|
|
| humbaur,böckmann eller?? |
|
|
gode råd og erfaringer søges.. Jeg står og skal købe ny trailer og har pt 2 gode tilbud på hånden. Det drejer sig om en Humbaur Atis trailer der stortset er ny, kun brugt få gange. Den har alubund hvilket jeg synes er et plus. Den anden er en Böckmann Comfort, den er fra 2005 og brugt en smule mere. Sælger er ikke sikker på at der er alubund i. (derudover har jeg også¨set en Brenderup Crown i samme pris niveau, den er fra 05) De har alle sadelrum og må laste det jeg skal bruge. Hvad mener I med holdbarhed på disse tre? Køreegenskaber? Og er der det samme plads til hestene i dem? Umiddelbart syns jeg se virker lige store men har ikke set dem "live" endnu. Håber I kan give mig nogle input..
Med venlig hilsen Anne
2 års vallak sælges (Coronet ask/Locarno)se præs
Lykken findes på den anden side af fortvivlelsen. Jean-Paul ... Lærehest til spring søges. skriv besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud..... |
|
|
af de mærker du nævner der synes jeg bedst om Böckman trailerne.
Synes de er bedre kvalitets mæssigt.
Hvis du "bare" skal have en trailer med sadelrum ville jeg vælge enten en mustang eller westfalier trailer.
Jeg har selv en Variant som jeg også er glad for.
Henra kender jeg ikke så meget til, men synes ikke de er super flotte m.m. 
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| natasja |
|
|
tak for svar. en Mustang er klart på toppen af listen men de er for dyre selvom de er brugte. Kan smadder godt lide dem fordi de er så rummelige. Eneste minus ved den böckmann er at det nok er træbund og det er jeg ikke så vild med..
Med venlig hilsen Anne
Lykken findes på den anden side af fortvivlelsen. Jean-Paul ... Lærehest til spring søges. skriv besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold dig fra alt med....... |
|
|
træbund og faktisk også træsider. De rådner lynhurtigt i vores meget fugtige klima. Så en kun 1½ år gammel Bøckmann der var rådden i bunden sidste år. Derudover vil jeg stærkt anbefale Humbauer, eller Bøckmann med alubund og alusider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med MBN |
|
|
Citat fra Dostojevskij: "Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med en Henra |
| Forfatter:  |
Henra Danmark Nordsjælland |
| Dato:  |
05-01-2009 13:05 |
|
Prøv og se den her super fede heste trailer fra Henra. Med 15 års fabriks garanti på bunden? Det har den helt nye Henra Adventure, kan også fås med aluminiums sider! Det er en trailer som kan holde i mange år og med masser af plads til hestene! 
Henra Danmark Nordsjælland alt i trailere! www.henra.dk
Vi kører bryllupskørsel med 2 flotte frieser ring for tilbud! tlf: 2514 5430
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trailer.. |
|
|
Tak for Jeres svar. Dejligt jeg så ikke er hel gal på den mth træbund. Jeg vil få dårlige nerver af at skulle gå og tjekke hvornår bunden trænger til udskifning. Flot Henra trailer men nok mere end dobbelt så dyr end det jeg har råd til. Er en ny humbaur af samme kvalitet som Bøckmann og brenderup??
Med venlig hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvalitet betaler sig ! |
Henra Danmark Nordsjælland |
05-01-2009 14:58 |
|
Henra er noget billiger end Boeckmann hos Boeckmann betaler man for navnet. Hos Henra betaler man for kvaliteten! Henra Adventure starter fra kr. 71.900,00 inkl moms og med 15 års garanti på bunden! Du kan også være heldig at finde en Henra som brugt med 15 års garanti på bunden 
Henra Danmark Nordsjælland alt i trailere! www.henra.dk
Vi kører bryllupskørsel med 2 flotte frieser ring for tilbud! tlf: 2514 5430
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
Egentlig mener jeg at kvalitetsbevidste heste kører i lastbil  Af de trailere du nævner ville jeg vælge Humbaueren netop pga. alubunden,ellers ville jeg normalt vælge Böckmann da det er et super kvalitetsprodukt og den også holder en fin brugtpris. Humbauer traileren er kvalitetsmæssigt ca. på niveau med Böckmann'en og Humbauer trailerne er i øvrigt mere eller mindre Böckmann kopier. Brenderup er jeg ikke særlig imponeret af, da de bl.a. rasler forfærdeligt.
Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| David.. |
|
|
ja jeg har jo faktisk kigget lidt på lastbil, da man trods alt giver hesten væsentlig mere luft. Men men men de biler til under 100000 kr er altså tit noget gammelt skrammel -og så går fidusen lidt af...
Med venlig hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| humbauer |
|
|
Har selv en humbaer, jeg er meget imponeret over, den høje kvalitet den er lavet i. Efter 1½ år jævnlig brug, glæder jeg mig hver gang over, at den er så "nem" at have med at gøre. Den ligger super godt på vejen, og jeg føler at der er noget gods i den. Desunden er den meget rummelig, der er højt til loftet og masser af plads til min store dv vallak på 175 cm. Vh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| louise |
|
|
hvilken model kører du med?
Med venlig hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Böckmann Comfort... |
|
|
...kan klart anbefales. Vi har en fra 2007. Den er super stabil og behagelig at køre med. Vores kører næsten hver dag, men det ses ikke på den. Jeg er særligt glad for den gummihætte, trækket er beklædt med. Den kommer man til at elske, når man har strejfet kofanger...
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne.... |
|
|
Jeg kører med en Humbauer rapid, en model med glasfiberfront. Du kan se et billede af den på min præsentation, under Leando s profil. Vh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hej Anne Min trailer er en böckmann comfort og den er vi rigtig glade for, vores har dog ikke træbund. Du ved jo selv hvor stor vito er og der er fin plads til ham. den ligger super på vejen. prøv evt at køre op til böckmann, han har en masse trailere holdende og kan altid skaffe nogen, han er god at handle med selvfølgelig er de jo nok lidt dyrere end privat, men vi fik vores rimelig billigt, du skal bare handle lidt med ham. hilsen vickie
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!
DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL
www.123hjemmeside.dk/devito-secret
R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra.. |
|
|
Kan også virkelig anbefale Henra trailerne! Jeg er selv ejer af en og tror aldrig jeg skal have andet Og som sagt betaler man her for kvaliteten - ikke for navnet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak... |
|
|
for alle jeres svar, det er rart med lidt input. Jeg skal se Humbaur traileren i weekenden, så er det nok lidt nemmere at forholde sig til. Bøckmanns kvalitet kender jeg. syns bare de er lidt dyrere end andre brugte  Jeg har ikke set nogle glasfiber Henra trailere i mit pris niveau, desværre.
Med venlig hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| henra.. |
|
|
jeg søger trailer til 35000 kr, men vil have en glasfiber. Derfor køber jeg brugt 
Med venlig hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt klart |
|
|
Humbaueren... Har selv haft en Atis og var lykkelig for den trailer. Desværre solgte jeg den, da jeg ikke troede jeg ville få den brugt grundet graviditet/barn.... Og jeg fortryder inderligt 
Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed. Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| humbaur |
|
|
Vælg humbaur! Jeg har selv Humbaur Atis m. alubund og sadelskab. Den er god kvalitet, høj og indbydende til store heste og nem at holde ren. Udover dette er den rigtig god at køre med. Jeg har haft den i 2 år. Bockmann er også en lækker trailer, men synes ikke man få ligeså meget for pengene. (man betaler vist også lidt for navnet: Bockmann)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbauer |
|
|
Vi kører med en Humbauer Atis, som blev købt brugt for nogle måneder siden. Den er super god. Ligger rigtig godt på vejen og har mange gode funktioner mht. indstilling af bomme for og bag mv. Så anbefalinger herfra.
Rideudstyr sælges - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super.. |
|
|
dejligt I gider skrive med jeres erfaringer. Det styrker mig i mit valg. Er spændt på at se den i weekenden. Jeg takker 
Med venlig hilsen Anne
3 års vallak sælges (Coronet ask/Locarno)se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra.. |
|
|
Min er magen til den Henra der vises billede af.
kiggede også selv brugt da jeg ville have haft glasfiber. Men valgte alligevel denne. SUPER lækker og har aldrig fortrudt, og virker meget mere stabil end de böchman glasfiber vi kiggede på.
Jeg er i hvert fald rigtig rogtig meget godt tilfreds med mit køb 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra Buffalo |
Cathrine *calac dk* |
07-01-2009 18:26 |
|
Jeg er også så heldig at have fået sponsoreret en Henra Buffalo Deluxe til mine heste med kombi rampe så selv min stædige hoppe går lige op i traileren. Mine heste har aldrig været så nemme at læsse før som efter jeg fik min Henra. Som www.rationel-stald.dk har sponsoreret 
  Selv mine føl er helt vilde med Henra traileren:-)
Gode føl og plage sælges Stutteri Calac www.calac.dk Avl af Oldenborg og Dansk varmblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes |
|
|
de 2 mærker er lige gode, men vil ikke råde til at købe branderup og variant. hunbauer mustang bøckmann og cheval liberti er de bedste, deres affjedring i kassen er rigtig god for hestene, nogen med hvordan hjulene er forbundet. Torben Andersen der er trailer læsser ekspert anbefaler Humbauer. Min hest kan jeg ikke få ind i branderup og variant, han når halvvejs op på rampen så går han ikke længere han kan vist mærke affjedringen allerede på rampen. Han går lige op i min egen humbauer man kan læsse ham alene men ikke i branderup... Men kig også på kassens højde, mange heste vil ikke ind hvis den virker for lav. Jeg syntes de mærker jeg har nævnt ligger super på vejen og holder godt, hvis der bare er alubund. held og lykke med trailerkøbet. mvh Camilla
Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber
Team Præstemarkgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| atis-rapid |
|
|
kom til at tænke på er de samme størrelse og Atis så bare er i glasfiber og har sadelrum? eller er Atis større i "kassen"? Camilla: jeg har før kørt med en brenderup prinsess exklusive, dejlig rummelig trailer med den var lidt skæv når man skulle lukke rampen og så skramler den lidt fra de udvendige bomudløsere, men har ellers været glad for den. Jeg har også haft Variant det gider jeg ikke igen. Jeg ved ikke om deres nyere glasfiber trailere er bedre end de gamle af træ. -Det må man næsten håbe Den der hedder Grande ser ellers flot ud.
Med venlig hilsen Anne
3 års vallak sælges (Coronet ask/Locarno)se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbauer |
|
|
Jeg købte en rapid fra ny sidste år, og den er jeg superglad for, bla. er den nem at rengøre og vedligeholde, der er superhøjde inden i kassen, god, solid gummimåtte på gulvet m.m., så ja jeg er helt klart en Humbauer fan.SS Pøj, pøj med købet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|