Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Albion/Prestige - erfaringer søges
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 01:45

Nu skal jeg ha udskiftet min dressursadel, til en af mine arabere og er kommet frem til det enten skal være en prestige eller albion.

På grund af deres brede kammer og bæreflade...

En araber er jo ret flad og bred over ryggen - utroligt når det egentlig er en spinkel hest!

Så nemt er det ikke at finde sadel til....

Så kom med erfaringer.

Hvilken modeller er gode??

Gerne noget med knæstøtte....

Skal ud til sadelmager i løbet af ugen.

men vil gerne ha lidt med på vejen, hva jeg skal kigge efter...

Link gerne til nogen modeller

Malene Pedersen

www.ejaaz-arabians.dk

Rytter af den smukke hingst Wareno OX

ღ Jeg lever og ånder for araberhesten! ღ

0
0
Svar på denne tråd

Albion...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 06:47

Jeg kan ikke hjælp med at sammenligne de to mærker. Men du kan få min klare anbefaling at Albion.

Jeg har alm. sæde i mine - og har ikke brug for dybere.

Knæpuderne er super duper og dejlig bløde.

Det er virkelig dejlige sadler Jeg er sikker på du kan finde en der passer din hest...

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

prestige
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 07:33

jeg ejer en prestige leonardo. Det er den bedste sadel jeg nogensinde har haft.!

Jeg har haft både kieffer lech, albion, stübben og winsor.

Så jeg kan varmt anbefale prestige.

Mvh Frida

NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR ANGEL CAN FLY

0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 10:18

Jeg har som Frida123, en Prestige Leonardo, skøn sadel.

Den har også den fordel at bommen kan skiftes, hos sadelmageren, hvis der skulle blive brug for det.

Kvaliteten virker god, min er nu 2 år, og den se knapt brugt ud.

mvh

Julle

I can´t do any miracles, but I´m trying

0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 00:13

Jeg er den lykkelige ejer af en Prestige Hippos Dressage, dejlig, dejlig sadel. Har også prøvet en Prestige Doge (staves?), den er blødere i sædet, og har mere benstøtte, men kostede, da jeg skulle have sadel for efterhånden 4 år siden, 5000 mere, end den jeg har. Men jeg har aldrig fortrudt mit køb! Nu er min hest så også svær at finde en sadel til pga. ekstrem høj manke, men denne lå og har lagt perfekt lige siden.

Albion har jeg aldrig selv redet i, men har hørt godt om dem. Men skulle også være noget dyre. (Nu aner jeg så ikke, hvad en Prestige er oppe i for tiden, men dengang gav jeg 9000)

Held og lykke med købet!

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

Har begge
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 17:10

Hej

Jeg har begge slags både Prestige og Albion, Prestig er model CS grande spezial, den er der ikke ret mange af her i Danmark, den er kanon lækker, fik den i sin tid pga. jeg havde en sadel der var for smal til hesten en Kieffer Lech, det bevirkede at hesten fik trykket en nerve i ryggen så den var halt, så fik jeg Prestige og den var bare lykken, passede hesten perfekt og dejlig knæstøtte og dejlig ikke alt for dyb sæde, kan ikke have når de er for dybe.

Albion SL er den anden en ligså kanon sadel som Prestige bare lidt anderledes, de er mindre i str. så det skal lige være obs på, den har også kanon knæstøtte og så har jeg så SL modellen der har knap så dybt sæde som SLK modellen, men jeg kan ikke sige den ene frem for den anden, kun det er de 2 bedste sadler der findes, de har begge godt 7 cm mellem sadelpuderne.

Den Prestige jeg har koster 16000,- kr af ny og det ca. samme pris for Albion, måske man købe dem p.t. med fordel i England(Albion)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider