Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Lune ridestøvler
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 18:15

Jeg ville gerne have nogle VARME ridestøvler. Men synes almindelige termostøvler er lidt for klodsede. Jeg føler ikke helt man har føling med sin ben i tykke termostøvler.

Jeg rider på bane ude og synes det er for koldt i læderstøvler.

Har i Hubertushuset (Ringsted) prøvet et par lækre støvler til 790,- men jeg kunne ikke passe dem i læggen

Hvis jeg skulle købe dem, der passede skulle jeg gå to nr op og købe en str. 40 som var AL for stor i foden. Eftersom støvlerne jo er lune, skal man jo netop ikke have meget tykke strømper på...

Så hvor finder jeg et par støvler i str. 38, der er ca. 42 cm i læggen og som er lune??? Helst på Midtsjælland eller evt over nettet.

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Hingsteføl e. BH Don Romantic sælges, se Delusion på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jeg har købt..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 19:50

korte læderstøvler med lammeskinds foer i horze i slagelse. Tykke høje uldstrømper og leggins, så har jeg det supert varmt.

MOBBEN IMC.

Går dine heste og ponyer med svømmefødder i løsdriften, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig.

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd

hvor...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 20:17

smart Inger - det vidste jeg ikke man kunne få.

Jeg har bare en springstøvle med plads til termosål og skisokker hvor støtten også er fin om sommeren

Xoco

stud.theol

Nu med en stress-fri Davina der stortrives hos låner <3

0
0
Svar på denne tråd

Ariat Bromont Tall H2O Insulated Riding
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 20:24

Jeg vil helt klart anbefale disse: www.ariat.com/ products_detail.aspx?p...14&pid=746

Det er simpelt hen nogle at de lækreste støvler, jeg har haft. Der er foer i og lynlås bag, og så er de vandtætte. Jeg fryser ALDRIG om fødderne, når jeg har dem på. De er også dyre, men helt klart pengene værd!

Mvh

Ditte

Dejligt forædlet hingsteføl sælges. Se

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/196427/1/

Masser af udstyr sælges. Se annoncer og præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 21:27

Jeg har nogle læderstøvler med varmt fór fra hööks. Jeg havde samme problem som dig med støvler jeg har prøvet at jeg ikke kunne passe dem i lægen. Fordelen med dem fra hööks er at de har elastiskindsats på halvdelen af lægen og derfor passer til de fleste. Jeg har haft mine i 1 år og brugt dem 2 vintre og der er mange flere sæsoner tilbage i dem. De er lette at holde og dejlig varme og man har netop ikke den store klodsede fornemmelse som i alm thermo. De koster vist ca 1000 men jeg købte mine på tilbud og gav vist 700. De er lysebrune/lodonfarvede men bliver mørkere når man bruger læderfedt eller andet til at behandle dem med...

Lena

0
0
Svar på denne tråd

varme støvler
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 21:34

Ariat har lavet nogle nye støvler i år. De er høje som alm støvler, lynlås i bag, foer indeni, og snøre hele vejen ned foran, så alle størrelser ben kan passe dem. Og så er de vind og vandtætte (goretex). Det bedste køb jeg har gjort denne vinter

7-års, superflink dressurvallak Carano/Schwadroneur sælges. Går pt LA6 med placeringer. Galoppirouetter og changementer er påbegyndt.

0
0
Svar på denne tråd

Ariat støvlerne
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 21:43

som er afbilledet og som anita skriver om er super lækre.

Lidt billigere kan man få et par rigtig pæne cavallo læder støvler med foer. De er behandlet med et eller andet, så de er lidt mere modstandsdygtige end almen læderstøvler.

De ligger på ca 2000 kroner.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotografering?

Kieffer Garmisch sadel sælges: 2000 kroner

0
0
Svar på denne tråd

dubarry.......
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 07:42

jeg synes de fleste rider i Dubarry støvler på denne årstid.....

Karina

10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 08:51

Der er også denne her som har elastik lameller.

www.jepha.dk/shop/cavallo-963p.html

0
0
Svar på denne tråd

Ditte-br: Ariat Bromont Tall H2O Insulat
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 18:59

De ser lækre ud dine støvler, men hvordan er de til almen dressurbrug? Og stopper lynlåsen midt på eller lynes den dertil hvor man ikke kan komme "videre"? Tænker på om lynlåsen så ikke glider ned.

Rambo Wug Turnout 370g. str. 165 købt medio marts 2008 og brugt indtil medio maj 2008 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ariat støvle
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 19:02

Chamone: Jeg er sandkasserytter, og er meget glad for at ride i dem. Lynlåsen lynes helt op og der sidder så en knap som knappes henover. SUPER støvler.

Ditte

Farvel Unno-baby. Nu har du det godt i hestehimmelen. 10 måneder fik du lov at være på denne jord. Elsker dig min lille hest.

0
0
Svar på denne tråd

Ditte-br: Ariat Bromont Tall H2O Insulat
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 19:30

Det lyder lovende, jeg kunne forestille mig komforten er i nærheden af deres korte støvler/jodphurs hvad angår sålen?

Har "researchet" lidt og fulgte dit link, hvorfra dit billede kom(ebay) og prisen der uden diverse afgifter koster 1584.21 kr. hvorimod hos Tattersall koster den 2999 kr. OG jeg kan samtidig forstå, at der er to type vidder. I hvilken størrelsesorden ligger de i? For umiddelbart kan det godt betale sig at købe udenlands med afgifter osv.

Rambo Wug Turnout 370g. str. 165 købt medio marts 2008 og brugt indtil medio maj 2008 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ariat støvle
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 19:51

Jeg har købt dem herhjemme. Jeg har medium vidde, mener jeg. Og ja, angående sålen, så er det ligesom at gå i sutsko!!

Jeg har ellers altid sværget til mine dressurstøvler, men her må jeg bøje mig i sandet og sige, at de her er altså bedre at have på! Det er så ærgeligt, når man, om foråret bliver nødt til at skifte til den almindelige dressurstøvle, når Ariat-støvlen bliver for varm.

Ditte

Farvel Unno-baby. Nu har du det godt i hestehimmelen. 10 måneder fik du lov at være på denne jord. Elsker dig min lille hest.

0
0
Svar på denne tråd

Ditte-br:
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 19:54

Ok, hvad er maksimum vidde i din støvle? Eller ved du hvad du selv måler? Har selv nogle besværlige lægge i forhold til min højde, så ville være dejligt at vide om man overhovedet kan klemme sig ned i de her støvler der vil passe perfekt til mit behov.

Takker for de nyttige informationer :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:14

dem her da jeg var i England...

Det er det bedste køb jeg har gjort rigtig længe.... jeg går og rider kun med dem for tiden....

Prøvede også den Ariat støvle som er vist længere oppe... men ak min læg var for stor.... De her er helt perfekte da man snørre dem ind så de passer... har efter anskaffelse af dem endnu ikke haft kolde tær og lægge heller ikke efter at ha stået i en kold ridehusbund og undervist et par timer...

Kan se de kan fås på tilbud herhjemme nu til 2000, jeg gav dog noget mindre da pund-et var/er lavt ja og så var jeg ydermere heldig at finde dem på udsalg derover

Springrytter der efter alvorligt uheld, nu rider dressur, på sin skønne springhest Calle.

Nykåret Klubmester i Dressur

Tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/maren

0
0
Svar på denne tråd

Maren:
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:38

De ser også lækre ud, de minder for mig meget om dubarry støvlen. Hvor bred er din læg? Jeg selv måler 37 cm, så tvivler nemlig selv stærkt på at jeg kan komme i ariaten - så er det dejligt med et næsten ligeså godt alternativ :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ariat støvle
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 22:22

Hvis du måler 37, kan du sagtens komme i Ariaten. Jeg mener at kunne huske at jeg måler 38

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 22:40

Jeg har dem fra Cavallo til vinterbrug og de er helt super om vinteren. Har kun godt at sige om dem

- Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Chamone
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 08:03

Har lige målt min læg, godt nok ude på min ridebuks..., min læg er også 37, så tror det er sådan nogen som mine du skal kigge efter....

Den anden støvle er også vild lækker, men jeg kunne kun lyne den halvt op, der var intet at gøre...

Men de her vil jeg nu også hellere have efter jeg har fået dem... for har jo to par specialt syet læderridestøvler, så syntes det er lidt fedt at de her slet ikke ligner en alm. støvle....

Man rider fantastisk i dem

Springrytter der efter alvorligt uheld, nu rider dressur, på sin skønne springhest Calle.

Tjek min hjemmeside:

0
0
Svar på denne tråd

Maren/Ditte-br
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 10:45

Øv Jeg tror også det afhænger af hvor "lang" ens underben er? Og da jeg er udstyret med en meeeeget korte ben (jeg er 153). Så kan jeg næsten høre på det hele, at ariaten er helt udelukket. Det der "bekymrer" mig lidt ved din støvle(Maren) er om den bliver for løs om anklen, hvorimod ariaten kan snøres ind der? Er den tæt nok? Og hvad hedder modellen egentligt?

Det er lige sådan en dag som idag, man specielt savner sådan en type støvle :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ditte......
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 11:34

så må du da bare købe et par ariat uden foer til brug i sommer½året

På denne årstid sværger jeg til mine jodhpurs af mærket Graninge model Halti og så alm. leggins.

i dem er mine tæer super varme under flere timers ridetur i dansk natur, og mine lægge kan være i en alm.leggins

Men ingen tvivl om at kunne jeg passe model bromont hvad jeg købt den.... men i UK for her er prisen det ½.

Karina

Søges: kopi af et gødningsregnskab så jeg kan se hvilke rubrikker der skal udfyldes. Gerne fra mindre ejendom, men intet krav. Send gerne PB.

0
0
Svar på denne tråd

Mountain Horse
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:17

Hvis man ønsker noget billigere end Ariat er Mountain Horse et godt bud.

Jeg er i hvert fald rigtig glad for mine...

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Jamen de
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 17:34

kan jo netop snørres ind nede ved anklen

Det er også svært at se ud fra billedet, men der er 2 x snørre...

En man tilpasser første gang man har på... den nede ved anklen... og så den anden som man strammer hver gang man hopper i den...

Jeg er også en lille @!#$ på 157 cm. med korte ben, tror uden tvivl at du vil kunne bruge denne støvle da den er så flexsible med det snørre system

De hedder Ariat Grasmere...

Tjek min hjemmeside:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider