Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Forben - halt, dyrlæge, Syd Sjælland
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:03

Datterens plet pony bliver ved med at være halt/ikke halt - urentgående/ikke urentgående.

Hver gang vi håber, at nu er der lys forude går det atter ned ad bakke.

Nu skal ponyen gennem div. undersøgelser for, at finde ud af om der er håb forude eller om hun skal have fred.

Spørgsmålet er så:

Hvilken dyrlæge vil I anbefale vi bruger for, at finde årsagen til dette ben problem - Kasernens eller Fakse??

Hvilke erfaringer har I, med ovenstående dyrlæger, når det drejer sig om et forbens problem??

Har begge klinikker mon samme udstyr & hvilke undersøgelser skal vi lade ponyen gennemgå - røngten, scanning evt. andet??

Jeres erfaringer med undersøgelse/diagnosticering af ben "problemer" modtages med glæde.

Fawn Mops han hvalp sælges.

Efter sunde & raske blodlinier - eksteriør helt i top.

100 % dansk stue-opdræt. Optimale opvækst betingelser helt efter foreskrifterne.

Ring for yderligere info på tlf nr 40625031

0
0
Svar på denne tråd

Katrine på
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:33

Kasernen er meget, meget dygtig til ben.

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:05

Tak Tak..

Har af anden vej ladet mig råde til, at man der bør vælge Helle Drewsen - mener jeg hun hedder?!

Men jeg tager bestemt din anbefaling til mig da jeg tvivler på, at du vil "nøjes" med mindre end den bedste

100 % dansk stue-opdræt. Optimale opvækst betingelser helt efter foreskrifterne.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:40

Jeg vil også anbefale Kasernens Hesteklinik. Har tidligere brugt Katrine til halthed i forben og jeg var mere end yderst tilfreds selvom det kostede en død hest. Men jeg mener at Katrine er rejst fra Kasernen (hun står ihvertfald ikke på deres hjemmeside mere)

Jeg har også haft Linus ude til halthed og der var jeg også meget tilfreds.

Kender ikke Helle Drewsen, men har hørt at hun skulle være rigtig, rigtig dygtig.

Kender ikke Fakse dyreklinik men de skulle vist være dyre end Kasernens.

Held og lykke med ponyen.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:53

katrine fra kasernen er flyttet til faxe sammen med emil.

men helle drewsen fra kasernen er super god til ben. hun blir i hvert fald anbefalet når man skal ha undersøgt bentøjet derude.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd

FAXE - Helt bestemt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 20:58

Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til Faxe, jeg har haft en hest til undersøgelse på Kassernen som virkelig i den grad blev fejldognistiseret (dog ikke af nogen af de dyrlæger I andre nævner).

På Faxe er de SUPER SUPER grundige og fantastisk gode til og forklare hvad og hvorfor de gør som de gør og samtidig på et sprog som for os alm. mennesker er til og forstå. Jeg har kun roser og give til Johnny og Susanne de er MEGET kompetente.

0
0
Svar på denne tråd

Kasernen
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 21:53

Jeg er rigtig glad for Kasernen. Jeg har haft 2 heste oppe til røngten og der var det Stine den ene gang og Helle den anden. Begge var jeg godt tilfredse med. Når jeg skal ha dyrlæge ud, er det altid Bjarne der kommer, og ham er jeg rigtig rigtig glad for

Men har osse hørt meget godt om Fakse...

Lækker hesteejendom i Sakskøbing sælges

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

begge steder
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 22:31

er dygtige.

på fakse er de bare ca 50 % dyrere med en masse af tingene.

kasernen har ridehus og stor bane at vise frem på samt digitalt røngten - de kan se billederne med det samme og evt tage dem om uden ventetid på fremkaldelse. super så man ikke skal vente i 100 år, især hvis hesten er bedøvet.

har også oplevet kasernen som enormt kundevenligt, og der er sat tid af til kunderne.

Hvor jeg de sidste mange gange jeg har været på fakse har oplevet en dyrlæge har haft 3-5 heste til konsultation på samme tid. ret stressende.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

glemmer...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 22:35

vil give dig ret i at johnny er super til ben.... men du skal være heldig for at få ham og selvom man har bestilt tid hos ham risikerer man at det er en anden der er der på dagen.

alle klinikker/dyrlæger laver fejl, faxe har da også en hel del på bagen. men derfor er de stadig super dygtige.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Kasernen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 08:16

Jeg har kun gode erfaringer med Helle Drewsen fra Kasernen. Jeg har brugt hende de sidste 13 år, altid med en god behandling af både mig og hesten.

Tanja

Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd

ang dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 09:21

hej jeg ville ikke anbefale kassernen min hest var halt og ville ikke rides og blev i flere omgange undersøgt på kassernen og røngtenfotograferet alle vejne uden at finde noget til sidst fik jeg så at vide at det måtte være et sadelproblem men efter som den har haft 2 specialt syet sadler troede jeg ikke på dette jeg valgt at skifte dyrlæge til næstvedegnens dyrlæger(ginnie) og hun fandt så ud af at den var beskåret stejlere på det ene forben end det andet og blev så rettet opog nu har jeg så en ridehest mærkeligt at kassernen ikke har set dette så jeg kan kun anbefale næstved egnens

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 10:11

Mine regninger hos Faxe var bestemt ikke 50% dyrer, jeg kom af med mindre end på Kassernen selvom de brugte dobbelt så lang tid på den i Faxe.

På kassernen mente de at den havde spat og derfor var halt, de ledbehandlet den 3 gange og tog div røngten og lige lidt hjalp det. 3. kontrol vælger de og sprøjte noget ind i haseleddet som nedbryder det dårlige brusk og så skulle hesten gerne komme sig, men nej. Jeg vælger og give min røngtenbilleder til Faxe som ikke høre noget om hestens nuværende diagnose ud over den er halt. De siger dernede at udfra de røngtenbilleder jeg har aflevert har jeg en fuldstændig sund og rask hest. Det viser sig at hesten har ødelagt sit knæled og hele menisken er også er ødelgat, og hesten ender med og blive aflivet.

Men ja alle dyrlæger laver fejl og selvfrølgelig vil der også være folk der ikke kan lide Faxe. Men Kassernen erkendte faktisk at de havde lavet en stor fejl (hvilket jeg har stor respekt for). Så ingen tvivl om der er andre dyrlæger på Kassernen som sikkert er MEGET MEGET dygtige. Men med de oplevelser jeg har haft så ønsker jeg ikke og bruge dem igen, når det er vedr. halhed.

0
0
Svar på denne tråd

Faxe...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 11:17

Jeg kan kun anbefale Faxe.

Jeg har altid brugt dem til alting og vil fortsat bruge dem til hvad min hest nu må fejle :)

Harvester

"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt

0
0
Svar på denne tråd

Helle Drewsen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 12:11

Helle Drewsen på Kasernen ville være mit valg

Kender ikke noget til selve Kasernen, men har brugt Helle da hun var på Charlottenlund og Højelse. Så er rigtig ked af hun er rykket så langt væk, overvejer sågar et falckabbonement til hyppen

Helle har været super til begge mine hoppers ben og så kan jeg godt lide at hun er så lige frem.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:34

Det er da helt overvældende at I er så mange, der vil dele jeres erfaringer med os TAK TAK TAK.

Tanja L: Anbefalingen vedr. Helle D kom, i første omgang, fra dig af - vi har ikke selv nogen erfaringer med hende, & har hidtil (7-9-13) været rimelig forskånet for ben problemer (har været så meget andet igennem men men så mange dages læsning skal I nok blive skånet for ).

Er super taknemmelige over alle jeres input`s, igen TAK..

Er temmelig nervøs for det evt. er gigt & at mule er kaput

0
0
Svar på denne tråd

glemmer
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 22:51

har også altid brugt fakse de sidste 10 år, både til hest og hund.

forskelspriserne er reelle de sidste par gange jeg har brugt dyrlæge har jeg forhørt mig rundt omkring, som gjorde at jeg vælger andre dyrlæger fremover medmindre det er akut og fakse har vagten.

en alm drægtighedsscanning på hund. fakse tager 950, 3 nærliggende tager 450.

inseminering hund, skulle fakse have 3500 for hvilket jeg fik til 1700 andetsteds.

aflivning planlagt på en hverdag uden nogen komplikationer :

fakse tog 2400 for det, næstvedegnens og kasernen gør det samme for 1300.

de priser er da forskelle der for mig er værd at spare.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 19:25

Sjanna: GISP ja det er da nogle prismæssige forskelle der vil noget

Igen tak for info - DEN kan alle vist forholde sig til

0
0
Svar på denne tråd

Faxe.....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 19:31

Faxe er super dygtige til rigtig mange ting ;-)

Har altid fået super rådgivning og masser af tid derfra... om jeg så betaler lidt ekstra det ved jeg ikke ???

Falck Rønne følte jeg mig derimod ikke så godt tilpas hos.... Alt gik meget hurtigt og tid og forklaringer var der ikke meget af :-(

Også Kasernen er ok og forklare også alt og bruger tid, bortset fra de ikke lyttede til mine ønsker sidst og kørte deres eget løb, men det var måske kommunikationsfejl lige der????

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007

Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 11:30

Beslutningen er truffet & aftalen er indgået.

Valget faldt på Helle Drewsen fra Kasernen. Dato d.13/2.

Hmm fredag d.13 mon pony kommer med hjem igen eller om hun skal have fred

Tak til jer alle for I ville dele jeres råd & erfaringer med mig

0
0
Svar på denne tråd

Helle D.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 20:23

Godt valg

Jeg har brugt Helle i ti år og bruger hende stadig, selvom vi har en times kørsel dertil, hvis han skal i røntgen eller lignende

Helle er der altid 110 % (eller rettere 200 %) og er knalddygtig

Min skal ned til Helle på et tidspunkt i Februar, så måske vi støder ind i hinanden. Skal dog lige snakke med hende mandag om, hvornår det bliver.

Krydser fingre for, at ponyen kommer sig.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 22:40

Rigi: Mange tak & i lige måde - krydser også fingre for din skønne grå mule..

0
0
Svar på denne tråd

Helle D.
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 11:22

Tak skal du ha'

Grå er jo "meget glad" for Helle. Han har i hvertfald en idé om, at der ikke skal gå for lang tid i mellem, de ses

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 12:21

Hej, jeg har selv en hest stående med gigt.. vi fik det konstateret for 2 år siden, men ville give den en chance, så vi skrev ingen papir til forsikringen, selvfølgelig i samråd med dyrlæge.

Idag 2 år efter vil vi gerne have den aflivet eller erklæret uanvendelig, problemet er bare at nu er hesten på mystisk vis ikke halt og vi kan ikke få vores penge.

Trods det at vi ligger inde med alverdens resultater fra undersøgelser, der alle er grundlag nok for, at hesten kan aflives eller erklæres uanvendelig.

Jeg er derfor gået igang med genoptræning, indtil hesten bliver halt. Det er enormt synd for min hest, at den skal hele rumlen igennem igen.. og især at jeg egentlig skal "ride" den halt..

Så et lille råd herfra.. vent ikke med at tag jeres penge, få en klarhed med det samme... alt andet er synd for hesten.

Hilsen den bedrøvede..

Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 12:37

Klart Helle Drewsen fra Kasernen. Yderst kompetent og samtidig et rart menneske -og det er jo aldrig dårligt at have en dyrlæge der forstår at tale med sine kunder, samtidig med at være super dygtig fagligt.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg håber det...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 15:14

...går godt og at hun kan komme med svar og en hjælp til din pony.

Det var Helle der havde Baloo til undersøgelse sidste sommer, og jeg synes at hun var særdeles grundig og også god til at forklare hvad det var hun kiggede efter.

Han blev både røngtenfotograferet og scannet. Desværre skulle han jo derind to gange, da han første gang var til undersøgelse for om det var et hovvingebensbrud, og derfor blev undersøgt for det og bedøvet for røngtenbillederne - og så viste det sig at det var det ikke, så han skulle ind en gang til hvor der så blev lagt blokader, scannet og taget flere billeder... og til sidst ledbehandlet. Og vigtigst af alt - han er blevet rask!

(med de to besøg på klinikken med røngten, scanning, medicin - begge på omkring 1½ time og at Linda fra Kasernen var ude hos os to gange før og en gang efter - så blev den samlede regning på under 10.000. Det synes jeg egentlig ikke var så galt som forventet)

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 17:34

Hvor er det super, at høre alle de rosende ord om Helle Drewsen (også) nu hvor valget ER faldet på hende.

Ginni: Trist historie du byder ind med. Ville ønske det kunne kaldes for en enlig svale, det er det desværre langt fra.

Vi har selv, for et par år tilbage, mærket på pengepungen hvad det kan koste ikke, at have HELT styr på div. forsikrings betingelser, blanketter mv.

Dyrlægen udfyldte forsikr. papirene 2 x - uden held hos forsikr selskab - begge gange afviste de. Før, under & efter fik de ikke hesten på 4 ben igen men kun på 3.

Det blev en bekostelig affære ikke, at vide præcis hvilke forsikr man som minimum skal have - hvordan man skal forholde sig, hvilke undersøgelser der er påkrævet osv. osv. for at være sikker på, at få bare lidt penge ved f.eks. en uhelbredelig skade.

Af skade bliver man klog men sjældent rig

Ja der er vist kun èn vej med den - igang med den & enten går mule helt i stk (igen) - eller også har du den (måske) et par år mere.

Det er sgu da en win win situation..

Den holder nok ikke helt så længe hvis du jævnligt longerer den på en mindre volte - belaster gevaldigt

God bedring med den.

Frøken M (Kristina): Vidste slet ikke, at du har kendskab til Helle Drewsen, men for pokker med det heste "held" du (også) har haft må du snart kende alle der er værd at have kendskab til Vi føler os snart i samme båd

Hvis den smukke ponz ikke er, at finde i sin boks fredag aften så spørg ikke hvor hun er

Lisbeth: Nej der er ikke pokkers galt - mange penge men alligevel.

Lady er "kun" en hygge/ride ponz på lavt niveau, så må tilstå der, som udgangspunkt, nok ikke bliver ofret 10 tus på hende.

Super børne ponz som datteren selv kan håndtere over alt, ude som inde, i terræn & til stævne, & som hun sagtens kunne komme videre på, meeen det er jo lige før vi kan finde en ny pony for det beløb, & da Lady bliver 15 år i år, så er hun ikke længere en helt ung "model" (selvom hun er ganske smuk )

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig pony...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 18:49

.. Baloo er også "bare" hygge/skovturshest - men er jo også noget yngre end 15 år.

10.000 er mange penge - men heldigvis dækkede sygeforsikringen jo en pæn del - og jeg er ikke det mindste i tvivl om at jeg gerne gjorde det samme hvis han stod halt igen i morgen.

Men jeg kan godt forstå at man har sine grænser - det er jo de færreste af os der har råd til ikke at sætte dem. Og det er nok ganske fornuftigt at have sat dem på forhånd.

Jeg håber dog for jer og jeres smukke pony, at Helle siger gode ting, så i kommer hjem med en plan for hvad der kan gøres for at få hende rentgående igen.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 21:04

Hej...

Jeg har alle forsikringspapir iorden og alt er klar, men fordi hesten ikke er halt ved dyrlægen vil man ikke stemple dens papir.

Man vil jo helst ikke sige det, men jo... hesten bliver skam longeret.. og redet. Jo hurtigere den bliver halt, jo hurtigere kan jeg befri den for dens lidelser.

Jeg kender dog til flere som har måttet aflive deres hest uden om forsikrings-selvskabet, da de heller ikke kunne få papirene stemplet... håber ikke det bliver nødvendigt.

Held og lykke med jeres...

Jeg vil træne videre og håber inderligt at den snart bliver halt!!!

Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd

godt valg
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 19:52

Så må du jo hilse doktor Helle.

Tanja

Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 21:03

Ginni: Ja & vi håber hver dag den bette pony bliver gående - hvor er livet uretfærdigt. Idag hinkede den igen afsted som en syg høne straks den skulle trave SUK....

Håber dit "projekt" går hurtigt, det er bare såå opslidende

Tanja: Skal nok hilse fra dig af

Mangler du ikke lige en super gangmaskine at ride på eller kender du evt. en (kompetent ) dressur rytter der lige mangler et ridedyr med absolut potentiale til de høje klasser?

Hun er allerede godt på vej & bestemt ikke hverken rå ell lign.

Har været i seriøs træning siden april 2008.

Fornuftig, opmærksom, lærenem & med den rette gnist/tænding.

(DH hoppe efter F: Blue Hors Cavan MF: A-Dur).

Vi mangler èn seriøs & dygtig rytter (minimum M-niveau helst højere), der kan bringe hende endnu videre, i hendes uddannelse, samt evt. "stille" hende til 1 dagsafprøvning, engang i løbet af i år, med henblik på at opnå et R.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 18:53

Godt nok var det ikke med ben problemer min kom til kassernen men pga. ryggen.

Ved godt du har taget din beslutning - men anbefaler ALDRIG kassernen til nogle. Har aldrig mødt sådan en ukompetent dyrlæge før.

Da vi fik konstanteret hesten havde KS fik vi afvide den havde kroniske smerter og skulle aflives, ergo kan jeg få forsikringssummen, men da vi ringede og ville have dyrlægen til at sende en erklæring til forikringen nægtede han, og sagde i telefonen at hesten sagtens kunne gå og have det godt UDEN smerter.

I mellem tiden var hesten blevet aflivet for den havde jo kroniske smerter.

Så nej kan ikke anbefale dem.

Men held og lykke med kassernen

• • Simone • •

<3 Tim <3

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 21:11

Simone: Tak for dit input.

Må dog kommentere at man, såvidt jeg ved, ALDRIG kan få udfyldt forsikr. papirer på en allerede aflivet hest.

I jeres tilfælde skulle i nok have benyttet en uanvendeligheds-forsikr.

Livsforsikr. er ej nok til, at dyrlægen "bare" kan aflive & forsikr. summen automatisk udbetales - med mindre dyrlægen reelt kan dokumentere, overfor forsikr.selskabet, at det er i henhold til dyrværnsloven hesten er aflivet.

KS er ikke "nok"..

Jo jo man skal sætte sig godt ind i de "kære" forsikr. selskabers mange §

Kender naturligvis ikke det eksakte forløb, men det er som jeg læser dit indlæg - beklager hvis jeg har tolket det helt forkert

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 09:49

Forikringen sagde god for at få en erklæring selvom hesten var aflivet - der var ingen uanvendelighed. på ham. Men pyt med forikringen det var nu ikke derfor jeg skrev min erfaring.

Men jeg synes det er svinsk, at dyrlægen på dagen siger at hesten har KRONISK ondt og selvom den ville være foldbums ville den havde mange smerter.

Da vi så ringer et par dage efter siger han at hesten sagtens kunne havde gået og haft det fint på folden UDEN smerter ..

Altså - han må da stå fast i hvad han sagde den anden dag, i stedet for at skifte mening lige pludselig??

Så kan desværre ikke tage den klinik seriøst mere.

• • Simone • •

<3 Tim <3

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 17:11

Som du beskriver jeres forløb kan jeg godt forstå, at du stiller dig uforstående & ej er tilfreds DET havde jeg bestemt heller ikke været.

Min erfaring er modsat - dyrlægen støtter op om en aflivn & udfylder forsikr.papirer, 2 gange endda. Forsikr.selskab afviser begge gange til trods for hesten går på 3 ben.

