Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Vask af trailer
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 14:19

Hvordan vedligeholder i bedst jeres trailer ?

hvad vasker i den i ? min er i gladfiber ?

Og hvad med evt indtørret snask sæber i det i blød eller lign ?

Kan den tåle højtryksrenser ?

Mvh Camilla

Lækre Professional's Choice ting sælges LINK

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vasker
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 15:26

min trailer med autoshampoo og bruger en autobærste til at vaske med. Så er det nemmere at gnubbe der hvor der sidder snavs.

Indvendigt vasker jeg den kun når det er varm i vejret så den har mulighed for at tørre ordentligt.

Du kan sagtens bruge en højtryksrenser og har du en som kan lave varmt vand er det er plus. Dog skal du være opmærksomt på at du ikke bruger en stråle som er alt for kraftig da klistermærker m.m. kan løsne sig.

Men det bedste resultat får du ved at anvende børste og varmt vand, det tager godt nok længere tid men du kommer i dybden. En højtryksrenser kan ikke vaske i dybden da den ikke er fysisk berøring med traileren det er kun vandet der er, og det kan jo ikke gnubbe som en børste.

Jeg bruger nok højtryksrenser et par gange om måneden og så børste hvert 2 måned, hvilket er afhængig af hvor beskidt min trailer er :-)

Det skal da lige nævnes at jeg har en hvid glasfibertrailer, så jeg ser snavset hurtigt.

Skal du være ekstra god mod din trailer, hvis den altså er af glasfiber, så skal du ofre penge på noget til at polerer glasfibre op med. Jeg har ikke prøvet endnu men skal give den til sommer. Jeg har set flere trailer hvor det er gjort på og de bliver rigtig flotte i "look´et" igen. Det kan bl.a. købet i en bådeforretning. Jeg kan bare ikke huske hvad det hedder :-)

Hilsen

Bitten Larsen

Med dressur-mulerne Chanell Sakstrup (DV)

og South West Daylight (DV)

samt

"frederikken"- Walicha Brentedal (FHF)

Walicha Brentedal sælges.

Særdeles smuk dressurbetonet hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Højtryksrenser
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 21:52

herefter vask med autoshampoo (skrub med svamp) og så højtryksrenser igen. Indvendigt bliver der også skrubbet med autoshampoo.

Jeg kan forestille mig, at en glasfiber trailer kun vil have godt af at blive poleret med voks en gang i mellem.

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

afkalisk affedtmiddel
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 12:33

min Mustang vakses med højtryksrenser + en god sæbe, aldrig autoshampoo det syens jeg ike opløser fedtet fra dyret, savl, snot etc.

Er man rigit seriøs kan man så polere den med voks eftrfølgende, dette er så bare noget jeg aldrig får gjort.

den vaskes både indv + udv. et par gange pr år

(ja jeg bruger den meget så det er nødvendigt)

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Carwash
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 22:57

Jep carwash i Ishøj vasker også hestetrailere - det er jo med håndkraft og selvfølgelig noget dyrere. Men giver gerne 4-500 kr. for at slippe for at stå med højtryksspuler og sæbe...

De er også super gode til at vaske 4 x 4 ordentlig rene ved trinbrædder, reservehjul osv.

Anbefaling herfra

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider