk under hestefoder. Eller kontakt mig for nærmere mvh. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BetaCaroten |
|
|
Jeg har rigtig god erfaring med TRM`s Betacaroten, og vores hopper starte op på det igen i år, ca seks uger før forventet ifolinger. Jeg har nu brugt det i to sæsoner, og bla. i sommers til en hoppe der midt i sæsonen var syg med infektion i tarmsystemet. Vi prøvede så lidt for sjov i starten af august at ifole hende, og faktisk regnede dyrlægerne eller jeg selv ikke med det helt store, men hun er drægtig nu. Vores hopper er kommet ifol i første eller andet forsøg de sidste to år, og så lige hende der har været syg først i tredje forsøg, fordi det jo viste sig hun var syg de første to gange, uden vi viste det. Det som jeg synes er anden fordel ved TRM´s produkt, er at der også er E-vitaminer i, som hjælper med at fremme brunst tegnene, så de bliver mere tydelige, samt mange andre fordele. Du kan læse meget mere om TRM´s produkt, enten på HH Care´s hjemmeside www.care.dk, eller også på min hjemmeside www.stutteri-taldorf.dk. Som der står ovenfor, kan mange Marstall forhandler fremsende det, hvilket jeg også kan, men prøv da først at kigge på forhandler listen, og se om der ikke er en forhandler i nærheden af dig, så du sparer fragten, den er jo ikke gratis med PostDk mere  Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad er priserne |
|
|
på de enkelte produkter? Skal have fat i noget af det, til en ældre hoppe jeg har. Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mht koncentreret |
|
|
....så vil jeg sige at vi har haft fremragende resultater med Garant som netop ikke er koncentreret. Garant koster 13,61 kr/dag. Karotin-terningerne koster 690 kroner for en kasse. Der er det forskelligt hvor mange tern de skal have. Hippolyt Beta-caroten koster 11,16/dag hvis man køber 3 kg og 1,03/dag hvis man køber 10 kg. Mht at det har indflydelse på ifloing i august, så er det pjat, da hoppen på den årstid får dækket sit behov fra græsset.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplage ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Charlotte |
|
|
Du kan bare ikke lade vær, var ?? Nu lader vi dyrlægerne om det og eftersom hoppen bla. en længere periode stod i isolation indenfor og uden græs, så har det været lidt svært at få ind den vej, der er ikke græs i boksene her i Jylland  Desuden havde vi en del tørke sidste år, derfor var græsmængden og kvaliteten ikke optimal. Jeg kan kun sige, TRM´s produkter er kvalitet Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette |
|
|
Jeg kan så kun sige at reklame for egne produkter giver jeg ikke så meget for.  Det kan da være at A-vitaminet har hjulpet på tarm-funktionen? Men for øvrigt nævner du ikke noget i dit første indlæg om at hoppen har haft boksro, for det gør da en forskel. Men ellers er græs at foretrække og langt mere virkningsfuldt, når det drejer sig om brunster. Vi manglede ikke græs på noget tidspunkt. Jo vi fik ikke lavet det wrap vi gerne ville, men det kan man købe sig fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle jeres svar |
|
|
Skal omkring foderstoffen i denne uge, så må jeg lige se hvad de har, da jeg gerne vil kunne flette det ind sammen med de produkter vi bruger i forvejen og da vi pt. bruger salvana kunne dette jo være en god mulighed. Charlotte: ved du hvor mange terninger der er i en kasse ca? TRM beta-caroten: hvad pris ligger den i? Har været på en del hjemmesider for at finde en pris men har ikke kunnet det. Mvh Mie
Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre |
|
|
....kan jeg ikke huske det. Det er nogle år siden vi har brugt det. Men ternene er ikke så store, så nogle stykker er der da.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har prøvet |
|
|
Salavans produkt, og mine 2 hopper ville gerne have dem. Men om det er effektivt, om det var derfor de blev i brunst og fik føl året efter, det kan jeg ikke helt sige. Fordi den ene af dem, var utrolig svær at se om hun var i brunst. - det er så heldigvis ændret nu. Men den gammel hoppe, er normalt en man kan stille efter uret. Tror jeg vil tale med min dyrlæge, når han kommer i næste uge. Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BetaCaroten |
|
|
Vejledende listepris er 1.126 kr for tre kg, og alt efter hvad hesten ellers får skal den have mellem 25 og 50 gram om dagen, for at være dækket ind. Spørg en lokalforhandler, nogen er billigere andre dyre end listeprisen. Charlotte, hvis nu du prøver at kigge lidt mere efter bolden, istedet for altid at gå efter manden, så vil du kunne se, at jeg faktisk skriver at trådstarter skal kigge på en forhandler liste og finde en i nærheden af sig selv, ergo er det ikke noget jeg tjener penge på. Nu havde jeg også kendskab til TRM´s produkter inden jeg begyndte at forhandle det, og så længe jeg mener produktet er rigtig godt, ja så anbefaler jeg det, om du kan lide det eller ej. Desuden skal jeg vel ikke ligge dagsrapport over mine heste, fordi jeg giver et råd ligesom alle andre. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eggersmann |
|
|
Har jeg startet en hoppe op på to gange med succes. Har startet op ca 1 md før begyndende bedækning, og fortsat bagefter til bøtten var tom, dvs mindre end egentligt anbefalet.
Beklager tastefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemave, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle svar |
|
|
Sætter stor pris på at i vil dele ud af jeres erfaringer. Så nu er der indkøbt en pakke Beta-Carotin cubs fra Salvana, så må vi se om det har nogen effekt I det mindste ser det ud til at hun godt kan lide dem, damen kan være temmelig kræsen. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelim |
|
|
Hippolyt  Det var hvad jeg gav herren sidste sæson for lige at give ekstra skud i sprøjten- det fungerede ret skønt ... så det kan kun anbefales.. husker ikke lige prisen men kig på http://www.hippolyt.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svar |
|
|
Pernille: lyder spændende men hoppen er kommet på betakarotin cubs fra Salvana, og har netop i weekenden haft en kanon brunst, som faktisk var tydelig at se, kraftige tegn slim mm alle de ting min dyrlæge siger er tegn på en god brunst, så vi håber den næste bliver ligeså god så vi kan få bedækket. Vi havde en del "første" gangs oplevelser i weekenden, normalt bliver hun ikke "slimet" bagi og så nægter hun at se hingsten, selv i brunster men denne gang opsøgte hun ham selv gang på gang... *S* SÅ tusind tak til alle for de gode råd, glæder mig til at se om der kommer et føl ud af det næste år. Mvh Mie
Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
Godt hø sælges, minibig 450,- pr balle, skal afhentes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mip20 -hypperne- |
| Forfatter:  |
Mette-mor |
| Dato:  |
10-04-2009 01:47 |
|
Hvor kan vi hente minibig hø????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brunst ? |
|
|
hvor længe gik der fra I startee med tilskud til det havde effekt på brunsten ? min hoppe er 16 år og viser ikke tegn på brunst... hun er scannet og har fin indvendig brunst - hun lader bare ikke hingsten komme til :-/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|