I både dit & vores tilfælde fik ingen af os vores forsikringssum udbetalt ØV.

!Heldigvis" ikke en faktor der skal tages hensyn til, med Lady, da hun ikke er forsikret.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 18:45

Uh håber da ikke jeg skal kæmpe sådan med min forsikring... Min prinsesse er uanvendelighedsforsikret, så den skulle gerne dække i mit tilfælde. men man ved jo aldrig Som om man ikke bøvler med nok når man skal sige farvel

Jeg har to forskellige dyrlæger, der siger stop, emn nu må vi se... Tør næsten ikke tænke på det!

Holme: desværre erfaringer med Helle ja, men hun er super Godt I valgte hende, det vil I ikke fortryde.

P.S. Smukke Lady-ponze på det billede!!

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Helle D. igen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 19:16

Grå skal også til Helle d. 13(hvis jeg kan finde kørsel), så måske mødes vi dernede....

Smuk pony i øvrigt!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 21:55

Ja bare vi får klarhed, det i sig selv bliver nu rart.

5 måneder med stort håb - smilende øjne & store smil på læberne & lige så mange store skuffelser hver gang mule igen har hinket rundt, DET bliver bare for hårdt til sidst - især for en 11 årig, som forrige sommer måtte sige farvel til sin første højt elskede pony.

Det er, på hendes vegne, vores hjerter bløder mest.

Tror reelt, at hun mentalt har sagt farvel til sin pony. Af bekymring for der ikke er noget at gøre for Lady har vi, nogen tid efterhånden (forsøgt), at forberede hende på det nok bliver til et farvel.

Ved man skal fokusere på det positive men i dette tilfælde er det nok bedst, at håbe på det bedste MEN være forberedt.

Det vil være frygtelig synd hvis det skal komme som et chok for hende hos dyrlægen.

Ja hun vil skam selv være med hele vejen lige til det sidste.

Hun holdte selv sin lille Shetter "i hoven", sammen med dyrlægen sidste gang - sej pige.

Bjarne har haft "fornøjelsen" hos os 2 gange & han er fantastisk sympatisk (også) i denne sørgelige situation.

Frøken M (Kristina): Nej jeg håber sandelig ikke, at du (også) skal trækkes med forsikrings problemer - krydser fingre for det hele går glat for dig. Du har allerede været gennem rigeligt.

Rigi: Hvad tid hr du? Vi har tid kl.15

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 02:09

Sej pige, du har Det er der ikke mange, der kan!

Jeg har tid allerede kl. 10.30, men det kræver lige, at jeg finder kørelejlighed.

Ellers bliver tiden ændret.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 22:22

Nej vi har også haft vores samtaler om hvorvidt det var godt eller skidt, at hun deltog i hele processen, da hun i sommeren 2007 skulle sige farvel til sin første pony.

Men det klarede hun ret pænt, alderen taget i betragtning.

Tidligere ejer (bonus kusinen) var også og sige farvel til lille Jeppe.

De lagde blomster til ham & han fik sit røde stævne vinder-dækken over sig, for han skulle jo ikke ligge & fryse

Vi forsøgte, at gøre det til et "sødt" mindeværdig øjeblik da det jo er en oplevelse, vi alle ved, har lagret sig (også) hos hende, for evigt.

Vi har kunne tale om hvor fint & fredfyldt han lå & "sov" med blomsterne & dæknet over sig.

Vi har også plantet blomster, på en høj ude på folden, som vi jævnligt går ned og ser til, på "Jeppes bjerg".

Hun ved hvordan det hele foregår - nemlig pænt, stille & roligt, så denne gang ved hun reelt hvad det handler om - hvis det ender sådan.

Håber du kan få kørelejlighed så du kan få kørt din mule til dyrlæge - andet er da ikke til at holde ud..

0
0
Svar på denne tråd

Kørsel
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 03:35

Jeg har fået arrangeret kørsel Men hvis jeg ikke kunne finde en til fredag formiddag, så havde Helle bare flyttet tiden

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 18:12

Rigi: Nå så er det i morgen slaget står hos doktor Helle..

Jeg har også måtte ud & finde chauffør, da min kære mand ligger på hospitalet for 2 gang i år, & derfor har en lille smule svært ved at køre ponz`en

Datteren ligger (også) syg, nu på 6 døgn, så det er ikke sikkert hun kommer med sin elskede mule til dyrlæge.

Jo jo her i hytten har vi skam masser af medvind for tiden

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge m.v.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 18:22

Åh nej, hvor er I altså uheldige. Håber ikke, at det er alvorligt med din mand.

Håber, at din datter bliver frisk nok til at tage med.

Jeg kunne godt selv køre(har trailer til rådighed), men min lille bil kan ikke trække. Derfor er jeg nød til at have chauffør på.

Held og lykke i morgen(hvis man kan kalde det det). Jeg ved, at Helle vil gøre alt, hvad hun overhovedet kan for at hjælpe jer.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 19:23

Ja det er vist næppe held vi pt. har for meget af

Manden ligger med sammen klappet lunge for anden gang i år. Er netop kommet hjem for 2 uger siden, efter 9 dage på hospi, med dræn i højre lunge & ligger nu med dræn i venstre lunge - den stakkel

Håber også datteren bliver frisk til at tage med, i fald hun skal give sin ponz det sidste kys. Går det sådan bliver den næppe hentet af Daka før i næste uge & så må vi evt. forbi, der hvor hun bliver lagt, i løbet af weekenden.

Tak Tak har hårdt brug for held & lykke - bestemt det samme til dig

Overvejer lidt at lave en tråd med hvem der har haft mest modvind i 2009 so fare - har også hentet den store DV`er hjem fra ridning med mavesår (dog i december) men har haft megen "fornøjelse" af det også i januar - for ikke at tale om udgifterne

Ja og det er såmænd ikke engang de eneste "uheldige" episoder jeg kan fortælle om, inden for de sidste 2 måneder, så mon ikke at vi er ret gode kandidater til årets pt. mest uheldige familie

0
0
Svar på denne tråd

kasernen..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 20:58

Holme:

Pøj pøj imorgen.

Jeg var hos Helle og linus sidste mandag og kørte derfra med min lille dreng på 2½ år. Dødsdømt pga slinger Jeg kan kun sige for den behandling der mødte os, hun er meget dygtig og professionel og samtidig enorm behagelig, selvom det var barske nyheder jeg fik.

Regningen fik jeg idag... puha det var godt nok dyrere end forventet

Med venlig hilsen Anne

3 års vallak sælges (Coronet ask/Locarno)se præs

5 års holstener hoppe kan købes. Coronado/ Quidam de revel/ Chamisso se min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 21:38

Annemai: Tak tak..

Og hold da op det var noget af en sørgelig diagnose du fik på din dreng. En noget ung mule at tage afsked med

Men heller nu end efter adskellige tilridnings "problemer"..

Blev din mule på Kasernen eller tog du ham med hjem igen?

Ja de "kære" dyrlæger ved godt hvad de vil have for deres ydelser. Vi kommer nok til, at leve af luft de næste par måneder - på min arbejdsplads (som offentligt ansat) får vi pt. ikke vores overarbejde udbetalt så der røg den mulighed for, at tjene til dr. mega dyr

0
0
Svar på denne tråd

holme..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2009 11:56

jeg tog ham med hjem igen. Var hel knust.

Nu har de sendt attest til forsikringen så må vi se hvad der sker, håber det går stærkt for han har det ikke godt.

Vi lever også af havregrød ;) og må så også betale for aflivning da lillefis er chippet... træls.

Håber det gik godt med din.

God weekend.

Med venlig hilsen Anne

3 års vallak sælges (Coronet ask/Locarno)se præs

5 års holstener hoppe kan købes. Coronado/ Quidam de revel/ Chamisso se min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-02-2009 18:31

Hvordan gik det for jer?? Kom din datter med??

Grå var rengående! Så han må komme på en lille fold og så står den på skridt i en måned og så kontakt til Helle igen.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-02-2009 21:29

Rigi: TILYKKE TILYKKE hvor fedt Det glæder mig meget at høre..

Ja hvordan gik det med Lady - desværre som forventet.

Da vi havde slugt den skulle vi så også lige sluge, at hun ikke kunne blive aflivet idag, & at vi skulle tage hende med hjem igen - fik da tilbudet om, at lade hende blive derude i en boks frem til mandag men nej tak.

Hun har åbenbart haft en bukkehov i sin føltid, som ikke er "behandlet", & har en brudt tåakse (jeg har intet kendskab til bukkehov så beskriver jeg noget forkert så bær over med mig - man hører heller ikke alt når man står der med tårer i øjnene). Hun har aflastet sit højre forben så meget, at hun ved nærmere undersøgelse viste sig at være halt på begge forben - dog intet at se på røngten inden i det venstre forben.

Det at forløbet har været så langstrakt kombineret med mules alder gør, at Helle ikke gav hende mange chancer for at blive gående igen

Inden afgang til dyrlægen. Mon ikke Lady når at få et par knus mere i løbet af weekenden

0
0
Svar på denne tråd

Lady...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 06:16

Øv, hvor er det dog trist at høre Men godt trods alt, at I endelig ved, hvad der er galt med hende.

Kan sørme godt forstå, at I tog hende med hjem igen. Sagde Helle noget om, hvorfor det ikke kunne blive gjort med det samme??

Men det er jo egentlig også ligegyldigt. Nu kan I bruge weekenden til at hygge ekstra om hende.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 18:42

De vil ikke have hende liggende weekenden over grundet beliggenheden/naboerne.

Så imorgen mellem kl.16-17 siger vi farvel til hende "hjemme" ved stalden.

0
0
Svar på denne tråd

I morgen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 18:47

Jeg tænkte nok, at det var sådan noget

Jeg vil sende jer og især din datter en tanke i morgen. Selvom det er ventet, så er det ikke mindre hårdt...

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 19:12

Tusinde tak, virkelig sødt gjort af dig

Nej heste er ikke kæledyr

Sagt af adfærdsforsker C. Otterstedt: Kommuniker med din hest med få klare ord eller ved hjælp af håndbevægelser & konsekvens.

0
0
Svar på denne tråd

Holme...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:07

Hej

Jeg kender jo også Lady lidt fra da Maddy var ude at holde hende med selskab. Jeg er rigtig ked af at det er gået sådan, jeg havde også håbet at hun blev frisk igen. Øv øv øv

Jeg vil tænke på jer imorgen og sende gode tanker. Jeg glæder mig ikke til at stå i den situation når tiden kommer, men som gode hesteejere, så følger det jo med.

Stort kram til dig og familien

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Jeg har DK's bedste wrapleverandør!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:40

Hej Cristina: MANGE tak for omsorgen sødt gjort af dig - det er noget værre øv er det.

Men du ved jo, at vi har givet Lady noget længere tid, til at komme "ovenpå" igen, end hvad der reelt var planlagt.

Allerede da i var vores rednings "mænd", & da vi sagde MANGE tak for lån af skønne Maddy sagde vi "Vi giver hende 1 måned mere" - det er vist 3 1/2 måned siden nu (mindst).

Det bliver en sorgens dag i morgen, helt bestemt, men datteren (& vores pengepung) har ingen fornøjelse af en ikke ridebar "klappe-kage ponz".

Kunne også se på Lady, at hun IKKE synes det var rart at få undersøgt højre forben - hvilket Helle D også kunne se/mærke & som hun kommenterede.

Lady har gjort det godt, i sit næsten 15 år lange liv, hun har gjort mange børn glade, så nu gør vi som vi bør - siger farvel mens det er værdigt SELVOM det er såååå svært...

Nej heste er ikke kæledyr

Sagt af adfærdsforsker C. Otterstedt: Kommuniker med din hest med få klare ord eller ved hjælp af håndbevægelser & konsekvens.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider